Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2016, 23:43 uur
Vanavond is wel weer bevestigd wat een verschrikkelijk zwak jaar ik dit vind en niet alleen in kwaliteit, maar ook vooral aan het gebrek aan variatie.
Ik vond Rusland overigens oprecht tegenvallen. Ik was al nooit gek op het nummer, dat ik typisch een 2007/2008 Eurovisie sound vind hebben en daardoor gedateerd, maar niet gedateerd genoeg om leuk retro te zijn. Van de visuals ben ik ook niet heel erg onder de indruk, al komt het misschien ook omdat ik meer verwacht had. Ik dacht dat de camerashots op het scherm gericht zouden zijn en er de illusie zou worden gewekt dat hij in de ruimte klom. Nu zag je echter gewoon duidelijk dat scherm staan vanuit een zaalshot en dat kwam erg awkward over. Net als dat je een klimmuur hebt met de illusie van een echte berg en vervolgens laat je een klimmend iemand filmen vanuit de achterkant van de zaal op een manier dat het duidelijk is dat het gewoon een muur is.
Ik vond Rusland overigens oprecht tegenvallen. Ik was al nooit gek op het nummer, dat ik typisch een 2007/2008 Eurovisie sound vind hebben en daardoor gedateerd, maar niet gedateerd genoeg om leuk retro te zijn. Van de visuals ben ik ook niet heel erg onder de indruk, al komt het misschien ook omdat ik meer verwacht had. Ik dacht dat de camerashots op het scherm gericht zouden zijn en er de illusie zou worden gewekt dat hij in de ruimte klom. Nu zag je echter gewoon duidelijk dat scherm staan vanuit een zaalshot en dat kwam erg awkward over. Net als dat je een klimmuur hebt met de illusie van een echte berg en vervolgens laat je een klimmend iemand filmen vanuit de achterkant van de zaal op een manier dat het duidelijk is dat het gewoon een muur is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2016, 23:49 uur
Aoibhin schreef:
Vanavond is wel weer bevestigd wat een verschrikkelijk zwak jaar ik dit vind en niet alleen in kwaliteit, maar ook vooral aan het gebrek aan variatie.
Ik vond die visuals ook niet zo boeiend maar dat vond ik vorig jaar van Zweden ook al niet. Het liedje zelf vind ik prima. Plastic, maar van het goede soort wat mij betreft, vooral het intro'tje en outro'tje vind ik erg knap gevonden en z'n zang was ook meer dan prima.
Of Rusland wint... ik denk dat 'ie een grote kans maakt, zeker gezien de slechte draw in de finale van Zweden. nav de eerste halve finale denk ik dat Azerbeidzjan ook nog kans maakt en Hongarije zou ook wel eens ver kunnen komen. Kroatië zie ik als Dark Horse, het zal wel niet maar als dat land wint vind ik het de leukste overwinning in decennia.
0
geplaatst: 10 mei 2016, 23:52 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vond die stilte echt helemaal niets. Bovendien was 'ie helemaal niet stil. Na het ongemakkelijk in de camera loensen kwam er een oubollig 'I love you too baby' waarna hij als schijnbeweging leek te gaan crowdsurfen en de regisseur van schrik maar een ontzettend lelijke publieksshot maakte.
(quote)
Ik vond die stilte echt helemaal niets. Bovendien was 'ie helemaal niet stil. Na het ongemakkelijk in de camera loensen kwam er een oubollig 'I love you too baby' waarna hij als schijnbeweging leek te gaan crowdsurfen en de regisseur van schrik maar een ontzettend lelijke publieksshot maakte.
Nog eens terugkijken. Moest het in eerste instantie doen via een klein telefoonschermpje _ speakers.
Nee, het liedje is best ok voor Nederlandse doen, ondanks de gezapigheid maar de aankleding is weer kut met peren wat mij betreft. En dan heb ik nog niet eens gehad over z'n tokkie-tattoo die gewoon zichtbaar in z'n hals zit. (Wat beweegt mensen toch.. )
In de finale wordt dit op z'n hoogst 16e in een redelijk matig jaar zonder echte uitschieters.
