MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Franck Maudit
Ik ken een angelsaksisch eiland dat niet gaat winnen

Franck Maudit
Hendrik68 schreef:
Gewoon een ouderwetse Holland-Belgie dan maar Franck? Ach ik heb vakantie. We gaan er voor!

Zou leuk zijn!

Want op het EK zal het er niet van komen

Ik ken drie van de grote vijf die in de grauwe middenmoot (of lager) gaan eindigen.

Nou nu gaat het ervan komen!

Van mij mogen ze Jamie-Lee de Barbara Dex-award geven. Het ziet er toch niet uit! Ze heeft wel zware concurrentie van Italië, want een broekpak kan écht niet.

Franck Maudit
Toch georgië!!!

Tot nu toe allemaal goed voorspeld!

OMG Polen...

Franck Maudit
Alé België... godverdomme

Franck Maudit
JAHAHAHAHAHAHA

9/10 dus. Polen in plaats van Macedonië.

Dinsdag had ik ook 9/10. Toen Tsjechië in plaats van Ijsland.

Apart België voor het tweede jaar op rij als laatste genoemd. Ik was bij mijn voorspellingslijstje Litouwen uberhaupt vergeten. Maar die stond in eerste instantie ook al op mijn 'mogelijk door' lijstje.

Gefeliciteerd België! Ook mijn favorieten door. Letland, Israël en Georgië. Heel veel zin in zaterdag en morgen weer gewoon door in dit topic

9/10 goed. Litouwen had ik niet verwacht, Wit-Rusland wel.

Onweerwolf
En wederom 8 van de 10.

Litouwen snap ik nog een beetje, België snap ik niets van. Dat Macedonië het niet gehaald heeft is niet zo verrassend wegens een matige performance. Noorwegen vind ik wel zeer onterecht.

8 uit 10 ditmaal.

Het plein voor de stemmers dat ze Wit-Rusland hebben weggestemd, maar daar zat ik echt enorm naast. En Macedonie was al het grootste twijfelgeval bij me.

Twee andere twijfelgevallen die nipt afvielen bij mij zijn wel door: Belgie en Georgie.

Georgie wel en Wit-Rusland niet. Toch een teken van smaak.

België gaat terecht door en gelukkig ook Georgië. Litouwen had ik niet in de finale verwacht en Wit-Rusland (terecht) ook niet.

Jammer van Noorwegen, met de rest kan ik goed leven.

LucM schreef:
Litouwen had ik niet in de finale verwacht.

Er zit altijd iemand tussen die de jonge meisjesstemmen binnenhaalt. Dat is Litouwen dit jaar. Zag het wel aankomen. Niks mis mee ook.

Onweerwolf schreef:

Litouwen snap ik nog een beetje, België snap ik niets van. Dat Macedonië het niet gehaald heeft is niet zo verrassend wegens een matige performance. Noorwegen vind ik wel zeer onterecht.

België moest als laatste en het enige nummer in zijn soort na een heleboel zware nummers. Dat sprong er echt wel uit. Macedonië vind ik erg jammer; ik vind het nog altijd een sterk lied, maar het optreden pakte totaal niet. Noorwegen trouwens ook niet, maar dat kwam vooral door de slechte positie zo tussen Oekraïne en Georgië in. Ik had na afloop echt iets van 'oh ja, die waren er natuurlijk ook nog'.

Onweerwolf
Aoibhin schreef:
(quote)

België moest als laatste en het enige nummer in zijn soort na een heleboel zware nummers. Dat sprong er echt wel uit. Macedonië vind ik erg jammer; ik vind het nog altijd een sterk lied, maar het optreden pakte totaal niet. Noorwegen trouwens ook niet, maar dat kwam vooral door de slechte positie zo tussen Oekraïne en Georgië in. Ik had na afloop echt iets van 'oh ja, die waren er natuurlijk ook nog'.

Ik denk inderdaad dat de draw supergunstig was voor België. Noorwegen had inderdaad wellicht last van het verrassend sterke Georgië. Ik vond de performance en aankleding echter gewoon prima. Maar goed het is ook een beetje persoonlijke smaak want ik vind het een van de beste liedjes van dit jaar.

België bracht misschien een wat banaal dance-nummer maar het was goed gezongen, het enthousiasme spatte uit het scherm en de act stond er ditmaal wat in het verleden een euvel was.
Noorwegen vond ik ook niet slecht maar viel net tussen twee sterkere nummers.

Onweerwolf
LucM schreef:
België bracht misschien een wat banaal dance-nummer maar het was goed gezongen, het enthousiasme spatte uit het scherm en de act stond er ditmaal.

Ik denk dat wij een verschillend idee van enthousiasme en spatten hebben. Ik vond het vooral slaapverwekkend, iets met 5 mensen die dansen like it's 1989.

Ik had Noorwegen in plaats van Litouwen verwacht, maar ze ontliepen elkaar niet veel. De rest goed voorspeld en gelukkig zijn al mijn favorieten door. Over Zwitserland wil ik het niet meer hebben...

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
Ik had Noorwegen in plaats van Litouwen verwacht, maar ze ontliepen elkaar niet veel. De rest goed voorspeld en gelukkig zijn al mijn favorieten door. Over Zwitserland wil ik het niet meer hebben...

Ik vind het liedje van Zwitserland ook goed maar helaas zong ze echt heel erg slecht en bovendien zag het er compleet belachelijk uit met die pruik. Ik vermoed dat Zwitserland flinke kans maakt op de 42e plek.

Het nummer van Zwitserland was te doorsnee en niet al te best gezongen. Ik was zeker dat dit de finale niet zou halen.

Ik zie België zaterdag ook niet zo ver komen. Dan schat ik de kansen van Nederland hoger in.

Kanshebbers voor de winst? Ik gok nog steeds op Rusland, de gedoodverfde favoriet. Oekraïne, Armenië, Zweden en Australië gaan meedoen. Nederland? Misschien ook, maar dat durf ik nog steeds niet te denken.

Onweerwolf
Het kon uiteindelijk wel eens een historische finale worden met een tweestrijd tussen Rusland en Oekraïne.

Australië maakt ook kans op de top 5. Heel misschien Letland, maar verder zie ik van de ze semi geen topfavorieten.

Rusland zie ik het ESF ook winnen maar Armenië is wel een gevaarlijke concurrent. België zie ik in de middenmoot eindigen, Nederland zowat rond de 10e plaats.

De kansen van Zweden zijn enorm vergroot doordat er geen andere kandidaat uit het noorden meer in de finale te zien is.

Deze halve finale was ik vooral onder de indruk van Australië. Ik zie haar zeker als een kanshebber. Het was live veel beter dan Rusland.

Maar mijn gevoel zegt steeds vaker dat het Nederland wordt.

Blij dat de VRT nog eens de finale haalt.

Laat ik eens gek doen: Ik denk dat Oekraine zaterdag gaat winnen. Armenie en Rusland maken de top 3 af, in die volgorde ook. Nederland ergens tussen de 4 en de 10. Daar zien we ook Zweden, Australie en Servie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.