Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2017, 18:34 uur
San Marino komt met een oude bekende. Voor de vierde keer alweer keert Valentina Monetta terug, die het land eerder vertegenwoordigde met The Social Network Song (2012), Crisalide (2013) en Maybe (2014). Dit keer is ze niet alleen, maar zingt ze samen met Jimmie Wilson. Ralph Siegel is ook weer van de partij, en dat is te horen.
0
geplaatst: 12 maart 2017, 19:18 uur
Ha, Valentina, alweer! 
De afgelopen twee jaar heb ik haar echt gemist, want Crisalide en Maybe waren véél beter dan wat San Marino de laatste twee festivals instuurde. Crisalide vind ik zelfs een van de beste Songfestivalliedjes van de afgelopen jaren.
Ik ben benieuwd, morgen eens luisteren.

De afgelopen twee jaar heb ik haar echt gemist, want Crisalide en Maybe waren véél beter dan wat San Marino de laatste twee festivals instuurde. Crisalide vind ik zelfs een van de beste Songfestivalliedjes van de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 12 maart 2017, 23:18 uur
Het Verenigd Koninkrijk heeft er ook een beetje aan gesleuteld. Dit nummer begint bij mij ineens veel beter te landen.
Overigens wil ik traditiegetrouw als elk jaar weer beginnen met een bespreking van elk nummer zodra ze allemaal bekend zijn
Overigens wil ik traditiegetrouw als elk jaar weer beginnen met een bespreking van elk nummer zodra ze allemaal bekend zijn

0
geplaatst: 13 maart 2017, 07:00 uur
aERodynamIC schreef:
Het jaarlijkse hoogtepunt van dit topic. Ik kan niet wachten om je prachtige stukjes weer te lezen

0
geplaatst: 13 maart 2017, 07:31 uur
aERodynamIC schreef:
Ik kijk er al naar uit!

0
geplaatst: 13 maart 2017, 08:22 uur
Vreselijk nummer van Rusland maar zal wel weer punten scoren door de rolstoel.
0
geplaatst: 13 maart 2017, 18:10 uur
Ik ken een Bulgaar die dit vreselijk vind. Het is natuurlijk wel een inwisselbaar nummer maar ik mag dit wel.
Nu alleen Armenië nog.
Geen overduidelijke winnaar dit jaar dus net als vorig jaar kan dat spannend en verrassend gaan worden.
Nederland doet het bizar slecht bij de bookmakers trouwens.
Nu alleen Armenië nog.
Geen overduidelijke winnaar dit jaar dus net als vorig jaar kan dat spannend en verrassend gaan worden.
Nederland doet het bizar slecht bij de bookmakers trouwens.
0
geplaatst: 13 maart 2017, 19:17 uur
België is beschuldigd van plagiaat. De Walen hebben nog niet gereageerd erop. Ik moet bekennen dat het ook wel verdacht veel op elkaar lijkt hoor, verander t tempo een beetje en de toonhoogte en het is bijna 1 op 1 bij zowel couplet als refrein.
Is onze inzending voor Songfestival plagiaat? Luister hier - HLN.be
Is onze inzending voor Songfestival plagiaat? Luister hier - HLN.be
0
geplaatst: 13 maart 2017, 19:50 uur
laxus11 schreef:
Vreselijk nummer van Rusland maar zal wel weer punten scoren door de rolstoel.
Ik kan me nog een zangeres in een rolstoel herinneren die volgens mij stijf onderaan eeindigde, of in ieder geval ver in de achterhoede. Polen, een paar jaar terug. Dus een rolstoel is geen garantie voor succes. Vreselijk nummer van Rusland maar zal wel weer punten scoren door de rolstoel.

