Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2017, 12:09 uur
Cerclezot schreef:
Nederland ondertussen 8e bij de bookmakers. België weggezakt naar plaats 13.
Nederland ondertussen 8e bij de bookmakers. België weggezakt naar plaats 13.
Zag het ja, had het van te voren niet verwacht dat NL het zo goed zou doen bij de bookmakers.
0
geplaatst: 8 mei 2017, 18:11 uur
Mijn guilty pleasure vandaag is er eentje uit 1991. Noorwegen stuurde toen Just 4 Fun met het nummer Mrs. Thompson. Alleen al dat haar van die zanger
Het nummer werd slechts zeventiende, dus ik sta er nogal alleen voor (daarom ook een guilty pleasure).
Maar ik vind dit dus zo'n lekker meezing nummer (fonetisch dan he).
Voor een favoriet ga ik terug naar 2003, ook uit Noorwegen, toen Jostein Hasselgård zijn nummer I'm Not Afraid to Move On mocht opvoeren. Het werd een succes want hij eindigde als vierde.
Het nummer werd slechts zeventiende, dus ik sta er nogal alleen voor (daarom ook een guilty pleasure).Maar ik vind dit dus zo'n lekker meezing nummer (fonetisch dan he).
Voor een favoriet ga ik terug naar 2003, ook uit Noorwegen, toen Jostein Hasselgård zijn nummer I'm Not Afraid to Move On mocht opvoeren. Het werd een succes want hij eindigde als vierde.
0
geplaatst: 8 mei 2017, 19:07 uur
Vandaag en morgen worden er in totaal drie dress rehearsals afgewerkt door de deelnemers aan de eerste halve finale. Weet iemand welke daarvan de jury rehearsal is? Dat kan ik nergens terugvinden.
Edit: Ah, toch nog gevonden.
Edit: Ah, toch nog gevonden.
Jury voting traditionally takes place during the Dress Rehearsal in the evening prior to each live show.
Vanavond dus.
0
geplaatst: 8 mei 2017, 19:39 uur
Vanmiddag was er ook al een live stream van de eerste dress rehearsal, maar die werd halverwege stopgezet (geen idee waarom, want het was volgens mij wel toegestaan). Van vanavond mogen er volgens mij geen beelden worden vrijgegeven, al lekt er soms wel wat uit.
Ik heb vanmiddag live gehoord dat Salvador in ieder geval goed bij stem is.
Gelukkig, ondanks dat hij gisteren nog een lange vlucht had. Hij kreeg volgens mij ook het grootste applaus in de zaal. Ook Blanche klonk een stuk beter dan we eerder deze week van haar hebben gehoord; hopelijk houdt ze dat vanavond ook nog vast.
Ik heb vanmiddag live gehoord dat Salvador in ieder geval goed bij stem is.
Gelukkig, ondanks dat hij gisteren nog een lange vlucht had. Hij kreeg volgens mij ook het grootste applaus in de zaal. Ook Blanche klonk een stuk beter dan we eerder deze week van haar hebben gehoord; hopelijk houdt ze dat vanavond ook nog vast.
0
geplaatst: 8 mei 2017, 21:11 uur
Via deze stream is nu de juryshow te horen: Live Stream: Semi Final 1 Dress Rehearsal and Jury Show – escYOUnited - escunited.com. Zonder beeld, want dat mag niet. Toch kunnen we zo al wel horen wie er vals zingt en wie niet. 

1
geplaatst: 8 mei 2017, 22:56 uur
Mijn guitly pleasure en favoriet van vandaag:
Zo ongeveer sinds de eeuwwisseling ligt het niveau bij de Britten gemiddeld het laagst denk ik. Een paar echt diepe dieptepunten uit de recente songfestivalgeschiedenis waren Brits (vooral Jemeni, Josh Dubovie en Scooch waren echt te erg) en ze scoorden vaak terecht erg slecht. Terwijl vooraf vaak in de Britse pers nog wel een sfeertje hangt dat ze wel zullen winnen of op zijn minst hoog eindigen. Een van de weinige leuke inzendingen uit die tijd was die van 2006: Daz Simpson met Teenage Life . Maar rap en het songfestival is nog altijd bepaald geen goede combinatie. Roemloos negentiende. Ik zet het in songfestivaltijd graag nog eens op.
