Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2017, 10:44 uur
1 Portugal
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Moldavië
16 Armenië
17 Verenigd Koninkrijk
18 Oekraïne
19 Letland
20 Polen
21 Griekenland
22 Montenegro
23 Albanië
24 Duitsland
25 Servië
26 Georgië
Oostenrijk had best wel eens leuke inzendingen zoals Nur Ein Lied (1989), Weil's Dr Guat Got (1996) Say A word (2002) of vorig jaar Loin D'Ici. In dezelfde categorie zit Nathan Trent wat mij betreft. Ik vind Running On Air een leuk popnummer en hij mag ook gezien worden (ja het oog wil ook wat
)
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Moldavië
16 Armenië
17 Verenigd Koninkrijk
18 Oekraïne
19 Letland
20 Polen
21 Griekenland
22 Montenegro
23 Albanië
24 Duitsland
25 Servië
26 Georgië
Oostenrijk had best wel eens leuke inzendingen zoals Nur Ein Lied (1989), Weil's Dr Guat Got (1996) Say A word (2002) of vorig jaar Loin D'Ici. In dezelfde categorie zit Nathan Trent wat mij betreft. Ik vind Running On Air een leuk popnummer en hij mag ook gezien worden (ja het oog wil ook wat
)
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:42 uur
aERodynamIC schreef:
The Makemakes in 2015 met I Am Yours.
Hoe het liedje gaat ben ik vergeten, maar dat zijn piano in de fik vloog heb ik wel onthouden. The Makemakes in 2015 met I Am Yours.

Werd hij trouwens niet laatste (of iets daar gevaarlijk dicht in de buurt)?
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:48 uur
stoepkrijt schreef:

(quote)
Hoe het liedje gaat ben ik vergeten, maar dat zijn piano in de fik vloog heb ik wel onthouden. 
Samen met Duitsland laatste: nul punten. Onterecht. Sowieso het jaar waar de finalisten onderaan eindigden: Duitsland en Oostenrijk (gastland met nul punten werd 25e), Frankrijk met 4 punten 25e (ook onterecht), en VK 24 met 5 punten. Alleen Italië deed het lekker met een 3e plaats (die doen het van de finalisten altijd wel goed). Spanje werd 21e.
Nooit eerder kreeg een gastland nul punten.
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:52 uur
26. Oostenrijk: Nathan Trent - Running on Air
Ik zit met een dubbel gevoel: Van de ene kant vind ik het een fijn liedje (eenvoudig, maar niet goedkoop en erg aanstekelijk), maar van de andere kant is het wel erg zoet. Dat ligt grotendeels aan dat ontzettend vriendelijke stemmetje. Maar goed, het glazuur zit nog op mijn tanden, dus dan zal het wel meevallen.
Dit mag de finale wel halen en dat moet ook wel lukken gok ik, maar eenmaal in de finale mogen eventuele grotere ambities snel overboord.
1. Italië
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Oekraïne
5. Albanië
6. Armenië
7. België
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Oostenrijk
11. Servië
12. Duitsland
13. Tsjechië
14. Griekenland
15. Portugal
16. Polen
17. Letland
18. Australië
19. Cyprus
20. Spanje
21. IJsland
22. Montenegro
23. Zweden
24. Slovenië
25. Finland
26. Georgië
Ik zit met een dubbel gevoel: Van de ene kant vind ik het een fijn liedje (eenvoudig, maar niet goedkoop en erg aanstekelijk), maar van de andere kant is het wel erg zoet. Dat ligt grotendeels aan dat ontzettend vriendelijke stemmetje. Maar goed, het glazuur zit nog op mijn tanden, dus dan zal het wel meevallen.
Dit mag de finale wel halen en dat moet ook wel lukken gok ik, maar eenmaal in de finale mogen eventuele grotere ambities snel overboord.
1. Italië
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Oekraïne
5. Albanië
6. Armenië
7. België
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Oostenrijk
11. Servië
12. Duitsland
13. Tsjechië
14. Griekenland
15. Portugal
16. Polen
17. Letland
18. Australië
19. Cyprus
20. Spanje
21. IJsland
22. Montenegro
23. Zweden
24. Slovenië
25. Finland
26. Georgië
0
geplaatst: 15 april 2017, 14:59 uur
aERodynamIC schreef:
(embed)
Samen met Duitsland laatste: nul punten. Onterecht. Sowieso het jaar waar de finalisten onderaan eindigden: Duitsland en Oostenrijk (gastland met nul punten werd 25e), Frankrijk met 4 punten 25e (ook onterecht), en VK 24 met 5 punten. Alleen Italië deed het lekker met een 3e plaats (die doen het van de finalisten altijd wel goed). Spanje werd 21e.
Ik ben allang kwijt welke inzendingen dat ook alweer waren, dus heb even de uitslag erbij gepakt. Duitsland en Oostenrijk verdienden die laatste plaats inderdaad niet (hoewel die Duitse zangeres volgens mij niet best zong). Het VK had die laatste plaats meer verdiend. Of Polen.(quote)
(embed)
0
geplaatst: 15 april 2017, 16:06 uur
26. Oostenrijk: Nathan Trent - Running On Air
Ik heb ook heel erg weinig met de Oostenrijkse inzendingen. Het was vaak een land waarvan ik vergat dat het nog meedeed, omdat ze altijd met van die kleurloze inzendingen kwamen. In 2014 kwam daar verandering in met Conchita Wurst, de "vrouw met baard" die met Rise Like a Phoenix het festival won. Dat vind ik nog altijd een goed nummer dat ook erg goed werd uitgevoerd, alhoewel ik uiteraard liever Nederland had zien winnen. Daarna hebben ze de goede lijn weten door te trekken, want ook in 2015 hoorde I Am Yours van The Makemakes bij mijn favorieten en ook ik vond het zwaar onterecht dat ze onderaan eindigden met 0 punten. Vorig jaar hoorde Zoe met Loin d'ici ook bij mijn favorieten; heerlijk liedje.
En nu dus de inzending van 2017, en Oostenrijk weet in ieder geval de kwaliteit weer vast te houden. Running On Air is een lief, vrolijk, radiovriendelijk popliedje waar eigenlijk niet echt iets op aan te merken valt. Het is allemaal niet bijzonder spannend of origineel, maar dat vind ik nooit erg zolang het nummer ook wat met me doet, en dit nummer weet me in ieder geval wel vrolijk te maken. De stem van Nathan ligt prettig in het gehoor (al moet dat live nog blijken; ik heb alleen nog de studioversie gehoord) en het geheel komt erg sympathiek en fris over.
Al met al een leuk nummer dat het van mij best aardig mag gaan doen. Dat dit ook gaat gebeuren, daar ben ik echter niet helemaal gerust op. Oostenrijk heeft de slechtste startpositie die je maar kan hebben, namelijk de 2e. Ook vind ik dit absoluut geen nummer dat goed tot recht komt aan het begin van de avond. Of de finale gehaald gaat worden moet dus nog maar blijken, maar van mij mag het.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Montenegro
14. Tsjechië
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Polen
19. IJsland
20. Armenië
21. Servië
22. Griekenland
23. Duitsland
24. Albanië
25. Oekraïne
26. Georgië
Ik heb ook heel erg weinig met de Oostenrijkse inzendingen. Het was vaak een land waarvan ik vergat dat het nog meedeed, omdat ze altijd met van die kleurloze inzendingen kwamen. In 2014 kwam daar verandering in met Conchita Wurst, de "vrouw met baard" die met Rise Like a Phoenix het festival won. Dat vind ik nog altijd een goed nummer dat ook erg goed werd uitgevoerd, alhoewel ik uiteraard liever Nederland had zien winnen. Daarna hebben ze de goede lijn weten door te trekken, want ook in 2015 hoorde I Am Yours van The Makemakes bij mijn favorieten en ook ik vond het zwaar onterecht dat ze onderaan eindigden met 0 punten. Vorig jaar hoorde Zoe met Loin d'ici ook bij mijn favorieten; heerlijk liedje.
