Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2017, 12:18 uur
41. Estland: Koit Toome & Laura - Verona
Koit Toome is geen onbekende voor het Songfestival. Hij deed al eens mee aan de voorronde in Estland en in 1998 deed hij mee met het nummer Mere Lapsed en werd daar twaalfde mee. Twee keer hierna was hij weer present tijdens de voorrondes maar toen lukte het niet. Dit aar wel, samen met Laura.
In 2001 won Estland voor mij vrij onverwacht met het nummer Everybody van Tanel Padar, Dave Benton & 2XL. Een wat nietszeggende winnaar wat mij betreft.
De vraag is of Verona de tweede winnaar gaat worden. Lijkt me ietwat te hoog gegrepen, zeker in dit deelnemersveld. Misschien een verbetering ten opzichte van Mere Lapsed?
Het zou zomaar kunnen, want het nummer weet regelmatig de top 5 te halen in de fanpolls.
Zelf vind ik het net even té cheesy. Ik krijg hier een Modern Talking gevoel, maar net als bij dat duo is het aanstekelijk of je nu wil of niet.
Finale lijkt me makkelijk haalbaar, ook gezien het feit dat ze als één na laatste moeten optreden. Daar zien we wel verder of ze de top 10 weten te halen. Zou leuk zijn voor Koit. Van mij mag het een stuk lager.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Bulgarije
6. Finland
7. Armenië
8. Cyprus
9. Verenigd Koninkrijk
10. Australië
11. Hongarije
12. Noorwegen
13. Wit-Rusland
14. Kroatië
15. Azerbeidzjan
16. Tsjechië
17. IJsland
18. Albanië
19. Ierland
20. Slovenië
21. Duitsland
22. Oostenrijk
23. Griekenland
24. Zweden
25. Montenegro
26. Letland
27. Roemenië
28. Estland
29. Macedonië
30. Oekraïne
31. Nederland
32. Moldavië
33. Spanje
34. San Marino
35. Malta
36. Zwitserland
37. Servië
38. Polen
39. Denemarken
40. Litouwen
41. Georgië
Koit Toome is geen onbekende voor het Songfestival. Hij deed al eens mee aan de voorronde in Estland en in 1998 deed hij mee met het nummer Mere Lapsed en werd daar twaalfde mee. Twee keer hierna was hij weer present tijdens de voorrondes maar toen lukte het niet. Dit aar wel, samen met Laura.
In 2001 won Estland voor mij vrij onverwacht met het nummer Everybody van Tanel Padar, Dave Benton & 2XL. Een wat nietszeggende winnaar wat mij betreft.
De vraag is of Verona de tweede winnaar gaat worden. Lijkt me ietwat te hoog gegrepen, zeker in dit deelnemersveld. Misschien een verbetering ten opzichte van Mere Lapsed?
Het zou zomaar kunnen, want het nummer weet regelmatig de top 5 te halen in de fanpolls.
Zelf vind ik het net even té cheesy. Ik krijg hier een Modern Talking gevoel, maar net als bij dat duo is het aanstekelijk of je nu wil of niet.
Finale lijkt me makkelijk haalbaar, ook gezien het feit dat ze als één na laatste moeten optreden. Daar zien we wel verder of ze de top 10 weten te halen. Zou leuk zijn voor Koit. Van mij mag het een stuk lager.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Bulgarije
6. Finland
7. Armenië
8. Cyprus
9. Verenigd Koninkrijk
10. Australië
11. Hongarije
12. Noorwegen
13. Wit-Rusland
14. Kroatië
15. Azerbeidzjan
16. Tsjechië
17. IJsland
18. Albanië
19. Ierland
20. Slovenië
21. Duitsland
22. Oostenrijk
23. Griekenland
24. Zweden
25. Montenegro
26. Letland
27. Roemenië
28. Estland
29. Macedonië
30. Oekraïne
31. Nederland
32. Moldavië
33. Spanje
34. San Marino
35. Malta
36. Zwitserland
37. Servië
38. Polen
39. Denemarken
40. Litouwen
41. Georgië
0
geplaatst: 30 april 2017, 12:28 uur
41. Estland: Koit Toome & Laura – Verona
Estland is een van mijn favoriete landen op het Songfestival: zowel om hun vaak goede nummers, alsook hun durf om vaak wat anders te proberen. Vorig jaar was Play van Juri Pootsmann een van mijn grootste groeiers, maar helaas viel het live wat tegen (hoewel die laatste plaats wat mij betreft onterecht blijft). Andere favorieten zijn Randajad (2009), Siren (2010), Kuula (2012) en Goodbye to Yesterday (2015).
Dit jaar is Estland juist totaal niet experimenteel of opvallend met eigenlijk een heel degelijk Eurovisie duet volgens het boekje. Dat is dan ook meteen wat me in eerste instantie een beetje tegenstond aan het nummer: het klonk zo oubollig, cheesy en veilig. Ondanks dat vond ik dat oooohhhooohhh stukje gelijk erg pakkend. Na meerdere luisterbeurten en compilatievideo’s moet ik toch zeggen dat Estland dit jaar opnieuw een grote groeier is geweest. Ik vind dit uiteindelijk toch een fijn nummer en ik vind ook dat het op een positieve manier blijft hangen.
Met een solide live uitvoering zie ik Estland ook wel naar de finale gaan. Ze hebben al een erg goede startpositie als een-na-laatste na dat gedrocht uit Litouwen. Eenmaal daar kan het alle kanten op.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Wit-Rusland
7. Azerbeidzjan
8. Hongarije
9. Bulgarije
10. Cyprus
11. Kroatië
12. Moldavië
13. Ierland
14. Estland
15. Verenigd Koninkrijk
16. Spanje
17. Oostenrijk
18. Australië
19. Montenegro
20. Zweden
21. Slovenië
22. Tsjechië
23. Macedonië
24. Polen
25. Letland
26. Noorwegen
27. Armenië
28. Griekenland
29. Oekraïne
30. Servië
31. Albanië
32. Duitsland
33. Nederland
34. IJsland
35. Zwitserland
36. San Marino
37. Roemenië
38. Malta
39. Georgië
40. Denemarken
41. Litouwen
Estland is een van mijn favoriete landen op het Songfestival: zowel om hun vaak goede nummers, alsook hun durf om vaak wat anders te proberen. Vorig jaar was Play van Juri Pootsmann een van mijn grootste groeiers, maar helaas viel het live wat tegen (hoewel die laatste plaats wat mij betreft onterecht blijft). Andere favorieten zijn Randajad (2009), Siren (2010), Kuula (2012) en Goodbye to Yesterday (2015).
Dit jaar is Estland juist totaal niet experimenteel of opvallend met eigenlijk een heel degelijk Eurovisie duet volgens het boekje. Dat is dan ook meteen wat me in eerste instantie een beetje tegenstond aan het nummer: het klonk zo oubollig, cheesy en veilig. Ondanks dat vond ik dat oooohhhooohhh stukje gelijk erg pakkend. Na meerdere luisterbeurten en compilatievideo’s moet ik toch zeggen dat Estland dit jaar opnieuw een grote groeier is geweest. Ik vind dit uiteindelijk toch een fijn nummer en ik vind ook dat het op een positieve manier blijft hangen.