En omdat My Star van Brainstorm elk jaar even moet langskomen in dit topic doe ik het dit jaar. De eerste Letse inzending is nog steeds veruit hun beste, voor mij zelfs top 5 ooit voor het hele songfestival. Op die rare avond van de vuurwerkramp (waar ik toch naar de Belg bleef kijken) was ik enorm voor ze aan het supporteren. Dat deed in mijn herinnering het Vlaamse commentaar ook trouwens (de Belgen hadden dat jaar wellicht de slechtste Waalse inzending ooit, Nathalie Sorce). Dat hielp: 12 punten uit Belgie. Nederland koos voor de Turkse inzending (en dat kwam niet door diasporastemmen, want dat jaar was er een jury door de vuurwerkramp). Dat zeiknummer uit Denemarken won. Brainstom werd respectabel derde.
Zo ongeveer sinds de eeuwwisseling ligt het niveau bij de Britten gemiddeld het laagst denk ik. Een paar echt diepe dieptepunten uit de recente songfestivalgeschiedenis waren Brits (vooral Jemeni, Josh Dubovie en Scooch waren echt te erg) en ze scoorden vaak terecht erg slecht. Terwijl vooraf vaak in de Britse pers nog wel een sfeertje hangt dat ze wel zullen winnen of op zijn minst hoog eindigen. Een van de weinige leuke inzendingen uit die tijd was die van 2006: Daz Simpson met Teenage Life . Maar rap en het songfestival is nog altijd bepaald geen goede combinatie. Roemloos negentiende. Ik zet het in songfestivaltijd graag nog eens op.
En omdat My Star van Brainstorm elk jaar even moet langskomen in dit topic doe ik het dit jaar. De eerste Letse inzending is nog steeds veruit hun beste, voor mij zelfs top 5 ooit voor het hele songfestival. Op die rare avond van de vuurwerkramp (waar ik toch naar de Belg bleef kijken) was ik enorm voor ze aan het supporteren. Dat deed in mijn herinnering het Vlaamse commentaar ook trouwens (de Belgen hadden dat jaar wellicht de slechtste Waalse inzending ooit, Nathalie Sorce). Dat hielp: 12 punten uit Belgie. Nederland koos voor de Turkse inzending (en dat kwam niet door diasporastemmen, want dat jaar was er een jury door de vuurwerkramp). Dat zeiknummer uit Denemarken won. Brainstom werd respectabel derde.
0
geplaatst: 8 mei 2017, 23:08 uur
Ik heb veel repetities gezien maar ik denk dat de UK echt kans maakt om in de top 3 te eindigen dit jaar. Zoooo goed! Echt top!
0
geplaatst: 8 mei 2017, 23:33 uur
Nu ben ik al Portugal fan dit jaar, maar de dress rehearsal wist me toch echt even goed te raken. Wat hoop ik toch dat dit land eindelijk eens gaat winnen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2017, 23:54 uur
Daz Sampson! 
De inzending van Roemenië dit jaar doet me er wel wat aan denken. Met name de opening.

De inzending van Roemenië dit jaar doet me er wel wat aan denken. Met name de opening.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 00:22 uur
aERodynamIC schreef:
Nu ben ik al Portugal fan dit jaar, maar de dress rehearsal wist me toch echt even goed te raken. Wat hoop ik toch dat dit land eindelijk eens gaat winnen.
Ik had hetzelfde. Op de live stream van de jury rehearsal kreeg deze ook echt het meeste applaus. Er kwam echt een soort applausbom in de pers studio.
Portugal stijgt ook in de odds (nog steeds tweede, maar komt dichter bij Italië). Zou het dan toch gaan gebeuren?
