Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 26 maart 2011, 13:44 uur
Zoals gezegd doet San Marino voor de tweede keer mee. Het geld was inderdaad op en het resultaat was ook niet bepaald spectaculair te noemen. Laatste worden in een halve finale met 5 punten is nu niet bepaald aanmoedigend. Na een paar jaar afwezigheid mag Senit het nu gaan proberen met het dodelijk saaie Stand By. Het is dat ik die plas al gedaan heb en het glas nog niet gevuld hoeft te worden..... je gaat met dit soort grijze muizen toch al snel richting afstandsbediening grijpen. Ook dit jaar dan maar weer ergens onderaan eindigen in deze eerste halve finale?
12. San Marino (eerste halve finale)
Hierna komt Kroatië die eerst in de eigen taal zouden zingen en toch besloten in het engels te gaan met, jawel, Break a Leg! Blijkbaar kwamen ze er al snel achter dat dit wel erg suf klonk en werd het gewijzigd in Celebrate. Zou het inderdaad een feestje gaan worden na de grijze muis uit San Marino?
12. San Marino (eerste halve finale)
Hierna komt Kroatië die eerst in de eigen taal zouden zingen en toch besloten in het engels te gaan met, jawel, Break a Leg! Blijkbaar kwamen ze er al snel achter dat dit wel erg suf klonk en werd het gewijzigd in Celebrate. Zou het inderdaad een feestje gaan worden na de grijze muis uit San Marino?
0
geplaatst: 27 maart 2011, 13:11 uur
Lahor werd Break a Leg werd Celebrate en daarmee stuurt Kroatië Daria Kinzer naar Düsseldorf om hun land te vertegenwoordigen met een typisch songfestival niemandalletje die het in de jaren '90 in de top 40 goed had gedaan maar die anno 2011 wel erg truttig overkomt.
Aanstekelijk deuntje hoor, maar of mijn gemoedstoestand in de Celebrate-modus gaat valt ernstig te betwijfelen. Flauwe zeurdeuntjes afdeling nummer zoveel helaas.
13. Kroatië (eerste halve finale)
Yohanna was in de voorronde gedoodverfd favoriet om haar land IJsland voor de tweede keer te vertegenwoordigen (haar Is It True van 2 jaar terug vind ik nog steeds erg goed), maar helaas ging er een kandidaat op 36-jarige leeftijd dood vlak voor de nationale voorronde en besloten zijn vrienden het nummer uit te voeren. Tja, dan heb je snel sympathiestemmen binnen. Geen Yohanna dus in Düsseldorf, wel een eerbetoon aan een overleden vriend.
Aanstekelijk deuntje hoor, maar of mijn gemoedstoestand in de Celebrate-modus gaat valt ernstig te betwijfelen. Flauwe zeurdeuntjes afdeling nummer zoveel helaas.
13. Kroatië (eerste halve finale)
Yohanna was in de voorronde gedoodverfd favoriet om haar land IJsland voor de tweede keer te vertegenwoordigen (haar Is It True van 2 jaar terug vind ik nog steeds erg goed), maar helaas ging er een kandidaat op 36-jarige leeftijd dood vlak voor de nationale voorronde en besloten zijn vrienden het nummer uit te voeren. Tja, dan heb je snel sympathiestemmen binnen. Geen Yohanna dus in Düsseldorf, wel een eerbetoon aan een overleden vriend.
0
geplaatst: 28 maart 2011, 17:50 uur
Het nummer After Heim zat in de voorronde van IJsland toen het noodlot toesloeg: zanger Sigurjón Brink overleed 17 januari op 36-jarige leeftijd waardoor zijn vrienden en familie besloten het nummer als eerbetoon te zingen. Het gevolg was dat gedoodverfde favoriet Yohanna die IJsland niet lang geleden een tweede plaats bezorgde het niet won en Sigurjón's Friends (Sjonni's Friends) het land gaan vertegenwoordigen met de engelse versie Coming Home.
Over de doden niets dan goeds, maar of het nummer de voorronde gewonnen had als Sigurjón het zelf had gezongen valt te betwijfelen. Het is een aardig deuntje en dan heb je het verder wel gezegd. Een winnaar zit er niet in en zelfs over het behalen van de finale kun je nog vraagtekens plaatsen, want of het nummer in Europa ook sympatiestemmen weet te vergaren?!