En nu dus de inzending van 2017, en Oostenrijk weet in ieder geval de kwaliteit weer vast te houden. Running On Air is een lief, vrolijk, radiovriendelijk popliedje waar eigenlijk niet echt iets op aan te merken valt. Het is allemaal niet bijzonder spannend of origineel, maar dat vind ik nooit erg zolang het nummer ook wat met me doet, en dit nummer weet me in ieder geval wel vrolijk te maken. De stem van Nathan ligt prettig in het gehoor (al moet dat live nog blijken; ik heb alleen nog de studioversie gehoord) en het geheel komt erg sympathiek en fris over.
Al met al een leuk nummer dat het van mij best aardig mag gaan doen. Dat dit ook gaat gebeuren, daar ben ik echter niet helemaal gerust op. Oostenrijk heeft de slechtste startpositie die je maar kan hebben, namelijk de 2e. Ook vind ik dit absoluut geen nummer dat goed tot recht komt aan het begin van de avond. Of de finale gehaald gaat worden moet dus nog maar blijken, maar van mij mag het.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Montenegro
14. Tsjechië
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Polen
19. IJsland
20. Armenië
21. Servië
22. Griekenland
23. Duitsland
24. Albanië
25. Oekraïne
26. Georgië
0
geplaatst: 16 april 2017, 09:41 uur
27. Macedonië: Jana BurĨeska - Dance Alone
Met Dance Alone hebben we weer een uptempo nummer te pakken. Het lijkt er op dat ze naar Goldfrapp geluisterd hebben, wat niet verkeerd is natuurlijk. Maar na het intro lijkt het meer een Kylie-song te worden. Ook niet zo heel erg.
Kortom: dancepop zoals we het vaker horen. En nee, daar ga ik maar niks meer over zeggen. Iets met degelijk, voorspelbaar, niet spannend enzovoort.
Dance Alone klinkt makkelijk, maar of ze na 16 deelnames gaan winnen valt te betwijfelen. Bij de fans doet deze inzending het goed (top 10), bij de bookmakers staat het zo rond de 15e plaats. Finale lijkt me wel een zekerheid en dan vervolgens net wel of niet in de top 10. De podiumprestatie zal hier invloed op kunnen hebben.
En wat ik ervan vind? Nou ja. Dat soort dingen heb ik hier al vaker gezegd
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Tsjechië
11. IJsland
12. Albanië
13. Duitsland
14. Oostenrijk
15. Griekenland
16. Zweden
17. Montenegro
18. Armenië
19. Letland
20. Slovenië
21. Macedonië
22. Oekraïne
23. Servië
24. Spanje
25. Moldavië
26. Polen
27. Georgië
Met Dance Alone hebben we weer een uptempo nummer te pakken. Het lijkt er op dat ze naar Goldfrapp geluisterd hebben, wat niet verkeerd is natuurlijk. Maar na het intro lijkt het meer een Kylie-song te worden. Ook niet zo heel erg.
Kortom: dancepop zoals we het vaker horen. En nee, daar ga ik maar niks meer over zeggen. Iets met degelijk, voorspelbaar, niet spannend enzovoort.
Dance Alone klinkt makkelijk, maar of ze na 16 deelnames gaan winnen valt te betwijfelen. Bij de fans doet deze inzending het goed (top 10), bij de bookmakers staat het zo rond de 15e plaats. Finale lijkt me wel een zekerheid en dan vervolgens net wel of niet in de top 10. De podiumprestatie zal hier invloed op kunnen hebben.
En wat ik ervan vind? Nou ja. Dat soort dingen heb ik hier al vaker gezegd

1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Tsjechië
11. IJsland
12. Albanië
13. Duitsland
14. Oostenrijk
15. Griekenland
16. Zweden
17. Montenegro
18. Armenië
19. Letland
20. Slovenië
21. Macedonië
22. Oekraïne
23. Servië
24. Spanje
25. Moldavië
26. Polen
27. Georgië
0
geplaatst: 16 april 2017, 11:44 uur
27. Macedonië: Jana Burceska - Dance Alone
Met uitzondering van de twee inzendingen van Kaliopi (vooral de eerste, Crno i belo uit 2012) en Autumn Leaves van Daniel Kajmakoski uit 2015 (was helaas live erg slecht) vind ik de Macedonische inzendingen vaak helemaal niets. Zelfs wanneer het nummer wel meevalt hebben ze er ook een handje van om het qua staging helemaal te verpesten.
Dit jaar stuurt Macedonië een vrolijk dancenummertje dat nog niet eens zo verkeerd klinkt. Ik vind dat dit nummer meer blijft hangen dan de soortgelijke nummers uit bijvoorbeeld een Servië of Griekenland. In de fan polls doet dit nummer het echt heel goed, wat me ook wel weer enigszins verbaast. Het is een lekker nummertje om te horen, maar deze inzending heeft voor mij in ieder geval als minpunt dat het vrij snel gaat vervelen. Na twee luisterbeurten weet ik het wel, en gaat opvallen dat het nummer eigenlijk erg dunnetjes is. Maar goed, de meeste kijkers zullen alles straks toch voor het eerst horen.
Gezien de fan reactie moet dit de finale wel kunnen halen, ware het niet dat ik slechte verhalen heb gehoord over Jana's live zang tijdens de preparty concerten. Tel daarbij op dat Macedonië vaak zeer slecht is met de staging en de tweede halve finale kan nog wel eens zeer overwacht het eindstation worden.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Tsjechië
14. Montenegro
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Macedonië
19. Polen
20. IJsland
21. Armenië
22. Griekenland
23. Servië
24. Duitsland
25. Albanië
26. Oekraïne
27. Georgië
Met uitzondering van de twee inzendingen van Kaliopi (vooral de eerste, Crno i belo uit 2012) en Autumn Leaves van Daniel Kajmakoski uit 2015 (was helaas live erg slecht) vind ik de Macedonische inzendingen vaak helemaal niets. Zelfs wanneer het nummer wel meevalt hebben ze er ook een handje van om het qua staging helemaal te verpesten.
Dit jaar stuurt Macedonië een vrolijk dancenummertje dat nog niet eens zo verkeerd klinkt. Ik vind dat dit nummer meer blijft hangen dan de soortgelijke nummers uit bijvoorbeeld een Servië of Griekenland. In de fan polls doet dit nummer het echt heel goed, wat me ook wel weer enigszins verbaast. Het is een lekker nummertje om te horen, maar deze inzending heeft voor mij in ieder geval als minpunt dat het vrij snel gaat vervelen. Na twee luisterbeurten weet ik het wel, en gaat opvallen dat het nummer eigenlijk erg dunnetjes is. Maar goed, de meeste kijkers zullen alles straks toch voor het eerst horen.
Gezien de fan reactie moet dit de finale wel kunnen halen, ware het niet dat ik slechte verhalen heb gehoord over Jana's live zang tijdens de preparty concerten. Tel daarbij op dat Macedonië vaak zeer slecht is met de staging en de tweede halve finale kan nog wel eens zeer overwacht het eindstation worden.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Tsjechië
14. Montenegro
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Macedonië
19. Polen
20. IJsland
21. Armenië
22. Griekenland
23. Servië
24. Duitsland
25. Albanië
26. Oekraïne
27. Georgië
0
geplaatst: 16 april 2017, 19:18 uur
1 Portugal
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Moldavië
16 Armenië
17 Verenigd Koninkrijk
18 Oekraïne
19 Letland
20 Polen
21 Montenegro
22 Macedonië
23 Griekenland
24 Albanië
25 Duitsland
26 Servië
27 Georgië
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Moldavië
16 Armenië
17 Verenigd Koninkrijk
18 Oekraïne
19 Letland
20 Polen
21 Montenegro
22 Macedonië
23 Griekenland
24 Albanië
25 Duitsland
26 Servië
27 Georgië
0
geplaatst: 17 april 2017, 13:16 uur
28. Malta: Claudia Faniello - Breathlessly
Malta doet sinds 1971 mee en heeft voordeel gehad van het feit dat ze Engelstalige nummers konden insturen, maar heel groot succes heeft het ze weer niet gebracht. Ze waren er een aantal jaren niet bij: van 1976 t/m 1990 deed Malta niet mee.