0
geplaatst: 9 mei 2017, 06:39 uur
Voor de guilty pleasure gaan we naar Litouwen van vorig jaar. Donny Montell met I've been waiting for this night. Hij werd 9e met 200 punten.
En een persoonlijke Belgische favoriet. Philippe Lafontaine en Macédomienne over zijn Macedonische vrouw. Hij werd in 1990 12e met 46 punten in Zagreb.
En een persoonlijke Belgische favoriet. Philippe Lafontaine en Macédomienne over zijn Macedonische vrouw. Hij werd in 1990 12e met 46 punten in Zagreb.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 07:24 uur
Litouwen 2016 stond ook nog op mijn GP-lijstje. Dat nummer ben ik na het festival alleen maar leuker gaan vinden.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 07:39 uur
Voordat ik me vanavond ga laten beïnvloeden door liveversies plaats ik nog even een update van mijn ranglijst. Ik houd het maar bij een top 10, want daarachter zit alles dicht op elkaar en ik heb de motivatie niet om die allemaal te gaan gaan rangschikken.
1. Nederland
2. Azerbeidzjan
3. Hongarije
4. Armenië
5. Italië
6. Verenigd Koninkrijk
7. Kroatië
8. Denemarken
9. Oekraïne
10. Roemenië, Albanië, Frankrijk en Duitsland (tien is eigenlijk te weinig, dus dan los ik het maar zo op)
1. Nederland
2. Azerbeidzjan
3. Hongarije
4. Armenië
5. Italië
6. Verenigd Koninkrijk
7. Kroatië
8. Denemarken
9. Oekraïne
10. Roemenië, Albanië, Frankrijk en Duitsland (tien is eigenlijk te weinig, dus dan los ik het maar zo op)
0
geplaatst: 9 mei 2017, 08:42 uur
Vandaag weer een guilty pleasure en een favoriet. De guilty pleasure weer uit de UK, de favoriet weer uit Frankrijk.
Ok, The Voice is best een mooie winnaar, maar wat was het verfrissend geweest als in plaats van weer een Iers liedje dit nummer had gewonnen. Een voor het Eurovisie Songfestival nogal vroege dance-inzending. Bij de Britten een nummer 1 hit (en dat is bepaald niet altijd zo bij hun inzendingen, Josh Dubovies ramp kwam tot, echt waar, 179!) , In Vlaanderen top 10 en een van de meest succesvolle Eurovisie inzendingen ooit in de VS (nummer 12!), maar in Nederland deed het in de hitlijsten opvallend weinig. Op het songfestival waren de meningen verdeeld. Ze werd achtste met een puntje minder dan onze eigen inzending van Maxine & Franklin Brown.
Voor Frankrijk deed Isabelle Aubret tussen 1961 en 1983 maar liefst zes pogingen om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival. Twee keer lukte het haar. In 1962 won ze met Un Premier Amour, maar ik vind haar bijdrage uit 1968, La Source, stukken mooier. Daarmee werd ze derde.
Ok, The Voice is best een mooie winnaar, maar wat was het verfrissend geweest als in plaats van weer een Iers liedje dit nummer had gewonnen. Een voor het Eurovisie Songfestival nogal vroege dance-inzending. Bij de Britten een nummer 1 hit (en dat is bepaald niet altijd zo bij hun inzendingen, Josh Dubovies ramp kwam tot, echt waar, 179!) , In Vlaanderen top 10 en een van de meest succesvolle Eurovisie inzendingen ooit in de VS (nummer 12!), maar in Nederland deed het in de hitlijsten opvallend weinig. Op het songfestival waren de meningen verdeeld. Ze werd achtste met een puntje minder dan onze eigen inzending van Maxine & Franklin Brown.