Met een solide live uitvoering zie ik Estland ook wel naar de finale gaan. Ze hebben al een erg goede startpositie als een-na-laatste na dat gedrocht uit Litouwen. Eenmaal daar kan het alle kanten op.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Wit-Rusland
7. Azerbeidzjan
8. Hongarije
9. Bulgarije
10. Cyprus
11. Kroatië
12. Moldavië
13. Ierland
14. Estland
15. Verenigd Koninkrijk
16. Spanje
17. Oostenrijk
18. Australië
19. Montenegro
20. Zweden
21. Slovenië
22. Tsjechië
23. Macedonië
24. Polen
25. Letland
26. Noorwegen
27. Armenië
28. Griekenland
29. Oekraïne
30. Servië
31. Albanië
32. Duitsland
33. Nederland
34. IJsland
35. Zwitserland
36. San Marino
37. Roemenië
38. Malta
39. Georgië
40. Denemarken
41. Litouwen
0
geplaatst: 30 april 2017, 13:17 uur
1 Portugal
2 Bulgarije
3 België
4 Cyprus
5 Frankrijk
6 Kroatië
7 Oostenrijk
8 Ierland
9 Australië
10 Italië
11 Finland
12 Wit-Rusland
13 Slovenië
14 Tsjechië
15 Ijsland
16 Zweden
17 Spanje
18 Estland
19 Azerbeidzjan
20 Hongarije
21 Montenegro
22 Nederland
23 Moldavië
24 Zwitserland
25 Noorwegen
26 Armenië
27 Verenigd Koninkrijk
28 Oekraïne
29 Letland
30 San Marino
31 Denemarken
32 Polen
33 Macedonië
34 Griekenland
35 Malta
36 Albanië
37 Duitsland
38 Servië
39 Litouwen
40 Georgië
41 Roemenië
Al vanaf mijn eerste songfestival is Estland een van mijn favoriete landen op het songfestival. In de Estse voorrondes had ik liever gehad dat andere oude bekende Ivo Linna had gewonnen, maar met Koit Toome & Laura kan ik perfect leven. Leuk popnummer die inderdaad allemaal volgens de Eurovisieboekjes is gemaakt.
2 Bulgarije
3 België
4 Cyprus
5 Frankrijk
6 Kroatië
7 Oostenrijk
8 Ierland
9 Australië
10 Italië
11 Finland
12 Wit-Rusland
13 Slovenië
14 Tsjechië
15 Ijsland
16 Zweden
17 Spanje
18 Estland
19 Azerbeidzjan
20 Hongarije
21 Montenegro
22 Nederland
23 Moldavië
24 Zwitserland
25 Noorwegen
26 Armenië
27 Verenigd Koninkrijk
28 Oekraïne
29 Letland
30 San Marino
31 Denemarken
32 Polen
33 Macedonië
34 Griekenland
35 Malta
36 Albanië
37 Duitsland
38 Servië
39 Litouwen
40 Georgië
41 Roemenië
Al vanaf mijn eerste songfestival is Estland een van mijn favoriete landen op het songfestival. In de Estse voorrondes had ik liever gehad dat andere oude bekende Ivo Linna had gewonnen, maar met Koit Toome & Laura kan ik perfect leven. Leuk popnummer die inderdaad allemaal volgens de Eurovisieboekjes is gemaakt.
0
geplaatst: 30 april 2017, 13:27 uur
Doen we vanaf overmorgen ook weer net als vorig jaar dagelijks persoonlijke favorieten en guilty pleasures posten?
0
geplaatst: 30 april 2017, 13:34 uur
Estland:
De zoveelste plaspauze, nee, ik word hier totaal niet warm van. Te klinisch, te gelikt en die 2 hebben totaal geen chemistry op het podium. Zal ongetwijfeld doorgaan naar de finale, maar voor mij hoeft het niet
1. Italië
2. Armenië
3. België
4. Wit-Rusland
5. Roemenië
6. Portugal
7. Verenigd Koninkrijk
8. Hongarije
9. Finland
10. Azerbeidzjan
11. Frankrijk
12. Macedonië
13. Ierland
14. Bulgarije
15. Nederland
16. Australië
17. Oostenrijk
18. Montenegro
19. Duitsland
20. Zwitserland
21. Zweden
22. Ijsland
23. Tsjechië
24. Albanië
25. Polen
26. Servië
27. Noorwegen
28. Griekenland
29. Spanje
30. Cyprus
31. Kroatië
32. Oekraïne
33. Slovenië
34. Malta
35. Estland
36. Letland
37. Moldavië
38. Denemarken
39. Georgië
40. San Marino
41. Litouwen
De zoveelste plaspauze, nee, ik word hier totaal niet warm van. Te klinisch, te gelikt en die 2 hebben totaal geen chemistry op het podium. Zal ongetwijfeld doorgaan naar de finale, maar voor mij hoeft het niet

1. Italië
2. Armenië
3. België
4. Wit-Rusland
5. Roemenië
6. Portugal
7. Verenigd Koninkrijk
8. Hongarije
9. Finland
10. Azerbeidzjan
11. Frankrijk
12. Macedonië
13. Ierland
14. Bulgarije
15. Nederland
16. Australië
17. Oostenrijk
18. Montenegro
19. Duitsland
20. Zwitserland
21. Zweden
22. Ijsland
23. Tsjechië
24. Albanië
25. Polen
26. Servië
27. Noorwegen
28. Griekenland
29. Spanje
30. Cyprus
31. Kroatië
32. Oekraïne
33. Slovenië
34. Malta
35. Estland
36. Letland
37. Moldavië
38. Denemarken
39. Georgië
40. San Marino
41. Litouwen
0
geplaatst: 30 april 2017, 13:35 uur
Cerclezot schreef:
Doen we vanaf overmorgen ook weer net als vorig jaar dagelijks persoonlijke favorieten en guilty pleasures posten?
Ja graag
Ook favoriete vergeten nummers.Morgen de laatste en dan kunnen we daar overmorgen mee starten. Was een mooi jaar zo. Voorheen was dit altijd het afzeiktopic voor een aantal mensen, nu is het juist met andere liefhebbers op een heerlijke manier voorpret beleven. Dat begon de afgelopen jaren al zo. Mooie traditie aan het worden

Rond deze tijd even geen moeilijke muziek, maar lekker luchtig en makkelijk.
0
geplaatst: 1 mei 2017, 09:03 uur
42. Israël: IMRI - I Feel Alive
Imri Ziv,nu omgedoopt tot IMRI, stond in 2015 en 2016 als backing vocal op het podium. Dat zie je wel vaker gebeuren op het Songfestival.
Dit jaar mag hij voor de nodige uptempo noot zorgen met een heel klink beetje oosterse invloed. Helaas lijkt dat steeds meer te verdwijnen om plaats te maken voor fabriekspop naar Zweeds model. Ik betreur dat. Maar ja, ik betreur ook het vertrek van de orkesten en de regel dat er in de eigen taal gezongen moet worden.
IMRI sluit de voorrondes prima af met een nummer waar weinig mis mee is, maar ook wat niet heel erg opvalt. Als het voorbij is weet je al niet meer wat je gehoord hebt.