Grootste succes was in 2002 en 2005 (Ira Losco en Chiara) met een tweede plaats.
De zus van Fabrizio Faniello, die Malta in 2001 en 2006 vertegenwoordigde mag nu aantreden. Broerlief werd in 2001 negende met het zomerse Another Summer Night en I Do in 2006 werd 24e.
De vraag is of Claudia Malta de overwinning gaat geven met een stevige ballad. Ik verwacht het niet. want ook dit is er weer eentje volgens het boekje. Prima gezongen, niks mis met de compositie maar valt gewoon niet genoeg op in het deelnemersveld van dit jaar, iets waar heel veel landen last van hebben. In de polls staat dit nummer heel erg onderaan. Je kunt dus vrezen dat het de finale niet gaat halen. Alhoewel? Vrezen? Mwoah. Ik kan er iet rouwig om zijn, zoals ik het ook niet erg zou vinden als het wel doorgaat.
Ik vind het lastig om dit een notering te geven, omdat alles zo dicht middenmoterig tegen elkaar aanligt. Een persoonlijk favoriet is het zeker niet.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Tsjechië
11. IJsland
12. Albanië
13. Duitsland
14. Oostenrijk
15. Griekenland
16. Zweden
17. Montenegro
18. Armenië
19. Letland
20. Slovenië
21. Macedonië
22. Oekraïne
23. Servië
24. Spanje
25. Moldavië
26. Malta
27. Polen
28. Georgië
Malta doet sinds 1971 mee en heeft voordeel gehad van het feit dat ze Engelstalige nummers konden insturen, maar heel groot succes heeft het ze weer niet gebracht. Ze waren er een aantal jaren niet bij: van 1976 t/m 1990 deed Malta niet mee.
Grootste succes was in 2002 en 2005 (Ira Losco en Chiara) met een tweede plaats.
De zus van Fabrizio Faniello, die Malta in 2001 en 2006 vertegenwoordigde mag nu aantreden. Broerlief werd in 2001 negende met het zomerse Another Summer Night en I Do in 2006 werd 24e.
De vraag is of Claudia Malta de overwinning gaat geven met een stevige ballad. Ik verwacht het niet. want ook dit is er weer eentje volgens het boekje. Prima gezongen, niks mis met de compositie maar valt gewoon niet genoeg op in het deelnemersveld van dit jaar, iets waar heel veel landen last van hebben. In de polls staat dit nummer heel erg onderaan. Je kunt dus vrezen dat het de finale niet gaat halen. Alhoewel? Vrezen? Mwoah. Ik kan er iet rouwig om zijn, zoals ik het ook niet erg zou vinden als het wel doorgaat.
Ik vind het lastig om dit een notering te geven, omdat alles zo dicht middenmoterig tegen elkaar aanligt. Een persoonlijk favoriet is het zeker niet.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Tsjechië
11. IJsland
12. Albanië
13. Duitsland
14. Oostenrijk
15. Griekenland
16. Zweden
17. Montenegro
18. Armenië
19. Letland
20. Slovenië
21. Macedonië
22. Oekraïne
23. Servië
24. Spanje
25. Moldavië
26. Malta
27. Polen
28. Georgië
0
geplaatst: 17 april 2017, 18:17 uur
1 Portugal
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Moldavië
16 Armenië
17 Verenigd Koninkrijk
18 Oekraïne
19 Letland
20 Polen
21 Montenegro
22 Macedonië
23 Griekenland
24 Malta
25 Albanië
26 Duitsland
27 Servië
28 Georgië
Toen ik de naam Faniello zag dacht ik meteen aan broerlief Fabrizio Faniello die in 2001 nog mijn winnaar was met Another Summernight. I do vond ik persoonlijk iets minder. Zuslief kan echter het niveau van haar broer niet halen wat mij betreft. Het is allemaal niet zo slecht, maar o zo voorspelbaar
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Moldavië
16 Armenië
17 Verenigd Koninkrijk
18 Oekraïne
19 Letland
20 Polen
21 Montenegro
22 Macedonië
23 Griekenland
24 Malta
25 Albanië
26 Duitsland
27 Servië
28 Georgië
Toen ik de naam Faniello zag dacht ik meteen aan broerlief Fabrizio Faniello die in 2001 nog mijn winnaar was met Another Summernight. I do vond ik persoonlijk iets minder. Zuslief kan echter het niveau van haar broer niet halen wat mij betreft. Het is allemaal niet zo slecht, maar o zo voorspelbaar

0
geplaatst: 17 april 2017, 18:41 uur
Ik ken de oudere inzendingen van Malta niet zo, maar vanaf 2000 vond ik het in ieder geval allemaal helemaal niks, met uitzondering van 2013 en 2014 (en 2001 en 2012 gaan ook nog wel). Verder? Meh. Zelden het slechtste land, maar het is allemaal ook niet echt geweldig te noemen. Net als Azerbeidzjan is dit ook een land dat verdacht wordt van juryfraude, en dat kan ook niet echt op mijn sympathie rekenen.
Maar goed, dan maar door naar de inzending van dit jaar, en daar vind ik helemaal niks aan. Claudia heeft een beetje een vervelende stem en het nummer komt erg zeikerig op me over. Er is ook niets dat er een beetje sjeu aan geeft; het dreint maar door tot het einde en weet geen moment te boeien of ook maar een bepaald soort emotie op te wekken. Nee, dit is het hem niet voor mij. Gelukkig is het wel beter aan te horen dan het gekrijs van Georgië.
Ik denk dat de halve finale het eindstation wordt voor Malta. De startpositie zit niet mee en ik zie televoters hier nog echt niet massaal voor stemmen. Alhoewel, Malta scoort zoals gezegd altijd goed bij de jury en zulk soort ballads weten de juryleden ook nog wel eens te waarderen, dus je weet maar nooit...
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Tsjechië
14. Montenegro
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Macedonië
19. Polen
20. IJsland
21. Armenië
22. Griekenland
23. Servië
24. Duitsland
25. Albanië
26. Oekraïne
27. Malta
28. Georgië
Ik ken de oudere inzendingen van Malta niet zo, maar vanaf 2000 vond ik het in ieder geval allemaal helemaal niks, met uitzondering van 2013 en 2014 (en 2001 en 2012 gaan ook nog wel). Verder? Meh. Zelden het slechtste land, maar het is allemaal ook niet echt geweldig te noemen. Net als Azerbeidzjan is dit ook een land dat verdacht wordt van juryfraude, en dat kan ook niet echt op mijn sympathie rekenen.
Maar goed, dan maar door naar de inzending van dit jaar, en daar vind ik helemaal niks aan. Claudia heeft een beetje een vervelende stem en het nummer komt erg zeikerig op me over. Er is ook niets dat er een beetje sjeu aan geeft; het dreint maar door tot het einde en weet geen moment te boeien of ook maar een bepaald soort emotie op te wekken. Nee, dit is het hem niet voor mij. Gelukkig is het wel beter aan te horen dan het gekrijs van Georgië.
Ik denk dat de halve finale het eindstation wordt voor Malta. De startpositie zit niet mee en ik zie televoters hier nog echt niet massaal voor stemmen. Alhoewel, Malta scoort zoals gezegd altijd goed bij de jury en zulk soort ballads weten de juryleden ook nog wel eens te waarderen, dus je weet maar nooit...