Voor Frankrijk deed Isabelle Aubret tussen 1961 en 1983 maar liefst zes pogingen om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival. Twee keer lukte het haar. In 1962 won ze met Un Premier Amour, maar ik vind haar bijdrage uit 1968, La Source, stukken mooier. Daarmee werd ze derde.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 13:28 uur
Vandaag een guilty pleasure uit Frankrijk. In 2010 trad Jessy Matador aan met dit erg vrolijke partynummer. In eigen land bracht Allez Ola Olé hem in ieder geval succes, want het werd door de omroep France Télévisions uitgeroepen tot Zomerhit 2010 en tevens gold het in eigen land als promotiesingle voor het WK voetbal dat jaar in Zuid-Afrika. Op het Songfestival wist hij echter naast een top 10 positie te grijpen met een 12e plek.
Nu het Songfestival van dit jaar wel erg dichtbij is gekomen, volgt nu een van mijn favorieten van vorig jaar. Hovi Star viel vooraf aan het festival vorig jaar vooral op met zijn divagedrag en zijn geruzie met Nederlandse kandidaat Douwe Bob, maar zijn nummer vind ik echt prachtig. Het had van mij echt een stuk hoger mogen eindigen dan de 14e plaats die hij uiteindelijk bemachtigde.
Nu het Songfestival van dit jaar wel erg dichtbij is gekomen, volgt nu een van mijn favorieten van vorig jaar. Hovi Star viel vooraf aan het festival vorig jaar vooral op met zijn divagedrag en zijn geruzie met Nederlandse kandidaat Douwe Bob, maar zijn nummer vind ik echt prachtig. Het had van mij echt een stuk hoger mogen eindigen dan de 14e plaats die hij uiteindelijk bemachtigde.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2017, 18:28 uur
Obligatoire jaarlijkse collectie foto:
http://puu.sh/vKFWZ/9a3c315b66.png
Ik mis nog 2010, 2014 en 2017.
(En de semiofficiële uit 1999 maar die is me echt te duur)
http://puu.sh/vKFWZ/9a3c315b66.png
0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:35 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb ze allemaal en van 1980 t/m 1999 semi-officiële.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2017, 18:37 uur
Die van 1980 t/m 1999 die jij hebt zijn toch gewoon gebrande CD's van een fan of had ik dat mis?
0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:38 uur
Onweerwolf schreef:
Die van 1980 t/m 1999 die jij hebt zijn toch gewoon gebrande CD's van een fan of had ik dat mis?
(quote)
Die werden toen verkocht ja. Was een levendige handel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2017, 18:39 uur
Ik bedoel deze uit 1999.
Various - Eurovision Song Contest Israel 1999 (CD) at Discogs
Heb je die ook?
Heb je die ook?
0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:43 uur
En ja hoor wederom is Aoibhin me net voor, want ik wilde vandaag Hovi Star plaatsen. Gina G is net als voor starbright boy een guilty pleasure voor mij.
Mijn guilty pleasure vandag is er eentje die velen misschien niet zullen kennen: Krunoslav Slabinac met Tvoj Dječak Je Tužan uit 1971. Hij werd slechts veertiende, maar ik vind dit nummer toch wel wat hebben. Pas de laatste jaren is dit ook bij mij steeds meer naar voren gekomen als onbekende parel. Guilty pleasure of gewoon favoriet. Daar ben ik nog niet over uit.
Benieuwd wat jullie hier van vinden.
Een favoriet is Monts et Merveilles van Louisa uit 2003. Live niet altijd even toonvast helaas en dat haar wat zo lekker in haar gezicht wapperende....... Ze eindigde dan ook niet hoog (18e). Maar oh, wat draai ik dit toch nog steeds vaak, graag en hard! De live-versie vond ik voor nu wel weer even voldoende
Mijn guilty pleasure vandag is er eentje die velen misschien niet zullen kennen: Krunoslav Slabinac met Tvoj Dječak Je Tužan uit 1971. Hij werd slechts veertiende, maar ik vind dit nummer toch wel wat hebben. Pas de laatste jaren is dit ook bij mij steeds meer naar voren gekomen als onbekende parel. Guilty pleasure of gewoon favoriet. Daar ben ik nog niet over uit.
Benieuwd wat jullie hier van vinden.