Toch is dat wel belangrijk, want Israël heeft het niet altijd even makkelijk. Politiek gescheiden houden? Nou nee, dat is nog nooit gelukt (zo waren er in het verleden al problemen met een land als Marokko, waardoor die ook maar eenmalig hebben meegedaan).
Ik gun het dit nummer wel om door te gaan. Of het lukt om eenmaal in de finale hoog te scoren betwijfel ik erg. Er zijn andere uptempo nummers die beter beklijven.
En daarmee is dit mijn volledige lijst geworden. Een lijst di nog wel even blijft schuiven de komende dagen. En op het festival zelf verandert er altijd wel wat zoals dat hoort.
Ik heb niet echt één grote favoriet dit jaar. De top 4 is voor mij eigenlijk gelijk aan elkaar.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Bulgarije
6. Finland
7. Armenië
8. Cyprus
9. Verenigd Koninkrijk
10. Australië
11. Hongarije
12. Noorwegen
13. Wit-Rusland
14. Kroatië
15. Azerbeidzjan
16. Tsjechië
17. IJsland
18. Israël
19. Albanië
20. Ierland
21. Slovenië
22. Duitsland
23. Oostenrijk
24. Griekenland
25. Zweden
26. Montenegro
27. Letland
28. Roemenië
29. Estland
30. Macedonië
31. Oekraïne
32. Nederland
33. Moldavië
34. Spanje
35. San Marino
36. Malta
37. Zwitserland
38. Servië
39. Polen
40. Denemarken
41. Litouwen
42. Georgië
Voorspellingen:
Winst voor Italië. Nederland haalt de finale niet (ook al zou dat op het randje wel mogelijk moeten zijn) en België gaat de grote teleurstelling zijn (tijdens de repetities viel al op dat ze niet goed overkwam zo alleen op het podium, iets waar ik doorlopend al voor vrees).
Vanaf morgen wat mij betreft weer elke dag een favoriet en guilty pleasure.Dat we dan misschien dezelfde nummers als vorig jaar plaatsen moet niet erg zijn.
Imri Ziv,nu omgedoopt tot IMRI, stond in 2015 en 2016 als backing vocal op het podium. Dat zie je wel vaker gebeuren op het Songfestival.
Dit jaar mag hij voor de nodige uptempo noot zorgen met een heel klink beetje oosterse invloed. Helaas lijkt dat steeds meer te verdwijnen om plaats te maken voor fabriekspop naar Zweeds model. Ik betreur dat. Maar ja, ik betreur ook het vertrek van de orkesten en de regel dat er in de eigen taal gezongen moet worden.
IMRI sluit de voorrondes prima af met een nummer waar weinig mis mee is, maar ook wat niet heel erg opvalt. Als het voorbij is weet je al niet meer wat je gehoord hebt.
Toch is dat wel belangrijk, want Israël heeft het niet altijd even makkelijk. Politiek gescheiden houden? Nou nee, dat is nog nooit gelukt (zo waren er in het verleden al problemen met een land als Marokko, waardoor die ook maar eenmalig hebben meegedaan).
Ik gun het dit nummer wel om door te gaan. Of het lukt om eenmaal in de finale hoog te scoren betwijfel ik erg. Er zijn andere uptempo nummers die beter beklijven.
En daarmee is dit mijn volledige lijst geworden. Een lijst di nog wel even blijft schuiven de komende dagen. En op het festival zelf verandert er altijd wel wat zoals dat hoort.
Ik heb niet echt één grote favoriet dit jaar. De top 4 is voor mij eigenlijk gelijk aan elkaar.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Bulgarije
6. Finland
7. Armenië
8. Cyprus
9. Verenigd Koninkrijk
10. Australië
11. Hongarije
12. Noorwegen
13. Wit-Rusland
14. Kroatië
15. Azerbeidzjan
16. Tsjechië
17. IJsland
18. Israël
19. Albanië
20. Ierland
21. Slovenië
22. Duitsland
23. Oostenrijk
24. Griekenland
25. Zweden
26. Montenegro
27. Letland
28. Roemenië
29. Estland
30. Macedonië
31. Oekraïne
32. Nederland
33. Moldavië
34. Spanje
35. San Marino
36. Malta
37. Zwitserland
38. Servië
39. Polen
40. Denemarken
41. Litouwen
42. Georgië
Voorspellingen:
Winst voor Italië. Nederland haalt de finale niet (ook al zou dat op het randje wel mogelijk moeten zijn) en België gaat de grote teleurstelling zijn (tijdens de repetities viel al op dat ze niet goed overkwam zo alleen op het podium, iets waar ik doorlopend al voor vrees).
Vanaf morgen wat mij betreft weer elke dag een favoriet en guilty pleasure.Dat we dan misschien dezelfde nummers als vorig jaar plaatsen moet niet erg zijn.
0
geplaatst: 1 mei 2017, 10:52 uur
Ook Israël is een van mijn favoriete landen op het Songfestival. Het wordt teveel om al mijn favorieten op te noemen, maar ook de afgelopen jaren kwamen ze met zeer goede nummers aanzetten. Er zijn maar enkele jaren in de recente geschiedenis waarin ik de Israëlische inzending niet goed vond.
Dit jaar vind ik de inzending ook weer prima, maar ik ben er minder gek op dan normaal. Dan vond ik in het genre uptempo-met-etnisch-sausje Golden Boy (2015) een stuk leuker. Toch is I Feel Alive nog een van mijn favorieten in de tweede halve finale en ik hoop dat het live goed uit de verf gaat komen, wat bij dit soort uptempo inzendingen altijd erg van de staging afhangt.
Dit is gewoon een vrolijk, opzwepend, zomers nummertje. Niet erg bijzonder, maar er is ook weinig mis mee. Ik voorspel wel een finaleplaats voor Israël, maar eenmaal daar zie ik het niet verder komen dan de middenmoot.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Wit-Rusland
7. Azerbeidzjan
8. Hongarije
9. Bulgarije
10. Cyprus
11. Kroatië
12. Moldavië
13. Ierland
14. Estland
15. Verenigd Koninkrijk
16. Israël
17. Spanje
18. Oostenrijk
19. Australië
20. Montenegro
21. Zweden
22. Slovenië
23. Tsjechië
24. Macedonië
25. Polen
26. Letland
27. Noorwegen
28. Armenië
29. Griekenland
30. Oekraïne
31. Albanië
32. Duitsland
33. Nederland
34. Servië
35. IJsland
36. Zwitserland
37. San Marino
38. Roemenië
39. Malta
40. Georgië
41. Denemarken
42. Litouwen
Ik voorspel ook een winst voor Italië, maar Bulgarije zou het ook nog moeilijk kunnen maken. Ook Zweden en Armenië zie ik het goed doen. Finland, Wit-Rusland, Hongarije en Kroatië (mits goede performance) zie ik als de dark horses.
Ik vrees inderdaad ook dat België gaat floppen, maar ik blijf duimen dat het bij de volgende repetities nog goed gaat komen. Ook Macedonië zie ik een fanflop worden.
Wat betreft Nederland zie ik ze de finale nog wel halen, maar eenmaal daar gaat het niet bijster hoog eindigen. Ik voorspel een heel hoge score bij de jury en de onderste regionen bij de televote. Wel voorspel ik een nogal banale staging. Ik had ook iets gelezen over eventuele familiefoto's geprojecteerd op de LED wand, maar ik verkies om dat nu nog even niet te geloven...