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Tsjechië
14. Montenegro
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Macedonië
19. Polen
20. IJsland
21. Armenië
22. Griekenland
23. Servië
24. Duitsland
25. Albanië
26. Oekraïne
27. Malta
28. Georgië
0
geplaatst: 18 april 2017, 18:54 uur
29. Roemenië: Ilinca feat. Alex Florea - Yodel It!
Ik zou me bijna zorgen gaan maken over het feit dat het allemaal zo keurig is dit jaar. Geen kermisacts, kabouters, oma's, kalkoenen of rondborstige dames die de was doen.
Maar daar is ie dan: Roemenië! Blijkbaar zijn Ilinca en Alex onlangs in Tirol geweest want jodelen is hét thema dit nummer. Alex heeft daar misschien ook wel een spoedcursus wannabe-rapper gevolgd.
Genoeg ingrediënten om dan eindelijk het kotsbakje tevoorschijn te halen. Maar a) ik heb nog helemaal niet zo veel vreetpartijen achter de rug omdat ik tot nu toe aardig bij de les ben gebleven, b) ik vraag me doorlopend af of meneer de rappert de aap in de Italiaanse video heeft gezien en c) dit zijn van die stiekeme guilty pleasures.
Mensen dit kan echt niet, maar waarom jodel ik dan uit volle borst (ahem) mee? Waarschijnlijk omdat ik zat te snakken naar wat Eurovisie-gekkigheid. Dank u Roemenië. Ik werd er toch echt even blij van. Maar deugen doet dit lied natuurlijk niet
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Tsjechië
11. IJsland
12. Albanië
13. Duitsland
14. Oostenrijk
15. Griekenland
16. Zweden
17. Montenegro
18. Armenië
19. Letland
20. Slovenië
21. Macedonië
22. Roemenië
23. Oekraïne
24. Servië
25. Spanje
26. Moldavië
27. Malta
28. Polen
29. Georgië
Ik zou me bijna zorgen gaan maken over het feit dat het allemaal zo keurig is dit jaar. Geen kermisacts, kabouters, oma's, kalkoenen of rondborstige dames die de was doen.
Maar daar is ie dan: Roemenië! Blijkbaar zijn Ilinca en Alex onlangs in Tirol geweest want jodelen is hét thema dit nummer. Alex heeft daar misschien ook wel een spoedcursus wannabe-rapper gevolgd.
Genoeg ingrediënten om dan eindelijk het kotsbakje tevoorschijn te halen. Maar a) ik heb nog helemaal niet zo veel vreetpartijen achter de rug omdat ik tot nu toe aardig bij de les ben gebleven, b) ik vraag me doorlopend af of meneer de rappert de aap in de Italiaanse video heeft gezien en c) dit zijn van die stiekeme guilty pleasures.
Mensen dit kan echt niet, maar waarom jodel ik dan uit volle borst (ahem) mee? Waarschijnlijk omdat ik zat te snakken naar wat Eurovisie-gekkigheid. Dank u Roemenië. Ik werd er toch echt even blij van. Maar deugen doet dit lied natuurlijk niet

1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Tsjechië
11. IJsland
12. Albanië
13. Duitsland
14. Oostenrijk
15. Griekenland
16. Zweden
17. Montenegro
18. Armenië
19. Letland
20. Slovenië
21. Macedonië
22. Roemenië
23. Oekraïne
24. Servië
25. Spanje
26. Moldavië
27. Malta
28. Polen
29. Georgië
0
geplaatst: 18 april 2017, 19:58 uur
27. Macedonië: Jana BurĨeska - Dance Alone
Een erg fijn liedje, maar het refrein haalt het hoge niveau van de coupletten helaas wat omlaag. Maar dan nog moet dit goed genoeg zijn voor een plaats in de top 15, zowel in de finale als in mijn eigen lijstje.
De manier waarop dit nummer na twee minuten openbreekt vind ik erg mooi. Verder is het een nogal zeurderige ballad. Kansloos voor de finale lijkt me. Aangezien er weinig totale flutnummers meedoen komt Malta akelig dicht in de buurt van de laatste plaats in mijn lijstje.
1. Italië
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Oekraïne
5. Albanië
6. Armenië
7. België
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Macedonië
11. Oostenrijk
12. Servië
13. Duitsland
14. Tsjechië
15. Griekenland
16. Portugal
17. Polen
18. Letland
19. Australië
20. Cyprus
21. Spanje
22. IJsland
23. Montenegro
24. Zweden
25. Malta
26. Slovenië
27. Georgië
28. Finland
Georgië is van de laatste plaats af en het stokje is overgedragen aan dat oersaaie liedje van Finland. In de afgelopen jaren heb ik zat slechtere liedjes gehoord, maar er moet nu eenmaal iemand onderaan staan.
Een erg fijn liedje, maar het refrein haalt het hoge niveau van de coupletten helaas wat omlaag. Maar dan nog moet dit goed genoeg zijn voor een plaats in de top 15, zowel in de finale als in mijn eigen lijstje.
De manier waarop dit nummer na twee minuten openbreekt vind ik erg mooi. Verder is het een nogal zeurderige ballad. Kansloos voor de finale lijkt me. Aangezien er weinig totale flutnummers meedoen komt Malta akelig dicht in de buurt van de laatste plaats in mijn lijstje.
1. Italië
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Oekraïne
5. Albanië
6. Armenië
7. België
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Macedonië
11. Oostenrijk
12. Servië
13. Duitsland
14. Tsjechië
15. Griekenland
16. Portugal
17. Polen
18. Letland
19. Australië
20. Cyprus
21. Spanje
22. IJsland
23. Montenegro
24. Zweden
25. Malta
26. Slovenië
27. Georgië
28. Finland
Georgië is van de laatste plaats af en het stokje is overgedragen aan dat oersaaie liedje van Finland. In de afgelopen jaren heb ik zat slechtere liedjes gehoord, maar er moet nu eenmaal iemand onderaan staan.
0
geplaatst: 18 april 2017, 21:12 uur
aERodynamIC schreef:
Ik merk trouwens dat ik dit jaar nauwelijks 'komische' stukjes schrijf. Geeft aan dat het niveau allemaal wel in orde is.
Je hebt je aardig gerevancheerd met je stukje over Roemenië. Ik merk trouwens dat ik dit jaar nauwelijks 'komische' stukjes schrijf. Geeft aan dat het niveau allemaal wel in orde is.
Alex rapt in ieder geval wél beter dan die aap.Ach, zo fout is het nu ook weer niet toch? Of zeg ik dat misschien alleen maar omdat ik het zo'n ontzettend fijn liedje vind? Dat gejodel is een gouden zet, een tikje fout, maar wel origineel en zeer aanstekelijk. Net zo aanstekelijk als dat saxofoontje van Moldavië.
Een voordeel van jodelen is trouwens dat een valse noot niet zo erg klinkt als wanneer je hem zingt. Komt Ilinca goed mee weg.
Hup, ik zet Roemenië gewoon op 12, er zijn toch geen bekenden van me die dit lezen.

1. Italië
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Oekraïne
5. Albanië
6. Armenië
7. België
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Macedonië
11. Oostenrijk
12. Roemenië
13. Servië
14. Duitsland
15. Tsjechië
16. Griekenland
17. Portugal
18. Polen
19. Letland
20. Australië
21. Cyprus
22. Spanje
23. IJsland
24. Montenegro
25. Zweden
26. Malta
27. Slovenië
28. Georgië
29. Finland
0
geplaatst: 18 april 2017, 21:53 uur
stoepkrijt schreef:
Hup, ik zet Roemenië gewoon op 12, er zijn toch geen bekenden van me die dit lezen.

0
geplaatst: 19 april 2017, 06:24 uur
1 Portugal
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Moldavië
16 Armenië
17 Verenigd Koninkrijk
18 Oekraïne
19 Letland
20 Polen
21 Montenegro
22 Macedonië
23 Griekenland
24 Malta
25 Albanië
26 Duitsland
27 Servië
28 Georgië
29 Roemenië
De inzending van Roemenië is echt niks voor mij. Ik hou af en toe wel van een portie kitsch, maar jodelen neen daar hou ik helemaal niet van. Dat werkt na 1 minuut al op mijn zenuwen. Georgië is van de laatste plaats af. Slechtse bijdrage van dit jaar.
