menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Nou niet lullig bedoeld, maar dit kan een rustig Engelstalig liedje, gezongen door een vrouw, refrein van drie woorden: dat kunnen volgens mij wel duizenden liedjes zijn.

David-1964 schreef:
- volgens mij was het refrein bestaand uit drie woorden, ( nee niet dat liedje uit de jaren '60 : que sera sera sera what ever wil be wil be)
Dat zijn dan ook wel iets meer dan drie woorden

David-1964 schreef:
- is wel een lied wat of je gelijk herkent

Dit beperkt de keus enigszins, Arrie. Nu blijven er slechts enkele honderden opties over.

Kramer schreef:
(quote)
Dat zijn dan ook wel iets meer dan drie woorden

(quote)

Dit beperkt de keus enigszins, Arrie. Nu blijven er slechts enkele honderden opties over.

Onderschat Arrie niet!

Maar een wilde gok: Don't give up van Kate Bush (ja, een Peter Gabriel zingt ook mee, maar misschien niet in het stuk dat David hoorde).

Of I'll be there van Mariah Carey. All at once van Whitney Houston. Let's Wait Awhile van Janet Jackson. It's Too Late van Carole King. My Old Piano van Diana Ross. Zit ik al op 1% van de mogelijkheden?
(Ja, als het refrein drie woorden is en verder niets dan kloppen ze sowieso niet)

fijn dat er wordt meegedacht, maar deze zijn het dus niet. 't Lied dat ik bedoel is een echt rustig nummer, als het een van deze eerder genoemde was had ik onmiddellijk geweten wat het is.....

Maar waar lijkt het op?

Door het voorbeeld van Que Sera Sera begreep ik dat het volledige refrein wel meer dan drie woorden kan bevatten. Of is het refrein écht drie woorden en dan klaar?

Want dat is wel unieker natuurlijk.

David-1964 schreef:
fijn dat er wordt meegedacht, maar deze zijn het dus niet. 't Lied dat ik bedoel is een echt rustig nummer, als het een van deze eerder genoemde was had ik onmiddellijk geweten wat het is.....

Ik vind een All at Once bijvoorbeeld toch ook wel een erg rustig nummer. Is het rustiger dan dat?

Ik moet denken aan:

Doris Day - Perhaps, Perhaps, Perhaps.
4 Non Blondes - What's Up (heyheyhey what's going on)
Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe

Uit welke tijd komt het nummer ongeveer? Is het een hoge of lage stem? Is het gewoon popmuziek of iets met gitaren? Kwam het uit een winkel of een auto? Is het een solo-artiest?

Hier nog een paar:

Krezip - All My Life
Norah Jones - Don't Know Why
Maria Mena - All This Time
Close II You - Baby Don't Go

Vind ik allevier niet vallen in de categorie 'lied dat je gelijk herkent' maar dat is ook zo subjectief he. Ik zie zelfs een Perhaps Perhaps Perhaps genoemd worden. Ik ken dat nummer persoonlijk nauwelijks, maar een ander kan hem weer direct herkennen.

Zeker subjectief, voor mij is ie heel bekend. En het is net als Billy Holiday typisch van die muziek die je wel eens in een koffiezaak hoort. Het was het eerste wat in me opkwam, maar ik heb hem ook genoemd om de vraag wat scherper te krijgen.

Voor mij komt uit jouw rijtje alleen Don't Know Why in de buurt qua bekendheid.

En dat zou denk ik ook zomaar het nummer kunnen zijn dat we zoeken.

Ik dacht aan Life van Des'ree.

Met 3 woorden in het refrein: life, oh en doo.

Ik zoek... een nummer, volgens mij uit de jaren 70, volgens mij Frans, een opgewekt tempo à la Michel Fugain, en het enige wat ik er nog van weet is een soort refrein dat maar rondzingt in mijn hoofd zonder zich kenbaar te maken: "Ragaday, ragaday, ragaday..." (spreek uit Règhedeej met de gh van "ghost"). Wie verlost mij uit mijn lijden?

BoyOnHeavenHill schreef:
Ik zoek... een nummer, volgens mij uit de jaren 70, volgens mij Frans, een opgewekt tempo à la Michel Fugain, en het enige wat ik er nog van weet is een soort refrein dat maar rondzingt in mijn hoofd zonder zich kenbaar te maken: "Ragaday, ragaday, ragaday..." (spreek uit Règhedeej met de gh van "ghost"). Wie verlost mij uit mijn lijden?

Volgens mij is het Michel Fugain : Ring et Ding!

Dank voor de moeite, heren! Michiel Cohen levert een mooi clipje vol eye candy aan, maar J.J. Wever komt met het juiste antwoord waarvan de titel kennelijk in mijn hoofd fonetisch verbasterd werd. Grappig genoeg was mijn vrouw in haar jonge jaren een fan van Fugain, maar op haar zelf geselecteerde en gebrande compilatie heeft ze Ring et ding niet eens opgenomen. Het was een klein hitje in 1976 (#21), en het heeft dus kennelijk al die jaren in mijn onderbewuste liggen sudderen. Raadsel opgelost, nogmaals dank allebei!