Ik heb nu al weer zin in de favorieten en guilty pleasures
. Ik zal eerst een paar plaatsen waar ik vorig jaar niet aan toe was gekomen en daarna eventueel weer een paar die ik vorig jaar al had geplaatst.
Ook Israël is een van mijn favoriete landen op het Songfestival. Het wordt teveel om al mijn favorieten op te noemen, maar ook de afgelopen jaren kwamen ze met zeer goede nummers aanzetten. Er zijn maar enkele jaren in de recente geschiedenis waarin ik de Israëlische inzending niet goed vond.
Dit jaar vind ik de inzending ook weer prima, maar ik ben er minder gek op dan normaal. Dan vond ik in het genre uptempo-met-etnisch-sausje Golden Boy (2015) een stuk leuker. Toch is I Feel Alive nog een van mijn favorieten in de tweede halve finale en ik hoop dat het live goed uit de verf gaat komen, wat bij dit soort uptempo inzendingen altijd erg van de staging afhangt.
Dit is gewoon een vrolijk, opzwepend, zomers nummertje. Niet erg bijzonder, maar er is ook weinig mis mee. Ik voorspel wel een finaleplaats voor Israël, maar eenmaal daar zie ik het niet verder komen dan de middenmoot.
1. Portugal
2. Italië
3. België
4. Frankrijk
5. Finland
6. Wit-Rusland
7. Azerbeidzjan
8. Hongarije
9. Bulgarije
10. Cyprus
11. Kroatië
12. Moldavië
13. Ierland
14. Estland
15. Verenigd Koninkrijk
16. Israël
17. Spanje
18. Oostenrijk
19. Australië
20. Montenegro
21. Zweden
22. Slovenië
23. Tsjechië
24. Macedonië
25. Polen
26. Letland
27. Noorwegen
28. Armenië
29. Griekenland
30. Oekraïne
31. Albanië
32. Duitsland
33. Nederland
34. Servië
35. IJsland
36. Zwitserland
37. San Marino
38. Roemenië
39. Malta
40. Georgië
41. Denemarken
42. Litouwen
Ik voorspel ook een winst voor Italië, maar Bulgarije zou het ook nog moeilijk kunnen maken. Ook Zweden en Armenië zie ik het goed doen. Finland, Wit-Rusland, Hongarije en Kroatië (mits goede performance) zie ik als de dark horses.
Ik vrees inderdaad ook dat België gaat floppen, maar ik blijf duimen dat het bij de volgende repetities nog goed gaat komen. Ook Macedonië zie ik een fanflop worden.
Wat betreft Nederland zie ik ze de finale nog wel halen, maar eenmaal daar gaat het niet bijster hoog eindigen. Ik voorspel een heel hoge score bij de jury en de onderste regionen bij de televote. Wel voorspel ik een nogal banale staging. Ik had ook iets gelezen over eventuele familiefoto's geprojecteerd op de LED wand, maar ik verkies om dat nu nog even niet te geloven...
Ik heb nu al weer zin in de favorieten en guilty pleasures
. Ik zal eerst een paar plaatsen waar ik vorig jaar niet aan toe was gekomen en daarna eventueel weer een paar die ik vorig jaar al had geplaatst.
0
geplaatst: 1 mei 2017, 12:04 uur
Imri heeft het geluk om als laatste op te treden in de halve finale. Ik zie I Feel Alive wel in de finale belanden, maar verwacht geen top 10 daar. Gewoon een vrolijk deuntje die iedereen over een paar weken vergeten is.
1. Italië
2. Armenië
3. België
4. Wit-Rusland
5. Roemenië
6. Portugal
7. Verenigd Koninkrijk
8. Hongarije
9. Finland
10. Azerbeidzjan
11. Frankrijk
12. Macedonië
13. Ierland
14. Bulgarije
15. Nederland
16. Australië
17. Oostenrijk
18. Israël
19. Montenegro
20. Duitsland
21. Zwitserland
22. Zweden
23. Ijsland
24. Tsjechië
25. Albanië
26. Polen
27. Servië
28. Noorwegen
29. Griekenland
30. Spanje
31. Cyprus
32. Kroatië
33. Oekraïne
34. Slovenië
35. Malta
36. Estland
37. Letland
38. Moldavië
39. Denemarken
40. Georgië
41. San Marino
42. Litouwen
1. Italië
2. Armenië
3. België
4. Wit-Rusland
5. Roemenië
6. Portugal
7. Verenigd Koninkrijk
8. Hongarije
9. Finland
10. Azerbeidzjan
11. Frankrijk
12. Macedonië
13. Ierland
14. Bulgarije
15. Nederland
16. Australië
17. Oostenrijk
18. Israël
19. Montenegro
20. Duitsland
21. Zwitserland
22. Zweden
23. Ijsland
24. Tsjechië
25. Albanië
26. Polen
27. Servië
28. Noorwegen
29. Griekenland
30. Spanje
31. Cyprus
32. Kroatië
33. Oekraïne
34. Slovenië
35. Malta
36. Estland
37. Letland
38. Moldavië
39. Denemarken
40. Georgië
41. San Marino
42. Litouwen
0
geplaatst: 1 mei 2017, 15:23 uur
Misschien haak ik volgend jaar ook aan, tot nu toe vind ik het te leuk om ook op de avonden zelf verrast te worden en luister ik een deel van de nummers, niet alle. Maar die voorpret hier wordt met het jaar gezelliger, dus wie weet.
0
geplaatst: 1 mei 2017, 15:50 uur
1. Frankrijk (eindigt bij mij sowieso in de top 5. Prachtig liedje en van Alma word ik erg vrolijk. Waarschijnlijk heeft ze een erg lief karakter
)
2. Finland (kan nog iets zakken, maar eindigt wel hoog in mijn lijstje. Na ongeveer 2 minuten zit er een prachtig stukje in het liedje)
3. België (kan nog flink zakken in mijn lijstje, maar voor nu een hoge positie. Prima, modern liedje!)
4. Azerbeidzjan (ik verwacht dat dit liedje bij het echte ESF ook hoog gaat eindigen. Zou nog tweede of derde in mijn eigen lijstje kunnen worden)
5. Italië (verwachte winnaar bij het echte ESF. Zou bij mij nog derde of vierde kunnen worden)
6. Portugal (eindigt bij mij sowieso in de top 10. Top 5 is mogelijk. Prachtige muziek!)
7. Wit-Rusland (kan zelfs nog iets stijgen in mijn lijstje. Ik word hier erg vrolijk van, hoewel het liedje wel wat simpeltjes is. De beste inzending van Wit-Rusland die ik mij kan herinneren)
8. Cyprus (de beste inzending van Cyprus die ik mij kan herinneren. Liedje met hitpotentie)
9. Macedonië (ik houd wel van dit soort dance, maar dit kan ook een flinke zakker worden in mijn lijst)
10. Kroatië (prachtige kitsch, net zoals Israël vorig jaar. Dat liedje vond ik nog beter. Als dit live misgaat, kan het liedje nog flink zakken in mijn lijst)
11. Polen (kan nog in mijn top 10 eindigen. Prima zangeres en een mooi liedje)
12. Estland (kan in mijn top 10 eindigen. Beetje hetzelfde niveau als O'G3NE wat mij betreft)
13. Nederland (heel misschien top 10 in mijn lijst, maar kan nog zakken. Ik heb trouwens niet al te hoge verwachtingen voor het echte ESF...)
