MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ik las het op de website van het songfestival zelf, dus ik dacht dat het wel klopte.

Dan zal dat wel ja. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken en dan vooral omdat verzekerd werd dat het om een eenmalig iets zou gaan.

Ik vind het absoluut niet verrassend dat die ''eenmalige'' deelname toch niet eenmalig blijkt te zijn... wel jammer.

aERodynamIC schreef:
(quote)

En dat schijnt ook niet eens zeker te zijn want ze hebben een grote zak met geld waardoor automatisch weer finale helemaal nog niet zo vreemd is.

Die zak geld zullen ze nodig hebben om artiest + crew in te vliegen naar Zweden

Zogenaamd door de Europese roots van de Australiërs... nu ken ik wel meer landen waar die ballon voor opgaat, mogen die nu ook meedoen? Paraguay bijvoorbeeld?

Onweerwolf
China zit er aan te komen.

aERodynamIC schreef:
Mocht Australië meteen winnen dan gaan we volgend jaar overigens niet Down Under met z’n allen. De Australische omroep SBS zal dan samen met een andere omroep het festival in Europa organiseren. In dat geval mag Australië overigens opnieuw deelnemen aan het festival.

Blijkbaar hoefden ze dus niet te winnen om nogmaals mee te kunnen doen, een flinke zak met geld is al voldoende. Iemand al enig idee of dezelfde regel blijft gelden bij een winst van Australië nu het land een vaste deelnemer blijkt te zijn?

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
(quote)

Blijkbaar hoefden ze dus niet te winnen om nogmaals mee te kunnen doen, een flinke zak met geld is al voldoende.

Long-time associate member van de EBU zijn helpt ook alsmede het daadwerkelijk al jaren uitzenden van het festival.

Ja, maar voor beide zaken betalen ze toch wel mag ik hopen? Wat klopt er dan niet aan die zak met geld?

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
Ja, maar voor beide zaken betalen ze toch wel mag ik hopen? Wat klopt er dan niet aan die zak met geld?

Ik dacht dat je doelde op een specifieke zak met geld die alleen bedoeld was voor deelname aan het ESC.

Nee, het is me bekend dat ze lid zijn van de EBU.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
Nee, het is me bekend dat ze lid zijn van de EBU.

Ik vermoed echter dat als Australië niet meer mee zou mogen doen ze alsnog zouden blijven voldoen aan bovenstaande.

De show wordt het presenteert door Petra Mede & Måns Zelmerlöw

En de eerste inzending is bekend. Dit jaar heeft Albanië de eer om eerste te zijn:

Eneda Tarifa zingt het nummer Përrallë. Als ik dat orkest zie verlang ik toch weer terug naar de tijd waar dat standaard was.

De 5 Belgische eurosongkandidaten heb ik nu beluisterd. Het funky dance-nummer What's the Pressure van Laura heeft het meeste mijn voorkeur gevolgd door het Dotan-achtige I'm Not Lost van Tom. De overige 3 kunnen mij weinig bekoren.

Nicky Byrne van Westlife gaat voor Ierland

LucM schreef:
De 5 Belgische eurosongkandidaten heb ik nu beluisterd. Het funky dance-nummer What's the Pressure van Laura heeft het meeste mijn voorkeur gevolgd door het Dotan-achtige I'm Not Lost van Tom. De overige 3 kunnen mij weinig bekoren.

Voor mij is het omgekeerd Tom is mijn favoriet gevolgd door Laura

Cerclezot schreef:
Nicky Byrne van Westlife gaat voor Ierland

Leuke inzending van Ierland wat mij betreft. Zouden ze schrik hebben dat Zweden dit jaar gelijk gaat maken? Nicky Byrne wordt ook knapper met de jaren. De inzending van Albanië vind ik daarentegen vrij schreeuwerig.

België heeft gekozen.

Slap nummer. Sorry buurtjes.

aERodynamIC schreef:
België heeft gekozen.

(embed)

Slap nummer. Sorry buurtjes.

Wij moeten eerder sorry zeggen

Amaryllis stak erboven uit maar daar dacht kennelijk niemand anders zo over

Maar alle vijf de kandidaten waren behoorlijk zoutloos. Naar goede gewoonte gaat de Vlaamse inzending een afgang tegemoet.

buizen
Arno schreef:
Amaryllis stak erboven uit maar daar dacht kennelijk niemand anders zo over

Maar alle vijf de kandidaten waren behoorlijk zoutloos. Naar goede gewoonte gaat de Vlaamse inzending een afgang tegemoet.

Wij houden hier in Nederland ons hart ook vast natuurlijk. Het is soms behoorlijk schrikken wat er ter inzending heen gaat. En dan die kleding.
Die Oost-Europese landen spelen toch allemaal onder één hoedje.
Toch kijk je ieder jaar, al die uren en ook de puntentoekenning.
Traditie.

6 februari begint eindelijk Melodifestivalen

buizen schreef:
Die Oost-Europese landen spelen toch allemaal onder één hoedje.

Dat, of de West-Europese landen sturen gewoon jaar na jaar bagger?

Neem nu onze inzending. Moet VRT daarvoor de zondagsavondprogrammatie weken aan een stuk omgooien? Absoluut kansloos.

AGE-411 schreef:
(quote)

Dat, of de West-Europese landen sturen gewoon jaar na jaar bagger?

Neem nu onze inzending. Moet VRT daarvoor de zondagsavondprogrammatie weken aan een stuk omgooien? Absoluut kansloos.

Precies daarnaast telt Oost-Europa ook gewoon meer landen.

Wit-Rusland:

Ze is al eens als tweede geëindigd. Ze gaat nu weer.

De loting voor de halve finale is ondertussen getrokken:

Eerste halve finale:

Eerste helft:

Armenië
Finland
Griekenland
Kroatië
Moldavië
Nederland
Rusland
San Marino
Hongarije

Tweede helft:

Azerbeidzjan
Bosnië & Herzegovina
Cyprus
Estland
Ijsland
Malta
Montenegro
Tsjechië
Oostenrijk

Tweede halve finale:
Eerste helft:

Australië
Ierland
Israël
Letland
Litouwen
Macedonië
Polen
Zwitserland
Servië
Wit-Rusland

Tweede helft:

Albanië
België
Bulgarije
Denemarken
Georgië
Noorwegen
Roemenië
Slovenië
Oekraïne

België en Nederland kunnen elkaar maar vanaf de finale punten geven. Al denk ik niet dat België daar zal raken.

De eerste finalist is bekend: Spanje

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:00 uur

geplaatst: vandaag om 19:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.