He, he, deze had ik ook geweten . Ben ik weer net te laat. Heb het liedje nog ergens op een verzamel-LP

Bij De Site > Algemeen > Op zoek naar artiestennaam:

Hoi, wij zoeken de title van het nummer “oh na na na na na” . Dan volgt er iets van : he took me back to …..Weet niet zeker of ze ook daadwerkelijk dit zingen. Niet te snel nummer, beetje caribisch. Anyone?

Inderdaad! Je bent geweldig! Dank.

Ik zoek een nummer af en toe heb ik dit heb ik een flard van een lied in mijn hoofd dat ik wel zou willen luisteren maar kan er niet opkomen welke het precies is of van wie.

Enige wat ik weet is dat je op een gegeven moment een vrouw hoort gillen als een soort van ad lib zo van ‘aaaaaaa’.

Het is een liefdeslied heb ik idee dus het is een lieflijke gil niet een gil van ontreddering of iets in die aard.

Het kan zijn dat deze vrouw het nummer geheel zingt maar ik heb nu het idee dat zij er als een featuring op zit.

Al heb ik dus eigenlijk geen idee.

Hopelijk kan iemand hier uitkomst bieden.

Goedenavond misschien kunnen jullie mij helpen, ik ben op zoek naar een happy hardcore nummer uit de nineties (ik denk ‘94) en daar zat een leuk pianostuk in (ik weet het dat was bij veel happy hardcore haha)
Ik denk dat er niet in gezongen werd.
Misschien heette het nummer ‘piano’ … Ik weet geen artiest. Ik heb uiteraard al gegoogeld maar vind niet wat ik bedoel! Het is misschien onbegonnen werk en hier na geef ik het op Alvast bedankt, wie weet zit hier iemand die denkt ‘ohja’ !!!

Een instrumentaal house-nummer dat ongeveer "piano" heet (wel een flink stukkie later dan '94... )

Eric Prydz - Pjanoo

Live at London van Charly Lownoise en Mental Theo?

@salvadore lekker nummer maar hier was ik idd al iets ouder
trebremmit deze is ook lekker, was deze bijna vergeten. Niet degene die ik zoek maar het lijkt er wel op

Kunnen jullie mij helpen, ik ben al aardig lang op zoek naar dit hitparadenummer dat ik omstreeks het jaar 2001 vaak op de werkvloer hoorde. Gelukkig hoef ik het niet te neuriën, maar spijtig genoeg heb ik ook niet meer dan twee tellen. Hier te horen op exact deze seconde... en op dat filmpje moet je ajb maar niet letten, tenzij je een fan bent van deze heren en je geen idee wat het begrip YTP inhoudt. Dan zijn er wel geestigere en geslaagdere broddelknipsels van te vinden op YT.
HIER

PEN15 schreef:
Kunnen jullie mij helpen, ik ben al aardig lang op zoek naar dit hitparadenummer dat ik omstreeks het jaar 2001 vaak op de werkvloer hoorde. Gelukkig hoef ik het niet te neuriën, maar spijtig genoeg heb ik ook niet meer dan twee tellen. Hier te horen op exact deze seconde... en op dat filmpje moet je ajb maar niet letten, tenzij je een fan bent van deze heren en je geen idee wat het begrip YTP inhoudt. Dan zijn er wel geestigere en geslaagdere broddelknipsels van te vinden op YT.
HIER

En niet te vergeten:

Hoi, ik zoek een YT videoclip die ik ca. 10 jaar geleden vond. Het is een zwart/witte clip (ook in de stijl van de zwart/wit (stomme) films. Er komt een monster in voor (frankenstein?) en in de tekst iets van (d)rainpipe? Het verhaal speelt zich af in een kamer (1e verdieping? ivm regenpijp?)
Het is een vrij rustig melodieus nummer (engels) gezongen door een man.
Ik vermoed een Nederlandse band, maar weet dat niet zeker.

Wie kan mij helpen deze terug te vinden

Ik zoek ook een prachtig rustig nummer. Het was een aantal jaar geleden op tv tussen programma's door te horen. Meerdere zangers/zangeressen afzonderlijk van elkaar aan het zingen, begeleiding heel summier, met ik dacht een gitaar. Het was een lied waarin, volgens mij, aandacht gevraagd werd voor de problemen in de wereld of de droogte...Flarden zitten in mijn hoofd, maar het komt er niet goed uit.

tnf
Voor de hiphop-kenners, gisterenavond opgenomen (Shazam herkent het niet):

www.audioxy.nl/Untitled.mp3

Een versie zonder tekst, al in 2019 opgenomen:

www.audioxy.nl/Untitled2.mp3

Ik zoek deze (qua genre aanverwant) ook nog steeds:

www.audioxy.nl/Untitled3.mp3

Gast
geplaatst: vandaag om 00:25 uur

geplaatst: vandaag om 00:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.