MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
aslan schreef:
hoewel het niet mijn dagelijkse muziek is, kijk en beoordeel ik graag mee met het eurovisiesongspelletje

aslan en eurovisie.... wie had dat gedacht, maar je slaat wel de spijker op zijn kop.
Het is vooral een leuk spelletje, niets meer of minder. Vermaak d.m.v. beoordelen. Beoordelen op muziek, act of weet ik het wat en daarbij vooral plezier maken (liefst met meerderen). Ik heb er een prima avond aan over gehouden en de gastheer en dame hebben mij goed verwend met een hoop heerlijke hapjes en drank
Gewoon niet te serieus nemen allemaal en dan is het erg leuk. Inderdaad: een spelletje

kArIzMa_TuRk
Het is eigenlijk een soort van oorlogsspelletje

kArIzMa_TuRk schreef:
Het is eigenlijk een soort van oorlogsspelletje

Eigenlijk is dat ook wel een beetje zo. Voetbal = oorlog maar Eurovisie ook (maar dan op naaldhakken)

Maartenn schreef:
De vraag is alleen: willen wij nog een kans maken op zo'n commercieel uitgemolken evenement? Volmondig 'Nee' lijkt me daarop het enige juiste antwoord.

Helemaal akkoord! Ik vind dat elk fier en rechtgeaard land deze boerenkermis en circusact links zou moet laten liggen. Daarom heb ik ook besloten om er niet meer naar te kijken. Dit jaar was al gigantisch tegen mijn goesting!

aERodynamIC schreef:

Het is vooral een leuk spelletje, niets meer of minder. Vermaak d.m.v. beoordelen. Beoordelen op muziek, act of weet ik het wat en daarbij vooral plezier maken (liefst met meerderen). Ik heb er een prima avond aan over gehouden en de gastheer en dame hebben mij goed verwend met een hoop heerlijke hapjes en drank
Gewoon niet te serieus nemen allemaal en dan is het erg leuk. Inderdaad: een spelletje
Zo heb ik dat vroeger (vooral in mijn jeugd) ook altijd ondervonden. Met een gezelschap samen kakken op de miserabele acts en vooral de punten ronde met vaak onvoorspelbaar resultaat waren erg onderhoudend. Maar ik heb de indruk dat veel mensen de laatste tijd mentaal afhaken omdat ze zich ergeren aan de oost-blok suprematie. De toeval-factor is een beetje verdwenen. En wat misschien ook meespeelt (zo gek als het klinkt) is vernedering. Vooral "grote" landen als Frankrijk en Duitsland spiegelen zich (of toch een deel van de maatschappij) aan de eurosong resultaten, en die zijn de laatste jaren (op wat uitzonderingen na) dramatisch te noemen.

deric raven schreef:
Ik heb net het nummer van Finland bekeken, maar miste toch echt Apocalyptica.

Ze traden tussen de acts en de puntentelling op (zie hier).

Bedankt, dit had ik wel willen zien. Zal wel het hoogtepunt van de avond zijn geweest.

deric raven schreef:

Bedankt, dit had ik wel willen zien. Zal wel het hoogtepunt van de avond zijn geweest.

Pauze-acts zijn dat daar wel vaker: denk aan de doorbraak van Hothouse Flowers of Riverdance.

Riverdance vond ik toen ook wel indrukwekkend.

Nog even dit (en best wel lachen):

De Turkse zanger Kenan Dogulu blijkt een huilebalk. Na afloop van de finale in Helsinki heeft hij een uur gehuild. Dat vertelde Kenans moeder in de pers. Niet uit dankbaarheid voor zijn fraaie vierde plaats, maar uit pure ontgoocheling omdat hij de overwinning had gemist. 'Ik vond dat ik het beste liedje had, maar er was een politiek geïnspireerde stemming', ventileerde Kenan zijn ongenoegen tijdens een persconferentie net voor zijn vertrek uit Helsinki.

Zefs voor Zweden, een traditionele songfestivaltopper, valt de achttiende plaats van The Ark heel zwaar. De nationale tabloids Aftonbladet en Expressen trekken stevig van leer tegen de burenstemming. Ze vergeten daarbij voor het gemak dat hun eigen land jaren zelf onder vuur lag omwille van de Scandinavische blokvorming en ook dit jaar deden ze daar weer volop aan mee.

kArIzMa_TuRk
haha (Dat van Kenan klopt eigenlijk wel, ik vond ook dat hij het beste liedje had.)