14 IJsland (eerste halve finale)
Als vijftiende zal Hongarije aantreden met een uptempo pop/dance-nummer dat mijn goedkeuring absoluut kan krijgen en dat het ook zeer goed doet in de polls. Om in de gaten te houden dus.
Over de doden niets dan goeds, maar of het nummer de voorronde gewonnen had als Sigurjón het zelf had gezongen valt te betwijfelen. Het is een aardig deuntje en dan heb je het verder wel gezegd. Een winnaar zit er niet in en zelfs over het behalen van de finale kun je nog vraagtekens plaatsen, want of het nummer in Europa ook sympatiestemmen weet te vergaren?!
14 IJsland (eerste halve finale)
Als vijftiende zal Hongarije aantreden met een uptempo pop/dance-nummer dat mijn goedkeuring absoluut kan krijgen en dat het ook zeer goed doet in de polls. Om in de gaten te houden dus.
0
geplaatst: 29 maart 2011, 17:47 uur
Kati Wolf vertegenwoordigt Hongarije met What about My Dreams?. Wat mij betreft een uitstekend popnummer dat aanstekelijk werkt en makkelijk blijft hangen zonder dat het ook weer al te vervelend gaat worden. In de polls doet Wolf het ook niet verkeerd; in een van de bekendste staat ze op de eerste plaats. Dat zegt niks, maar het geeft wel aan dat het een behoorlijk geliefd nummer is onder de fans.
Zelf was ik nog meer gecharmeerd van de versie in eigen taal die Szerelem, miért múlsz? als titel had. In deze eerste halve finale gaat ze het nu tweetalig doen: daar heb ik eigenlijk altijd wel een hekel aan.
Toch hoop ik dat Hongarije doorgaat naar de finale; een land dat vaak leuke bijdragen levert maar helaas niet altijd meedoet wegens geldgebrek. Waarschijnlijk ook een probleem voor het maken van een leuke clip.... mens, dat repeteren met een flesje....pfffff... moest dat echt in een video?!
15 Hongarije (eerste halve finale)
Morgen Portugal die met een opvallende bijdrage komt dit jaar.
Zelf was ik nog meer gecharmeerd van de versie in eigen taal die Szerelem, miért múlsz? als titel had. In deze eerste halve finale gaat ze het nu tweetalig doen: daar heb ik eigenlijk altijd wel een hekel aan.
Toch hoop ik dat Hongarije doorgaat naar de finale; een land dat vaak leuke bijdragen levert maar helaas niet altijd meedoet wegens geldgebrek. Waarschijnlijk ook een probleem voor het maken van een leuke clip.... mens, dat repeteren met een flesje....pfffff... moest dat echt in een video?!
15 Hongarije (eerste halve finale)
Morgen Portugal die met een opvallende bijdrage komt dit jaar.
0
geplaatst: 30 maart 2011, 17:31 uur
Tja, Portugal......
Misschien wel de opvallendste bijdrage dit jaar. Portugal scheept Europa op met de groep Homens da Luta en hun Luta é alegria. De uitslag kon in de zaal op weinig steun rekenen. Een deel van het publiek floot de groep uit toen de uitslag bekend werd.
Dat is wel te begrijpen, want deze zuiderlijke Village People zijn niet erg serieus te nemen. Is dit nu een soort protest?! Ja dus, en dat is tricky business op het festival want dat is niet toegestaan. Politiek en festival gaan niet samen.
Ach, het nummer zal ongetwijfeld de finale niet halen en dat is maar goed ook, want winst voor Portugal zou een ramp zijn. Dat kunnen ze toch nooit betalen.
16 Portugal (eerste halve finale)
Next: Litouwen die volgens mij denken dat het een musical is.
Misschien wel de opvallendste bijdrage dit jaar. Portugal scheept Europa op met de groep Homens da Luta en hun Luta é alegria. De uitslag kon in de zaal op weinig steun rekenen. Een deel van het publiek floot de groep uit toen de uitslag bekend werd.
Dat is wel te begrijpen, want deze zuiderlijke Village People zijn niet erg serieus te nemen. Is dit nu een soort protest?! Ja dus, en dat is tricky business op het festival want dat is niet toegestaan. Politiek en festival gaan niet samen.
