MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / MusicMeter Column Discussie Topic

zoeken in:
Hoop dat nu wel alles op schema loopt. Nu hadden we toch ietwat teveel gaten.

Reijersen schreef:
Ben benieuwd of je bij een user een bepaalde schrijfstijl ziet wederkeren in elk zijn/haar column.

Da's zéker! Ik weet dat ik een welherkenbare stijl heb. Iederen wel denk ik.

Deze week:

Week 35 Ace & Lennonlover

super, de mijne kan morgen of binnen een dag of twee verwachten!

Even wat berichtjes die er teveel stonden verwijderd.

seg, je bent goed op dreef vanavond hé scientist

titan (crew)
Reijersen schreef:
Deze week:

Week 35 Ace & Lennonlover

Ik heb me een paar weken geleden ook aangemeld voor deze week, maar dat schijnt iedereen vergeten te zijn. Ik zal mijn column zo plaatsen.

Momenteel knalt door mijn boxen The Arcade Fire! Lekker hard want dan komt het album zo goed tot zijn recht. Ondertussen sla ik nog vol overgave wat kreetjes uit om me volledig door de muziek op te laten peppen. Ik ben aan het werk maar open toch even
musicmeter. He! een nieuwe column, leuk!

* met schaamte toch maar wat zachter gezet*

(Leuke column, Titan)

Titan: Geen verrassende insteek, wel heel erg herkenbaar! Leuk! (En sorry dat we je vergeten zijn... )

Lennonlover: Je beschrijft een oud en uitgeblust echtpaar in een parkeergarage, als ik het goed gelezen heb. Ik had moeite de aandacht vast te houden omdat je met nogal veel (m.i. overbodige) poespas schrijft. En de link met muziek?

jah, sorry geen link met de muziek...

titan (crew)
yasper schreef:
Titan, wel een leuke aanleiding om mee te beginnen, daarna inderdaad niet echt verrassend zoals Frank al zei. Je kunt er de volgende keer wellicht iets meer pit in gooien, een sterker standpunt innemen waardoor je meer discussie uitlokt.

Moet een column dan verrassend zijn of een sterk standpunt innemen? Dat kan, maar ik zie het vooral als een middel om iets wat ik vind met jullie te delen. Het gebruik van pit of sterke standpunten is dan hooguit een stijlmiddel.

yasper schreef:
Lennonlover, ondanks dat ik mij behoorlijk heb vermaakt met je soms ietwat respectloze en gedetailleerde beschrijvingen, ben ik nog niet precies achter de clue van je column gekomen. Ligt dit aan mij of...?

neen hoor. Er is absoluut geen clue. Ik moest het verhaal gewoon even meedelen Da's toch de bedoeling van een column? Er moet voor mij in een column geen grote dingen in gezegd worden. Gewoon vermaak.

Lennonlover schreef:
(quote)

neen hoor. Er is absoluut geen clue. Ik moest het verhaal gewoon even meedelen Da's toch de bedoeling van een column? Er moet voor mij in een column geen grote dingen in gezegd worden. Gewoon vermaak.

Hoeft niet nee, maar ik geloof inderdaad ook dat ik je column nu gewoon niet snap. Wat wil je er precies mee zeggen?

yasper schreef:
het uitlokken van (enige vorm van) discussie/gespreksvoering. Ik mis dat dus een beetje in jouw column.

Daar heb je gelijk in. Ik hoop gewoon dat je je een beetje vermaakt hebt.

Grappig, zo'n heftige discussie over een gebrek aan het uitlokken van discussie

@ Lennonlover: het is op een muzieksite natuurlijk wel de bedoeling om een column te schrijven met een muzikale inslag.

Over de column kan ik verder vrij kort zijn. Sorry, maar ik vond het niet echt aantrekkelijk om te lezen.