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Moldavië
16 Armenië
17 Verenigd Koninkrijk
18 Oekraïne
19 Letland
20 Polen
21 Montenegro
22 Macedonië
23 Griekenland
24 Malta
25 Albanië
26 Duitsland
27 Servië
28 Georgië
29 Roemenië
De inzending van Roemenië is echt niks voor mij. Ik hou af en toe wel van een portie kitsch, maar jodelen neen daar hou ik helemaal niet van. Dat werkt na 1 minuut al op mijn zenuwen. Georgië is van de laatste plaats af. Slechtse bijdrage van dit jaar.
0
geplaatst: 19 april 2017, 09:10 uur
29. Roemenië: Ilinca feat. Alex Florea - Yodel It!
Eindelijk inderdaad eens even iets fouts. Dit soort inzendingen zijn schaars tegenwoordig op het Songfestival en alleen daarom al had ik dit nummer in eerste instantie nog wel redelijk hoog op mijn lijstje staan.
Maar bij de tweede luisterbeurt moest ik al concluderen dat ik hier toch echt helemaal niets mee heb. Ik vind het een frisse en originele poging, maar het nummer werkt toch erg op mijn zenuwen. Ik vind de stem van Ilinca niet prettig en de rap van Alex vind ik ook niet goed uit de verf komen.
Toch schuift dit nummer nog wel eens iets in mijn top. Er zijn momenten dat ik hier toch wel weer even voor in de stemming ben, vooral na het luisteren van de wat zwaardere nummers. Dat dit televoters gaat aantrekken is dan ook geen twijfel over mogelijk. Hoe de jury gaat stemmen is wat minder voorspelbaar, maar de finale moet zeker wel lukken.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Tsjechië
14. Montenegro
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Macedonië
19. Polen
20. IJsland
21. Armenië
22. Griekenland
23. Servië
24. Duitsland
25. Albanië
26. Oekraïne
27. Roemenië
28. Malta
29. Georgië
Eindelijk inderdaad eens even iets fouts. Dit soort inzendingen zijn schaars tegenwoordig op het Songfestival en alleen daarom al had ik dit nummer in eerste instantie nog wel redelijk hoog op mijn lijstje staan.
Maar bij de tweede luisterbeurt moest ik al concluderen dat ik hier toch echt helemaal niets mee heb. Ik vind het een frisse en originele poging, maar het nummer werkt toch erg op mijn zenuwen. Ik vind de stem van Ilinca niet prettig en de rap van Alex vind ik ook niet goed uit de verf komen.
Toch schuift dit nummer nog wel eens iets in mijn top. Er zijn momenten dat ik hier toch wel weer even voor in de stemming ben, vooral na het luisteren van de wat zwaardere nummers. Dat dit televoters gaat aantrekken is dan ook geen twijfel over mogelijk. Hoe de jury gaat stemmen is wat minder voorspelbaar, maar de finale moet zeker wel lukken.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Tsjechië
14. Montenegro
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Macedonië
19. Polen
20. IJsland
21. Armenië
22. Griekenland
23. Servië
24. Duitsland
25. Albanië
26. Oekraïne
27. Roemenië
28. Malta
29. Georgië
0
geplaatst: 19 april 2017, 13:39 uur
Heerlijk, nu komen er eindelijk een beetje verschillen in de lijstjes. Roemenië had ik wel bij iedereen onderaan verwacht, maar toch... dat nummer werkt verdomde verslavend, wekenlang met dat gejodel in mijn hoofd rond gelopen haha
Fout? Absoluut, maar voor mij wel lekker fout en het nummer valt gewoon heel erg op tussen de grijze muizen dit jaar. Ze hebben een geweldige chemistry op het podium en het gejodel van Ilinca? Ik stoor me er niet zo aan, vind het wel bijzonder origineel van Roemenië, het thema Celebrate Diversity hebben ze heel goed begrepen
Ze zakken trouwens nog 1 plaatsje als we alles gehad hebben, er komt nog een nummer op 3 binnenkort. Die verwacht ik bij jullie ook niet hoog 
1. Italië
2. België
3. Armenië
4. Roemenië
5. Portugal
6. Finland
7. Azerbeidzjan
8. Verenigd Koninkrijk
9. Frankrijk
10. Macedonië
11. Duitsland
12. Australië
13. Oostenrijk
14. Montenegro
15. Zweden
16. Ijsland
17. Tsjechië
18. Albanië
19. Servië
20. Polen
21. Griekenland
22. Spanje
23. Cyprus
24. Oekraïne
25. Slovenië
26. Malta
27. Letland
28. Moldavië
29. Georgië
Fout? Absoluut, maar voor mij wel lekker fout en het nummer valt gewoon heel erg op tussen de grijze muizen dit jaar. Ze hebben een geweldige chemistry op het podium en het gejodel van Ilinca? Ik stoor me er niet zo aan, vind het wel bijzonder origineel van Roemenië, het thema Celebrate Diversity hebben ze heel goed begrepen
Ze zakken trouwens nog 1 plaatsje als we alles gehad hebben, er komt nog een nummer op 3 binnenkort. Die verwacht ik bij jullie ook niet hoog 
1. Italië
2. België
3. Armenië
4. Roemenië
5. Portugal
6. Finland
7. Azerbeidzjan
8. Verenigd Koninkrijk
9. Frankrijk
10. Macedonië
11. Duitsland
12. Australië
13. Oostenrijk
14. Montenegro
15. Zweden
16. Ijsland
17. Tsjechië
18. Albanië
19. Servië
20. Polen
21. Griekenland
22. Spanje
23. Cyprus
24. Oekraïne
25. Slovenië
26. Malta
27. Letland
28. Moldavië
29. Georgië
0
geplaatst: 19 april 2017, 19:04 uur
musicfriek schreef:
Als je het over San Marino hebt: die verwacht ik bij de rest inderdaad niet hoog. Ze zakken trouwens nog 1 plaatsje als we alles gehad hebben, er komt nog een nummer op 3 binnenkort. Die verwacht ik bij jullie ook niet hoog

Maar nu serieus: Heb je het toevallig over Nederland?
1
geplaatst: 19 april 2017, 19:38 uur
30. Nederland: OG3NE - Lights and Shadows
Het lijkt 2015. Trijntje werd vaak genoemd als kandidaat welke beslist zou moeten gaan. Waarom? vroeg ik me dan af. Maar goed, Trijntje kan zingen en met een fijn jazzy nummertje zou het zeker wat kunnen worden.
We weten inmiddels allemaal dat ze een afdankertje van vriendin Anouk zong, de jurken meer aandacht trokken en dat het een fiasco werd.
OG3NE werd ook nogal eens genoemd. Owie? Ik kijk te weinig televisie dus ik kende ze niet. Aha, meerstemmige dames die al eens mee hadden gedaan aan het Junior Songfestival en het daar nu niet zo denderend deden. Maar goed, ze hadden ook meegedaan aan een tv programma en heel Holland zwijmelde erbij weg. Opgezocht en daar niets van begrepen. Ja, ze zingen mooi meerstemmig hoor, maar is dat alles?
Ik had weinig goede hoop toen bekend werd dat deze zussen dit jaar ons land zouden gaan vertegenwoordigen. En toen was Lights and Shadows daar. Mooi gezongen hoor dames, maar bij mij wekt het geen enkele emotie op. Saaie clip, saai nummer, Queen gitaar-solootje die de boel zou moeten redden maar dat niet doet (is dit de climax die hoog werd aangeprezen in dit nummer?).