Weet niet wat het is, maar Slow Down is sterk bij mij aan het groeien. En ik ben niet een successupporter of zo. Zou het zijn dat de live-versie echt wel meer kracht heeft dan de studio-opname?
16e is echt veel te laag ingeschat. Ik ben er wel redelijk zeker van dat dit zeker goed moet zijn voor een Top 10-notering. Als de vakjury's ons goed gezind zijn zie ik Nederlands zelfs in de buurt eindigen van het hopeloos overschatte Frankrijk en misschien wel gewoon daarboven.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 mei 2016, 23:56 uur
Onweerwolf schreef:
Of Rusland wint... ik denk dat 'ie een grote kans maakt, zeker gezien de slechte draw in de finale van Zweden. nav de eerste halve finale denk ik dat Azerbeidzjan ook nog kans maakt en Hongarije zou ook wel eens ver kunnen komen. Kroatië zie ik als Dark Horse, het zal wel niet maar als dat land wint vind ik het de leukste overwinning in decennia.
Jij noemt nu alleen de landen van vanavond als kanshebbers. Valt er donderdag dan niks meer te verwachten? Ik heb zelf niks gehoord of zo, vandaar dat ik het vraag. Als het niet beter wordt dan vanavond dan schat ik de kansen van Douwe Bob ineens een stuk hoger in. Maar een top 10 plaats zit er volgens mij sowieso wel in.Of Rusland wint... ik denk dat 'ie een grote kans maakt, zeker gezien de slechte draw in de finale van Zweden. nav de eerste halve finale denk ik dat Azerbeidzjan ook nog kans maakt en Hongarije zou ook wel eens ver kunnen komen. Kroatië zie ik als Dark Horse, het zal wel niet maar als dat land wint vind ik het de leukste overwinning in decennia.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2016, 23:57 uur
Ik vond de studio versie en live versie eigenlijk niet voor elkaar onder doen. Hij heeft het goed en degelijk ingestudeerd. Niet meer niet minder. Ik zie dit geen top 10 halen. Ik hoorde ook weinig echt slechte performances qua vals zingen enzo van de landen die door zijn na semi 1 dus de concurrentie lijkt er wel te zijn. Heel misschien Als Bobo ergens tussen de 18 en 24 mag aantreden dat 'ie 10e kan worden. Persoonlijk staat hij bij mij ook ergens tussen de 10 en 15 trouwens. Iets boven de middenmoot. Maar goed, van dat vervelende Country duo van een paar jaar terug had ik ook geen 2e plek verwacht en Slow Down schurkt wel wat lichtjes tegen de country aan dus wellicht...
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2016, 00:03 uur
Hendrik68 schreef:
(quote)
Jij noemt nu alleen de landen van vanavond als kanshebbers. Valt er donderdag dan niks meer te verwachten? Ik heb zelf niks gehoord of zo, vandaar dat ik het vraag. Als het niet beter wordt dan vanavond dan schat ik de kansen van Douwe Bob ineens een stuk hoger in. Maar een top 10 plaats zit er volgens mij sowieso wel in. Van donderdag verwacht ik minder vuurwerk. Noorwegen, Oekraïne (als zal een deel van het publiek dat te modern vinden), dat geldt zeker ook voor Letland. En dan is er nog Israel die voor mij qua power ballad op het randje van mooi zit. Ik hoop op Polen maar dat is persoonlijke smaak en wellicht dat Zwitserland kan verrassen. Verder een heleboel subtoppers denk ik. De winnaar zit er niet tussen tenzij Oekraïne echt iedereen weet te overtuigen.
(Een gelijke stand voor de winst tot op het einde tussen Rusland en Oekraïne zou ik trouwens niet te versmaden vinden.)
0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:16 uur
Emile93 schreef:
Ik ga me aan een voorspelling van vanavond wagen.
Door naar de finale:
Hongarije
Nederland
Armenië
Rusland
Tsjechië
Cyprus
Oostenrijk
Azerbeidzjan (ook al zingt ze retevals en is het zeer onverdiend als ze het haalt)
Kroatië
Malta
Niet door naar de finale:
Finland
Griekenland
Moldavië
San Marino
Estland
Montenegro
Bosnië en Herzegovina
IJsland
Ik twijfel over IJsland, Azerbeidzjan, Estland en Oostenrijk
Ik ga me aan een voorspelling van vanavond wagen.