EVANSHEWSON
Ik heb er geen enkel beeld van gezien en ik betreur dat niet.

Het Eurovisiesongfestival is zowiezo al het Festival van de Slechte Smaak.

Bovendien is het puur circus geworden. Wie van wat brave huismoedermuziek hield zag vroeger tenminste nog een echt orkest, met een heuse dirigent, vaak in maatpak en met strik !

En de artiesten (in spé) waren niet zo belachelijk aangekleed.

Nu is het puur circus geworden; De kijkers zijn dan wel de grootste clowns, vind ik.

En al die Oostbloklanden die puur een onderonsje houden met hun puntenverdeling ?

Ach, Italië, dat is een slim land, die Italianen staan daarboven !
Boven zo veel onzin dan, bedoel ik !
Die hebben zich verstandig teruggetrokken en onze lage landen zouden dat beter ook doen, want dit kost onze gemeeschap véél geld, reken maar !

EVANSHEWSON schreef:

Bovendien is het puur circus geworden. Wie van wat brave huismoedermuziek hield zag vroeger tenminste nog een echt orkest, met een heuse dirigent, vaak in maatpak en met strik !

Nu is het puur circus geworden; De kijkers zijn dan wel de grootste clowns, vind ik.

En al die Oostbloklanden die puur een onderonsje houden met hun puntenverdeling ?

Ach, Italië, dat is een slim land, die Italianen staan daarboven !
Boven zo veel onzin dan, bedoel ik !
Die hebben zich verstandig teruggetrokken en onze lage landen zouden dat beter ook doen, want dit kost onze gemeeschap véél geld, reken maar !

zowiezo=sowieso
gemeeschap=gemeenschap

Er zitten vast nog meer fouten in, maar goed. Leestekens volgen trouwens direct na de laatste letter (geen spatie dus). (edit)

Paap_Floyd schreef:
(quote)

Eurovisie Songfestival = Eurovisiesongfestival

Eu·ro·vi·sie·song·fes·ti·val (het ~)
1 door de Eurovisie georganiseerde en uitgezonden zangwedstrijd waarbij elk land een delegatie afvaardigt.

Ai

Sheplays
EVANSHEWSON schreef:

Status Seeker schreef:

zowiezo=sowieso
gemeeschap=gemeenschap

Er zitten vast nog meer fouten in, maar goed. Leestekens volgen trouwens direct na de laatste letter (geen spatie dus). (edit)

Nieuwe zinnen worden niet met "En" aangevangen.

Wat is brave huismoedermuziek?

Ook allemaal massaal naar het Junior Songfestival gekeken gisteravond?

Volgens mij hebben we best een kans met deze drie brokken energie. In elk geval meer dan we zouden hebben gehad met 'dushi je maakt me leip'

Al was mijn persoonlijke favoriet toch wel 'wij zijn het water jij de spons - jij hoort bij ons'
Maar ja, de tijd dat het Junior Songfestival allemaal van dit soort leuke liedjes had is voorbij. Tegenwoordig scoort die Yes-R rap nog beter, zelfs voor de vakjury

Doe mij persoonlijk maar het ''grote mensen''-Eurovisie Songfestival.

afschaffen dit soort festivals .
zelfs mijn slager is al `n paar dagen dicht , hij is naar het slagersfestival.

KSPR
freitzen schreef:

Al was mijn persoonlijke favoriet toch wel 'wij zijn het water jij de spons - jij hoort bij ons'|*

Hij zit bij mij in de klas...

Kunnen we hier niet een algemeen Eurovisie Songfestival topic van maken?

Morgen beginnen de lotingen voor de 1e en 2e semi-final. Voor het eerst zijn er nu een aantal poules gemaakt om op de een of andere manier vriendjespolitiek tegen te gaan. Wij zitten in poule 3 samen met Griekenland, Belgie, Bulgarije, Cyprus en natuurlijk Turkije - de landen die zo'n beetje op elkaar stemmen. Er worden 3 landen per poule getrokken voor de eerste semi-final en de overige drie gaan automatisch naar de tweede semi-final. Of onze kansen er van zullen stijgen wil ik vooralsnog in twijfel stellen. Ben benieuwd hoe dit nieuwe concept gaat werken.

