MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Wat zingt Poli nou eigenlijk? "I'm in 'luftah'"?

Ik vraag me dit al weken af.
Volgens de officiële lyrics zingt ze 'О, дай ми любов'. Dat wordt echter uitgesproken als 'O, daĭ mi lyubov' en dat lijkt niet op luftah. Wat ze dus wel zingt is me nog steeds niet duidelijk...

stoepkrijt schreef:
(quote)
Volgens de officiële lyrics zingt ze 'О, дай ми любов'. Dat wordt echter uitgesproken als 'O, daĭ mi lyubov' en dat lijkt niet op luftah. Wat ze dus wel zingt is me nog steeds niet duidelijk...

Volgens de google vertaler zingt ze: Oh, Give Me Love.

Ja, die vertaling klopt wel. Zou ook best passen in de tekst, maar ik denk toch dat de lyrics niet kloppen. Wat zij zingt klinkt echt anders.

Dan moet ze terug naar school blijkbaar

Onweerwolf
Nou, Lex, als jij wat liefde blieft dan hoor ik het natuurlijk graag.

Volgende overzichtje van mijn lijstje:

http://puu.sh/oRtaQ/863ebd3f89.png

Met nog eens twee nieuwe binnenkomers uit 2015. Spanje dat weer eens opmerkelijk werd genaaid zoals vaker gebeurd bij het ESC en het nog altijd onweerstaanbare Israël.

Verder ook de enige inzending uit Andorra in de lijst, jammer dat ze niet meer meedoen.

Tevens een van twee oudste nummers uit de lijst: Zweden 1958. Alice Babs overleed trouwens pas in 2014 op 90-jarige leeftijd.

En guilty pleasure Oostenrijk 1989 met een ultrafoute schlagerballad die ze heel slim nog net op het einde van de '80's instuurden want het jaar erop kon dat echt definitief niet meer en ze werden nog 5e ook. Terecht.

110 Stella - Si Tu Aimes Ma Musique (België 1982)
109 Alexander Rybak - Fairytale (Noorwegen 2009)
108 Louis Neefs - Ik Heb Zorgen (België 1967)
107 Ell & Nikki - Running Scared (Azerbeidzjan 2011)
106 Guy Sebastian - Tonight Again (Australië 2015)
105 Manuel Ortega - Say A Word (Oostenrijk 2002)
104 Toto Cutugno - Insieme 1992 (Italië 1990)
103 Jüri Pootsmann - Play (Estland 2016)
102 Jacqueline Boyer - Tom Pillibi (Frankrijk 1960)
101 Carola - Fångad Av En Stormvind (Zweden 1991)

100 Linda Williams - Het Is Een Wonder (Nederland 1981)
099 Lulu - Boom Bang-A-Bang (Verenigd Koninkrijk 1969)
098 Teach-In - Ding-A-Dong (Nederland 1975)
097 Marco Mengoni - L'essenziale (Italië 2013)
096 David Civera - Dile Que La Quiero (Spanje 2001)
095 Pernilla Karlsson - När Jag Blundar (Finland 2012)
094 Nox - Forogj Vilag! (Hongarije 2005)
093 Domenico Modugno - Piove (Italië 1959)
092 Ted Gärdestad - Satellit (Zweden 1979)
091 Wind - Für Alle (Duitsland 1985)

Onweerwolf
De Top 100 binnen met Lenny Kuhr die dat voor het eerst haalt.

http://puu.sh/oRxiX/04dbf7e55b.png

Met de op-een-na-hoogste en op-twee-na-hoogste nieuwe binnenkomers dit jaar. Er komt er dus nog eentje, maar dat duurt nog wel even.

En met de Disney Ballad van België 1999 die ik toch echt oprecht goed vind.

090 Charlotte Nilsson - Take Me To Your Heaven (Zweden 1999)
089 Cliff Richard - Congratulations (Verenigd Koninkrijk 1968)
088 Martin Stenmarck - Las Vegas (Zweden 2005)
087 Maribelle - Ik Hou Van Jou (Nederland 1984)
086 Tommy Nilsson - En Dag (Zweden 1989)
085 Katrina & The Waves - Love Shine A Light (Verenigd Koninkrijk 1997)
084 Clouseau - Geef Het Op (België 1991)
083 Ärvingarna - Eloise (Zweden 1993)
082 Vicky Léandros - L'amour Est Bleu (Luxemburg 1967)
081 Voltaj - De La Capăt (All Over Again) (Roemenië 2015)

