menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
avatar van AffectionNL
Het zoeken heeft zich geloond, voor degenen die hetzelfde nummer nog mochten zoeken:
- Lucas & Steve - Source

Toch bedankt voor iedereen die mee gezocht/gedacht heeft!

avatar van Poek
En nu weet ik welk nummer ik bij de melodie in de hoofd had: Up till dawn, ook van Lucas & Steve...

avatar van dumb_helicopter


Goed nummer, maar helaas niet hetgene dat ik zoek.

avatar van Droombolus
dumb_helicopter schreef:
Ik zit al gehele tijd in mijn hoofd met een vrolijk, zomers nummer uit ik vermoed de '60's of '70's. In het refrein wordt op het einde "Sunny, Sunny" of "Sunny Sunday" o.i.d. gezegd, hetgeen daarna herhaald wordt. Iemand een idee over welk nummer en artiest het hier gaat?


Deze misschien ?



avatar van dumb_helicopter
Helaas ook niet het betreffende nummer.

avatar van MJ_DA_MAN
Het origineel van het nummer dat in het intro van onderstaande track wordt gesampled (dus het stukje met de tekst You've watched so many people die now):



(meer info in dit topic)

In Muziek > Algemeen > Ik zoek een nummer:

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nummer wat ik nu zon 5 jaar geleden voor het laats heb gehoord, maar niemand kon ooit dit nummer weer vinden.

De informatie die ik heb is heel weinig.. Het is niet van de vengaboys of sieneke ofzo, maar ik dacht dat het wel Nederlandstalig was. een deel van de tekst gaat zo:

Shalalala lala lala, Shalalala lala lala, Shalalala lala lala lala lalaaaaaala

Ik hoop dat ik hier iets mee bereik

avatar van Salvadore
Nou, vooruit, nog iets erger dan de namen die jij noemt ... maar in ieder geval NL-talig :

Gert en Hermien - Shalalie Shalala


(al lijkt me zoiets als Shakira - La La La (Brazil 2014) meer voor de hand liggen, maar dat is niet NL-talig)

avatar van Edgar18
Ik moest gelijk aan Luv denken maar dat nummer is vrij bekend.

Zijn ze allemaal helaas niet

avatar van Mjuman
D'rum

Nog een paar leuke no's:

Sha La La La Lee - Small Faces (HQ) - YouTube
The Shuffles - Cha la la i need you - YouTube

(Nederlandse schuifelaars, met 'the late Albert West' - titel verkeerd gespeld)

En de inbreng van Ed:
TOPPOP Luv -You're The Greatest Lover - YouTube

avatar van Poek
Kun je de shalala zingen en op Youtube of zo plaatsen? Dat maakt het vast makkelijker om eventueel te herkennen...

Tenzij het Is This The Way To Amarillo is (ook al door Albert West gedaan).

avatar van Kronos
Weet iemand van wie dat instrumentaal muziekstuk is, ergens begin jaren 80, veel op de radio in België, misschien ook Nederland. Ik denk dat het met orgel was of zo. Het heeft veel afwisseling, bijna als een medley.

avatar van Venceremos
Smurfenlied of Mockingbird Hill (shalallaladiedeliedie)

avatar van trebremmit
Kronos schreef:
Weet iemand van wie dat instrumentaal muziekstuk is, ergens begin jaren 80, veel op de radio in België, misschien ook Nederland. Ik denk dat het met orgel was of zo. Het heeft veel afwisseling, bijna als een medley.


Focus - Hocus Pocus?

avatar van Kronos
Nee, het is absoluut geen rockmuziek. Eerder lichte muziek. Volgens mij iets uit België of Nederland.

avatar van pureshores
Kronos schreef:
Weet iemand van wie dat instrumentaal muziekstuk is, ergens begin jaren 80, veel op de radio in België, misschien ook Nederland. Ik denk dat het met orgel was of zo. Het heeft veel afwisseling, bijna als een medley.


Ik weet welke jij bedoeld denk ik, ik zeg met enige twijfel James Last, maar ik ga het proberen op te zoeken

avatar van pureshores
Ik zeg James Last-Biscaja

avatar van Poek
Nova Aurora - YouTube zou ook kunnen? Hoewel niet heel afwisselend.

Deze is iets afwisselender: Sky - Toccata (Video) - YouTube

avatar van Kronos
pureshores schreef:
Ik zeg James Last-Biscaja

Dat is 'm!

Ik was er niet naar op zoek omdat ik het zo geweldig vind, maar hoewel ik het al dertig jaar niet meer heb gehoord zit het nog altijd in mijn hoofd.

avatar van pureshores
Ja zo'n typisch nummer dat in je onderbewuste zit maar je niet 123 kan plaatsen




Dit is een beetje hoe het nummer gaat, let niet op mijn zang kwaliteiten..

avatar van Arrie
Arrie schreef:
Zou best weleens Firestone van Kygo kunnen zijn, want die werd wel door een Nederlander in L.A. geschreven: ene Martijn Konijnenburg.

Maarre, Lubach geeft aan dat hij het arrangement en de productie had gedaan, die in de uiteindelijke versie allebei zijn veranderd. Dan heeft ie toch niks bijgedragen aan de wereldhit?

@Gretz: blijkbaar vermoedt 'een bron die dichtbij de tv-presentator staat' ook dat het om Firestone gaat: https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/music/artikel/3853166/miljoenenhit-kygo-gejat-van-arjen-lubach.

avatar van catdog
Kieft91 schreef:
(embed)

Dit is een beetje hoe het nummer gaat, let niet op mijn zang kwaliteiten..


Waarom weet ik dit


Bedankt Catdog!!

avatar van trebremmit
Ik zoek een nummer met een sample van Pink Floyd's is there anybody out there, kan ook zelf ingezongen zijn. Het is een clubtrance/house nummer uit de jaren negentig, maar niet The Bassheads, en bij whosampled kan ik het helaas niet vinden. Zal zo'n beetje in de tweede helft van de 90's gemaakt zijn denk ik.

In Muziek > Algemeen > Amooooore, ik vergeet jou niet:

Hellup !!!!
Ik heb op een piratensite een topnummer gehoord, maar weet nu geen titel of artiest...
Wel werd er gezongen ( volgens mij een man)
Amore, jou vergeet ik niet..
Wie helpt me puzzelen ??


avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.