MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Straks de eerste aflevering van Melodifestivalen. Op www.svt.se zijn al fragmentjes te beluisteren en die klinken best goed.

Sandra Kim 30 jaar fan! (1986-2016)...... festiviteiten volgen nog (i.i.g. een autobiografie)

26/03: "Winners of Eurovision"/Dortmund,Westfalenhallen
met o. a. Ruslana, Loreen, Johnny Logan, Bucks Fizz, Nicole, The Herreys en Sandra Kim.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/12647222_917329411715500_4523521862704711809_n.jpg?oh=9480758da2cfd83f046af1fe1f8414c7&oe=57262AB0&__gda__=1462979898_6f63dd0223173960979ccedf2588a8c3

thx Eric

Ja, ik vind het mooi hoe je als niet-Songfestival liefhebber zo'n fan bent van haar en daar ook rond voor uitkomt. Sandra is nu niet bepaald 'hip' of weet ik het wat. En als je je dan nergens wat van aantrekt en blijft supporten vind ik dat gewoon heel erg tof om te zien. Ik waardeer dat soort eigenheid altijd wel.

Bedankt voor je aardige woorden, Eric.

Ze zal 'helaas' altijd gelinkt worden aan haar overwinning in '86 met J'aime la Vie. Misschien ook wel een sta-in-de-weg geweest voor een grote internationale carrière. Het is niet voor niets dat zij al meerdere malen in de media vergeleken wordt met haar idolen Céline en Barbra. Onder druk van de tirannie van haar toenmalige manager Marino Atria heeft ze veel songs opgenomen waar ze niet echt achter stond. Haar laatste (come-back) album uit 2011 Make Up, ik blijf het zeggen, is een juweeltje en zwaar onderschat. Prachtige composities (Voler le Temps/Lost and Found) en een dijk van een stem. Ze heeft een hoop 'shit' meegemaakt en is toch altijd haar zelf gebleven. Heb respect voor haar sympathieke, warme karakter maar op z'n tijd kan ze ook flink van haar afbijten . Heb dat persoonlijk mogen ervaren.....

Maar Sandra kon de collage ook wel waarderen (via FaceBook)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/942815_917547875026987_1428035762792961022_n.jpg?oh=56f8efdb6b4068344bfcdd3e19d59137&oe=573E0EFB&__gda__=1462234374_530ddb6b8bdb8f9b3836df3feec124a3

P.S. In dit topic mag het.....

buizen
Hee, zie dit nu pas zeg. Tof, sheep67!
Van je adoratie van Sandra Kim was ik al op de hoogte.
Mooie collage! Leuk hoe ze reageert.

Mooiste foto? rechtsonder.

\m/

Wanneer begint het Eurovisie Songfestival eigenlijk weer?

Rechtsonder ...... dat kon niet missen met jou

1/2 finales 10 & 12 mei
Finale 14 mei Stockholm

Prachtige foto's Sheep67.

Het doet me wel nog eens denken aan het feit dat ik dit jaar 30 word

thx Cerclezot.......mooi jaar 1986

En Oostenrijk stuurt een vrouw zonder baard die een Franstalig nummer zingt:

Denemarken:

Zwitserland:

De keuze voor Georgië:

Het eerste nummer tot nu toe dat ik wel kan waarderen.

Er komt een nieuw voting-systeem. Ik vind het interessant:

Bosnië & Herzegovina keert na 4 jaar terug:

Een eerste persoonlijke tussenstand (maar eigenlijk vind ik alleen de nummer 1 leuk):

01. Georgië
02. Malta
03. Zwitserland
04. Bosnië & Herzegovina
05. Spanje
06. Ierland
07. Denemarken
08. Albanië
09. België
10. Wit-Rusland
11. Oostenrijk

Emile93 schreef:
Er komt een nieuw voting-systeem. Ik vind het interessant:
(embed)
Dat is zeker interessant.

Er worden nu dus twee keer zoveel punten uitgedeeld: door zowel de jury als de televoters apart en dus niet meer gemiddeld. Dit geeft dus meer kans aan love/hate-liedjes. Ik begin me alvast een beetje zorgen te maken...

Een voordeel is wel dat de keuzes van zowel de jury als de televoters apart nog transparanter worden. Misschien dat juryleden voortaan wat beter zullen uitkijken met buurlanden blind op 1 te zetten. Dat soort vriendjespolitiek gaat nu extra opvallen.

Ja klopt, dat is precies hetgeen ik ook dacht

Greta Salóme mag IJsland opnieuw vertegenwoordigen.

Oekraïne:

En nog een keer IJsland daar de vorige link niet meer zichtbaar is:

Ik vind op dit ogenblik enkel de Ierse en de Deense inzending leuk.

Wel leuk die nieuwe puntentelling.

buizen
Het liedje van Ukraine is politiek getint, zeer anti-Rusland. Dacht dat dat verboden was op het songfestival, teksten van politieke aard.
Zal dus wel weer een rel geven op het Songfestival.

buizen schreef:
Het liedje van Ukraine is politiek getint, zeer anti-Rusland. Dacht dat dat verboden was op het songfestival, teksten van politieke aard.
Zal dus wel weer een rel geven op het Songfestival.

We Don't Wanna Put In

buizen

Ben ik van op de hoogte.
Sindsdien zijn liedjes met politieke strekking verboden.
Nou ja, liever een rel hierover dan over een vrouwachtig persoon met een baard.

buizen schreef:
(quote)

Ben ik van op de hoogte.
Sindsdien zijn liedjes met politieke strekking verboden.
Nou ja, liever een rel hierover dan over een vrouwachtig persoon met een baard.

Benieuwd wanneer een NL'se inzending de wanpraktijken van de VVD tekstueel aan de kaak durft te stellen

Maar goed, liever helemaal geen rel meer over iets wat ook maar met dit circus der muzikale wansmaak te maken heeft.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening

De inzending voor Cyprus is een beetje Killers gemengd met Europe of zo. Helaas moesten ze de Zweden ervoor inschakelen en dat begint me nu toch wel een beetje tegen te staan. Wel één van de betere inzendingen tot nu toe.

Duitsland stuurt de winnares van The Voice:

(verwijderd)
Douwe Bob gaat iedereen omver blazen met een mooi liedje. Luister maar naar de liedjes stone into the river en beautiful. hij is heel goed!

De keuze van Groot-Brittannië:

Lang geleden dat ik een Britse inzending nog leuk vond.

Slovenië:

Noorwegen:

Hongarije:

Moldavië:

Finland:

Ik heb nog niks gehoord waar ik echt enthousiast van kan worden (de nummer 1 is ook meer omdat het in mijn straatje past).
Qua kanshebbers acht ik IJsland wel groot op dit moment en Oekarïne zal ook wel goed kunnen scoren met een afwijkend nummer als dit.

01. Georgië
02. Cyprus
03. Malta
04. IJsland
05. Oekraïne
06. Zwitserland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Noorwegen
09. Bosnië & Herzegovina
10. Duitsland

11. Spanje
12. Ierland
13. Albanië
14. Denemarken
15. België
16. Finland
17. Hongarije
18. Oostenrijk
19. Moldavië
20. Wit-Rusland
21. Slovenië

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.