080 Douwe Bob - Slow Down (Nederland 2016)
079 Linda Martin - Why Me? (Ierland 1992)
078 Louis Neefs - Jennifer Jennings (België 1969)
077 Stig Rästa & Elina Born - Goodbye To Yesterday (Estland 2015)
076 The Shadows - Let Me Be The One (Verenigd Koninkrijk 1975)
075 Mélanie Cohl - Dis Oui (België 1998)
074 Carl Espen - Silent Storm (Noorwegen 2014)
073 Brotherhood Of Men - Save Your Kisses For Me (Verenigd Koninkrijk 1976)
072 Amir - J'ai Cherché (Frankrijk 2016)
071 Mihai Traistariu - Tornero (Roemenië 2006)

Mijn voorspelling voor vanavond:

1. Oekraïne
2. Rusland
3. Australië
4. Armenië
5. Zweden
6. Frankrijk
7. Nederland
8. Bulgarije
9. Servië
10. Oostenrijk
11. Letland
12. Israël
13. Italië
14. Malta
15. Belgie
16. Spanje
17. Kroatië
18. Verenigd Koninkrijk
19. Cyprus
20. Polen
21. Hongarije
22. Azerbeidzjan
23. Tsjechië
24. Georgië
25. Duitsland
26. Litouwen

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.

Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.

Je hebt tot ongeveer morgenavond 19:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet. Zorg tevens dat je als naam je MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen.

Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.

Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)

En hier de link voor dit jaar: MM ESC 2016

Je hebt nog een kleine drie uren om te stemmen.

Onweerwolf
Cerclezot schreef:

079 Linda Martin - Why Me? (Ierland 1992)

Wow! Wat een toeval...

http://puu.sh/oRzaL/1b392c932b.png

Helaas heb ik maar zo'n 3 inzendingen gehoord dus kan ik helaas niet stemmen. Ben wel benieuwd hoe Nederland het onder MusicMeter doet

Editie eenenzestig van het Eurovisie Songfestival nadert haar ontknoping. Hoog tijd voor een voorbeschouwing en een voorspelling van de uitslag.

De Favoriet

1. Rusland: Op voorhand was dit al de grote favoriet en dat is het gebleven. Persoonlijk vond ik zijn optreden in de halve finale wat tegenvallen. De act was minder spectaculair dan gehoopt, maar het was nog steeds een erg goed optreden. Ook niet onbelangrijk: Ruslands grootste concurrenten hebben geen makkelijke en toegankelijke liedjes. Zeker op basis van eerste indrukken moet Sergey daarom gemakkelijk kunnen winnen.

De Uitdagers

2. Armenië: Die eerste minuut kan ze wel eens nekken, want wat duurt het lang voordat dit nummer op gang komt. Daarna breekt het open en ontvouwt zich een indrukwekkend muziekstuk. Iveta haalt overtuigend uit, de muziek is meeslepend, het camerawerk flitsend en het totaalplaatje is ronduit intrigerend. Enige euvel is de ontoegankelijkheid.
3. Oekraïne: Zware kost, maar wel bloedmooi. Jamala heeft een stem waar je van moet houden en ook haar uithalen kunnen best wat irritatie oproepen. De elektronische beat is niet bepaald toegankelijk en dat is het hele nummer eigenlijk niet. Toch grijpt het me direct bij de keel. Als de eerste indruk bij alle kijkers zo overweldigend is moet het podium haalbaar zijn.
4. Franrijk: Dit jaar eens geen saaie Franstalige ballad, maar een fris popliedje. Een erg goed popliedje ook, gezongen door een leuk uitziende zanger. Klein probleempje: Hij zingt live niet zo fraai. Ik heb het gevoel dat Frankrijk wat wordt overschat, maar feit blijft dat J’ai Cherché dit jaar een van de sterkste liedjes uit dit genre is.