14. Albanië (kan flink stijgen, maar ook flink dalen in mijn lijst. Ik vind deze inzending een stuk beter dan de Albanese inzending van vorig jaar)
15. Slovenië (zit bij mij in de lift. Hopelijk gaat dit live een beetje goed)
16. Ierland (ik kan dit persoonlijk nog wel waarderen, maar ik ben bang dat dit niets wordt op het echte ESF)
17. Rusland (doet niet mee. Ik vind dit een matig liedje, maar een prima zangeres)
18. Bulgarije (klimt gestaag in mijn lijstje. Verwacht ik veel van bij het echte ESF)
19. Griekenland (altijd degelijk, Griekenland. Ik kan dit soort Songfestival-dance wel waarderen)
20. Israël (vorig jaar was Israël één van mijn grote favorieten. Dit jaar een echte middenmoter voor mij)
21. Armenië (begin ik steeds meer te waarderen. Kan nog stijgen. Vorig jaar was Armenië mijn nummer 5, totdat het meisje begon te zingen in de finale. Toen donderde het liedje naar beneden in mijn lijstje. Hopelijk legt de Armeense inzending dit jaar de omgekeerde weg af)
22. Oekraïne (kan nog iets stijgen, maar ook nog iets zakken in mijn lijstje. Echt geweldig vind ik het niet, maar wel degelijk)
23. Malta (kan nog flink stijgen in mijn lijstje. Top 10/12 is mogelijk als dit live zuiver gezongen wordt)
24. Verenigd Koninkrijk (zat tot gisteravond in een dalende lijn. Bij de Graham Norton Show had de zangeres gisteren een prima optreden. Wie weet stijgt onze vriendin uit Wales nog in mijn lijstje)
25. Denemarken (kan nog stijgen. Matig liedje, prima zangeres)
26. Australië (nog een redelijk hoge positie voor dit liedje. Hij kan wel zingen, maar ik vind dit van die lauwe muziek. Niet slecht of zo, maar niet helemaal mijn ding)
27. Zweden (wat is er aan de hand met dit Songfestivalland bij uitstek? Misschien scoort dit liedje nog wel behoorlijk bij het echte ESF, maar ik vind zowel de zanger als het liedje maar matig)
28. Zwitserland (kan nog in mijn top 20 eindigen. Wel een redelijk liedje)
29. Montenegro (dit liedje kan nog stijgen, maar ook nog een beetje dalen in mijn lijst. Best leuk eigenlijk. Die zanger vind ik eng)
30. IJsland (het kan vriezen, het kan dooien. Dit liedje kan nog een beetje stijgen, maar ook nog een beetje dalen in mijn lijstje)
31. Servië (dit liedje vind ik op dit moment iets minder dan enkele bovenstaande, maar het liedje heeft de potentie om nog flink te stijgen in mijn lijstje. Top 20 is nog mogelijk)
32. Duitsland (ook al ben ik docent Duits, Duitsland en Sgt. Revolver is geen gelukkige combinatie op het Songfestival. Voorgaande jaren vond ik de Duitse inzendingen vaak slecht, dit jaar zou ik de inzending omschrijven als matig. Wordt bij mij zeker geen top 20. Doe mij maar Lena)
33. Oostenrijk (ook weer zo'n tam liedje. Kan nog wel iets stijgen, maar zal niet tot mijn favorieten gaan behoren)
34. Noorwegen (net als Denemarken en Zweden komt Noorwegen dit jaar met een matige inzending. Normaal vormt Noorwegen samen met Denemarken, Italië, Spanje en Zweden mijn top 5 van Songfestivallanden, maar op Italië na komen de landen dit jaar wat mij betreft niet met topnummers)
35. Letland (een redelijk spannend liedje, maar matig gezongen. Kan nog wel stijgen, want slecht vind ik het liedje niet)
36. Tsjechië (slechte zangeres en een matig liedje. Dit gaat niet goed scoren denk ik, tenzij de zangeres live een topprestatie levert. Dan zou het liedje bij mij ook nog iets kunnen stijgen)
37. Spanje (Spanje heeft jaren achter elkaar prima inzendingen gehad. Dit liedje vind ik echter helemaal niets. Voor straf op plaats 37)
38. Hongarije (Hongarije is niet bepaald mijn favoriete land op het Songfestival. Sommigen schijnen dit prachtig te vinden, maar ik vind hier niets aan. Vorig jaar vond ik de Hongaarse inzending ook al niets)
39. Moldavië (dat getetter op die saxofoon word ik niet vrolijk van. De basis van dit liedje vind ik in principe niet eens zo verkeerd, maar hoger dan plaats 38 gaat dit liedje niet eindigen bij mij)
40. Roemenië (ik heb in principe niet zoveel tegen het jodelen van dat meisje, maar die meneer had ze thuis moeten laten)
41. San Marino (dit liedje eindigt hooguit op plaats 38 of 39. Wat veilig en saai. Dan heb ik liever getetter op een saxofoon of gejodel)
42. Georgië (om met Zachary te spreken: deze zangeres nodig ik thuis uit, als mijn ramen eruit moeten. Vreselijk dit. Dat Britpopachtige liedje van vorig jaar vond ik prima!)
43. Litouwen (nog erger dan de Georgische inzending. Ik vind dit een afschuwelijk liedje)
)2. Finland (kan nog iets zakken, maar eindigt wel hoog in mijn lijstje. Na ongeveer 2 minuten zit er een prachtig stukje in het liedje)
3. België (kan nog flink zakken in mijn lijstje, maar voor nu een hoge positie. Prima, modern liedje!)
4. Azerbeidzjan (ik verwacht dat dit liedje bij het echte ESF ook hoog gaat eindigen. Zou nog tweede of derde in mijn eigen lijstje kunnen worden)
5. Italië (verwachte winnaar bij het echte ESF. Zou bij mij nog derde of vierde kunnen worden)
6. Portugal (eindigt bij mij sowieso in de top 10. Top 5 is mogelijk. Prachtige muziek!)
7. Wit-Rusland (kan zelfs nog iets stijgen in mijn lijstje. Ik word hier erg vrolijk van, hoewel het liedje wel wat simpeltjes is. De beste inzending van Wit-Rusland die ik mij kan herinneren)
8. Cyprus (de beste inzending van Cyprus die ik mij kan herinneren. Liedje met hitpotentie)
9. Macedonië (ik houd wel van dit soort dance, maar dit kan ook een flinke zakker worden in mijn lijst)
10. Kroatië (prachtige kitsch, net zoals Israël vorig jaar. Dat liedje vond ik nog beter. Als dit live misgaat, kan het liedje nog flink zakken in mijn lijst)
11. Polen (kan nog in mijn top 10 eindigen. Prima zangeres en een mooi liedje)
12. Estland (kan in mijn top 10 eindigen. Beetje hetzelfde niveau als O'G3NE wat mij betreft)
13. Nederland (heel misschien top 10 in mijn lijst, maar kan nog zakken. Ik heb trouwens niet al te hoge verwachtingen voor het echte ESF...)