@ titan (excuses dat we je vergeten zijn). Leuk topic. Precies wat de basis van een column is: je mening etaleren, spitsvondig. Leuk om te lezen

Met alle respect Reijersen, maar wat weet jij over columns schrijven? Ik vind je op deze thread zo nadrukkelijk aanwezig

Lennonlover schreef:
Met alle respect Reijersen, maar wat weet jij over columns schrijven? Ik vind je op deze thread zo nadrukkelijk aanwezig

Misschien omdat ie de geestelijk vader van dit topic is

... ??? Ik kan een topic starten over hoe je een giraf in de oven moet klaarmaken, wil niet zeggen dat ik daar alles van afweet he...

Lennonlover schreef:
... ??? Ik kan een topic starten over hoe je een giraf in de oven moet klaarmaken, wil niet zeggen dat ik daar alles van afweet he...

Oven open, giraf erin (liefst dood, gevild en niet helemaal in een keer, want dat past niet), over dicht lijkt me.

Maar Reijersen mag hier toch best zijn mening geven in een topic wat ie zelf gestart is? Of ie daar nu voor opgeleid is of niet...

Ik vondt de column van Lennonlover eigenlijk wel heel goed. Mooi geschreven. Juist de schrijfstijl zorgde erbij mij voor dat ik geboeid het verhaal uit heb gelezen. Je moet je wel goed concenteren soms om de aandacht niet te verliezen maar dat vindt ik ook juist sterk omdat je dan meer uit een verhaal kan halen dan alleen het onderwerp.

jammer wel dat de link met muziek ontbrak omdat dat natuurlijk wel de bedoeling is.

Lennonlover schreef:

Wat ik over columns schrijven weet? Genoeg denk ik zo, kijkend naar een (groot) deel van mijn huidige opleiding. (Journalistieke Vaardigheden is één van de hoofdvakken in mijn Communicatie-opleiding).

Verder lijkt het mij volkomen normaal dat ik mijn (simpele) mening geef over wat jij geschreven hebt. Daarvoor is dit topic immers.

Zeer herkenbare column van Titan;
zou de ergernis echter ook zo groot zijn als het muziek of geluid betrof die je wel aanspreekt?

Maar helaas is de kans dat er op het voetbalveld naast ons een lekkere riedel van de Wipers uit de boxen knalt ( die buiten staan , terwijl iedereen binnen zit, logisch dat het zo hard moet),
zo goed als onbestaand.
Dus blijft mijn ' ergernis'.
Toen ik midden twintig was woonde ik naast een disco; ook toen ergernis, dus of je op je 35e al oud begint te worden heeft daar volgens mij weinig mee te maken.
Dat hangt meer van andere dingen af....

Ik vond de column van Lennonlover ook erg leuk. Alleen jammer dat het niet over muziek gaat. Maar de boeiende, levendige schrijfstijl (met veel synoniemen en beschrijvingen) vind ik wel grappig. Het is wat overdreven, maar dat mag wel in een column.

Ace
Kijk eens aan, dit topic komt ook los! Ik zal de columns straks even lezen en er mijn mening over geven

Verder moet ik zelf nog eens even geinspireerd aan de slag, want het is geloof ik mijn beurt...

Ace schreef:
Verder moet ik zelf nog eens even geinspireerd aan de slag, want het is geloof ik mijn beurt...

Je mag ruilen hoor, ik ben al klaar

Nu moet ik hem nog een week geheim houden

Ik vond het cursiefje van Lennonlover aangenaam om te lezen. En zo moet het ook zijn. Een cursiefje moet niet echt een clue hebben en het moet zeker niet 'intelligent' overkomen.

Ace
Lukas schreef:
(quote)

Je mag ruilen hoor, ik ben al klaar

Nu moet ik hem nog een week geheim houden

Is wat mij betreft prima!

Ace schreef:
(quote)

Is wat mij betreft prima!

Dan staat wat mij betreft mijn overpeinzing over cyberfights online!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:14 uur

geplaatst: vandaag om 22:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.