MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Wauw, goed nummer van België inderdaad! Met een goede act erbij kan dit zeker een kanshebber worden.

Nu met videoclip.

1. België
2. Portugal
3. Italië
4. Frankrijk
5. Finland
6. Australië
7. Griekenland
8. Hongarije
9. Wit-Rusland
10. Cyprus

11. Verenigd Koninkrijk
12. Albanië
13. Slovenië
14. Oostenrijk
15. Letland
16. Duitsland
17. Spanje
18. Nederland
19. Tsjechië
20. Kroatië

21. Roemenië
22. Oekraïne
23. Polen
24. Estland
25. Moldavië
26. Malta
27. Denemarken
28. Georgië
29. Zwitserland

Na vanavond nogmaals een aantal luisterbeurten van de Belgische inzending kan ik enkel maar besluiten trots te zijn op onze inzending.

Ja ja, dat nummer van België is inderdaad goed en origineel! Ontzettend jammer dat de zang zo monotoon is. Als er iets is dat dit nummer gaat opbreken zal het dat zijn.

Aoibhin schreef:
Portugal:

(embed)

Het zal niet ieders cup of tea zijn, maar ik vind dit echt mooi. Gedurfde keuze van Portugal.
Gedurfd of gewoon naïef? "Wij vinden dit mooi, dus Europa ook." Zo heeft Nederland ook jarenlang aangemodderd, in de tijd dat het (nationaal) Songfestival nog een echt TROS-feestje was.

Wel een mooi liedje inderdaad, zo op het eerste gehoor. k ben erg benieuwd of dit wat kan opleveren.

stoepkrijt schreef:
Als er iets is dat dit nummer gaat opbreken zal het dat zijn.

Dat ben ik met je eens. Op zich gebeurt er ook niet heel veel in het nummer en dan is het de vraag of dat gaat aanslaan. Ik denk het wel, maar het kan net tekort komen voor winst.
Zelf twijfel ik nog even door of ik België of Portugal op 1 zet

Cerclezot schreef:
Na vanavond nogmaals een aantal luisterbeurten van de Belgische inzending kan ik enkel maar besluiten trots te zijn op onze inzending.

Terecht. Het is eigentijds, zonder geforceerd te doen. Het valt gewoon ook op, maar niet door gekkigheid. Ik wou dat Nederland eens met zoiets kwam (Anouk deed het een paar jaar terug).

Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van dat gejodel van Roemenië. Misschien ongeveer hetzelfde als van het saxofoontje van Moldavië: Stiekem toch wel errug aanstekelijk, waardoor ik niet kan uitsluiten dat dit een guilty pleasure wordt.

Griekenland bevalt me wel. Een on-Griekse inzending eigenlijk, klinkt erg internationaal. Niet eens een klein toefje Balkanbeat ofzo.

Australië is niet zo mijn ding, maar wel (weer) gewoon een heel goed nummer. Australië kan wel eens een van de landen worden die (net als Zweden) ieder jaar om de knikkers meedoet.

De inzendingen van Montenegro, Servië en Israël zijn ook al bekend volgens Wikipedia. Ik ben te lui om ze op te zoeken, maar dan weten jullie het alvast.

Ik moet ook niet teveel inzendingen op één avond luisteren, dan blijven ze nooit allemaal meteen hangen.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Gedurfd of gewoon naïef? "Wij vinden dit mooi, dus Europa ook." Zo heeft Nederland ook jarenlang aangemodderd, in de tijd dat het (nationaal) Songfestival nog een echt TROS-feestje was.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Een goed nummer is een goed nummer en dat gaat over de grenzen ook gesnapt worden, uit welke regio het ook komt. Nu is het Portugese nummer ook niet eens echt heel afwijkend, maar wel gedurfd om te sturen in een tijd waarin er juist meer moderne liedjes aan het Songfestival meedoen.
Het probleem met Nederland was (en is nog steeds wel zo, al wordt de schade iets beperkt doordat artiesten nu intern worden geselecteerd) juist dat we teveel voor Europa gaan denken; alles wordt doodgejureerd en bekritiseerd totdat uiteindelijk alleen de cliché en zouteloze nummers overblijven. Anouk en The Common Linnets kregen in eerste instantie ook hele ladingen aan kritiek op hun nummers, want 'dat is niets voor het Songfestival en Europa gaat het nooit snappen'.

stoepkrijt schreef:
De inzendingen van Montenegro, Servië en Israël zijn ook al bekend volgens Wikipedia. Ik ben te lui om ze op te zoeken, maar dan weten jullie het alvast.

Ik moet ook niet teveel inzendingen op één avond luisteren, dan blijven ze nooit allemaal meteen hangen.

Die inzendingen nog niet bekend gemaakt, maar alleen de artiest en de naam van het nummer. Wel is er van Servië een teaser bekend:

Aoibhin schreef:
(quote)

Die inzendingen nog niet bekend gemaakt, maar alleen de artiest en de naam van het nummer. Wel is er van Servië een teaser bekend:

(embed)
Aha, Ik kon me al bijna niet voorstellen dat jullie een paar nummers gemist hadden. Dat is dus ook niet zo.