De Subtoppers

5. Letland: De zesde plaats van Aminata overtreffen leek op voorhand veel te hoog gegrepen. In de halve finale wist Justs echter indruk te maken met zijn rauwe, maar loepzuivere zangpartijen in combinatie met de kille elektronische klanken. Zou het dan toch kunnen? Mijn support heeft hij.
6. Servië: Een van de acts die mij tijdens de halve finale het meest wist mee te slepen. Vooral het invallen van het koortje was prachtig. Misschien is het valse hoop, maar ik denk dat Servië best kan gaan verrassen. De zangeres weer dit nummer met wat aanstellerige zang en armgebaren namelijk zeer overtuigend te brengen en het liedje is gewoon heel sterk.
7. Nederland: Douwe gaat voor niets anders dan de winst, dat heeft hij van begin af aan geroepen. Ik dacht niet dat hij ook maar in de buurt kon komen, maar hij heeft me verrast. De stilte is een gouden vondst en het camerawerk is slim. Toch ben ik bang dat het nummer te westers klinkt om heel Europa voor zich te kunnen winnen.
8. Australië: Het refrein is heerlijk om mee te zingen, de rest van het nummer is beduidend minder memorabel. Ook de act heeft in de halve finale weinig indruk op me gemaakt. Ze zat er twee minuten lang als zoutzak bij. Een goede bijdrage hoor, maar zeker niet goed genoeg voor het podium.
9. Italië: Vraag me niet waar het ‘m in zit (afgezien van de taal), maar de muziek klinkt weer op-en-top Italiaans. Je pikt de Italiaanse inzending er ieder jaar gemakkelijk uit. Ik vind dit nummer schitterend, al had dat Engelse refrein van mij niet gehoeven. En dat broekpak ook niet...

De Hoge Middenmoters

10. Zweden: Oké, het liedje is behoorlijk goed en Zweden heeft misschien wat profijt van het thuisvoordeel, maar met een saaie performance en matige zang ga je de Scandinavische eer echt niet redden. Ik heb weinig vertrouwen in de vijfde plaats die de bookies Frans toedichten.
11. Malta: Het refrein is aanstekelijk, modern, maar wat doorsnee. In de coupletten laat Ira Losco horen dat dit nummer best wat interessants te bieden heeft. Ook de drumbeat voorafgaand aan het refrein geeft dit liedje nét een beetje extra flair.
12. Kroatië: Wat was ik opgelucht dat ze zo zuiver zong in de eerste liveshow. Als ze dat vanavond weer doet zit een mooie notering er wel in. Het liedje is redelijk alternatief en niet geschikt voor een al te breed publiek, maar kwaliteit als deze komt uiteindelijk altijd wel bovendrijven.
13. Israël: Het refrein begin ik langzaam maar zeker redelijk te waarderen, maar het hele nummer is gewoon mijn cup of tea. Dit is wel het soort powerballad dat kan scoren op het Songfestival, zeker als het live zo fraai gezongen wordt en als er maar weinig ballads in de race zijn zoals dit jaar.
14. België: Een discosound hoor je niet al te vaak op het Songfestival. Verfrissende muziek en een vlotte, aanstekelijke act. Leuke meid ook die haar danspasjes goed kan combineren met zuiver zingen. Genoeg ingrediënten voor een plaats in de subtop, maar de slechte loting werpt ze toch wat terug.

De Lage Middenmoters

15. Bulgarije: Een erg sterke, moderne popsong. Wat me echter is tegengevallen (en met mij waarschijnlijk veel Eurovisiekijkers en -stemmers) is haar verschijning. Ze komt onvriendelijk en bazig met haar zwarte lippenstift en rare pakje. Het is een knappe meid, maar als ze er zo bij loopt is er niemand die dat ziet.
16. Azerbeidzjan: Gelikte pop en een slimme inzending. Ik had van Azerbeidzjan niet anders verwacht. De zang was in de halve finale goed, maar in de repetities heeft ze de plank ook al eens flink misgeslagen. Het kan daarom alle kanten op met dit een tikje bovengemiddeld goede liedje.
17. Oostenrijk: Ten oosten van Oostenrijk zullen er maar weinig mensen zitten te wachten op dit soort zoete pop of op iets Franstaligs. West-Europa vind dit wél leuk en de act is weliswaar wat kitscherig, maar fraai. Leuk genoeg voor een plaats in de middenmoot, te westers voor een stunt.
18. Polen: Dat accent vind ik ontzettend irritant, maar in Oost-Europa horen ze er ongetwijfeld niets bijzonders aan. Enfin, zingen kan Michal wel, in de halve finale deed hij het zeer fraai en overtuigend. Er doen niet veel ballads mee dit jaar, maar al te bijzonder is dit liedje nu ook weer niet.

