MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Voor mijn guilty pleasure vandaag eens iets uit het slechtste Eurovisiejaar 2008. Irelande Douze Points van Dustin The Turkey was in ieder geval nog grappig.

En voor mijn favoriet gaan we terug naar Istanbul 2004. Voor Frankrijk ging toen de Belg Jonatan Cerrada met A Chaque Pas. Jonatan won in 2003 reeds A La Recherche De La Nouvelle Star de Franse verise van Idool/Idols. Ook in Franstalig België waar hij woonde was hij razend populair. Na de dood van zijn broer stopte hij met zingen.

Slowgaze schreef:
(quote)

Ik ben een heteroman met een fag hag. Vraag me niet hoe het kan.

Heet dat niet gewoon "friendzoned"?

buizen schreef:
Ben momenteel helemaal into the Eurovision Song Contest 2016 en de kansen van Douwe Bob enzo,
helemaal niet bezig eigenlijk met guilty pleasures uit 2003.
Morgen de volgende halve finale.

Wel echt supergoed van Emile93 dat ie álles ('door') goed had voorspeld!!

Haha dankjewel!! Hopen dat het me met de voorspelling over vanavond weer gaat lukken

Onweerwolf
Aoibhin schreef:
Mijn probleem met de deelname van Australië dit jaar (en ongetwijfeld komende jaren) is niet eens zozeer de ligging buiten Europa, maar meer dat het EBU een kader heeft opgesteld waarbinnen de landen (deels) moeten vallen om actief lied te worden en daardoor mee te mogen doen aan het Songfestival. Ik vind niet dat Australië op een voetstuk moet worden geplaatst vanwege hun enthousiasme. Als de geografische ligging meespeelt tot toetreding tot de EBU dan vind ik het onzin dat dit voor Australië maar lekker wordt weggewuifd.

Vorig jaar was ik het nog 100% met je eens.

Inmiddels vind ik eigenlijk dat enthousiast zijn en echt mee willen doen best een criterium kan zijn.

Mijn voorspelling voor vanavond:

Letland
Polen
Israel
Servië
Ierland
Australië
Bulgarije
Oekraïne
Noorwegen
België

Twijfel tussen Denemarken en Ierland voor het nummer wat het nipt zal redden.

Mijn voorspelling:

Letland
Polen
Israël
Servië
Macedonië
Australië
Bulgarije
Oekraïne
Noorwegen
België

Over Macedonië ben ik het minst zeker, want het is nergens echt een populair lied. Ik hoop het echter wel heel erg. Eventueel zie ik die inzending nog plaatsmaken voor Litouwen of Denemarken.

België
Ierland
Australië
Noorwegen
Oekraïne
Bulgarije
Letland
Servië
Polen
Denemarken

Onweerwolf schreef:
Hoezo bedoel je? Is Bobo homo?

Volgens eigen zeggen bi, telt dat ook?

edit: het is al gezegd zie ik. Hij is er inderdaad heel open over.

Overigens is mijn favoriet (Israël) een vreselijke, enge relnicht die zeer pissed is op Douwe Bob en dat ook op tv laat merken. Wat een figuur is dat zeg.

Inzending Israël heeft bloedhekel aan Douwe Bob | metronieuws.nl

Mijn guilty pleasure van vandaag:

Denemarken 1984: Hot Eyes - Det Lige Det

Categorie Herrey's en consorten. De noordelijke landen waren er in die tijd een ster in en ik vond die inzendingen toen ook best leuk. Vond Europa ook want ze werden vierde.

En dan weer een grote favoriet van mij:

Noorwegen 2014: Carl Espen - Silent Storm

Een nummer waar ik buiten het Songfestival ook van zou genieten, het soort muziek waar ik sowieso graag naar luister. Gewoon een prachtig liedje. Carl werd 8e, hij had 2e moeten worden achter The Common Linnets, Rise Like a Phoenix zal me verder Wurst wezen

Ook een van mijn favoriete inzendingen ooit Silent Storm, schitterend nummer.

Mooie keuze weer aERodynamIC

Ik hoop dat Belgie zich plaatst maar vrees er voor

Cerclezot schreef:

Ik niet. Ik zie haar wel doorgaan.

Ja hoor, België gaat wel door. Daar heb ik het volste vertrouwen in.

In Georgië heb ik wat minder vertrouwen. Ze doen het niet echt geweldig bij de bookmakers, maar misschien doet de act wonderen. Ik las hier een paar dagen terug namelijk dat het camerawerk best wel spectaculair schijnt te worden. Ik ben benieuwd!

Mijn voorspelling voor de finale:

Letland
Polen
Israël
Servië
Macedonië
Australië
Bulgarije
Oekraïne
Noorwegen
België

Mijn voorspelling...