Door naar de finale:
Hongarije
Nederland
Armenië
Rusland
Tsjechië
Cyprus
Oostenrijk
Azerbeidzjan (ook al zingt ze retevals en is het zeer onverdiend als ze het haalt)
Kroatië
Malta
Niet door naar de finale:
Finland
Griekenland
Moldavië
San Marino
Estland
Montenegro
Bosnië en Herzegovina
IJsland
Ik twijfel over IJsland, Azerbeidzjan, Estland en Oostenrijk
WIEHOEEEEEEEEEEEEEEEEE Ik heb alles goed voorspeld!!!!
Ben ook erg blij dat mijn favoriet, Tsjechië, door is!!!! Erg terecht!
Nederland was ook erg goed!
Azerbeidzjan viel me trouwens enorm mee!!! Had het veel valser verwacht na het zien van de repetities!
0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:21 uur
Nederland heeft de eerste helft geloot. Dat is toch minder prettig.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:23 uur
Bijzonder knap! Ben benieuwd of je dit kunstje nog eens kunt herhalen.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:23 uur
aERodynamIC schreef:
Ja inderdaad....
0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:24 uur
Thanks Onweerwolf!
Dankje! Ik hoop het ook, maar de 2e halve finale vind ik moeilijker te voorspellen
Dankje! Ik hoop het ook, maar de 2e halve finale vind ik moeilijker te voorspellen

0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:26 uur
Rusland tweede helft, net als Armenië. Dat is dan weer gunstig voor hen.
Rusland wint. Daar blijf ik bij. Armeniue gok ik tweede. Frankrijk gaat favorietenrol niet waarmaken (ik val in herhalingen in dit topic).
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2016, 00:27 uur
Rusland loot de tweede helft. Dat is welhaast een done deal dan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2016, 00:29 uur
Kroatië trouwens ook in de tweede helft. Erg positief. Ik denk dat ze een hele goede eindscore kan hebben, misschien wel op jacht naar de beste score ooit voor dat land. (2x 4e)
0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:30 uur
aERodynamIC schreef:
Rusland wint. Daar blijf ik bij. Armeniue gok ik tweede. Frankrijk gaat favorietenrol niet waarmaken (ik val in herhalingen in dit topic).
(quote)
Mee eens! Ik denk ook dat Rusland het gaat winnen... Armenië gaat ook hoog scoren, wat terecht zou zijn. Ik denk dat Australië nog wel een kans zou kunnen maken en misschien Oekraïne?
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2016, 00:33 uur
Hmz, in Armenië zie ik het echt niet om eerlijk te zijn.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:33 uur
Dat zijn wel de landen denk ik. Douwe Bob? Ik gok zo tussen 10 en 15.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 00:35 uur
Ik denk dat Douwe wel top 10 kan halen, maar met de definitieve voorspelling wacht ik nog even tot de 2e halve finale is geweest....
0
geplaatst: 11 mei 2016, 01:08 uur
He bah, niet de eerste helft. Slow Down is meer een liedje dat beter tot zijn recht komt na een hele rits andere nummers. Zelfs vandaag vond ik het nummer al te vroeg komen.
Heel veel effect zal het overigens niet hebben aangezien goede liedjes altijd wel scoren. Ook lijkt het me sterk dat de organisatie Douwe helemaal in het begin gaat plaatsen; het is geen openingsnummer. Puur en alleen voor het effect was tweede helft echter beter geweest.
Heel veel effect zal het overigens niet hebben aangezien goede liedjes altijd wel scoren. Ook lijkt het me sterk dat de organisatie Douwe helemaal in het begin gaat plaatsen; het is geen openingsnummer. Puur en alleen voor het effect was tweede helft echter beter geweest.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 05:21 uur
Ik was gisteren vooral onder de indruk van Armenie. Nederland kan volgens mij wel nog eens ver komen. Vond Douwe Bob live zeer goed en jullie buren konden niet eens op jullie stemmen.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 08:00 uur
Aoibhin schreef:
Ik vond Rusland overigens oprecht tegenvallen.