0
geplaatst: 13 maart 2017, 19:54 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik kan me nog een zangeres in een rolstoel herinneren die volgens mij stijf onderaan eeindigde, of in ieder geval ver in de achterhoede. Polen, een paar jaar terug. Dus een rolstoel is geen garantie voor succes.
Plus dat het natuurlijk Rusland is die vele vrienden heeft

0
geplaatst: 14 maart 2017, 18:06 uur
Italie vind ik ronduit slecht. Die van Belgie klinkt te mannelijk. En enkel Portugal vind ik echt schitterend. Ik heb ook de indruk dat het niveau dit jaar bijzonder laag ligt. Azerbeidzjan gaat het vrij goed doen bij de televoting ook denk ik.
0
geplaatst: 14 maart 2017, 19:00 uur
Jammer dat Estland niet voor dit koos. Die had wellicht mijn top 3-4 gehaald.
0
geplaatst: 14 maart 2017, 19:27 uur
stoepkrijt schreef:
Ha, Valentina, alweer!
Dit valt even vies tegen. Nietszeggende, platte pop met een discodip. En ja, ook oubollig. Lekker bezig weer, Ralph! Ha, Valentina, alweer!

0
geplaatst: 14 maart 2017, 19:31 uur
Sodeju zeg, wat is dat liedje van Rusland slecht! Het glazuur springt van mijn tanden. Hier kan Ralph Siegel nog wat van leren.
Je zou bijna gaan denken dat dit een protestinzending is om het Oekraïense feestje te verzieken.
Je zou bijna gaan denken dat dit een protestinzending is om het Oekraïense feestje te verzieken.
0
geplaatst: 14 maart 2017, 19:35 uur
1. Portugal
2. Frankrijk
3. Macedonie
4. Hongarije
5. Australie
6. Azerbeidzjan
7. Oostenrijk
8. Cyprus
9. Albanie
10. Servie
11. Belgie
12. Bulgarije
13. Israël
14. Wit-Rusland
15. Griekenland
16. Zweden
17. Noorwegen
18. IJsland
19. Ierland
20. Montenegro
21. Oekraine
22. Italie
23. Estland
24. Tsjechie
25. Verenigd Koninkrijk
26. Zwitserland
27. Roemenie
28. Nederland
29. Rusland
30. Malta
31. Finland
32. Letland
33. Slovenie
34. Kroatie
35. Denemarken
36. Moldavie
37. Polen
38. San Marino
39. Spanje
40. Georgie
41. Duitsland
42. Litouwen
Die van Estland die niet won, had de top 3 zeker gehaald. Achter Portugal en Frankrijk wellicht, balen toch wel.
2. Frankrijk
3. Macedonie
4. Hongarije
5. Australie
6. Azerbeidzjan
7. Oostenrijk
8. Cyprus
9. Albanie
10. Servie
11. Belgie
12. Bulgarije
13. Israël
14. Wit-Rusland
15. Griekenland
16. Zweden
17. Noorwegen
18. IJsland
19. Ierland
20. Montenegro
21. Oekraine
22. Italie
23. Estland
24. Tsjechie
25. Verenigd Koninkrijk
26. Zwitserland
27. Roemenie
28. Nederland
29. Rusland
30. Malta
31. Finland
32. Letland
33. Slovenie
34. Kroatie
35. Denemarken
36. Moldavie
37. Polen
38. San Marino
39. Spanje
40. Georgie
41. Duitsland
42. Litouwen
Die van Estland die niet won, had de top 3 zeker gehaald. Achter Portugal en Frankrijk wellicht, balen toch wel.
0
geplaatst: 14 maart 2017, 19:55 uur
Aoibhin schreef:
Albanië heeft ook een nieuwe versie, in het Engels:
Dit soort powerballads hoor ik liever in de eigen taal. Meezingers mogen ze gerust vertalen naar het Engels, maar voor een nummer als dit voegt het erg weinig toe. Bovendien is haar Engels nauwelijks te verstaan.Albanië heeft ook een nieuwe versie, in het Engels:
Blijft wel een erg sterk nummer!
0
geplaatst: 14 maart 2017, 22:37 uur
Even weer herschikken. Jammer dat Albanië over gaat naar het Engels.
1. Portugal
2. België
3. Italië
4. Frankrijk
5. Finland
6. IJsland
7. Australië
8. Bulgarije
9. Cyprus
10. Noorwegen
11. Verenigd Koninkrijk
12. Hongarije
13. Israël
14. Griekenland
15. Wit-Rusland
16. Albanië
17. Azerbeidzjan
18. Slovenië
19. Zweden
20. Ierland
21. Oostenrijk
22. Letland
23. Roemenië
24. Duitsland
25. Spanje
26. Nederland
27. Tsjechië
28. Kroatië
29. Servië
30. VJR Macedonië
31. Montenegro
32. Oekraïne
33. San Marino
34. Polen
35. Estland
36. Moldavië
37. Denemarken
38. Malta
39.Rusland
40. Litouwen
41. Georgië
42. Zwitserland
1. Portugal
2. België
3. Italië
4. Frankrijk
5. Finland
6. IJsland
7. Australië
8. Bulgarije
9. Cyprus
10. Noorwegen
11. Verenigd Koninkrijk
12. Hongarije
13. Israël
14. Griekenland
15. Wit-Rusland
16. Albanië