Ach, het nummer zal ongetwijfeld de finale niet halen en dat is maar goed ook, want winst voor Portugal zou een ramp zijn. Dat kunnen ze toch nooit betalen.
16 Portugal (eerste halve finale)
Next: Litouwen die volgens mij denken dat het een musical is.
0
geplaatst: 31 maart 2011, 17:24 uur
Op zoek naar...... O nee, dit is geen speurtocht naar Evita, Zorro of Mary Poppins. Als je Evelina Sasšenko hoort zingen zou je toch denken dat Litouwen zich vergist qua programma. C' est ma vie is een musicalnummertje volgens het boekje. Ik heb niks tegen musicals maar wel tegen dit vervelende en vooral oersaaie nummer. Mevrouw kan zingen en zal ongetwijfeld wat puntjes vergaren want het weet op te vallen. Jammer voor haar dat er vanuit The Netherlands geen punten hoeven te komen wat mij betreft. O nee. Nederland mag niet eens stemmen deze halve finale. Wat boffen we daar dan weer mee.
17 Litouwen (eerste halve finale)
Azerbeidzjan doet het de laatste jaren niet onaardig en het zou me niet verbazen als dat dit jaar wederom het geval is. Zelf ben ik er nog niet over uit. Ik heb nog een nachtje om daar over te slapen
17 Litouwen (eerste halve finale)
Azerbeidzjan doet het de laatste jaren niet onaardig en het zou me niet verbazen als dat dit jaar wederom het geval is. Zelf ben ik er nog niet over uit. Ik heb nog een nachtje om daar over te slapen

0
geplaatst: 1 april 2011, 17:29 uur
Eldar Qasımov en Nigar Camal werden uitverkoren om Azerbeidzjan te vertegenwoordigen en werden omgedoopt tot Ell & Nikki. Zij brengen in Düsseldorf het nummer Running Scared.
Ik denk dat dit nummer het best wel eens goed zou kunnen gaan doen. Het valt een heel klein beetje in de stijl van een hedendaags bandje als Hurts (maar dan op songfestivalniveau).
Zelf vind ik het wat voortkabbelen en raakt het me nauwelijks, maar ik denk dat met name de jongere televoters dit wel eens leuk kunnen gaan vinden.
Afwachten maar. Niet een persoonlijke favoriet, maar er zijn vervelender nummers dit jaar.
18 Azerbeidzjan (eerste halve finale)
Morgen het laatste land van de eerste halve finale: Griekenland.
Ik denk dat dit nummer het best wel eens goed zou kunnen gaan doen. Het valt een heel klein beetje in de stijl van een hedendaags bandje als Hurts (maar dan op songfestivalniveau).
Zelf vind ik het wat voortkabbelen en raakt het me nauwelijks, maar ik denk dat met name de jongere televoters dit wel eens leuk kunnen gaan vinden.
Afwachten maar. Niet een persoonlijke favoriet, maar er zijn vervelender nummers dit jaar.
18 Azerbeidzjan (eerste halve finale)
Morgen het laatste land van de eerste halve finale: Griekenland.
0
geplaatst: 2 april 2011, 11:31 uur
Griekenland doet het de laatste jaren ook telkens weer erg goed: pakkende nummers met wat griekse folklore. Het is dit jaar niet anders.
Loucas Yiorkas Feat. Stereo Mike mag Watch My Dance als laatste nummer opvoeren deze eerste halve finale en zo'n plek is vaak gunstig. Griekenland zal er wel weer bij zitten. Normaal vind ik dat leuk, dit jaar moet ik weinig hebben van de geforceerde mix tussen pop, rap en folklore. Het dreint maar door en ik krijg jeuk van de rapper.
Een behoorlijk vervelend nummer die mij naar de bodem van de chipszak doet graaien, constaterend dat die al lang leeg is: deze eerste halve finale heeft niet heel erg veel memorabels opgeleverd. Je zou zeggen zoals het hoort
19. Griekenland (eerste halve finale)
Morgen het eerste land van de big five: Spanje, die deze halve finale mag meestemmen.