Dark horse net als The Common Linnets? Schei toch uit allemaal. We mogen heel blij zijn als we de top 10 halen van de halve finale. Misschien lukt het net nu Rusland niet meer meedoet. In de polls vallen we er net buiten en ook de bookmakers stemmen niet hoopvol. Maar uiteindelijk gaat het erom wat ik er zelf van vind en dat is 'gaap, we slaan wederom een jaar over helaas'.
Vort, terug de schaduw in en vakken gaan vullen bij de Appie meiden.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Tsjechië
11. IJsland
12. Albanië
13. Duitsland
14. Oostenrijk
15. Griekenland
16. Zweden
17. Montenegro
18. Armenië
19. Letland
20. Slovenië
21. Macedonië
22. Roemenië
23. Oekraïne
24. Nederland
25. Servië
26. Spanje
27. Moldavië
28. Malta
29. Polen
30. Georgië
Het lijkt 2015. Trijntje werd vaak genoemd als kandidaat welke beslist zou moeten gaan. Waarom? vroeg ik me dan af. Maar goed, Trijntje kan zingen en met een fijn jazzy nummertje zou het zeker wat kunnen worden.
We weten inmiddels allemaal dat ze een afdankertje van vriendin Anouk zong, de jurken meer aandacht trokken en dat het een fiasco werd.
OG3NE werd ook nogal eens genoemd. Owie? Ik kijk te weinig televisie dus ik kende ze niet. Aha, meerstemmige dames die al eens mee hadden gedaan aan het Junior Songfestival en het daar nu niet zo denderend deden. Maar goed, ze hadden ook meegedaan aan een tv programma en heel Holland zwijmelde erbij weg. Opgezocht en daar niets van begrepen. Ja, ze zingen mooi meerstemmig hoor, maar is dat alles?
Ik had weinig goede hoop toen bekend werd dat deze zussen dit jaar ons land zouden gaan vertegenwoordigen. En toen was Lights and Shadows daar. Mooi gezongen hoor dames, maar bij mij wekt het geen enkele emotie op. Saaie clip, saai nummer, Queen gitaar-solootje die de boel zou moeten redden maar dat niet doet (is dit de climax die hoog werd aangeprezen in dit nummer?).
Dark horse net als The Common Linnets? Schei toch uit allemaal. We mogen heel blij zijn als we de top 10 halen van de halve finale. Misschien lukt het net nu Rusland niet meer meedoet. In de polls vallen we er net buiten en ook de bookmakers stemmen niet hoopvol. Maar uiteindelijk gaat het erom wat ik er zelf van vind en dat is 'gaap, we slaan wederom een jaar over helaas'.
Vort, terug de schaduw in en vakken gaan vullen bij de Appie meiden.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Tsjechië
11. IJsland
12. Albanië
13. Duitsland
14. Oostenrijk
15. Griekenland
16. Zweden
17. Montenegro
18. Armenië
19. Letland
20. Slovenië
21. Macedonië
22. Roemenië
23. Oekraïne
24. Nederland
25. Servië
26. Spanje
27. Moldavië
28. Malta
29. Polen
30. Georgië
0
geplaatst: 19 april 2017, 19:59 uur
30. Nederland: OG3NE - Lights and Shadows
Een goede chauvinist ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit worden, maar dit nummer vind ik gewoon echt sterk. Ik voel me zelfs zo chauvinistisch dat ik de peilingen compleet durf te negeren en Nederland stug behoorlijk goede kansen blijf toedichten. Het liedje zelf is best goed (alleen een tikje ouderwets en gelikt misschien), maar gaat het verschil niet maken. De live-performance gaat dat wel. De vraag is alleen of heel Europa net zo onder in in druk gaat zijn als ik.
De finale gaat zeker gehaald worden en daarin kunnen ze gemakkelijk wegblijven uit de onderste regionen. Of ze vervolgens op 5 of op 20 gaan eindigen hangt helemaal van hun podiumprestatie en -presentatie af. De chauvinist is inmiddels zó wakker dat ik zelfs van wat meer durf te dromen.
1. Italië
2. Azerbeidzjan
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Oekraïne
6. Albanië
7. Armenië
8. België
9. Moldavië
10. Verenigd Koninkrijk
11. Macedonië
12. Oostenrijk
13. Roemenië
14. Servië
15. Duitsland
16. Tsjechië
17. Griekenland
18. Portugal
19. Polen
20. Letland
21. Australië
22. Cyprus
23. Spanje
24. IJsland
25. Montenegro
26. Zweden
27. Malta
28. Slovenië
29. Georgië
30. Finland
Mijn top 5 heb ik nog niet echt grondig onderling vergeleken, dus daar kan de komende tijd nog best wat gaan verschuiven.
Een goede chauvinist ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit worden, maar dit nummer vind ik gewoon echt sterk. Ik voel me zelfs zo chauvinistisch dat ik de peilingen compleet durf te negeren en Nederland stug behoorlijk goede kansen blijf toedichten. Het liedje zelf is best goed (alleen een tikje ouderwets en gelikt misschien), maar gaat het verschil niet maken. De live-performance gaat dat wel. De vraag is alleen of heel Europa net zo onder in in druk gaat zijn als ik.
De finale gaat zeker gehaald worden en daarin kunnen ze gemakkelijk wegblijven uit de onderste regionen. Of ze vervolgens op 5 of op 20 gaan eindigen hangt helemaal van hun podiumprestatie en -presentatie af. De chauvinist is inmiddels zó wakker dat ik zelfs van wat meer durf te dromen.

1. Italië
2. Azerbeidzjan
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Oekraïne
6. Albanië
7. Armenië
8. België
9. Moldavië
10. Verenigd Koninkrijk
11. Macedonië
12. Oostenrijk
13. Roemenië
14. Servië
15. Duitsland
16. Tsjechië
17. Griekenland
18. Portugal
19. Polen
20. Letland
21. Australië
22. Cyprus
23. Spanje
24. IJsland
25. Montenegro
26. Zweden
27. Malta
28. Slovenië
29. Georgië
30. Finland
Mijn top 5 heb ik nog niet echt grondig onderling vergeleken, dus daar kan de komende tijd nog best wat gaan verschuiven.
0
geplaatst: 19 april 2017, 20:06 uur
1 Portugal
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Nederland
16 Moldavië
17 Armenië
18 Verenigd Koninkrijk
19 Oekraïne
20 Letland
21 Polen
22 Montenegro
23 Macedonië
24 Griekenland
25 Malta
26 Albanië
27 Duitsland
28 Servië
29 Georgië
30 Roemenië
Nederland was ooit een van mijn favoriete landen op het songfestival , maar in de 21e eeuw stuurden ze vaak ondingen. Enkel Anouk, Common Linnets en vorig jaar Douwe Bob waren nog meer dan leuk. Dit jaar vind ik het gewoon leuk. Of dit doorgaat zal afhangen van de liveprestatie. Ik gun het mijn noorderburen in ieder geval van harte. 12 punten uit België zitten er in de halve finale in ieder geval niet in aangezien wij in halve finale 1 spelen. Maar jullie hebben wel het voordeel dat deze halve finale makkelijker is en zonder Rusland is het eigenlijk alleen maar makkelijker geworden.
2 België
3 Cyprus
4 Frankrijk
5 Oostenrijk
6 Australië
7 Italië
8 Finland
9 Slovenië
10 Tsjechië
11 Ijsland
12 Zweden
13 Spanje
14 Azerbeidzjan
15 Nederland
16 Moldavië
17 Armenië
18 Verenigd Koninkrijk
19 Oekraïne
20 Letland
21 Polen
22 Montenegro
23 Macedonië
24 Griekenland
25 Malta
26 Albanië
27 Duitsland
28 Servië
29 Georgië
30 Roemenië
Nederland was ooit een van mijn favoriete landen op het songfestival , maar in de 21e eeuw stuurden ze vaak ondingen. Enkel Anouk, Common Linnets en vorig jaar Douwe Bob waren nog meer dan leuk. Dit jaar vind ik het gewoon leuk. Of dit doorgaat zal afhangen van de liveprestatie. Ik gun het mijn noorderburen in ieder geval van harte. 12 punten uit België zitten er in de halve finale in ieder geval niet in aangezien wij in halve finale 1 spelen. Maar jullie hebben wel het voordeel dat deze halve finale makkelijker is en zonder Rusland is het eigenlijk alleen maar makkelijker geworden.