De Opvullers

19. Georgië: Het liedje zelf was te alternatief en de zang was niet mooi genoeg voor een finaleplaats. Toch flikte Georgië het, met dank aan het slimme camerawerk. Het was alsof je naar een flitsende videoclip zat te kijken. Ik ben bang dat de dosis rock in dit nummer te hoog is voor een stuntje.
20. Tsjechië: Best een fraaie ballad, maar wat saai in de presentatie. Tijdens de halve finale miste ik ook de nodige close-ups van de zangeres. Een gemiste kans, want Gabriela mag er best zijn. Over het algemeen is deze inzending gewoon wat te bleu.
21. Hongarije: Freddies rauwe stem klonk in de halve finale best netjes, maar je moet er wel van houden. Misschien is dat de reden dat hij het bij de bookmakers zo slecht doet. Hij staat namelijk onderaan. Toch ben ik ervan overtuigd dat dit nummer goed genoeg is om van de laatste plaatsen weg te blijven.
22. Spanje: Dance werkt niet op een Songfestivalpodium. Hoe lekker dit refrein en de daaropvolgende beat ook zijn, ik verwacht niet dat dit potten gaat breken. Eerlijk gezegd is het liedje daar ook gewoon te makkelijk voor. Haar soepele danspasjes zijn dan weer een lichtpuntje.

De Kanslozen

23. Cyprus: Een rocknummer op het Songfestival is af en toe wel lekker. Live klonk Alter Ego echter een stuk zwakker dan in de studioversie. Rock schrikt sowieso al wat af, maar de act (in het zwart geklede mannen met lang haar, oorbellen, kettingen en lelijke hoofden) maakt stemmen op Cyprus nóg minder aantrekkelijk.
24. Litouwen: Donny heeft weinig originele moves, maar het gemak waarmee hij ze uit zijn mouw en zijn heupen schudt maakt veel goed. Best een prettige act om naar te kijken, maar het liedje is nogal dun. Het was al een verrassing dat hij de finale haalde, dus de onderste regionen zal hij waarschijnlijk niet ontlopen.
25. Verenigd Koninkrijk: Ze leren het maar niet op dat eiland. Het Verenigd Koninkrijk stuurt wederom een liedje waar de Engelsen zelf verzot op zijn, maar wat op het vasteland veel te suf wordt gevonden. Het wordt tijd dat ze hun chauvinisme en zelfoverschatting aan de kant schuiven en eens wat internationaler gaan denken, ander zal het nooit wat worden.
26. Duitsland: Slechte liedjes doen er dit jaar niet mee in de finale, al is Ghost niet veel meer dan middelmatig. Het grootste probleem is echter dat Jamie-Lee geen uitstraling heeft. Of beter gezegd: een maffe uitstraling. Ze ziet eruit als een J-Pop-zangeres en Disneyfiguur ineen. Dat kost heel veel punten.

070 Eimaer Quinn - The Voice (Ierland 1996)
069 Johnny Logan - Hold Me Now (Ierland 1987)
068 Elisabeth Andreassen - I Evighet (Noorwegen 1996)
067 Heddy Lester - De Mallemolen (Nederland 1977)
066 Sanna Nielsen - Undo (Zweden 2014)
065 Mouth & MacNeal - I See A Star (Nederland 1974)
064 Sergey Lazarev - You Are The Only One (Rusland 2016)
063 Chanée & N'Evergreen - In A Moment Like This (Denemarken 2010)
062 Paradise Oskar - Da Da Dam (Finland 2011)
061 Danijel Kajmakoski - Autumn Leaves (Macedonië 2015)

060 Teddy Scholten - Een Beetje (Nederland 1959)
059 Donny Montell - I've Been Waiting For This Night (Litouwen 2016)
058 Lena Philipsson - It Hurts (Zweden 2004)
057 Jean Vallée - L'amour Ça fait Chanter La Vie (België 1978)
056 Sandie Shaw - Puppet On A String (Verenigd Koninkrijk 1967)
055 Conny Froboess - Zwei Kleine Italiener (Duitsland 1962)
054 Gigliola Cinquetti - Non Ho L'età (Italië 1964)
053 Ivo Linna & Maarja-Liis Ilus - Kaelakee Hääl (Estland 1996)
052 Brinck - Believe Again (Denemarken 2009)
051 Ott Lepland - Kuula (Estland 2012)

Mb.
Ik kom er net pas achter dat die presentator van het festein dit jaar vorig jaar gewonnen heeft. Ik was het gehele liedje eigenlijk helemaal vergeten ook. Wat dat betreft is de vorige winnaar van Zweedse komaf - Euphoria van Loreen - me beter bijgebleven. Maar goed, dat is ook een flinke radiohit geweest overal.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Je hebt nog een kleine drie uren om te stemmen.