Mijn top 5 over de eerste halve finale:
1. Hongarije
2. Finland
3. Turkije
4. Zwitserland
5. Polen
Loucas Yiorkas Feat. Stereo Mike mag Watch My Dance als laatste nummer opvoeren deze eerste halve finale en zo'n plek is vaak gunstig. Griekenland zal er wel weer bij zitten. Normaal vind ik dat leuk, dit jaar moet ik weinig hebben van de geforceerde mix tussen pop, rap en folklore. Het dreint maar door en ik krijg jeuk van de rapper.
Een behoorlijk vervelend nummer die mij naar de bodem van de chipszak doet graaien, constaterend dat die al lang leeg is: deze eerste halve finale heeft niet heel erg veel memorabels opgeleverd. Je zou zeggen zoals het hoort

19. Griekenland (eerste halve finale)
Morgen het eerste land van de big five: Spanje, die deze halve finale mag meestemmen.
Mijn top 5 over de eerste halve finale:
1. Hongarije
2. Finland
3. Turkije
4. Zwitserland
5. Polen
0
geplaatst: 3 april 2011, 12:44 uur
Lucía Pérez zal met Que me quiten lo bailao als 22e land aantreden in de finale op zaterdag 14 mei. Omdat Spanje bij de vijf landen hoort die de meeste contributie betaalt is er de regel dat deze landen automatisch in de finale staan. Sinds die regel werd ingevoerd heeft dat die landen niet veel goeds gebracht. Ze eindigden allemaal onderaan. Was het een afstraffing van het volk? Ik denk het niet. De bijdragen waren beroerd en wat ze toch wel tegen hebben is het missen van de herkenning die halve finale deelnemers wel hebben. De meeste kijkers zien de nummers pas op de avond zelf en kunnen nu zeggen ' o ja dat was dat leuke liedje' en dat hebben de landen die automatisch in de finale staan dus niet.
Vorig jaar ging het beter met de grote vier (nummer vijf is Italië die dit jaar terug is van weggeweest) en of dat nu ook voor Spanje op zal gaan valt te betwijfelen. Het nummer is zomers en heeft wederom een snufje folklore in zich, maar het is ook te niemandallerig, te hupseflupserig om echt potten te gaan breken denk ik.
De inwoners van Spanje mogen deze eerste halve finale meestemmen.
22. Spanje (finale)
Het Verenigd Koninkrijk stemt ook mee deze halve finale en staat ook al in de finale. Dat doen ze met de opgegraven boyband Blue. Kijken of ze de spiraal naar boven vast kunnen houden. De verwachtingen zijn in elk geval hooggespannen op het eiland. Morgen meer.
Vorig jaar ging het beter met de grote vier (nummer vijf is Italië die dit jaar terug is van weggeweest) en of dat nu ook voor Spanje op zal gaan valt te betwijfelen. Het nummer is zomers en heeft wederom een snufje folklore in zich, maar het is ook te niemandallerig, te hupseflupserig om echt potten te gaan breken denk ik.
De inwoners van Spanje mogen deze eerste halve finale meestemmen.
22. Spanje (finale)
Het Verenigd Koninkrijk stemt ook mee deze halve finale en staat ook al in de finale. Dat doen ze met de opgegraven boyband Blue. Kijken of ze de spiraal naar boven vast kunnen houden. De verwachtingen zijn in elk geval hooggespannen op het eiland. Morgen meer.
0
geplaatst: 3 april 2011, 12:48 uur
aERodynamIC schreef:
te hupseflupserig
te hupseflupserig

Toch ideaal voor het songfestival? Zal zo ook eens beginnen met het beluisteren van de inzendingen van dit jaar. Heb me vorig jaar prima vermaakt

Edit: vind dit nummer nu al beter dan dat verschrikkelijke gedrocht van vorig jaar..
0
geplaatst: 3 april 2011, 12:55 uur
Damn, welke was dat ook al weer? (Erg, ik weet het niet meer: gelijk even opzoeken).
edit: o ja, met die halve zool op het podium waardoor het nummer opnieuw mocht worden opgevoerd.
Ik vond dat juist wel een leuk nummer
edit: o ja, met die halve zool op het podium waardoor het nummer opnieuw mocht worden opgevoerd.
