Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2015, 18:41 uur
Sgt. Revolver schreef:
Te laat om te stemmen volgens mij...
Te laat om te stemmen volgens mij...
Nee hoor, kan nog wel, tot 19:00 ongeveer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2015, 18:50 uur
http://puu.sh/hXGq1/0ded927bba.png
Aangekomen bij de nummers die ik buiten het ESC ook gewoon erg goed vind en die ik regelmatig placht te draaien.
Met de volgende twee stationaire platen en dat zijn weer twee oud winnaars toevallig.
Sowieso weer 6 oud winnaars bij deze 20, sommige zakken en sommige stijgen. Zoals bv Zwitserland 1988, waarvan ik nooit heb begrepen waarom dit zo'n ongeliefde winnaar is gebleken.
Verder ook 4x Servië maar liefst waarvan één keer met Montenegro samen. Twee daarvan zijn van Zeljko, die ook verantwoordelijk is voor Adio van Knez vanavond.
Daarnaast Letland 2007, dat zeer sterk lijkt op het nummer van Italië van vanavond maar niet wist te overtuigen.
Verder indiaan Roger Pontare voor Zweden, niet de laatste indiaan van vandaag.
En tenslotte mijn held DJ Bobo.
Aangekomen bij de nummers die ik buiten het ESC ook gewoon erg goed vind en die ik regelmatig placht te draaien.
Met de volgende twee stationaire platen en dat zijn weer twee oud winnaars toevallig.
Sowieso weer 6 oud winnaars bij deze 20, sommige zakken en sommige stijgen. Zoals bv Zwitserland 1988, waarvan ik nooit heb begrepen waarom dit zo'n ongeliefde winnaar is gebleken.
Verder ook 4x Servië maar liefst waarvan één keer met Montenegro samen. Twee daarvan zijn van Zeljko, die ook verantwoordelijk is voor Adio van Knez vanavond.
Daarnaast Letland 2007, dat zeer sterk lijkt op het nummer van Italië van vanavond maar niet wist te overtuigen.
Verder indiaan Roger Pontare voor Zweden, niet de laatste indiaan van vandaag.

En tenslotte mijn held DJ Bobo.

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2015, 19:07 uur
En hier het resultaat van onze MM ESC poll 2015:
uitslag
Helaas maar 14 deelnemers dit jaar, maar niettemin bedankt voor het meedoen!
uitslag
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2015, 19:19 uur
http://puu.sh/hXI4C/e32559879e.png
Tussen 20 en 30 voornamelijk wat platen die aardig stijgen en vorig jaar dus blijkbara wat te laag stonden.
Ook die andere indiaan komen we tegen en die weet er ook nog een plekje winst uit te halen. 33e werd ze, net als Kroatië 2010 en dat was wel een van de meeste schokken non-qualifiers ooit.
Tenslotte 25 plekken winst voor de Finse Ami uit waar ik speciale band mee heb. Overigens het hoogstgenoteerde liedje waar ik maar geen fatsoenlijke knarsvrije mp3 van kan vinden.
Tussen 20 en 30 voornamelijk wat platen die aardig stijgen en vorig jaar dus blijkbara wat te laag stonden.
Ook die andere indiaan komen we tegen en die weet er ook nog een plekje winst uit te halen. 33e werd ze, net als Kroatië 2010 en dat was wel een van de meeste schokken non-qualifiers ooit.
Tenslotte 25 plekken winst voor de Finse Ami uit waar ik speciale band mee heb. Overigens het hoogstgenoteerde liedje waar ik maar geen fatsoenlijke knarsvrije mp3 van kan vinden.

0
geplaatst: 23 mei 2015, 19:30 uur
Mijn voorspelling:
1. Zweden
2. Rusland
3. België
4. Servië
5. Italië
6. Estland
7. Noorwegen
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. Australië
Denk dat velen hier verrast gaan worden door Servië dit jaar. Veel mensen kunnen er niets mee (waaronder ik, vond All About That Bass al vervelend genoeg), maar veel mensen lijken er ook mee weg te lopen. Typisch zo'n act wat overal wel wat punten los gaat krijgen, en wat daarnaast kan rekenen op haar vele trouwe buurlanden.
1. Zweden
2. Rusland
3. België
4. Servië
5. Italië
6. Estland
7. Noorwegen
8. Slovenië
9. Azerbeidzjan
10. Australië
Denk dat velen hier verrast gaan worden door Servië dit jaar. Veel mensen kunnen er niets mee (waaronder ik, vond All About That Bass al vervelend genoeg), maar veel mensen lijken er ook mee weg te lopen. Typisch zo'n act wat overal wel wat punten los gaat krijgen, en wat daarnaast kan rekenen op haar vele trouwe buurlanden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2015, 19:50 uur
http://puu.sh/hXJON/b856e90211.png
Malta 1997 en Luxemburg 1965 vliegen de top 20 binnen terwijl Oekraïne 2004 de top 10 uitzakt. Daar staat dus één nieuwe in.
Verder alleen kleine positiewisselingen.
Met de mooiste inzending van Nederland ooit, die nét niet de Top 10 weet te halen. Misschien volgend jaar?
En Frankrijk 2011, de laatste keer dat ik er bij het voorspellen van de winnaar grandioos naast zat.. tot vandaag misschien?
Malta 1997 en Luxemburg 1965 vliegen de top 20 binnen terwijl Oekraïne 2004 de top 10 uitzakt. Daar staat dus één nieuwe in.
Verder alleen kleine positiewisselingen.
Met de mooiste inzending van Nederland ooit, die nét niet de Top 10 weet te halen. Misschien volgend jaar?
En Frankrijk 2011, de laatste keer dat ik er bij het voorspellen van de winnaar grandioos naast zat.. tot vandaag misschien?