14. Albanië (kan flink stijgen, maar ook flink dalen in mijn lijst. Ik vind deze inzending een stuk beter dan de Albanese inzending van vorig jaar)
15. Slovenië (zit bij mij in de lift. Hopelijk gaat dit live een beetje goed)
16. Ierland (ik kan dit persoonlijk nog wel waarderen, maar ik ben bang dat dit niets wordt op het echte ESF)
17. Rusland (doet niet mee. Ik vind dit een matig liedje, maar een prima zangeres)
18. Bulgarije (klimt gestaag in mijn lijstje. Verwacht ik veel van bij het echte ESF)
19. Griekenland (altijd degelijk, Griekenland. Ik kan dit soort Songfestival-dance wel waarderen)
20. Israël (vorig jaar was Israël één van mijn grote favorieten. Dit jaar een echte middenmoter voor mij)
21. Armenië (begin ik steeds meer te waarderen. Kan nog stijgen. Vorig jaar was Armenië mijn nummer 5, totdat het meisje begon te zingen in de finale. Toen donderde het liedje naar beneden in mijn lijstje. Hopelijk legt de Armeense inzending dit jaar de omgekeerde weg af)
22. Oekraïne (kan nog iets stijgen, maar ook nog iets zakken in mijn lijstje. Echt geweldig vind ik het niet, maar wel degelijk)
23. Malta (kan nog flink stijgen in mijn lijstje. Top 10/12 is mogelijk als dit live zuiver gezongen wordt)
24. Verenigd Koninkrijk (zat tot gisteravond in een dalende lijn. Bij de Graham Norton Show had de zangeres gisteren een prima optreden. Wie weet stijgt onze vriendin uit Wales nog in mijn lijstje)
25. Denemarken (kan nog stijgen. Matig liedje, prima zangeres)
26. Australië (nog een redelijk hoge positie voor dit liedje. Hij kan wel zingen, maar ik vind dit van die lauwe muziek. Niet slecht of zo, maar niet helemaal mijn ding)
27. Zweden (wat is er aan de hand met dit Songfestivalland bij uitstek? Misschien scoort dit liedje nog wel behoorlijk bij het echte ESF, maar ik vind zowel de zanger als het liedje maar matig)
28. Zwitserland (kan nog in mijn top 20 eindigen. Wel een redelijk liedje)
29. Montenegro (dit liedje kan nog stijgen, maar ook nog een beetje dalen in mijn lijst. Best leuk eigenlijk. Die zanger vind ik eng)
30. IJsland (het kan vriezen, het kan dooien. Dit liedje kan nog een beetje stijgen, maar ook nog een beetje dalen in mijn lijstje)
31. Servië (dit liedje vind ik op dit moment iets minder dan enkele bovenstaande, maar het liedje heeft de potentie om nog flink te stijgen in mijn lijstje. Top 20 is nog mogelijk)
32. Duitsland (ook al ben ik docent Duits, Duitsland en Sgt. Revolver is geen gelukkige combinatie op het Songfestival. Voorgaande jaren vond ik de Duitse inzendingen vaak slecht, dit jaar zou ik de inzending omschrijven als matig. Wordt bij mij zeker geen top 20. Doe mij maar Lena)
33. Oostenrijk (ook weer zo'n tam liedje. Kan nog wel iets stijgen, maar zal niet tot mijn favorieten gaan behoren)
34. Noorwegen (net als Denemarken en Zweden komt Noorwegen dit jaar met een matige inzending. Normaal vormt Noorwegen samen met Denemarken, Italië, Spanje en Zweden mijn top 5 van Songfestivallanden, maar op Italië na komen de landen dit jaar wat mij betreft niet met topnummers)
35. Letland (een redelijk spannend liedje, maar matig gezongen. Kan nog wel stijgen, want slecht vind ik het liedje niet)
36. Tsjechië (slechte zangeres en een matig liedje. Dit gaat niet goed scoren denk ik, tenzij de zangeres live een topprestatie levert. Dan zou het liedje bij mij ook nog iets kunnen stijgen)
37. Spanje (Spanje heeft jaren achter elkaar prima inzendingen gehad. Dit liedje vind ik echter helemaal niets. Voor straf op plaats 37)
38. Hongarije (Hongarije is niet bepaald mijn favoriete land op het Songfestival. Sommigen schijnen dit prachtig te vinden, maar ik vind hier niets aan. Vorig jaar vond ik de Hongaarse inzending ook al niets)
39. Moldavië (dat getetter op die saxofoon word ik niet vrolijk van. De basis van dit liedje vind ik in principe niet eens zo verkeerd, maar hoger dan plaats 38 gaat dit liedje niet eindigen bij mij)
40. Roemenië (ik heb in principe niet zoveel tegen het jodelen van dat meisje, maar die meneer had ze thuis moeten laten)
41. San Marino (dit liedje eindigt hooguit op plaats 38 of 39. Wat veilig en saai. Dan heb ik liever getetter op een saxofoon of gejodel)
42. Georgië (om met Zachary te spreken: deze zangeres nodig ik thuis uit, als mijn ramen eruit moeten. Vreselijk dit. Dat Britpopachtige liedje van vorig jaar vond ik prima!)
43. Litouwen (nog erger dan de Georgische inzending. Ik vind dit een afschuwelijk liedje)
0
geplaatst: 1 mei 2017, 17:13 uur
Ik heb mijn guilty pleasures en favorieten van vorig jaar even opgezocht en ik ga proberen dit jaar weer andere nummers te plaatsen. Ik heb er zin in!
Overigens lijken de lijstjes dit jaar meer dan ooit op elkaar.
0
geplaatst: 1 mei 2017, 20:01 uur
starbright boy schreef:
Misschien haak ik volgend jaar ook aan, tot nu toe vind ik het te leuk om ook op de avonden zelf verrast te worden en luister ik een deel van de nummers, niet alle. Maar die voorpret hier wordt met het jaar gezelliger, dus wie weet.
Er is niets mis mee om het Songfestival eens een jaartje op een andere manier te beleven (zonder voorpret, maar mét verrassingselementen). Als je maar weet dat je volgend jaar van harte welkom bent tijden de voorbeschouwingen. Misschien haak ik volgend jaar ook aan, tot nu toe vind ik het te leuk om ook op de avonden zelf verrast te worden en luister ik een deel van de nummers, niet alle. Maar die voorpret hier wordt met het jaar gezelliger, dus wie weet.

0
geplaatst: 1 mei 2017, 20:04 uur
aERodynamIC schreef:
Volgens mij val ik alleen een beetje uit de toon. Ik vind Finland verschrikkelijk, Portugal maar zozo, Moldavië en Roemenië behoorlijk tof en Nederland zelfs fantastisch.Overigens lijken de lijstjes dit jaar meer dan ooit op elkaar.
Ondanks alles worden jullie bijdrages zeker gewaardeerd, hoor.