Ik vond dat juist wel een leuk nummer

0
geplaatst: 3 april 2011, 12:56 uur
Dat was dat nummer wat overnieuw moest omdat er iemand op het podium klom 
En die zanger zag eruit als een pipo

En die zanger zag eruit als een pipo

0
geplaatst: 4 april 2011, 18:05 uur
Het Verenigd Koninkrijk heeft de laatste jaren niet best gescoord en daar kwam vorig jaar flink verandering in. Ze willen het blijkbaar vasthouden want ze sturen nu de boyband Blue naar het festival met het nummer I Can. Voor mij wordt dat een wandeling naar de koffiecan om koffie bij te schenken want ik kan hier niet warm voor lopen. Toch denk ik dat het hoog zal scoren. Top tien moet mogelijk zijn. Winst? Wie weet en misschien wel weer die eeuwige tweede plaats waar het land in het verleden patent op bleek te hebben. Het is gelikt genoeg in elk geval.
De U.K. stemt mee in deze halve finale.
14. Verenigd Koninkrijk (finale)
Morgen het eerste nummer van de tweede halve finale waar de grotere kanshebbers zitten. Nederland zit hier dus bij (niet als kanshebber vrees ik) en het is Bosnië & Herzegovina die de spits mag afbijten op donderdag 12 mei.
De U.K. stemt mee in deze halve finale.
14. Verenigd Koninkrijk (finale)
Morgen het eerste nummer van de tweede halve finale waar de grotere kanshebbers zitten. Nederland zit hier dus bij (niet als kanshebber vrees ik) en het is Bosnië & Herzegovina die de spits mag afbijten op donderdag 12 mei.
0
geplaatst: 4 april 2011, 18:29 uur
aERodynamIC schreef:
Het Verenigd Koninkrijk heeft de laatste jaren niet best gescoord en daar kwam vorig jaar flink verandering in.
Het Verenigd Koninkrijk heeft de laatste jaren niet best gescoord en daar kwam vorig jaar flink verandering in.
Grapjas!
Vorig jaar werden ze laatste met Josh Dubovie. Twee jaar geleden deden ze het goed met Jade Ewen. Een deelname aan het Eurovisie Songfestival heeft haar wel goed gedaan, want ze maakt nu deel uit van de Sugababes.Op zich is I can een vrij simpel nummer, maar ik vind hem wel oké. Vooral in vergelijking met andere inzendingen van dit jaar zou het Verenigd Koninkrijk in principe het wel redelijk goed moeten doen.
0
geplaatst: 4 april 2011, 19:36 uur
Ja ik doelde op Jade.... wat gaat dat snel zeg!
Ik schat dit jaar wel top 10 in voor de U.K. (alleen van mij geen stem.... niet dat ik ooit een sms gestuurd heb)
Ik schat dit jaar wel top 10 in voor de U.K. (alleen van mij geen stem.... niet dat ik ooit een sms gestuurd heb)
0
geplaatst: 5 april 2011, 17:29 uur
Bosnië & Herzegovina stuurt de in eigen land populaire Dino Merlin met het aanstekelijke Love in Rewind. Geen slechte keus denk ik daar het een aanstekelijk nummer is dat op dito wijze gebracht wordt. Het is pakkend en spreekt een breed publiek aan. Het zou me dan ook niet verbazen dat Dino wel eens hoge ogen zou kunnen gaan scoren. De finale lijkt sowieso wel binnen handbereik en daarna top 10?
Niks op aan te merken eigenlijk.
01. Bosnië & Herzegovina (tweede halve finale)
Morgen mierzoete meuk uit Oostenrijk.
Niks op aan te merken eigenlijk.
01. Bosnië & Herzegovina (tweede halve finale)
Morgen mierzoete meuk uit Oostenrijk.
0
geplaatst: 6 april 2011, 15:48 uur
Zal ik u een geheim vertellen? Of nee, laat Nadine Beiler namens Oostenrijk dat maar doen. Haar The Secret Is Love lijkt de kant van Celine Dion op te willen gaan. Mariah Carey ligt ook op de loer. Ja, dan mag je voor mij het teiltje gaan halen. Dit soort zoete troep kan ik niet verdragen. Mevrouw kan zingen hoor, maar het is allemaal zo gekunsteld, zo niet rakend.