0
geplaatst: 23 mei 2015, 19:52 uur
Onweerwolf schreef:
uitslag
uitslag
Geinig!
Prachtige grote afwezige in de finale is natuurlijk Zwitserland.... 
Ik wens iedereen een gezellige avond op de bank!
0
geplaatst: 23 mei 2015, 19:59 uur
Onweerwolf schreef:
uitslag
Mooie uitslag! Toch een enigszins onverwachte winnaar vind ik en een prachtige nummer 3.En hier het resultaat van onze MM ESC poll 2015:
uitslag
Als Nederland vanavond dezelfde top 10 aanhoudt als wij hoef ik me niet te schamen.

0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:03 uur
Onweerwolf schreef:
uitslag
uitslag
14 is i.d.d. aan de lage kant, Noorwegen gaat het dus worden..........
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:04 uur
Als het aan ons ligt wel maar vanavond verwacht ik dat totaal niet.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:07 uur
Nee vanavond word het gewoon weer Zweden net als 3, 16, 24, 31 en 41 jaar geleden.......
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:13 uur
Ik ga daar ook gewoon vanuit. Kan me niet voorstellen dat het anders gaat zijn. Wel jammer dat ze dan alweer winnen dankzij een gelikte act.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:17 uur
Heroes is ook echt geen nummer dat ik nog op de radio wil horen na vanavond. Dit komt niet in de buurt van Euphoria bijvoorbeeld. Maar de act is leuk en het nummer blijft gemakkelijk hangen. Het zal dus zo goed als zeker winnen vanavond, maar ik hoop van niet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2015, 20:18 uur
http://puu.sh/hXLv9/53de477620.png
Mijn Top 10 dan.
#1 blijft, natuurlijk, #1.
Maar verder toch wel veel verschuivingen. De meest beroofde ESC inzending ooit, Bulgarije 2012, doet een serieuze gooi naar de winst.
Italië 1984 komt terecht de Top 10 binnen en Frankrijk blijft de morele overwinnaar met wederom 3 noteringen op het hoogste schavot.
Het was weer leuk.
Mijn Top 10 dan.
#1 blijft, natuurlijk, #1.

Maar verder toch wel veel verschuivingen. De meest beroofde ESC inzending ooit, Bulgarije 2012, doet een serieuze gooi naar de winst.
Italië 1984 komt terecht de Top 10 binnen en Frankrijk blijft de morele overwinnaar met wederom 3 noteringen op het hoogste schavot.
Het was weer leuk.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:19 uur
Won Zweden in 1999 ook niet, thelion (dus bedoel je met 6 jaar geleden niet 16 jaar geleden)?
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:25 uur
Zes jaar geleden won Noorwegen, dat weet ik uit mijn hoofd. Veel verder terug dan dat gaat mijn Eurovisie-kennis niet. 

0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:26 uur
Wat vond jij van de Deense inzending van 2010, Onweerwolf? Die heb ik volgens mij niet in jouw lijstje zien staan. Samen met "Euphoria" van Loreen en "Eres Tú" van Mocedades is dat het ESF-liedje dat ik het vaakst beluister.
Het gaat om "In a Moment Like This" van Chanée & N'Evergreen.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:28 uur
Sgt. Revolver schreef:
Won Zweden in 1999 ook niet, thelion (dus bedoel je met 6 jaar geleden niet 16 jaar geleden)?
i.d.d.
Aangepast
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 mei 2015, 20:28 uur
Sgt. Revolver schreef:
Wat vond jij van de Deense inzending van 2010, Onweerwolf? Die heb ik volgens mij niet in jouw lijstje zien staan. Samen met "Euphoria" van Loreen en "Eres Tú" van Mocedades is dat het ESF-liedje dat ik het vaakst beluister.
Die is niet echt favoriet bij mij ben ik bang. Op zich wel een lekker catchy duet maar het doet me vrij weinig.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:29 uur
Had nog net voor 7 gestemd, maar was net te laat blijkbaar (of er is iets misgegaan?). Jammer, want dan hadden Estland en Letland een plaats hoger gestaan en was het tussen Noorwegen en Letland heel close geweest.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:29 uur
0
ohmusica
geplaatst: 23 mei 2015, 20:48 uur
Het nummer van Zweden idoet precies wat een songfestivalnummer behoort te doen, de hoogste score binnen halen. Toen ik het donderdag voor de eerste keer was ik erg onder de indruk. De melodie kreeg ik niet meer uit mijn hoofd, na nadere beluistering vond ik er niets meer aan. Het is mij te perfect te gelikt te voorspelbaar. Ik vrees een doodsaaie puntentelling.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 20:59 uur
Iedereen veel plezier vanavond!
En vergeet niet te stemmen op Letland
En vergeet niet te stemmen op Letland

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.