MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Bosnië niet door vind ik wel opmerkelijk.

De rapper zal het vast verpest hebben. Al lag het in mijn ogen aan het gehele nummer.

7 uit 10. Eerst alle zeven goed en dan 3 fout.

Conclusies:
-Raps zijn zelfs voor Griekenland dodelijk, voor het eerst ooit in de halve finale eruit!
-Moldavië heeft minder vrienden dan ik dacht
-Het afkijken van IJsland heeft niet gewerkt, grootste verrassing bij de afvallers

-Tsjechië heeft meer vrienden dan ik dacht
-Zouden het de Oost Europeanen zijn die van dat afschuwelijke Cyprus houden? Grootste verrassing voor mij bij wat doorgaat.
-Malta wordt toch geholpen door Eurovisiefans uit met name het Westen denk ik

NewYorkCityLight schreef:
Van de laatste 4 optredens is er maar eentje door. Ik heb ze niet gezien maar dat is toch best wel verrassend.

Heel erg verrassend ja. Dat is nog nooit eerder voorgekomen.

Mb.
Overigens was Jantje Smit ook tergend. Volgende keer ga ik naar de Belgische zender zappen.

Is de BBC met Graham Norton een aanrader?

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

De rapper zal het vast verpest hebben. Al lag het in mijn ogen aan het gehele nummer.

Mmm, Griekenland deed dat een aantal jaren geleden op een zelfde wijze en werden 3e meen ik. Die rapper is volgens mij niet het probleem. Ik denk dat de aankleding te matig was (dat prikkeldraad) en dat er te weinig voormalig Joegoslavië-staten in deze halve finale stonden.

Ja, dat prikkeldraad was ook één van de dieptepunten van deze halve finale.

Ik denk toch dat het nummer van Bosnie ook teveel een mengelmoesje van allerlei stijlen was. Daardoor is het voor veel te weinig mensen echt aantrekkelijk. Ik had 'm ook echt niet in de finale verwacht.

Wat een fijne uitslag! Niks op aan te merken. Kroatië door, Hongarije door en IJsland eruit. Daar vond ik echt helemaal niks aan, wat een overschat flutliedje.

Na het optreden had ik Bosnië ook al afgeschreven. Jammer, want afgezien van de rapper vind ik het een mooi nummer. Maar dat prikkeldraad, die regenjacks, de rommelige staging... Dat heeft het echt genekt.
Ik vind het trouwens ook wel heel tof voor Tsjechië dat ze door zijn. Voor het eerst in de finale.

Ik had IJsland wel verwacht maar gelukkig niet door.

Ook leuk voor Oostenrijk, leuk nummer en dito zangeres.

En natuurlijk Douwe niet vergeten met zijn prima performance.

Onweerwolf
Het enige echte overgebleven redelijk archetypische balkangeweld komt nu van Macedonië. Gelukkig zal Kaliopi zeer waarschijnlijk de finale wel halen.

Ben vooral ook blij dat Oostenrijk door is. Dat is nou echt een inzending waar ik meteen een zwak voor had.

Nederland 3 uit 4 de laatste jaren. Blijft fijn na 8 jaar zonder. Dus gewoon door met het aanwijzen en zelf een liedje kiezen.

Vond vooral Tsjechie en Armenie erg goed, prima zangeressen en bovendien ook nog mooie dames

Mb.
Douwe Bob is nu aan de telefoon bij RTL Late Night.

Humberto is overigens ook verbaasd dat het liedje van Rusland als favoriet wordt bestempeld, haha.

En hij vindt bijna alles wel goed. Kan je nagaan.

Onweerwolf
Aoibhin schreef:
Na het optreden had ik Bosnië ook al afgeschreven. Jammer, want afgezien van de rapper vind ik het een mooi nummer. Maar dat prikkeldraad, die regenjacks, de rommelige staging... Dat heeft het echt genekt.
Ik vind het trouwens ook wel heel tof voor Tsjechië dat ze door zijn. Voor het eerst in de finale.

Ik ben ook blij voor Tsjechië. Ook al is het volgens mij enige land dat nog nooit een inzending heeft gehad die ik echt goed vond.

Onweerwolf
Mb. schreef:
Humberto is overigens ook verbaasd dat het liedje van Rusland als favoriet wordt bestempeld, haha.

Daar is toch helemaal niets verbazingwekkends aan?

Onweerwolf schreef:
Gelukkig zal Kaliopi zeer waarschijnlijk de finale wel halen.
Ha, optimist!

