Muziek / Algemeen / MusicMeter Column Discussie Topic
zoeken in:
0
handsome_devil
geplaatst: 4 november 2007, 22:17 uur
Ik vind hem een beetje inspiratieloos tbh. En aan de laatste columns te zien is het beste van dit topic er wel een beetje vanaf. No harsh feelings verder. Ik doe niet voor niets niet mee.
0
geplaatst: 4 november 2007, 23:15 uur
handsome_devil schreef:
Ik vind hem een beetje inspiratieloos tbh. En aan de laatste columns te zien is het beste van dit topic er wel een beetje vanaf. No harsh feelings verder. Ik doe niet voor niets niet mee.
Nou moet ik zeggen dat mijn laatste column in een haast geschreven is, meer om het schrijven dan om iets creatiefs neer te leggen. Dus je hebt helemaal gelijk.
0
geplaatst: 6 november 2007, 19:14 uur
Week 46 Luc & charlezzz
Week 47 Ace & Lennonlover
Week 48 Cygnus & Lukas
Week 49 Oldskool & Lebowski
Week 50 Reijersen & Levenvergeten
Week 51 Titmeister & Paap
MAAR NU EERST:
Week 45 Titmeister & Paap
Week 47 Ace & Lennonlover
Week 48 Cygnus & Lukas
Week 49 Oldskool & Lebowski
Week 50 Reijersen & Levenvergeten
Week 51 Titmeister & Paap
MAAR NU EERST:
Week 45 Titmeister & Paap
0
geplaatst: 6 november 2007, 21:12 uur
Vind dat Reijersen wel een interessant balletje opwerpt met z'n laatste collumn, alleen is het eerder een leuk statement om een discussie achteraan te gooien, dan dat het een collumn is 

0
geplaatst: 6 november 2007, 21:36 uur
Onderhond schreef:
Vind dat Reijersen wel een interessant balletje opwerpt met z'n laatste collumn, alleen is het eerder een leuk statement om een discussie achteraan te gooien, dan dat het een collumn is

En op welke manier zie je dat balletje graag doorrollen? Misschien een leuk topic aan vast hangen bijvoorbeeld?
0
geplaatst: 13 november 2007, 10:49 uur
Columnloze week gehad, misschien nu meer kans met...
Week 46 Luc & charlezzz
Week 46 Luc & charlezzz
0
Ace
geplaatst: 13 november 2007, 23:16 uur
Ik zal me volgende week ook weer eens achter het toetsenbord schuiven. Dat is bij deze een belofte 

0
geplaatst: 14 november 2007, 08:40 uur
0
geplaatst: 15 november 2007, 18:41 uur
Hmmm, ik ontdek nu pas dat er columns worden geschreven. Kan ik ook nog meedoen??
0
geplaatst: 15 november 2007, 19:20 uur
Louis2703 schreef:
Hmmm, ik ontdek nu pas dat er columns worden geschreven. Kan ik ook nog meedoen??
Natuurlijk !

0
geplaatst: 26 november 2007, 14:04 uur
Mooi luc011190, kort, bondig en to the point. En iets waar ik ook vaak mee zit. Menig kunstenaar moet zich al in z'n graf omgedraaid hebben bij het horen van "verklaringen rond hun kunstwerk".
Een opmerking die ik nooit meer vergeet uit mijn studententijd:
"Deze wortel in het schilderij duidt op seksualiteit". Sindsdien is het nooit meer echt goedgekomen tussen mij en klassieke kunsten
Een opmerking die ik nooit meer vergeet uit mijn studententijd:
"Deze wortel in het schilderij duidt op seksualiteit". Sindsdien is het nooit meer echt goedgekomen tussen mij en klassieke kunsten