Vandaag wordt trouwens Israël bekend. Morgen Montenegro en Macedonië.
Zaterdag krijgen we dan in een klap Zweden, IJsland, Noorwegen en Litouwen.

Van de overige landen is niets bekend. Die zullen hun inzendingen ook een dezer dagen bekend maken (tenzij een land uitstel heeft gekregen) want ik heb begrepen dat komende zondag de deadline afloopt.

Edit: Armenië wordt gepresenteerd op 18 maart en heeft blijkbaar dus uitstel gekregen.

Israël:

Ierland:

Aoibhin schreef:
Israël:

(embed)
Die link doet het niet meer. Deze wel: IMRI – I FEEL ALIVE. Een liedje met internationale allure, maar met in de bridge tóch nog een Arabische touch. Goede inzending!

Ierland vindt ik drie keer niks. Van dat eiland komt de laatste jaren ook weinig goeds meer. Net als dat grote buureiland eigenlijk.

Montenegro

Macedonië:

Azerbeidzjan:

Jammer, Montenegro zit niet bij Nederland in de halve finale. Wat een engerd, zelfs zonder die staart. De halve finale lijkt mij vrijwel zeker het eindstation.

Macedonië ligt mij wel, een tikje alternatieve (elektro)pop, al vrees ik dat het refrein iets te simpel is om indruk te kunnen maken op het festival.

Azerbeidzjan mogen we gewoon weer opschrijven als zekere finalist en kandidaat voor het linkerrijtje. Misschien zelfs wel (veel) meer dan dat. Hebben ze weer Zweedse hulp ingeschakeld dit jaar of doen ze het een keer op eigen kracht?

Straks de finale van Melodifestivalen. Hopelijk winnen Jon Henrik Fjällgren & Aninia.

Cerclezot schreef:
Straks de finale van Melodifestivalen. Hopelijk winnen Jon Henrik Fjällgren & Aninia.

Ehhh nee... Hopelijk wint Wiktoria

Servië:

En het is Robin Bengtsson voor Zweden. Slim nummer. Blijft goed hangen.

Noorwegen:

Litouwen:

IJsland:

Ongetwijfeld gaat er nog veel verschuiven de komende tijd en we krijgen nog 4 landen erbij.

1. België
2. Portugal
3. Italië
4. Frankrijk
5. Finland
6. Australië
7. IJsland
8. Noorwegen
9. Israel
10. Griekenland

11. Hongarije
12. Wit-Rusland
13. Cyprus
14. Verenigd Koninkrijk
15. Albanië
16. Zweden
17. Litouwen
18. Slovenië
19. Oostenrijk
20. Letland

21. Duitsland
22. Spanje
23. Nederland
24. Tsjechië
25.Ierland
26. Azerbeidzjan
27. Kroatië
28. Servië
29. Roemenië
30. VJR Macedonië

31. Oekraïne
32. Polen
33. Estland
34. Montenegro
35. Moldavië
36. Malta
37. Denemarken
38. Georgië
39. Zwitserland

De nieuwe versie van Requiem van Alma voor Frankrijk

Ik vind het persoonlijk een mindere versie.

Hij is wat liever, maar ik vind de strijkers erbij wel lekker. Alleen dat vreselijke Engels. Ik hou zo van het Frans. Dat is echt een onbegrijpelijke zet. En bah, tweetalig, raar soort iets van de laatste jaren. Heeft Frankrijk niet nodig. Instrumentaal vind ik het juist wel mooier geworden.

Ik vind de nieuwe versie van Frankrijk ook absoluut geen verbetering. Dat Engels erbij past echt totaal niet. Vooralsnog een van de beste nummers, maar ik vind het ook maar een rare zet.

Door die enorme overvloed aan nieuwe inzendingen zie ik even door de bomen het bos niet meer. Ik vind over het algemeen veel van de nieuwe liedjes wel ok, maar opnieuw ook weer weinig echte uitschieters. Ik ga nog even brainstormen over mijn top, want ik weet echt van bepaalde landen niet waar ik ze moet plaatsen.
Het blijft wel opvallend hoeveel beter de eerste halve finale is dan de tweede. Daar heeft Nederland dan maar mazzel mee. Vandaag wordt San Marino bekend, maar daar verwacht ik niet veel van. Morgen Bulgarije.

Pfff, wat een zwaktebod van Zweden. Dit is een wel érg makkelijk en goedkoop popdeuntje. Ik had toch wel op iets interessanters gehoopt.

En wat Frankrijk betreft: Zonde van dat steenkolenengels. Het refrein loopt bovendien voor geen meter meer. Als ik de Franstalige versie niet had gekend was ik er waarschijnlijk niet zo over gevallen, maar nu wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:14 uur

geplaatst: vandaag om 07:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.