Zul je zien dat Oostenrijk het dit jaar eens een keer goed gaat doen.... bah, waar was dat teiltje ook al weer?
02. Oostenrijk (tweede halve finale)
Morgen een land waar we allemaal al lang een mening over hebben: Nederland. Gaan we het record nog eens versterken als land dat nooit meer de finale weet te halen? Het is ons sinds de invoering van halve finales alleen de eerste keer gelukt en daarna nooit meer. Ik vrees wederom het ergste voor Volendam, eh, Nederland.
Zul je zien dat Oostenrijk het dit jaar eens een keer goed gaat doen.... bah, waar was dat teiltje ook al weer?
02. Oostenrijk (tweede halve finale)
Morgen een land waar we allemaal al lang een mening over hebben: Nederland. Gaan we het record nog eens versterken als land dat nooit meer de finale weet te halen? Het is ons sinds de invoering van halve finales alleen de eerste keer gelukt en daarna nooit meer. Ik vrees wederom het ergste voor Volendam, eh, Nederland.
0
geplaatst: 6 april 2011, 16:01 uur
Bij Eurovision Song Contest Düsseldorf 2011 (2011):
Mijn bezwaren tegen Never Alone, behalve dat de titel en refrein impliceren dat het een Vic Chesnutt-cover is: Fijn hoor, kutintro, daarna de zang; het is nauwelijks te horen of het hier om Engels gaat of om zo'n zwaar Volendams accent, en het is nog zo'n typisch palingpop-zanglijntje ook nog, net alsof Jantje Smit zijn steenkolenengels gaat toepassen in een liedje. Daarna komt er vlak voor het refrein een zwakke Elton John-imitatie en Elton John is an sich wel een baas, maar de 3J's doen hem zwaar kut na. Refrein is dan weer helemaal te U2 gewoon, en ik neem aan dat ik verder niet hoef te zeggen wat ik van U2 vind.
Overigens vind ik het nummer van Lena dit jaar best aardig, beetje donkere elektroniese new wave-pop, wel aardig. Alleen jammer dat ze er van die dikke zwarte make-up bij op moet doen.
Slowgaze schreef:
Klaagt niet, ik vind de Nederlandse inzending van dit jaar nog triester dan die van vorig jaar.
Klaagt niet, ik vind de Nederlandse inzending van dit jaar nog triester dan die van vorig jaar.
jasper1991 schreef:
Dat kun je toch niet menen? 'Never Alone' is gewoon een gedegen popsong, Sieneke daarentegen.
Dat kun je toch niet menen? 'Never Alone' is gewoon een gedegen popsong, Sieneke daarentegen.
Mijn bezwaren tegen Never Alone, behalve dat de titel en refrein impliceren dat het een Vic Chesnutt-cover is: Fijn hoor, kutintro, daarna de zang; het is nauwelijks te horen of het hier om Engels gaat of om zo'n zwaar Volendams accent, en het is nog zo'n typisch palingpop-zanglijntje ook nog, net alsof Jantje Smit zijn steenkolenengels gaat toepassen in een liedje. Daarna komt er vlak voor het refrein een zwakke Elton John-imitatie en Elton John is an sich wel een baas, maar de 3J's doen hem zwaar kut na. Refrein is dan weer helemaal te U2 gewoon, en ik neem aan dat ik verder niet hoef te zeggen wat ik van U2 vind.
Overigens vind ik het nummer van Lena dit jaar best aardig, beetje donkere elektroniese new wave-pop, wel aardig. Alleen jammer dat ze er van die dikke zwarte make-up bij op moet doen.

0
geplaatst: 6 april 2011, 16:12 uur
Morgen komt NL pas aan de beurt Slowgaze: nog 1 nachtje slapen en dan mag iedereen los hier

0
geplaatst: 6 april 2011, 18:00 uur
Wat muziekliefhebbers boeit aan het Songfestival? Al sla je me dood...
0
geplaatst: 6 april 2011, 22:25 uur
Gelukkig ben jij dan weer genoeg liefhebber om dit topic op te zoeken haas: de eerste stappen zijn altijd wat lastig......

0
geplaatst: 7 april 2011, 17:55 uur
Wat moet ik nog over Nederland zeggen?