Ik ook. De visuals vielen me tegen. Ze pakten behoorlijk uit, maar het oogde nogal simpel en rommelig. Een Zweeds team had diezelfde act vast mooier en spectaculairder vorm kunnen geven.Ik vond Rusland overigens oprecht tegenvallen.
Ze blijven voorlopig wel favoriet voor winst denk ik, hoewel Armenië erg dichtbij komt.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 08:02 uur
Emile93 schreef:
Azerbeidzjan viel me trouwens enorm mee!!! Had het veel valser verwacht na het zien van de repetities!
Inderdaad, ik was ook blij verrast!Azerbeidzjan viel me trouwens enorm mee!!! Had het veel valser verwacht na het zien van de repetities!
Knap gedaan trouwens, die voorspelling. Daar had je flink geld mee kunnen verdienen.

0
geplaatst: 11 mei 2016, 08:19 uur
Leuk liedje hoor, Douwe terecht door.
Maar wat kwam die stilte tenenkrommend geforceerd over zeg! Dat zoiets waanzinnig effect sorteert in Springsteen's Fire (moest gelijk aan dat nummer denken) in de eerste toegift van een kuipconcert is wat anders dan in een lopende band-liedjeswedstrijd. Het publiek moet dan wel he-le-maal uit de plaat gaan wil het overkomen en dat gaat niet gebeuren met een ik hou ook van jou, schatje zeggen tegen iemand die niet eens te zien is (hier had natuurlijk een extreme close-up gemoeten, er van uitgaande dat er iemand is die dat daadwerkelijk heeft geroepen).
Maar wat kwam die stilte tenenkrommend geforceerd over zeg! Dat zoiets waanzinnig effect sorteert in Springsteen's Fire (moest gelijk aan dat nummer denken) in de eerste toegift van een kuipconcert is wat anders dan in een lopende band-liedjeswedstrijd. Het publiek moet dan wel he-le-maal uit de plaat gaan wil het overkomen en dat gaat niet gebeuren met een ik hou ook van jou, schatje zeggen tegen iemand die niet eens te zien is (hier had natuurlijk een extreme close-up gemoeten, er van uitgaande dat er iemand is die dat daadwerkelijk heeft geroepen).
0
geplaatst: 11 mei 2016, 08:53 uur
Wow, dit was alleen maar bagger muziek. Zo slecht heb ik het nog nooit gezien. Logisch dat Douwe doorging.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:16 uur
Wat was Douwe professioneel gisteren. Wat mij betreft was zijn performance één van de hoogtepunten zelfs! Voorafgaand aan de halve finale was ik weer enigszins pessimistisch en dacht dat hij het nog moeilijk zou krijgen, TOT ik het op beeld zag. Naar mijn idee waren er net iets teveel shots van veraf, maar het zag er verder geweldig en ook heel stijlvol uit. Ik denk dat hij zich met gemak heeft gekwalificeerd (misschien zelfs wel als derde na Rusland en Armenië).
Visueel vond ik “Slow Down” zelfs nog beter overkomen dat het nummer van Rusland en dat had ik vooraf nooit durven dromen. Het is dan ook erg jammer dat hij in de eerste helft heeft geloot. Het kan je toch zo een twee- of drietal plaatsen kosten in de finale, maar ja. Top 10 moet te doen zijn (hopelijk).
En wat ben ik blij dat Bosnië & Herzegovina en Griekenland zich voor het eerst niet hebben gekwalificeerd - ik weet het, ik ben een hater
- maar wat een troep was dat zeg. Wat voor mij een grotere verrassing was, was dat Estland en IJsland (mijn #5 en #6 dit jaar!) zich niet wisten te plaatsen voor de finale.
Voor de derde keer in vier jaar de finale gehaald. Het gaat weer de goede kant op.
Visueel vond ik “Slow Down” zelfs nog beter overkomen dat het nummer van Rusland en dat had ik vooraf nooit durven dromen. Het is dan ook erg jammer dat hij in de eerste helft heeft geloot. Het kan je toch zo een twee- of drietal plaatsen kosten in de finale, maar ja. Top 10 moet te doen zijn (hopelijk).

