MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Arrie schreef:
Hmm, Finland stuurt toch weer een metalband in? Ik dacht zoiets gelezen te hebben. Ik wist niet dat ze in Finland zo van metal hielden.

Nou, ze hebben daar wel goede redenen voor. Kijk maar naar de vele goede (en succesvolle) Metalbands die ze hebben. En de underground is daar ook allesbehalve slecht.

Finland stuurt inderdaad een metalband in:

Wederom heavy rock uit Finland dus.....

Minder heavy, maar toch een klein beetje rock uit Turkije deze keer:

Wat een stelletje flapdrollen. Eurovisiesong-waardig dus

bro
moest Terasbetoni niet zo'n overbelachelijke ''OE....AH" en belachelijke pakjes en slechte performence hebben zouden ze nog te doen zijn.....maar dat is het dus niet.

Ach, vind het wel grappig.

Zit ik lekker in m'n cluppie met gezelschap, bier, een hartigheidje en gewapend met genoeg munitie kijkend welke flapdrol er nog erger is dan de ander.

Ik vind Servië eigenlijk wel weer erg mooi:

bro schreef:
moest Terasbetoni niet zo'n overbelachelijke ''OE....AH" en belachelijke pakjes en slechte performence hebben zouden ze nog te doen zijn.....maar dat is het dus niet.

Mocht nog wel wat meer powermetal in, wat mij betreft...

Bij Eurovision Song Contest Belgrade 2008 (2008):

aERodynamIC schreef:
Mis ik wat aan de 2 halve finales die ik niet ga zien? Nee, niet echt. Het is ook allemaal too much en volgens mij is het een beetje de verdere ondergang van dit eens zo leuke festival.

aERodynamIC, waarom besteed je er dan zoveel woorden aan

Moet ik daar verantwoording voor af leggen? Ik dacht dat ik rondom dit festival genoeg verteld heb bij de diverse contest-albums: het blijft gewoon een avondje lachen en plezier hebben en het is pure nostalgie.
En dan nog: beter dit dan de te verwachten opmerkingen die we hierna ongetwijfeld gaan krijgen van mensen die het niks vinden en voorspelbaar 0,5 neerplempen met de korte mededeling dat het niks is.
Ook al merk ik dat mijn persoonlijke belangstelling tanende is dan wil dat niet zeggen dat ik een soort 'traditie' zou moeten doorbreken en daarmee blijf ik dus gewoon schrijven. Zouden er meer moeten doen i.p.v. te komen met de zo voorspelbare opmerkingen en hopelijk maak ik de voorpret voor de 'liefhebbers' op deze manier wat groter.

Mee eens. Ik ga in ieder geval mijn best doen.
Overigens blijf ik stee-vast fan van dit muziekfestival. De verschillende muziekstijlen, de kitch, foute verschijningen; het mag allemaal best drie dagen per jaar! En zeg nou niet dat we er alleen maar slechte artiesten aan over houden. Zo wordt er niemand beroerd van een Urban Trad, een Zdob si Zdub of 'een' Helena Paparizou.

Ik reis dit jaar voor het eerst af naar Belgrado om daar verslag te doen van het Eurovisie Songfestival. Ik ben oprecht benieuwd naar de sfeer die er hangt, wat voor soort mensen daar nou op afkomen(overigens val ik niet onder de nadergenoemde risico-groep ) en wat voor impact dat festival eigenlijk heeft. Ik zal mijn bevindingen van het hele spektakel in ieder geval hier proberen neer te plaatsen.

Ben benieuwd wat we zoal kunnen verwachten dit jaar (je weet, ik luister niks van te voren). Als ik onderstaand stuk lees krijg ik toch een beetje kramp bij het redelijk negatieve commentaar van deze editie. Het kan anderzijds alle kanten op, want ik kan stiekem wél genieten van pakweg de Belgische inzending .

Leuk Justin.
En chapeau aERo voor het mooie verslag. Ik ga dit jaar ook weer 's kijken, denk ik.

Mooi verslag ja en je hebt mijn interesse weer gewekt voor het Songfestival. Het is natuurlijk van belabberde kwaliteit allemaal, maar het heeft allemaal wel wat. Erg vermakelijk gewoon, leuk om te zien wat voor een bizarre acts of mega cliche ballads er dit jaar weer bijzitten.