Kreeg een error, maar volgens mij is het wel gelukt om te stemmen. Er staat nu dat ik niet van hetzelfde IP-adres nogmaals kan stemmen.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Kreeg een error, maar volgens mij is het wel gelukt om te stemmen. Er staat nu dat ik niet van hetzelfde IP-adres nogmaals kan stemmen.

Je hebt gestemd.

Onweerwolf
61 t/m 90:

http://puu.sh/oRBJr/7a2363e91b.png

Met een hele reeks Eurovisie Winnaars in deze regionen.

Met Verka & Conchita zij aan zij.

En met Spanje 1983, een van de meest bizarre inzendingen uit het verre verleden. Tevens Oostenrijk 1978, van alle 'suffe huppelliedjes' die ooit werden ingezonden (en dat zijn er veel) misschien wel de allerleukste.

En met 4x Rusland waaronder de vorige en eerste winnaar voor dat land, die, onterecht, wordt verguisd. Er waren veel slechtere winnaars, zoals bv vorig jaar de presentator van dit jaar.

Onweerwolf schreef:
Er waren veel slechtere winnaars, zoals bv vorig jaar de presentator van dit jaar.

Daar zijn we het dan echt niet over eens. Måns Zelmerlöw komt straks in de hoogste regionen van mijn lijst voor. En met Justin Timberlake en Måns Zelmerlöw krijgen we straks al minstens twee knappe mannen te zien. In oktober Måns Zelmerlöw ook live in Leuven aan het werk gezien en dat was superleuk.

Onweerwolf
Justin Timberlake? Wat is zijn link met het ESC?

De knapste man van het ESC is bij jou al voorbij gekomen trouwens.

Onweerwolf schreef:
Justin Timberlake? Wat is zijn link met het ESC?

De knapste man van het ESC is bij jou al voorbij gekomen trouwens.

Justin Timberlake treedt vanavond op tijdens het songfestival.

Wie mag de knapste man dan wel zijn?

Goed, mijn voorspelling dan:

01. Rusland: Sergey Lazarev – You Are The Only One
02. Australië: Dami Im – Sound of Silence
03. Zweden: Frans – If I were sorry
04. Armenië: Iveta Mukuchyan – LoveWave
05. Oekraïne: Jamala – 1944

06. Oostenrijk: Zoë – L’oin d’ici
07. Nederland: Douwe Bob – Slow Down
08. Frankrijk: Amir – J’ai cherché
09. België: Laura Tesoro – What’s the pressure
10. Israël: Hovi Star – Made of Stars

11. Azerbeidzjan: Samra Rahimli – Miracle
12. Servië: ZAA – Goodbye
13. Italië: Francesca Michielin – No Degree Of Separation
14. Georgië: Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz – Midnight Gold
15. Letland: Justs – Heartbeat

16. Kroatië: Nina Kraljić – Lighthouse
17. Bulgarije: Poli Genova – If Love was a Crime
18. Polen: Michal Szpak – Color of your life
19. Malta: Ira Losco – Walk on Water
20. Spanje: Barei – Say Yay

21. Verenigd Koninkrijk: Joe & Jake – You’re Not Alone
22. Cyprus: Minus One – Alter Ego
23. Hongarije: Freddie – Pioneer
24. Litouwen: Donny Montell – I’ve Been Waiting For This Night
25. Tsjechië: Gabriela Gunčíková – I Stand

26. Duitsland: Jamie-Lee – Ghost

Rusland gaat gewoon winnen. Dat heb ik al vanaf het begin geroepen en daar blijf ik bij. Frankrijk gaat zijn favorietenrol niet waarmaken. België is de onverwachte verrassing deze editie. Nederland toch iets lager dan waar we met z'n allen op hopen. Winst lijkt me uitgesloten en de tweede plaats van The Common Linnets niet haalbaar. Duitsland gaat onderaan eindigen.

Cerclezot schreef:
Wie mag de knapste man dan wel zijn?

Freddie uit Hongarije

aERodynamIC schreef:
(quote)

Freddie uit Hongarije

Komt allen ook hier stemmen op de knapste ESF-deelnemers: Muziek >> Muziekgames >> Knappe musici! #4

Jullie ook altijd met die knappe mannen.

Laura, Poli en Gabriela, die zijn knap. (En Rykka ook met normaal haar.)

Zoë > Iveta > Laura > Francesca

Gabriela twijfel ik wel over.

het voordeel van bi te zijn ik kan van beide genieten

Onweerwolf
Ira

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.