17. Azerbeidzjan
18. Slovenië
19. Zweden
20. Ierland
21. Oostenrijk
22. Letland
23. Roemenië
24. Duitsland
25. Spanje
26. Nederland
27. Tsjechië
28. Kroatië
29. Servië
30. VJR Macedonië
31. Montenegro
32. Oekraïne
33. San Marino
34. Polen
35. Estland
36. Moldavië
37. Denemarken
38. Malta
39.Rusland
40. Litouwen
41. Georgië
42. Zwitserland
0
geplaatst: 18 maart 2017, 18:44 uur
Armenië, en daarmee zijn alle deelnemers bekend:
Begin komende week start ik weer met een dagelijkse bespreking.
Begin komende week start ik weer met een dagelijkse bespreking.
0
geplaatst: 21 maart 2017, 09:51 uur
Na lang wikken en wegen ben ik uiteindelijk tevreden over mijn top 43 (al gaat er ongetwijfeld nog veel veranderen de komende weken):
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Wit-Rusland
7. Hongarije
8. Cyprus
9. Kroatië
10. Bulgarije
11. Moldavië
12. Verenigd Koninkrijk
13. Israël
14. Azerbeidzjan
15. Oostenrijk
16. Spanje
17. Ierland
18. Zweden
19. Australië
20. Slovenië
21. Estland
22. IJsland
23. Armenië
24. Montenegro
25. Noorwegen
26. Albanië
27. Polen
28. Servië
29. Macedonië
30. Griekenland
31. Duitsland
32. Letland
33. Nederland
34. Tsjechië
35. Zwitserland
36. San Marino
37. Oekraïne
38. Roemenië
39. Rusland
40. Malta
41. Georgië
42. Denemarken
43. Litouwen
Ik vind het op zich een prima jaar qua gemiddelde kwaliteit (vergelijkbaar met vorig jaar), maar er is wel weinig diversiteit. Misschien dat ik daardoor ook meer guilty pleasures heb dan normaal gesproken.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Wit-Rusland
7. Hongarije
8. Cyprus
9. Kroatië
10. Bulgarije
11. Moldavië
12. Verenigd Koninkrijk
13. Israël
14. Azerbeidzjan
15. Oostenrijk
16. Spanje
17. Ierland
18. Zweden
19. Australië
20. Slovenië
21. Estland
22. IJsland
23. Armenië
24. Montenegro
25. Noorwegen
26. Albanië
27. Polen
28. Servië
29. Macedonië
30. Griekenland
31. Duitsland
32. Letland
33. Nederland
34. Tsjechië
35. Zwitserland
36. San Marino
37. Oekraïne
38. Roemenië
39. Rusland
40. Malta
41. Georgië
42. Denemarken
43. Litouwen
Ik vind het op zich een prima jaar qua gemiddelde kwaliteit (vergelijkbaar met vorig jaar), maar er is wel weinig diversiteit. Misschien dat ik daardoor ook meer guilty pleasures heb dan normaal gesproken.
0
geplaatst: 21 maart 2017, 18:30 uur
http://i67.tinypic.com/1enius.png
Zoals elk jaar wil ik alle nummers bespreken met hier en daar een knipoog. Dit om de vreugde vooraf te verhogen en om er lekker over in discussie te kunnen gaan.
Elke dag een nummer.
Als uitgangspunt neem ik de studioversies en elke keer bouw ik er mijn top 43 mee op. Bouwen jullie je eigen top lijst ook op?
Heel veel plezier allemaal en ik hoop op veel reacties, want dat is het blijft het leukste hier.
Ik begin met de landen die al in de finale staan: de zogenaamde 'big five' plus gastland Oekraïne.
1. Duitsland: Levina - Perfect Life
Duitsland profiteerde net als de andere grote 4 niet zo best van hun automatische finaleplaats. Totdat ze in 2011 wonnen dankzij Lena. Het werd de tweede overwinning voor het land. In 2011 (wederom Lena) en 2012 werd het nog top 10 maar de jaren daarna werd het weer sukkelen.
Wat zou Levina gaan doen? In de polls en bij de bookmakers doet ze het niet goed. Dat snap ik niet helemaal. Echt opvallend is het nummer niet, maar wel degelijk. Het ligt makkelijk in het gehoor en de zang is niet onaangenaam. Misschien toch wat te bleekjes? Maar dat zijn er wel meer dit jaar.
Duitsland die voor de derde keer met de winst naar huis gaat? Nee, dat verwacht ik niet. Ach, over een paar weken weet niemand meer wie Levina is. Dat is vaker het lot van een Eurovisie-deelnemer.
Mijn lijst:
1. Duitsland
Zoals elk jaar wil ik alle nummers bespreken met hier en daar een knipoog. Dit om de vreugde vooraf te verhogen en om er lekker over in discussie te kunnen gaan.
Elke dag een nummer.
Als uitgangspunt neem ik de studioversies en elke keer bouw ik er mijn top 43 mee op. Bouwen jullie je eigen top lijst ook op?