-Dat de Tros er een Volendammer feestje van maakt alsof Op Volle Toeren nog bestaat?
-Dat de Tros waarschijnlijk helemaal niet geinteresseerd is in het festival getuige ook hun organiastie van het Nationale Festival?
-Dat Nederland ook dit jaar wel weer niet de finale gaat halen en daarmee recordland is?
-Dat nummer 3 als startpositie niet zo gunstig is?
-Dat je je kunt afvragen of er echt niks beters voor handen was dan een nummer dat toch wel erg flets is met een zanger die niet echt goed kan zingen en wel erg veel aan zijn uiterlijke performance mag doen?
-Dat 'we' beter in het nederlands hadden kunnen gaan als straks blijkt dat we de finale niet halen, en dat het een terechte keuze is dat 'we' in het engels zongen als we toch doorgaan?
-Dat het nummer het in de polls beter doet dan vorig jaar maar het ook niet verder dan middenmoter schopt?
Misschien dat jullie er deze keer maar woorden aan vuil moeten maken: sta ik tenminste never alone.
03. Nederland (tweede halve finale)
Morgen staat er witlof op het menu. De Belgen willen dit jaar zeker niet het succes dat ze vorig jaar terecht behaalden, zoveel is me wel duidelijk.
-Dat de Tros er een Volendammer feestje van maakt alsof Op Volle Toeren nog bestaat?
-Dat de Tros waarschijnlijk helemaal niet geinteresseerd is in het festival getuige ook hun organiastie van het Nationale Festival?
-Dat Nederland ook dit jaar wel weer niet de finale gaat halen en daarmee recordland is?
-Dat nummer 3 als startpositie niet zo gunstig is?
-Dat je je kunt afvragen of er echt niks beters voor handen was dan een nummer dat toch wel erg flets is met een zanger die niet echt goed kan zingen en wel erg veel aan zijn uiterlijke performance mag doen?
-Dat 'we' beter in het nederlands hadden kunnen gaan als straks blijkt dat we de finale niet halen, en dat het een terechte keuze is dat 'we' in het engels zongen als we toch doorgaan?
-Dat het nummer het in de polls beter doet dan vorig jaar maar het ook niet verder dan middenmoter schopt?
Misschien dat jullie er deze keer maar woorden aan vuil moeten maken: sta ik tenminste never alone.
03. Nederland (tweede halve finale)
Morgen staat er witlof op het menu. De Belgen willen dit jaar zeker niet het succes dat ze vorig jaar terecht behaalden, zoveel is me wel duidelijk.
0
geplaatst: 7 april 2011, 18:27 uur
aERodynamIC schreef:
Als je het toch aanbiedt, maak ik graag even van de gelegenheid gebruik.
Ik vond dit nummer aanvankelijk één van de slechtste inzendingen die we ooit hebben gehad, maar ik denk dat ik mijn mening moet bijstellen. Dit is met stipt de slechtste Nederlandse inzending in 55 (?) jaar Eurovisie Songfestival. Ik blijf me verbazen hoe wij het voor elkaar krijgen om door de jaren heen zoveel kleurloze verschijningen te sturen (Toppers / Glennis Grace / Treble / Michelle / Bernadette / Bill van Dijk etc.), maar dit jaar spant de kroon. Het hele plaatje heeft totaal niks leuks te bieden.
Vreselijk plat, wannabe rockachtig nummer met 0,0% potentie als je 't mij vraagt. Naast het feit dat het lelijk wordt gezongen, vind ik het nummer ook helemaal geen mooie melodie hebben. Ook hoe ze op het podium staan vind ik amateuristisch. Van zo'n groentje als Sieneke kon je dat nog verwachten, maar hoe lang is deze groep al actief? Een beetje professionaliteit is toch niet te veel gevraagd?
En er ontbreekt trouwens nog iets. Ik vrees dat ze daar helaas niet aan kunnen werken: charisma.
Het zou me verbazen als we dit jaar de finale zullen halen. Ik gunde het Sieneke meer eerlijk gezegd.
Het trieste is dat Nederlanders altijd oostblok landen ervan beschuldigen op elkaar te stemmen.
Ja hallo, vind je dat gek? Hun inzendingen zijn veelal 100x beter dan wat wij sturen. Eigen schuld.