Een favoriet is Monts et Merveilles van Louisa uit 2003. Live niet altijd even toonvast helaas en dat haar wat zo lekker in haar gezicht wapperende....... Ze eindigde dan ook niet hoog (18e). Maar oh, wat draai ik dit toch nog steeds vaak, graag en hard! De live-versie vond ik voor nu wel weer even voldoende

0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:45 uur
Onweerwolf schreef:
Ik bedoel deze uit 1999.
Heb je die ook?
Ik bedoel deze uit 1999.
Heb je die ook?
Ik ken dat hele ding niet. Ook weinig behoefte aan.
Ik heb vorige week al mijn cd's in plastic hoesjes gedaan (ruimtegebrek). M.a.w. weg plastic doosje en alleen cd plus boekje behouden. De verzamelwaarde zegt me niet veel.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:46 uur
Ik heb van de officiële cd's nog 2004 2005 2008 en 2014. De cd's van voor 2000 zijn moeilijk vindbaar en als ze vindbaar zijn ook heel duur. 2017 moet ook nog in de collectie komen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2017, 18:48 uur
Cerclezot schreef:
Ik heb van de officiële cd's nog 2004 2005 2008 en 2014. De cd's van voor 2000 zijn moeilijk vindbaar en als ze vindbaar zijn ook heel duur.
Ik heb van de officiële cd's nog 2004 2005 2008 en 2014. De cd's van voor 2000 zijn moeilijk vindbaar en als ze vindbaar zijn ook heel duur.
Er bestaan geen officiële CD's van voor 2000 voor zover mij bekend.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:48 uur
Cerclezot schreef:
De cd's van voor 2000 zijn moeilijk vindbaar en als ze vindbaar zijn ook heel duur.
De cd's van voor 2000 zijn moeilijk vindbaar en als ze vindbaar zijn ook heel duur.
Die zijn er niet (tot zonet wist ik niet eens dat er een 1999 cd was, ik vraag me ook af hoe officieel die eigenlijk is: schreven ze bij de cd in 2000 niet dat dat de eerste keer was dat het op cd verscheen???).
Ik heb nog wel wat verzamelaars van voor die tijd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2017, 18:50 uur
aERodynamIC schreef:
Die zijn er niet (tot zonet wist ik niet eens dat er een 1999 cd was, ik vraag me ook af hoe officieel die eigenlijk is: schreven ze bij de cd in 2000 niet dat dat de eerste keer was dat het op cd verscheen???).
(quote)
Vandaar dat ik ook schreef semiofficieel. Ik weet niet helemaal exact wat het precieze verhaal achter deze CD is maar het is volgens mij wel een echte productie. Als ik hem ooit een keer zie voor <25,- dan koop ik hem wel. Maar 60+ vind ik echt ruim te belachelijk.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:51 uur
Neen officieel waren die er niet. Maar toen ik mijn officiele cd-collectie was aan het aanvullen vond ik er een uit 1991 maar die kostte wel 60 EUR. Dat was me iets te veel.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:51 uur
Voorspelling wat vandaag doorgaat op grond van rehearsals, bookmakers, polls, eigen gevoel en vooral studioversies:
1. Zweden
2. Portugal
3. Australië
4. Armenië
5. Azerbeidzjan
6. Finland
7. Cyprus
8. België
9. Moldavië
10. Griekenland
1. Zweden
2. Portugal
3. Australië
4. Armenië
5. Azerbeidzjan
6. Finland
7. Cyprus
8. België
9. Moldavië
10. Griekenland
0
geplaatst: 9 mei 2017, 18:52 uur
Cerclezot schreef:
Neen officieel waren die er niet. Maar toen ik mijn officiele cd-collectie was aan het aanvullen vond ik er een uit 1991 maar die kostte wel 60 EUR. Dat was me iets te veel.
Kan me niet voorstellen dat het een officiële is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2017, 18:52 uur
Cerclezot schreef:
in zo'n geval kun je net zo goed de MP3's branden, dan heb je hetzelfde resultaat en kost het je een Euro of zo? (Geen idee wat een beschrijfbare CD tegenwoordig kost.)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.