En wat ben ik blij dat Bosnië & Herzegovina en Griekenland zich voor het eerst niet hebben gekwalificeerd - ik weet het, ik ben een hater
- maar wat een troep was dat zeg. Wat voor mij een grotere verrassing was, was dat Estland en IJsland (mijn #5 en #6 dit jaar!) zich niet wisten te plaatsen voor de finale.Voor de derde keer in vier jaar de finale gehaald. Het gaat weer de goede kant op.

0
geplaatst: 11 mei 2016, 12:30 uur
Ik ben het eigenlijk wel met dat artikel eens. Vorig jaar vond ik het heel tof dat Australië voor een keer mee mocht doen vanwege het 60-jarig bestaan, zeker omdat werd benadrukt dat het maar voor een keer zou zijn. Sowieso het idee om af en toe eens een gastland buiten de EBU-kaders uit te nodigen vond ik een leuk idee.
Maar zo'n permanente deelname vind ik echt nergens op slaan. De EBU heeft duidelijk grenzen aangegeven waarbinnen landen moeten vallen om mee te mogen doen. Dit gebied omslaat Europa en enkele landen die aan Europa grenzen (dus ook een deel van Noord-Afrika en het Midden-Oosten). Nu heb je puriteinen die vinden dat het echt alleen Europa moet zijn, maar daar doe ik niet zo moeilijk over. Landen als Israël en ook de Kaukasische landen hebben wel historische en culturele bindingen met Europa en liggen nog dicht in de buurt.
Australië daarentegen ligt aan de andere kant van de wereld. Elk ander land ligt gewoon dichterbij; moeten we die dan ook maar mee laten doen als het ze leuk lijkt om mee te doen?
Maar zo'n permanente deelname vind ik echt nergens op slaan. De EBU heeft duidelijk grenzen aangegeven waarbinnen landen moeten vallen om mee te mogen doen. Dit gebied omslaat Europa en enkele landen die aan Europa grenzen (dus ook een deel van Noord-Afrika en het Midden-Oosten). Nu heb je puriteinen die vinden dat het echt alleen Europa moet zijn, maar daar doe ik niet zo moeilijk over. Landen als Israël en ook de Kaukasische landen hebben wel historische en culturele bindingen met Europa en liggen nog dicht in de buurt.
Australië daarentegen ligt aan de andere kant van de wereld. Elk ander land ligt gewoon dichterbij; moeten we die dan ook maar mee laten doen als het ze leuk lijkt om mee te doen?
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2016, 14:06 uur
Aoibhin schreef:
De EBU heeft duidelijk grenzen aangegeven waarbinnen landen moeten vallen om mee te mogen doen. Dit gebied omslaat Europa en enkele landen die aan Europa grenzen (dus ook een deel van Noord-Afrika en het Midden-Oosten). Nu heb je puriteinen die vinden dat het echt alleen Europa moet zijn, maar daar doe ik niet zo moeilijk over. Landen als Israël en ook de Kaukasische landen hebben wel historische en culturele bindingen met Europa en liggen nog dicht in de buurt.
De EBU heeft duidelijk grenzen aangegeven waarbinnen landen moeten vallen om mee te mogen doen. Dit gebied omslaat Europa en enkele landen die aan Europa grenzen (dus ook een deel van Noord-Afrika en het Midden-Oosten). Nu heb je puriteinen die vinden dat het echt alleen Europa moet zijn, maar daar doe ik niet zo moeilijk over. Landen als Israël en ook de Kaukasische landen hebben wel historische en culturele bindingen met Europa en liggen nog dicht in de buurt.
Het gaat om actief lidmaatschap van de EBU, niet om de vraag of een staat bij een bepaald continent hoort.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 14:24 uur
Onweerwolf schreef:
Het gaat om actief lidmaatschap van de EBU, niet om de vraag of een staat bij een bepaald continent hoort.
(quote)
Australië is vooralsnog enkel associate member. Zou wat zijn als al die andere associate members ook worden uitgenodigd.
European Broadcasting Union - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.