Dan hebben we vanavond op EEN de eerste voorronde voor de Belgische deelname. Aangezien wij geen voorronde zullen hebben vermaak ik me prima met die van de Belgen. Er zitten mooie deelnemers bij waaronder Ishtar die met een uptempo folknummer, met een zelfverzonnen taal en een oosterse invloed, het podium zal bestijgen. Ik zeg; Urban Trad 2003? Ik zeg; tweede plek voor Belgie 2008? Zelfs de zangeres heet Soetkin !
We zullen zien, ik ben verheugd.
Ook naar kandidate Geena Lisa ben ik benieuwd. Zij komt met het nummer Wheel of Time, geschreven door niemand minder dan Yves Barbieux - juist, het geniale brein achter Urban Trad.

Ik ben in ieder geval al weer veel te opgelaten voor de tijd van het jaar wat betreft het Eurovisie Songfestival. Goed, moge de beste winnen

Justinx schreef:
Kunnen we hier niet een algemeen Eurovisie Songfestival topic van maken?

Dat kan wel. Topictitel zal ik even aanpassen.

Die Boordappel die zomaar op de songfestival site te vinden is

Maar inderdaad: dit is al langer bekend en ook ik denk dat we hier de winnaar hebben en dat bedoel ik nog serieus ook. Protest van Ierland of niet.

Met twee halve finales en een circus dat steeds gekker aan het worden is begin ik inmiddels toch ook wel wat af te haken en is mijn interesse nog verder dalende.

(afbeelding)

Haha, ik kan er wel om lachen. Heb maar een heel klein deel van het nummer gehoord en ook ik denk dat deze het hoog gaat schoppen. Je hebt er overigens ieder jaar wel een paar gekken tussen zitten; vorig jaar natuurlijk Verduchka en dat jaar ervoor het geniale LT United (We Are The Winners) en stiekem ook een beetje Lordi. Deze nummers zorgen gewoon voor een frisse afwijking van landen die te hard proberen te winnen. Ik luister al te graag naar deze afwijkende nummers, omdat ik weet dat er ook ieder jaar weer sterke artiesten zijn met inhoudelijk prachtige nummers (Sopho, Zdob si Zdub, Elena Paparizou, Zeljko Joksimovic). De kwaliteit komt er naar mijn mening niet mee in het gedrang, want -pijnlijk om te zeggen - die kwaliteit heeft het laatste decennium nooit superhoog gelegen. Maar dat weet je een beetje als songfestival-kijker. ,,Irelande Douze Pointe?'' We zullen zien .

Kijk, Sébastien Tellier voor Frankrijk. Daar sturen de Fransen toch een nationaal (en internationaal?) bekende artiest mee.

http://www.musicmeter.nl/album/112982

België stuurt wellicht deze: (de rest is kansloos)

Ik vind dit van België ook behoorlijk kansloos. Heb Hind nu ook gehoord: zelfde verhaal..........

Ja Nederland heeft oogkleppen voor. Plaats dit naast Edsillia Rombley of Glennis Grace en je hebt een net zo kansloos nummer als die van Hind. Nederland in finale? Nope...

Belgie daarentegen, zie ik WEL in de finale komen. Ik volg de voorrondes vanaf het begin en ik zie mijzelf iedere keer weer genieten en kippevel krijgen van dit liedje. Het is inderdaad lang niet zo goed als Urban Trad destijds, maar nu met die twee halve finales waardoor de kansen van een land 1 op 2 zijn voor de finale, wil ik voor Belgie zeker voorspellen dat zij in de finale gaan belanden.

Ik volg het eigenlijk niet echt meer. Ik wacht tot het Festival zover is, dan spreken we (mijn familie dus) af met een hele hoop mensen om de foute boel te bekijken.

Maar iets goed verwacht ik eigenlijk niet, alhoewel ik soms stiekem hoop op een tweede Lordi

Hmm, Finland stuurt toch weer een metalband in? Ik dacht zoiets gelezen te hebben. Ik wist niet dat ze in Finland zo van metal hielden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:26 uur

geplaatst: vandaag om 02:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.