0
geplaatst: 7 april 2011, 19:37 uur
Ik vind het refrein echt zeer goed voor 3JS-termen, had veel erger verwacht. Het nummer mag van mij zeker de finale halen.
0
geplaatst: 7 april 2011, 20:07 uur
In het Nederlands klinkt het nummer van 3JS niet beroerd maar de Engelse uitspraak hier is toch wel echt belabberd. Het ontbreekt hen inderdaad ook aan charisma.
Tot nu toe kunnen enkel de inzendingen van Hongarije, Zwitserland, Finland, Ijsland en Bosnië & Herzegovina mij bekoren, dat van Turkije kan er ook nog mee door.
Tot nu toe kunnen enkel de inzendingen van Hongarije, Zwitserland, Finland, Ijsland en Bosnië & Herzegovina mij bekoren, dat van Turkije kan er ook nog mee door.
0
geplaatst: 7 april 2011, 20:12 uur
Ach die uitspraak.... Denemarken moet ook nog komen
En zowat alle landen hebben daar last van. Het grote probleem dat hen gaat nekken is inderdaad het ontbreken van charisma en een nummer dat iets te grijzemuizerig is. Alhoewel ik dit dan wel beter te pruimen vind dan Sieneke vorig jaar. Daar had ik dan wel die hoge gunfactor.
En zowat alle landen hebben daar last van. Het grote probleem dat hen gaat nekken is inderdaad het ontbreken van charisma en een nummer dat iets te grijzemuizerig is. Alhoewel ik dit dan wel beter te pruimen vind dan Sieneke vorig jaar. Daar had ik dan wel die hoge gunfactor.
0
geplaatst: 7 april 2011, 20:23 uur
Slowgaze schreef:
Bij Eurovision Song Contest Düsseldorf 2011 (2011):
Een mooi verhaal maar voor songfestival begrippen vind ik hier niet zoveel mis mee. De stem vind ik uitstekend, over het accent ben ik het wel met je eens maar zijn klankkleur is mooi. Ook vind ik het nummer catchy, zonder echt zoet te worden. Al die imitaties die je noemt; In dergelijke settings zijn deze goed te rechtvaardigen en zo extreem vind ik het allemaal niet. Die Duitse heeft bijvoorbeeld ook een ontzettend vet accent en dat winnende liedje zou je als een combinatie van Anastacia en Marianne Rosenberg kunnen zien die Mambo 5 vertolken.Bij Eurovision Song Contest Düsseldorf 2011 (2011):
(quote)
(quote)
Nee, ik heb voor de verandering goede hoop.
0
geplaatst: 8 april 2011, 12:50 uur
Na Nederland volgt gelijk België met With Love baby door Witloof Bay. Het zal wel grappig bedoeld zijn.
Het nummer zelf vind ik totaal niet grappig en behoort tot mijn minst favoriete nummers van dit jaar en zo denken ze er in de polls ook over. Nu zegt dit allemaal niks en moet wel gezegd worden dat het kwalitatief op zich best in orde is. Jammer dat het in de categorie Ishtar uit 2008 valt die het met hun O julissi ook niet zo best deden. Het woordje ook moet ik vooralsnog even achterwege laten want ik gun het buurland belgië als altijd wel en dat is in elk geval gunstig. We mogen elkaar punten geven. Of we dat ook gaan doen?!
04. België (tweede halve finale)
Hierna een tweeling uit Slowakije. De eerste deze tweede halve finale, want later volgt Ierland ook nog.
Het nummer zelf vind ik totaal niet grappig en behoort tot mijn minst favoriete nummers van dit jaar en zo denken ze er in de polls ook over. Nu zegt dit allemaal niks en moet wel gezegd worden dat het kwalitatief op zich best in orde is. Jammer dat het in de categorie Ishtar uit 2008 valt die het met hun O julissi ook niet zo best deden. Het woordje ook moet ik vooralsnog even achterwege laten want ik gun het buurland belgië als altijd wel en dat is in elk geval gunstig. We mogen elkaar punten geven. Of we dat ook gaan doen?!
04. België (tweede halve finale)
Hierna een tweeling uit Slowakije. De eerste deze tweede halve finale, want later volgt Ierland ook nog.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.