Door:
Letland
Polen
Israël
Servië
Australië
Bulgarije
Denemarken
Oekraïne
Noorwegen
België (ziet er gelikt uit hoor! Wordt een prima optreden)

Niet door:
Zwitserland
Wit-Rusland
Ierland
Macedonië (al zou ik het jammer vinden)
Litouwen
Slovenië
Georgië
Albanië

Hopen dat ik ze nu weer allemaal goed heb voorspeld
Mogelijk gaat Albanië door ten kosten van Polen maar ik blijf bij deze voorspelling ^^

Onweerwolf
Voorspelling gebaseerd op studio versies:

Letland
Polen
Zwitserland
Israël
Macedonië
Australië
Bulgarije
Denemarken
Oekraïne
Noorwegen

Voordat het straks allemaal weer gaat beginnen hier nog een guilty pleasure en een favoriet:

Dit vind ik een ontzettend lief en warm liedje en het is nog een meezinger ook. Het verhaal erachter is ook nogal tragisch. Deze inzending zou oorspronkelijk worden gezongen door zanger Sjonni Brink en hij won ook de nationale finale in IJsland met dit nummer. Hij overleed echter onverwacht voordat het festival zou beginnen. Zijn vrienden besloten toen om als groep dit nummer te brengen, met dit als resultaat.

En een grote favoriet:

Italië was er voor het eerst sinds vele jaren weer bij in 2011 en dat deden ze wat mij betreft met misschien wel hun beste lied sinds hun terugkomst (en ik vind de inzendingen van Italië de afgelopen jaren stuk voor stuk pareltjes, met uitzondering van 2014). Dit is zoiets anders dan wat je normaal op het Songfestival hoort en ik vreesde dan ook heel erg voor de uitslag. Ook waren de bookmakers en de fansites nou niet heel erg enthousiast. Enigszins onverwacht werd dit uiteindelijk tweede, wat natuurlijk eerste had moeten zijn. Ik ben er nog altijd boos over dat die valszingende Azeri's met hun niemendalletje hiervan wisten te winnen.

Cerclezot schreef:
Mooie keuze weer aERodynamIC

Ik zie België juist echt als een zekerheidje. Ik heb er geen twijfel over dat het doorgaat. Het nummer komt na een hele rits nummers die erg donker en zwaar zijn, dus dan is zo'n licht discoliedje juist waar veel mensen aan toe zijn, en het is ook nog eens het laatste optreden.

Onweerwolf
België heeft de loting mee en de act heb ik nog niet gezien maar ik vind het een van de meest niemendalligere inzendingen ooit.

Onweerwolf schreef:
België heeft de loting mee en de act heb ik nog niet gezien maar ik vind het een van de meest niemendalligere inzendingen ooit.

Ik ben het volledig met je eens Onweerwolf. Ik vind België ook een niemendalletje en van mij hoeft het niet door, maar dat het gaat gebeuren is voor mij wel een zekerheid. Het is echt zowel de laatste startpositie als ook het contrast met de optredens daarvoor.

Mijn voorspelling voor de tweede halve finale:

Zeker door:
1. Servië
2. Oekraïne
3. Letland
4. Israël
5. Bulgarije
6. België
7. Australië

Net wel:
8. Georgië
9. Polen
10. Noorwegen

Net niet:
11. Macedonië
12. Denemarken
13. Zwitserland

Niet door:
14. Litouwen
15. Slovenië
16. Wit-Rusland
17. Albanië
18. Ierland

Australië heeft voor zover ik in de repetities heb kunnen zien een doodsaaie act en de zangeres vind ik gewoon een eng mens, dus die gaan de hoge verwachtingen denk ik niet inlossen. Goed genoeg voor een finaleplaats is het wel.

Georgië haalt het alleen als de visuals en/of het camerawerk goed zijn. Noorwegen haalt het alleen als ze live binnen de lijntjes weet te zingen.

Ondertussen blijf ik stiekem hoop houden op een stuntje van Zwitserland. Ik vind het nog steeds een erg goed Songfestivalnummer en hoop dat de bookmakers de plank volledig misslaan.

Franck Maudit
Met 5 vrienden, 2 bakken bier & een shitload aan frieten voor de buis.
Zo'n paar dagen per jaar ga ik full-retard. Op die andere 8 gedraag ik me vrij ordentelijk.

Onweerwolf
Jamai is ook echt de enige van dat blikje faal-bn'ers die daadwerkelijk verstand heeft van muziek.

Begonnen!

Franck Maudit
Correct

Letland. dus. We beginnen vandaag een stuk beter dan dinsdag in elk geval. Maar dan kon ook haast niet anders. Dit gaat wel door.

Zo nu Israël nog en dan zijn mijn favorieten geweest! Deze jongen wint het wel dik qua sympathy vote in vergelijking met meneer Israël. Lekker nummer, prima uitvoering.

Letland deed het goed! Dit lijkt me wel echt een zekerheidje (sowieso al).

Franck Maudit
Chris Cornell z'n carriere heeft een nieuwe wending genomen

Zullen er genoeg sentimentele dames van middelbare leeftijd onder de stemmers om Polen naar de finale te helpen ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:19 uur

geplaatst: vandaag om 22:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.