Heel veel plezier allemaal en ik hoop op veel reacties, want dat is het blijft het leukste hier.
Ik begin met de landen die al in de finale staan: de zogenaamde 'big five' plus gastland Oekraïne.
1. Duitsland: Levina - Perfect Life
Duitsland profiteerde net als de andere grote 4 niet zo best van hun automatische finaleplaats. Totdat ze in 2011 wonnen dankzij Lena. Het werd de tweede overwinning voor het land. In 2011 (wederom Lena) en 2012 werd het nog top 10 maar de jaren daarna werd het weer sukkelen.
Wat zou Levina gaan doen? In de polls en bij de bookmakers doet ze het niet goed. Dat snap ik niet helemaal. Echt opvallend is het nummer niet, maar wel degelijk. Het ligt makkelijk in het gehoor en de zang is niet onaangenaam. Misschien toch wat te bleekjes? Maar dat zijn er wel meer dit jaar.
Duitsland die voor de derde keer met de winst naar huis gaat? Nee, dat verwacht ik niet. Ach, over een paar weken weet niemand meer wie Levina is. Dat is vaker het lot van een Eurovisie-deelnemer.
Mijn lijst:
1. Duitsland
0
geplaatst: 21 maart 2017, 19:18 uur
Leuk dat je weer van start bent gegaan, Eric! Of ik ook een top 43 ga maken weet ik niet, dat vind ik wel érg lastig, maar ik zal een poging wagen. 