Stiekem vind ik het natuurlijk wel degelijk erg jammer dat ik de 2 halve finales niet kan zien (dat wordt snel spoelen vrijdagavond als ik weer thuis ben )

We lijken toch Nederlandse eer te krijgen in de finale. Het moge dan misschien niet Hind zijn, maar wel ons eigen Metropole Orkest. Zij zorgen, samen met Balkanopolis, voor de openingsact in de finale

Belgie gaat de finale zeker niet halen met dat flauwe getrut. Sterker nog: onderin de halve finale komen ze terecht, misschien zelfs laatste. Nederland is iets scherper (en heeft daardoor iets meer kans) dan de afgelopen jaren, maar met nadruk of dat woordje "iets". We zitten nog heel, heel ver van echt succes af. Turkije wordt niks. Bovendien zitten ze in een voor hen minder gunstige halve finale. Finland gaat de finale ook niet halen, Lordi was catchy en een novelty act, dit is geen van tweeën en gewoon slap. Van de grote vier landen komt alleen misschien Duitsland boven de vijftiende plaats, al had er een beat onder dat nummer gemoeten. Frankrijk heeft een leuke inzending, maar redt het niet op het festival. Spanje heeft een parodie-act die lang niet iedereen gaat begrijpen en Engeland stuurt weer een flutinzending, al is het al een lichte verbetering met het absolute dieptepunt van vorig jaar. De parodie-act van de Ieren gaat veel punten uit West- maar weinig uit Oost-Europa krijgen en strand daardoor ergens rond de zevende plaats ofzo.

Ik heb nog niet alles gehoord maar ik denk dat Servie, Armenie (hoewel het nummer vreselijk is) en Oekraine (bijna net zo erg als Armenie, maar gaat het ook goed doen) wel enige kans hebben, Voor mij is Bulgarije tot nu toe topfavoriet. Als dat optreden een beetje spectaculair wordt zie ik ze zo winnen.

Nu weer even echte muziek opzetten

starbright boy schreef:
Voor mij is Bulgarije tot nu toe topfavoriet. Als dat optreden een beetje spectaculair wordt zie ik ze zo winnen.

(doet het in de polls ook niet zo denderend: alleen zegt dat niks, ik verwacht wel dat dit nummer het goed zal doen ja alleen vind ik het zelf zo oubollig als wat)

Inderdaad ,dit kitsch-festival is toch iets waar ik elk jaar naar uit kijk.
Spijtig dat wij - de Belgen - weer niet in de finale zullen geraken...

....Ishtar....jak

FUCK .... IERLAND...
wat is dat??
als dat wint dan is heel ESC nog meer ** dan het al is

Nummer van Hind klinkt heel nederlands

aERodynamIC schreef:
Rusland dacht blijkbaar dat als Wit-Rusland met Dima Bilan scoort (kent u hem nog? die meneer met die act waar een dame uit de piano kroop? Work Your Magic).

Never Let You Go, voor Rusland was dat
Hij heeft trouwens dit jaar een nummer geproduceerd door Timbaland. Timbaland had dit nummer nog ergens liggen blijkbaar. Ben benieuwd of Bilan zijn eerdere prestatie zal overtreffen (tweede plek in 2006), maar volgens de critici dus niet

bro schreef:

Ik vondt het niet slecht.
Belanchelijke pakjes? De halve metalwereld loop nog steeds met die 'pakjes' rond.

SSS
Ik kijk eigenlijk alleen naar de vrouwen, maar van mij mag Ierland dit jaar winnen.

Aero, ik denk dat je gelijk hebt als je het over Zweden hebt: Pirelli gaat dit jaar knallen!

Sven Bersee
Zullen we de oostblokkers een koekje van eigen deeg geven? Dan stemt elke Nederlander op Belgie en elke Belg op Nederland, lekker.

Dit jaar is IJsland mijn favoriet, heel leuke dancetrack!

Dit jaar heb ik geen uitgesproken favorieten. Het hangt er allemaal maar een beetje tegenaan. N.a.v. de studioversies een eerste top 10 (kan morgen voor wat betreft de nummes 2 t/m 10 zo weer anders zijn). Een tweede volgt na de finale met ook alleen maar nummers die die finale behaald hebben.

12 Servië
10 Zweden
8 Frankrijk
7 Slovenië
6 Cyprus
5 Oekraïne
4 Finland
3 Malta
2 Turkije
1 IJsland

Ik stem op Nederland.

Hoe klinkt het eigenlijk?

Ik zou zeggen: bekijk de videoclip

aERodynamIC schreef:
Ik zou zeggen: bekijk de videoclip

neuh. Ik stem zowiezo op Nederland. Of het goed is of niet.

AGE-411 schreef:
(quote)

neuh. Ik stem zowiezo op Nederland. Of het goed is of niet.

We zullen het nodig hebben in ieder geval

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.