0
geplaatst: 19 april 2017, 20:26 uur
30. Nederland: O'G3NE - Lights and Shadows
Het nieuws dat je wist dat zou komen: O'G3NE naar het Songfestival. Al tijdens hun auditie bij The Voice riepen ze al dat ze zoooo graag een keer naar het Songfestival wilden gaan en sindsdien kwamen ze bij elk Songfestival gerelateerd programma opdraven om niet-erg-subtiel duidelijk te maken dat ze staan te popelen om zelf te gaan. Het moest er een keer van komen, dus wat dat betreft goed dat het dit jaar eindelijk zover is, want dan hebben we het gehad. Al heb ik alsnog honderd keer liever deze meiden dan Jantje Smit, die ook nog in de lucht hangt als toekomstige inzending. En ach; O'G3NE is er duidelijk wel enthousiast over en het is altijd leuker om een enthousiaste act in te zenden dan een 'ik wil het ook eens proberen' Trijntje.
Maar nee, ik hoorde de afgelopen jaren niet bij de massa die aldoor luidkeels riep dat O'G3NE naar het Songfestival moest gaan. Op zich zingen de dames mooie harmonieën en wat dat betreft zal het best terecht zijn dat ze The Voice hebben gewonnen, maar het Songfestival is een heel ander soort competitie; het draait veel meer om het nummer dan om wie het zingt en hoe dat gezongen wordt. En ja, ze komen zo af en toe met een leuke cover die dan weer overal op internet wordt gedeeld. Wat iedereen zich vervolgens dan niet realiseert is dat ze niet met zo'n cover naar het ESF mogen; dat moet met een eigen nummer.
En die eigen nummers? De weinige die ze überhaupt hebben vind ik van een amateuristisch niveau dat je ene oor in en het andere weer uit gaat. De dames staan er nou eenmaal op dat paps al hun nummers schrijft. Voor de vorm werd er nog een writer's camp georganiseerd, maar van tevoren riep ik al dat dit waarschijnlijk een farce zou zijn en ze gewoon met een nummer van papa zouden gaan. Zo geschiedde. Ik had er geld op in moeten zetten. En meteen waren mijn verwachtingen voor het nummer tot een nulpunt gedaald, want het leek me al sterk dat paps eindelijk eens een keer wél met een goed nummer zou komen.
Maar goed, het nummer dan. Het is typisch iets wat van hen verwacht kan worden: erg matig en onopvallend, maar wel een goede showcase van hun vocale kwaliteiten. Verder kan ik er niet echt veel meer over zeggen. Het is niet slechter dan hun eerdere nummers, maar ook niet veel beter (wellicht ook omdat ik al hun nummers hetzelfde vind klinken). Dat de stemmen centraal staan vind ik dan wel een goede zet. De jury's zullen hier best veel punten voor over hebben en wie weet komen ze straks met een steengoede staging die de kijkers thuis doet vergeten dat het liedje eigenlijk niet zoveel voorstelt.
De inzending in zijn geheel vind ik niet vreselijk, maar het doet me ook echt helemaal niets. Het is een oubollig, amateuristisch geschreven liedje dat totaal niet blijft hangen. De dames zullen het straks live ongetwijfeld goed doen en zoals gezegd denk ik dat dit de finale wel moet kunnen halen op jurypunten. Eenmaal daar vind ik het toch erg lastig om iets hogers voor me te zien dan een plek of 15. Zelf kan ik er overigens ook niet rouwig om zijn als dit de finale niet haalt. Het interesseert me gewoon niet veel dit jaar. Het is uiteraard leuker om de eigen inzending te supporten, maar ik vind er nou eenmaal niet veel aan.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Tsjechië
14. Montenegro
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Macedonië
19. Polen
20. IJsland
21. Armenië
22. Griekenland
23. Servië
24. Duitsland
25. Albanië
26. Oekraïne
27. Nederland
28. Roemenië
29. Malta
30. Georgië
Het nieuws dat je wist dat zou komen: O'G3NE naar het Songfestival. Al tijdens hun auditie bij The Voice riepen ze al dat ze zoooo graag een keer naar het Songfestival wilden gaan en sindsdien kwamen ze bij elk Songfestival gerelateerd programma opdraven om niet-erg-subtiel duidelijk te maken dat ze staan te popelen om zelf te gaan. Het moest er een keer van komen, dus wat dat betreft goed dat het dit jaar eindelijk zover is, want dan hebben we het gehad. Al heb ik alsnog honderd keer liever deze meiden dan Jantje Smit, die ook nog in de lucht hangt als toekomstige inzending. En ach; O'G3NE is er duidelijk wel enthousiast over en het is altijd leuker om een enthousiaste act in te zenden dan een 'ik wil het ook eens proberen' Trijntje.
Maar nee, ik hoorde de afgelopen jaren niet bij de massa die aldoor luidkeels riep dat O'G3NE naar het Songfestival moest gaan. Op zich zingen de dames mooie harmonieën en wat dat betreft zal het best terecht zijn dat ze The Voice hebben gewonnen, maar het Songfestival is een heel ander soort competitie; het draait veel meer om het nummer dan om wie het zingt en hoe dat gezongen wordt. En ja, ze komen zo af en toe met een leuke cover die dan weer overal op internet wordt gedeeld. Wat iedereen zich vervolgens dan niet realiseert is dat ze niet met zo'n cover naar het ESF mogen; dat moet met een eigen nummer.
En die eigen nummers? De weinige die ze überhaupt hebben vind ik van een amateuristisch niveau dat je ene oor in en het andere weer uit gaat. De dames staan er nou eenmaal op dat paps al hun nummers schrijft. Voor de vorm werd er nog een writer's camp georganiseerd, maar van tevoren riep ik al dat dit waarschijnlijk een farce zou zijn en ze gewoon met een nummer van papa zouden gaan. Zo geschiedde. Ik had er geld op in moeten zetten. En meteen waren mijn verwachtingen voor het nummer tot een nulpunt gedaald, want het leek me al sterk dat paps eindelijk eens een keer wél met een goed nummer zou komen.
Maar goed, het nummer dan. Het is typisch iets wat van hen verwacht kan worden: erg matig en onopvallend, maar wel een goede showcase van hun vocale kwaliteiten. Verder kan ik er niet echt veel meer over zeggen. Het is niet slechter dan hun eerdere nummers, maar ook niet veel beter (wellicht ook omdat ik al hun nummers hetzelfde vind klinken). Dat de stemmen centraal staan vind ik dan wel een goede zet. De jury's zullen hier best veel punten voor over hebben en wie weet komen ze straks met een steengoede staging die de kijkers thuis doet vergeten dat het liedje eigenlijk niet zoveel voorstelt.
De inzending in zijn geheel vind ik niet vreselijk, maar het doet me ook echt helemaal niets. Het is een oubollig, amateuristisch geschreven liedje dat totaal niet blijft hangen. De dames zullen het straks live ongetwijfeld goed doen en zoals gezegd denk ik dat dit de finale wel moet kunnen halen op jurypunten. Eenmaal daar vind ik het toch erg lastig om iets hogers voor me te zien dan een plek of 15. Zelf kan ik er overigens ook niet rouwig om zijn als dit de finale niet haalt. Het interesseert me gewoon niet veel dit jaar. Het is uiteraard leuker om de eigen inzending te supporten, maar ik vind er nou eenmaal niet veel aan.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Azerbeidzjan
7. Cyprus
8. Moldavië
9. Verenigd Koninkrijk
10. Spanje
11. Oostenrijk
12. Australië
13. Tsjechië
14. Montenegro
15. Zweden
16. Slovenië
17. Letland
18. Macedonië
19. Polen
20. IJsland
21. Armenië
22. Griekenland
23. Servië
24. Duitsland
25. Albanië
26. Oekraïne
27. Nederland
28. Roemenië
29. Malta
30. Georgië
0
geplaatst: 19 april 2017, 21:40 uur
Herkenbaar verhaal Aoibhin. Ik kan er ook niet rouwig om zijn als dit nummer de finale niet haalt. Niet omdat ik het slecht vind (want dat is het nu ook weer niet), maar het laat me echt koud en het is leuker als een nummer doorgaat waar je ook echt achter wil staan.