Hendrik68
Ik snap de favorietenrol van Rusland ook totaal niet. Slap nummer, wel terecht naar de finale, maar niet meer dan dat. Het zijn de special effects die het hem doen. Net als met Conchita Wurst destijds. Ging alleen om de verschijning. Overigens is het deze keer wel terecht als Oostenrijk boven ons eindigt. Prima inzending deze keer. Verder alle 10 kandidaten terecht door. Ook Malta en Tsjecie bevielen me erg goed en niet alleen vanwege de mooie koppies. Cyprus sprong er qua stijl en compositie ook uit. Douwe Bob vind ik minder dan de Common Linnets, maar de afwijkende stijl kan hem net als de Linnets ver brengen. Helemaal als de landen om ons heen ook mogen stemmen zaterdag.

Onweerwolf
Hendrik68 schreef:
Ik snap de favorietenrol van Rusland ook totaal niet. Slap nummer, wel terecht naar de finale, maar niet meer dan dat. Het zijn de special effects die het hem doen. Net als met Conchita Wurst destijds. Ging alleen om de verschijning.

Haha, wat een onzin.

Dat er twee jaar later nog steeds zo gejankt wordt om Conchita geeft wel weer aan dat haar boodschap broodnodig was.

Oostenrijk? Vreselijk zaadnummer.

buizen
8 van de 10 goed voorspeeld. San Marino en Montenegro niet. Maar San Marino was meer een stiekeme wens dat die het zou halen en Montenegro, ach er was al een 'rockband' door.
Dat moment voordat dan die aller allerlaatste (de 10e) halve finalist bekend wordt gemaakt... spannend!

Zie uit naar de finale.

Donderdag eerst nog de 2nd Semi Final, met Jamie-Lee.

Sterke performance van Douwe Bob. Ik hoor in de live-versie een stuk meer pit dan de studio-opname waar ik aanvankelijk niet zo enthousiast over was.
Meesterlijke stilte ook. Mooi dat ie door is.

Rusland vind ik hopelijk overschat, zou niet zo dik favoriet mogen zijn.

Hendrik68
Onweerwolf schreef:

Haha, wat een onzin.
.
Het hele songfestival is onzin en daarmee alle meningen en die van mij ook. Maar denk je serieus dat de Oostenrijkse dame die vanavond op het podium stond met het nummer van Conchita gewonnen zou hebben?

Teunnis schreef:
Is de BBC met Graham Norton een aanrader?

Kijk ik elk jaar, dus wat mij betreft is het antwoord een volmondig JA!

Ik hoop dat Rusland zaterdag 2e wordt. Zou terecht zijn. Bakken met geld steken in alles rondom het liedje, maar het liedje zelf vergeten.

Top GrafGantz, dan ga ik de volgende keren maar naar de BBC.

Onweerwolf
Gretz schreef:
Meesterlijke stilte ook. Mooi dat ie door is.

Ik vond die stilte echt helemaal niets. Bovendien was 'ie helemaal niet stil. Na het ongemakkelijk in de camera loensen kwam er een oubollig 'I love you too baby' waarna hij als schijnbeweging leek te gaan crowdsurfen en de regisseur van schrik maar een ontzettend lelijke publieksshot maakte.

Nee, het liedje is best ok voor Nederlandse doen, ondanks de gezapigheid maar de aankleding is weer kut met peren wat mij betreft. En dan heb ik nog niet eens gehad over z'n tokkie-tattoo die gewoon zichtbaar in z'n hals zit. (Wat beweegt mensen toch.. )

In de finale wordt dit op z'n hoogst 16e in een redelijk matig jaar zonder echte uitschieters.

buizen
Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik vond die stilte echt helemaal niets. Bovendien was 'ie helemaal niet stil. Na het ongemakkelijk in de camera loensen kwam er een oubollig 'I love you too baby' waarna hij als schijnbeweging leek te gaan crowdsurfen en de regisseur van schrik maar een ontzettend lelijke publieksshot maakte.

Eens.
De stilte werd verstoord. Door een liefdesuiting. Een gekunsteld gedoe.
Een volle 10 seconden stilte ware wenselijk geweest.

Maar ja, Douwe is wel door.

Onweerwolf
Hendrik68 schreef:
(quote)
Het hele songfestival is onzin en daarmee alle meningen en die van mij ook. Maar denk je serieus dat de Oostenrijkse dame die vanavond op het podium stond met het nummer van Conchita gewonnen zou hebben?

Als ze het goed gezongen zou hebben, maar volgens mij kan deze mevrouw van Oostenrijk niet zo goed zingen als Conchita. Al is dat moeilijk te zeggen wegens de twee totaal verschillende stijlen.

Uiteraard helpt het verhaal mee, zoals altijd, maar het tegenovergestelde ervan beweren is echt te belachelijk voor woorden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.