0
geplaatst: 1 mei 2017, 20:23 uur
41. Estland: Koit Toome & Laura - Verona
Die ahahahaa's vind ik een beetje te veel van het goede. Iets minder kef had best gemogen. Niettemin is het een goed liedje. Modern, fris en aanstekelijk, ondanks dat er op het eerste gehoor niet echt een duidelijke structuur en refrein in het liedje zitten. Qua staging zie ik voldoende kansen om er iets moois van te maken, dus ik schat dat de top 10 best haalbaar moet zijn.
Na 41 liedjes ben ik door mijn inspiratie heen, dus ik houd het kort: Leuk nummer, modern, beetje simpel, maar goed genoeg voor de finale. Dat Oosterse sausje hadden ze gerust over het hele liedje mogen gieten in plaats van maar 15 seconden. Toch maakt dit voor mij net het verschil tussen een oppervlakkig popdeuntje en een liedje dat even blijft hangen.
1. Nederland
2. Azerbeidzjan
3. Italië
4. Hongarije
5. Armenië
6. Oekraïne
7. Frankrijk
8. Verenigd Koninkrijk
9. Albanië
10. Moldavië
11. Macedonië
12. Roemenië
13. België
14. Oostenrijk
15. Denemarken
16. Duitsland
17. Israël
18. Wit-Rusland
19. Estland
20. Tsjechië
21. Servië
22. Zwitserland
23. Bulgarije
24. Litouwen
25. Griekenland
26. Kroatië
27. Portugal
28. Australië
29. Noorwegen
30. Polen
31. Letland
32. Cyprus
33. Montenegro
34. Ierland
35. Zweden
36. IJsland
37. Spanje
38. San Marino
39. Georgië
40. Malta
41. Slovenië
42. Finland
Die ahahahaa's vind ik een beetje te veel van het goede. Iets minder kef had best gemogen. Niettemin is het een goed liedje. Modern, fris en aanstekelijk, ondanks dat er op het eerste gehoor niet echt een duidelijke structuur en refrein in het liedje zitten. Qua staging zie ik voldoende kansen om er iets moois van te maken, dus ik schat dat de top 10 best haalbaar moet zijn.
Na 41 liedjes ben ik door mijn inspiratie heen, dus ik houd het kort: Leuk nummer, modern, beetje simpel, maar goed genoeg voor de finale. Dat Oosterse sausje hadden ze gerust over het hele liedje mogen gieten in plaats van maar 15 seconden. Toch maakt dit voor mij net het verschil tussen een oppervlakkig popdeuntje en een liedje dat even blijft hangen.
1. Nederland
2. Azerbeidzjan
3. Italië
4. Hongarije
5. Armenië
6. Oekraïne
7. Frankrijk
8. Verenigd Koninkrijk
9. Albanië
10. Moldavië
11. Macedonië
12. Roemenië
13. België
14. Oostenrijk
15. Denemarken
16. Duitsland
17. Israël
18. Wit-Rusland
19. Estland
20. Tsjechië
21. Servië
22. Zwitserland
23. Bulgarije
24. Litouwen
25. Griekenland
26. Kroatië
27. Portugal
28. Australië
29. Noorwegen
30. Polen
31. Letland
32. Cyprus
33. Montenegro
34. Ierland
35. Zweden
36. IJsland
37. Spanje
38. San Marino
39. Georgië
40. Malta
41. Slovenië
42. Finland
0
geplaatst: 1 mei 2017, 20:44 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Volgens mij val ik alleen een beetje uit de toon. Ik vind Finland verschrikkelijk, Portugal maar zozo, Moldavië en Roemenië behoorlijk tof en Nederland zelfs fantastisch. Ik vind Moldavië ook tof hoor!

Zelf vind ik zo te zien als een van de weinigen Spanje wel leuk en heb ik niets met Armenië. Maar verder is mijn lijstje erg inwisselbaar met de anderen hier. Best apart hoeveel we op een lijn zitten dit jaar; volgens mij was dat vorig jaar veel minder.
0
geplaatst: 1 mei 2017, 21:55 uur
Normaal heeft iedereen zo zijn eigen favorieten ja en nu zijn we het er over het algemeen wel over eens wat de leukste nummers zijn. Goed, stoepkrijt valt er inderdaad wat buiten maar dat is toch best weinig gezien het aantal deelnemers hier. Andere jaren zijn die verschillen groter.
Sowieso best een sterk jaar, maar wel een ietwat saai jaar waar niet zo veel gebeurt en alles erg dicht tegen elkaar aan schuurt. Heel opvallende dingen zitten er niet echt tussen. Misschien Portugal.
Overigens neemt zuslief momenteel de honneurs waar, omdat haar broer er nog niet is (zijn gezondheid schijnt hem parten te spelen en hij had andere verplichtingen):
Sowieso best een sterk jaar, maar wel een ietwat saai jaar waar niet zo veel gebeurt en alles erg dicht tegen elkaar aan schuurt. Heel opvallende dingen zitten er niet echt tussen. Misschien Portugal.
Overigens neemt zuslief momenteel de honneurs waar, omdat haar broer er nog niet is (zijn gezondheid schijnt hem parten te spelen en hij had andere verplichtingen):
0
geplaatst: 2 mei 2017, 06:26 uur
1 Portugal
2 Bulgarije
3 België
4 Cyprus
5 Frankrijk
6 Kroatië
7 Oostenrijk
8 Ierland
9 Australië
10 Italië
11 Finland
12 Wit-Rusland
13 Slovenië
14 Tsjechië
15 Ijsland
16 Zweden
17 Spanje
18 Estland
19 Israel
20 Azerbeidzjan
21 Hongarije
22 Montenegro
23 Nederland
24 Moldavië
25 Zwitserland
26 Noorwegen
27 Armenië
28 Verenigd Koninkrijk
29 Oekraïne
30 Letland
31 San Marino
32 Denemarken
33 Polen
34 Macedonië
35 Griekenland
36 Malta
37 Albanië
38 Duitsland
39 Servië
40 Litouwen
41 Georgië
42 Roemenië
2 Bulgarije
3 België
4 Cyprus
5 Frankrijk
6 Kroatië
7 Oostenrijk
8 Ierland
9 Australië
10 Italië
11 Finland
12 Wit-Rusland
13 Slovenië
14 Tsjechië
15 Ijsland
16 Zweden
17 Spanje
18 Estland
19 Israel
20 Azerbeidzjan
21 Hongarije
22 Montenegro
23 Nederland
24 Moldavië
25 Zwitserland
26 Noorwegen
27 Armenië
28 Verenigd Koninkrijk
29 Oekraïne
30 Letland
31 San Marino
32 Denemarken
33 Polen
34 Macedonië
35 Griekenland
36 Malta
37 Albanië
38 Duitsland
39 Servië
40 Litouwen
41 Georgië
42 Roemenië
0
geplaatst: 2 mei 2017, 10:45 uur
Vanaf vandaag telkens een guilty pleasure en een 'verantwoorde' favoriet:
De guilty pleasure van vandaag is er eentje uit Luxemburg 1980. De Papa Pingouin van Sophie en Magalay. Fouter dan fout kan het niet, ook de act, maar ik blijf dit graag meezingen (voor zover mijn Frans toereikend is).