Natuurlijk ben ik blij wanneer we als land doorgaan, en helemaal als we als land winnen. Maar als dit dan de langverwachte opvolger van Dingedong moet zijn... (die ik overigens ook niet fantastisch vind).
Maar dat zie ik er niet van komen, zelfs finale moet ik echt nog maar eens zien.
Natuurlijk ben ik blij wanneer we als land doorgaan, en helemaal als we als land winnen. Maar als dit dan de langverwachte opvolger van Dingedong moet zijn... (die ik overigens ook niet fantastisch vind).
Maar dat zie ik er niet van komen, zelfs finale moet ik echt nog maar eens zien.
0
geplaatst: 20 april 2017, 16:11 uur
Ik heb heel sterk een voorgevoel dat we de finale niet gaan halen. Duidelijkste sinds de 3js. Bij Trijntje en Joan twijfelde ik tenminste nog, hier eigenlijk niet. Plaspauze-act.
En qua mijn smaak vind ik dit denk ik het vervelendste sinds de Toppers. Ik heb vaak meer sympathie voor nummers die me licht ergeren, maar die wel afwijken (Sieneke bijvoorbeeld) dan nummers die echt volkomen aan me voorbij trekken zonder dat iets teweeg brengt.
En qua mijn smaak vind ik dit denk ik het vervelendste sinds de Toppers. Ik heb vaak meer sympathie voor nummers die me licht ergeren, maar die wel afwijken (Sieneke bijvoorbeeld) dan nummers die echt volkomen aan me voorbij trekken zonder dat iets teweeg brengt.
0
geplaatst: 20 april 2017, 18:01 uur
Vorig jaar bij Douwe Bob voelde je dat er wat aan het ontstaan was. Er werd over hem gesproken, over z'n act en hij deed het prima in de polls en bij de bookmakers. Daarom vind ik het eindresultaat wat tegenvallen.
Bij deze dames hoor je gewoon niks. Het lijkt wel of het iedereen koud laat.
Bij deze dames hoor je gewoon niks. Het lijkt wel of het iedereen koud laat.
0
geplaatst: 20 april 2017, 18:04 uur
stoepkrijt schreef:
Als je het over San Marino hebt: die verwacht ik bij de rest inderdaad niet hoog.
Als je het over San Marino hebt: die verwacht ik bij de rest inderdaad niet hoog.

Haha, nee, niet San Marino.. die staat een na laatste bij mij, wat een baggernummer..
En ook niet Nederland, maar die heb ik wel hoger staan dan de gemiddelde user hier zo te zien, staat bij jou wel heel erg hoog hoor
Ik heb er niet zo heel veel mee, wel aardig, constant flitst Wilson Phillips door mijn hoofd, een van hun albums heet zelfs Shadows and Light
Maar ik moet zeggen dat de samenzang mij soms wel kippenvel bezorgt (in positieve zin dan). Maar het nummer als geheel vind ik gewoon te suf, ze hadden het wel wat spannender mogen maken. 1. Italië
2. België
3. Armenië
4. Roemenië
5. Portugal
6. Finland
7. Azerbeidzjan
8. Verenigd Koninkrijk
9. Frankrijk
10. Macedonië
11. Nederland
12. Duitsland
13. Australië
14. Oostenrijk
15. Montenegro
16. Zweden
17. Ijsland
18. Tsjechië
19. Albanië
20. Servië
21. Polen
22. Griekenland
23. Spanje
24. Cyprus
25. Oekraïne
26. Slovenië
27. Malta
28. Letland
29. Moldavië
30. Georgië
0
geplaatst: 20 april 2017, 18:10 uur
31. Hongarije: Joci Pápai - Origo
Hongarije brengt best vaak interessante nummers naar het Songfestival. Ze hebben nu 14 keer meegedaan waar toch best een aantal persoonlijke favorieten tussen zitten. Denk aan Friderika Bayer (1994), NOX (2005), Magdi Rúzsa (2007), Kati Wolf (2011), Compact Disco (2012) en ByeAlex (2013).
Ook dit jaar wederom een interessante bijdrage. Doet het ook goed in de polls. Ik verwacht dan ook dat dit doorgaat naar de finale en daar mag het van mij best hoog eindigen. Prima nummer namelijk.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Hongarije
9. Azerbeidzjan
10. Verenigd Koninkrijk
11. Tsjechië
12. IJsland
13. Albanië
14. Duitsland
15. Oostenrijk
16. Griekenland
17. Zweden
18. Montenegro
19. Armenië
20. Letland
21. Slovenië
22. Macedonië
23. Roemenië
24. Oekraïne
25. Nederland
26. Servië
27. Spanje
28. Moldavië
29. Malta
30. Polen
31. Georgië
Hongarije brengt best vaak interessante nummers naar het Songfestival. Ze hebben nu 14 keer meegedaan waar toch best een aantal persoonlijke favorieten tussen zitten. Denk aan Friderika Bayer (1994), NOX (2005), Magdi Rúzsa (2007), Kati Wolf (2011), Compact Disco (2012) en ByeAlex (2013).
Ook dit jaar wederom een interessante bijdrage. Doet het ook goed in de polls. Ik verwacht dan ook dat dit doorgaat naar de finale en daar mag het van mij best hoog eindigen. Prima nummer namelijk.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Cyprus
7. Australië
8. Hongarije
9. Azerbeidzjan
10. Verenigd Koninkrijk
11. Tsjechië
12. IJsland
13. Albanië
14. Duitsland
15. Oostenrijk
16. Griekenland
17. Zweden
18. Montenegro
19. Armenië
20. Letland
21. Slovenië
22. Macedonië
23. Roemenië
24. Oekraïne
25. Nederland
26. Servië
27. Spanje
28. Moldavië
29. Malta
30. Polen
31. Georgië
0
geplaatst: 20 april 2017, 18:17 uur
En daar hebben we weer een top 10-notering voor mij. Nummer viel me gelijk al op en was er gelijk weg van. Erg originele inzending van Hongarije. Alleen hij moet op het podium wel wat losser komen, vindt het nogal een stijve hark. De sfeer in dit nummer is heerlijk relaxed en aan het rapgedeelte stoor ik me totaal niet. Verwacht deze wel ergens terug in de top 10 van de finale.
1. Italië
2. België
3. Armenië
4. Roemenië
5. Portugal
6. Hongarije
7. Finland
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Frankrijk
11. Macedonië
12. Nederland
13. Duitsland
14. Australië
15. Oostenrijk
16. Montenegro
17. Zweden
18. Ijsland
19. Tsjechië
20. Albanië
21. Servië
22. Polen
23. Griekenland
24. Spanje
25. Cyprus
26. Oekraïne
27. Slovenië
28. Malta
29. Letland
30. Moldavië
31. Georgië
1. Italië
2. België
3. Armenië
4. Roemenië
5. Portugal
6. Hongarije
7. Finland
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Frankrijk
11. Macedonië
12. Nederland
13. Duitsland
14. Australië
15. Oostenrijk
16. Montenegro
17. Zweden
18. Ijsland
19. Tsjechië
20. Albanië
21. Servië
22. Polen
23. Griekenland
24. Spanje
25. Cyprus
26. Oekraïne
27. Slovenië
28. Malta
29. Letland
30. Moldavië
31. Georgië
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.