0
geplaatst: 21 maart 2017, 19:55 uur
Waarom toch elk jaar weer zo'n slogan? Altijd voorspelbaar en nietszeggend. Dit jaar zit er dan een iets concrete boodschap in, maar voor mij hoeft het niet. Iedereen die het Songfestival kent wéét dat het een 'feestje van diversiteit' is. Enfin, de liedjes, daar gaat het om.
Het liedje van Duitsland bevalt me best aardig, net zoals bijna altijd de laatste jaren, maar het is zo gewoontjes en onopvallend. Het zou me niets verbazen als het weer een afgang wordt voor Duitsland, want ik heb ook zo mijn twijfels over de livezang.
1. Duitsland
Hoe vaak zou de naam Sia gaan vallen onder de tv-commentatoren?
Het liedje van Duitsland bevalt me best aardig, net zoals bijna altijd de laatste jaren, maar het is zo gewoontjes en onopvallend. Het zou me niets verbazen als het weer een afgang wordt voor Duitsland, want ik heb ook zo mijn twijfels over de livezang.
1. Duitsland
Hoe vaak zou de naam Sia gaan vallen onder de tv-commentatoren?
0
geplaatst: 21 maart 2017, 20:12 uur
Jeeej, Eric's besprekingen zijn weer begonnen!
Dit maakt het wachten tot mei echt zoveel leuker.
Mijn mening over Duitsland:
De Duitse inzending dit jaar is het resultaat van een onbegrijpelijke nationale finale waarin zes random artiesten op allerlei manieren werden gematcht aan covers en twee nieuwe liedjes met tussendoor wat afvalrondes. Levina kwam als winnares uit de bus met het nummer Perfect Life.
Met Levina als artiest ben ik zeker tevreden, want ze heeft een prima stem. Het nummer Perfect Life is ook zo slecht nog niet, maar het borduurt wel heel erg voort op nummers die we al eens eerder hebben gehoord en het mist bezieling. Dat is dan ook mijn grootste probleem met deze inzending: het is allemaal zo veilig en voortkabbelend en het nummer heeft eigenlijk niets waardoor ik het nog een keer zou willen horen. De kans dat Duitsland voor het derde jaar op rij laatste wordt zit er denk ik dan ook wel in, want de ingrediënten van de afgelopen twee jaar zijn weer aanwezig: prima zangeres, maar een erg veilig nummer dat niet zal opvallen in een zee van 26 liedjes.
Ik vind het een beetje een verveelde poging van Duitsland, maar hopelijk kan de staging alles nog wat memorabeler maken. En wat stoepkrijt al zegt: om de Sia – Titanium gelijkenis kun je echt niet heen.
1. Duitsland
Dit maakt het wachten tot mei echt zoveel leuker.Mijn mening over Duitsland:
De Duitse inzending dit jaar is het resultaat van een onbegrijpelijke nationale finale waarin zes random artiesten op allerlei manieren werden gematcht aan covers en twee nieuwe liedjes met tussendoor wat afvalrondes. Levina kwam als winnares uit de bus met het nummer Perfect Life.
Met Levina als artiest ben ik zeker tevreden, want ze heeft een prima stem. Het nummer Perfect Life is ook zo slecht nog niet, maar het borduurt wel heel erg voort op nummers die we al eens eerder hebben gehoord en het mist bezieling. Dat is dan ook mijn grootste probleem met deze inzending: het is allemaal zo veilig en voortkabbelend en het nummer heeft eigenlijk niets waardoor ik het nog een keer zou willen horen. De kans dat Duitsland voor het derde jaar op rij laatste wordt zit er denk ik dan ook wel in, want de ingrediënten van de afgelopen twee jaar zijn weer aanwezig: prima zangeres, maar een erg veilig nummer dat niet zal opvallen in een zee van 26 liedjes.
Ik vind het een beetje een verveelde poging van Duitsland, maar hopelijk kan de staging alles nog wat memorabeler maken. En wat stoepkrijt al zegt: om de Sia – Titanium gelijkenis kun je echt niet heen.
1. Duitsland
0
geplaatst: 21 maart 2017, 20:25 uur
stoepkrijt schreef:
Leuk dat je weer van start bent gegaan, Eric! Of ik ook een top 43 ga maken weet ik niet, dat vind ik wel érg lastig, maar ik zal een poging wagen.
Het is makkelijk opbouwen op deze manier, dus wat let je

0
geplaatst: 21 maart 2017, 20:26 uur
Ah ik ben niet de enige die meteen dacht aan Titanium 
Verder wel een okay nummer van Duitsland maar niet echt opvallend.

Verder wel een okay nummer van Duitsland maar niet echt opvallend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.