Ik blijf het bij de Franse taal en Luxemburg houden vandaag in de vorm van een enorme top 10 favoriet die ik vorig jaar niet geplaatst heb: Vicky Leandros met L'Amour est Bleu uit 1967. In Canada is een album uitgebracht met dit nummer en andere Franstalige nummers van haar. Niet makkelijk aan te komen, maar ik moest en zou het hebben. Het is me inmiddels gelukt en het blijft genieten van dit nummer.
De guilty pleasure van vandaag is er eentje uit Luxemburg 1980. De Papa Pingouin van Sophie en Magalay. Fouter dan fout kan het niet, ook de act, maar ik blijf dit graag meezingen (voor zover mijn Frans toereikend is).
Ik blijf het bij de Franse taal en Luxemburg houden vandaag in de vorm van een enorme top 10 favoriet die ik vorig jaar niet geplaatst heb: Vicky Leandros met L'Amour est Bleu uit 1967. In Canada is een album uitgebracht met dit nummer en andere Franstalige nummers van haar. Niet makkelijk aan te komen, maar ik moest en zou het hebben. Het is me inmiddels gelukt en het blijft genieten van dit nummer.
0
geplaatst: 2 mei 2017, 11:00 uur
Alvast twee leuke inzendingen aERodynamIC! Die lagen hier ook nog op de stapel (gelukkig niet voor vandaag).
In navolging van mijn grote favoriet dit jaar begin ik met twee inzendingen uit Portugal, toevallig ook nog eens uit twee opeenvolgende jaren.
In 2009 trad Portugal aan met dit aanstekelijke liedje met invloeden van Portugese folklore. Dit zijn van die vrolijke liedjes waarvoor ik het Songfestival graag kijk. Heerlijk feelgood, en ook leuk in beeld gebracht met al die kleuren. Ondanks een finaleplaats kwam deze inzending niet hoger dan de middenmoot met een 15e plek.
Een jaar eerder was deze prachtige fado-geïnspireerde ballad van Portugal een van mijn grote favorieten in een verder maar matig jaar. Het zou een van Portugal’s hoogste scores van dit millenium worden, maar alsnog werd Vania Fernandes ‘slechts’ 13e. Waaraan het lag? Geen idee. Ik hou het maar even op de slechte smaak van de Europeanen, die Dima Bilan immers lieten winnen. Jammer genoeg was er dat jaar nog geen jury die de boel kon redden.
In navolging van mijn grote favoriet dit jaar begin ik met twee inzendingen uit Portugal, toevallig ook nog eens uit twee opeenvolgende jaren.
In 2009 trad Portugal aan met dit aanstekelijke liedje met invloeden van Portugese folklore. Dit zijn van die vrolijke liedjes waarvoor ik het Songfestival graag kijk. Heerlijk feelgood, en ook leuk in beeld gebracht met al die kleuren. Ondanks een finaleplaats kwam deze inzending niet hoger dan de middenmoot met een 15e plek.
Een jaar eerder was deze prachtige fado-geïnspireerde ballad van Portugal een van mijn grote favorieten in een verder maar matig jaar. Het zou een van Portugal’s hoogste scores van dit millenium worden, maar alsnog werd Vania Fernandes ‘slechts’ 13e. Waaraan het lag? Geen idee. Ik hou het maar even op de slechte smaak van de Europeanen, die Dima Bilan immers lieten winnen. Jammer genoeg was er dat jaar nog geen jury die de boel kon redden.
0
geplaatst: 2 mei 2017, 14:03 uur
Ik ben de repetitie livestream aan het kijken en O'G3NE is net geweest. Overal positieve reacties en men verwacht nu dat het zeker een finaleplaats gaat worden.
Oordeel zelf (maar 30 seconden):
Oordeel zelf (maar 30 seconden):
0
geplaatst: 2 mei 2017, 14:27 uur
Dark horse lees ik ook en Common Linnets verrassing deel 2. Ik gun het ze wel ook al is het mijn lied niet.
0
geplaatst: 2 mei 2017, 14:32 uur
Nee, mijn lied is het ook niet. Daar zal ook niet veel aan veranderen, maar het zou wel tof zijn als ze het goed gaan doen.
Overigens denk ik dat we - met name van het camerawerk - echt nog weinig meekrijgen nu. Ik vind het er zelf namelijk in dat filmpje niet zo bijzonder uitzien allemaal, of ben ik nou gek?
Overigens denk ik dat we - met name van het camerawerk - echt nog weinig meekrijgen nu. Ik vind het er zelf namelijk in dat filmpje niet zo bijzonder uitzien allemaal, of ben ik nou gek?
0
geplaatst: 2 mei 2017, 15:58 uur
Als ik het zo terugkijk, vind ik het Songfestival in de eerste helft van de jaren 70 sowieso erg sterk. Met de periode 1998-2008 heb ik iets minder (maar ook toen was het best leuk om naar te kijken). Daarvoor hadden we nog prachtige winnaars als Secret Garden en Eimear Quinn.
Qua winnaars van voor de jaren 70, vind ik dit liedje erg mooi:
Qua winnaars van voor de jaren 70, vind ik dit liedje erg mooi:
0
geplaatst: 2 mei 2017, 16:12 uur
Ik ga ook weer eens meedoen met guilty pleasures en favorieten.
Als Guilty pleasure een nummer waar weinig mensen een cent voor gaven op deze site als ik me goed herinner en toen ik het hoorde vond ik het meteen leuk en wist ik dat het de finale vrij makkelijk zou halen, wat ook gebeurde. Ik zet het nog weleens op. Belgie 2013:
Misschien vind ik Frankrijk als geheel wel het beste land ooit op het songfestival. Regelmatig gewaagde, afwijkende inzendingen. Vaak smaakvol en bijna nooit plat en ze lijken er niet in zak en as te zitten als het eens een paar jaar tegenzit, maar gewoon door te gaan met wat ze altijd doen. Een van de toppers is deze uit 1990.
Nog mooier werd het een jaar later in wellicht mijn favoriete eurovisie-inzending ooit.
Als Guilty pleasure een nummer waar weinig mensen een cent voor gaven op deze site als ik me goed herinner en toen ik het hoorde vond ik het meteen leuk en wist ik dat het de finale vrij makkelijk zou halen, wat ook gebeurde. Ik zet het nog weleens op. Belgie 2013:
Misschien vind ik Frankrijk als geheel wel het beste land ooit op het songfestival. Regelmatig gewaagde, afwijkende inzendingen. Vaak smaakvol en bijna nooit plat en ze lijken er niet in zak en as te zitten als het eens een paar jaar tegenzit, maar gewoon door te gaan met wat ze altijd doen. Een van de toppers is deze uit 1990.
Nog mooier werd het een jaar later in wellicht mijn favoriete eurovisie-inzending ooit.
0
geplaatst: 2 mei 2017, 16:20 uur
aERodynamIC schreef:
Dark horse lees ik ook en Common Linnets verrassing deel 2. Ik gun het ze wel ook al is het mijn lied niet.
Dat zou mooi zijn. Ook ik heb behoorlijk hard lopen hakken op het nummer en het is mijn ding totaal niet, maar ik gun het ze natuurlijk ook.
Kleding is trouwens goed. Veilig misschien, maar goed gekozen. Rest is nog niet echt te beoordelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.