0
geplaatst: 26 november 2007, 16:38 uur
Over het kunstwerk Orange Disaster #5) van Andy Warhol staat in een boek over popart het volgende, wat wel interessant is in relatie tot de column van Luc:
"When you see a gruesome picture over and over again, " he(=Warhol) commented, "it doesn't really have an effect." Yet Orange Disaster #5 with its electric chair repeated fiteen times, belies this statement. Warhol's painting speaks to te constant reiteration of tragedy in the media, and becomes, perhaps, an attempt to exorcise this image of death through repetition. [...]"
Toch mooi dat iemand een verklaring wenst voor een kunstwerk, en daarom maar tegen de mening van de kunstenaar zelf ingaat.
Verder vind ik interpretaties altijd wel interessant om te lezen, maar je moet iets niet over-analyseren. Zo vertelde mijn Engels lerares eens over een gedicht van Robert Frost dat er zelfs mensen waren die in het ritme van het gedicht een betekenis vonden. Dat is iets wat ik toch overdreven vind.
"When you see a gruesome picture over and over again, " he(=Warhol) commented, "it doesn't really have an effect." Yet Orange Disaster #5 with its electric chair repeated fiteen times, belies this statement. Warhol's painting speaks to te constant reiteration of tragedy in the media, and becomes, perhaps, an attempt to exorcise this image of death through repetition. [...]"
Toch mooi dat iemand een verklaring wenst voor een kunstwerk, en daarom maar tegen de mening van de kunstenaar zelf ingaat.

Verder vind ik interpretaties altijd wel interessant om te lezen, maar je moet iets niet over-analyseren. Zo vertelde mijn Engels lerares eens over een gedicht van Robert Frost dat er zelfs mensen waren die in het ritme van het gedicht een betekenis vonden. Dat is iets wat ik toch overdreven vind.
0
geplaatst: 28 november 2007, 16:24 uur
Mijn weliswaar niet al te muzikale column staat ook gereed.
0
geplaatst: 28 november 2007, 16:27 uur
Ik ben blij dat er toch nog users zijn die zich netjes aan de deadline houden 
Je column is erg herkenbaar Cygnus. Leuk geschreven en, ook door de lengte, makkelijk te lezen

Je column is erg herkenbaar Cygnus. Leuk geschreven en, ook door de lengte, makkelijk te lezen
0
geplaatst: 28 november 2007, 16:52 uur
Louis2703 schreef:
Kan ik me inschrijven voor week 52?
Kan ik me inschrijven voor week 52?
Als je zin hebt iets te schrijven en dat hier wilt plaatsen ben je altijd welkom.
Ik zal je erbij zetten

0
sxesven
geplaatst: 3 december 2007, 10:41 uur
levenvergeten schreef:
Zo vertelde mijn Engels lerares eens over een gedicht van Robert Frost dat er zelfs mensen waren die in het ritme van het gedicht een betekenis vonden. Dat is iets wat ik toch overdreven vind.
Zo vertelde mijn Engels lerares eens over een gedicht van Robert Frost dat er zelfs mensen waren die in het ritme van het gedicht een betekenis vonden. Dat is iets wat ik toch overdreven vind.
Dat mag je best overdreven vinden, maar dat is echt geen onzin! Dichtkunst is vaak toch een stuk gecompliceerder dan mensen denken.
0
geplaatst: 3 december 2007, 22:49 uur
sxesven schreef:
Dat mag je best overdreven vinden, maar dat is echt geen onzin! Dichtkunst is vaak toch een stuk gecompliceerder dan mensen denken.
(quote)
Dat begrijp ik, maar ik weet niet of het zinvol is om dingen ergens uit te halen, terwijl het er niet eens in zit. Daarmee is mijn voorbeeld van Warhol beter geslaagd, maar mijn punt is dat wanneer de kunstenaar zelf die bedoeling er niet achter heeft.
In dit voorbeeld van Robert Frost was het dat het ritme in de eerste stanza aangaf dat er op een koets werd gereden. Verder vind ik poëzieanalyse vaak wel interessant, maar het moet niet té ver worden doorgetrokken. Nog even het gedicht in kwestie Stopping by Woods on a Snowy Evening(wat ik overigens een prachtig gedicht vindt)
* denotes required fields.