MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / MusicMeter Column Discussie Topic

zoeken in:
Deze week zal ik jullie niet verblijden met een uitgebreide column.... Maar wel met wat kleinere verhaaltjes/opinies/uitzettingen/....

Gentle(wo)men, mijn oprechte excuses dat ik het laat afweten, de weerbarstige werkelijkheid echter is dat ik het stervensdruk heb. Veel leuke klussen, doe promotie voor een paar leuke festivals ed. Maar geen columns dus. Ooit maak ik het goed

Als reactie op de column van Reijersen.
http://www.popschoolmaastri...

Test je muzikaliteit

Score: 78%
Je bent behoorlijk muzikaal!

Als zij het zeggen...

Volgens dat geweldige onderzoek ben ik heel erg muzikaal (84%)

Maar serieus, ik kan wel horen of iemand goed zingt/speelt, alleen ik kan zelfs niet zingen en alleen een heel klein beetje piano spelen, that's all. Dus wat dat betreft herken ik me wel in het stukje van Reijersen...

Muzikaliteit is natuurlijk ook echt in procenten uit te drukken. Net als de mate waarin je haar glanst of volume heeft

Reijersen schreef:
Deze week:

Week 49 Oldskool & Lebowski

Oh shit, helemaal vergeten.

Gepost

Cygnus schreef:
Score: 78%
Je bent behoorlijk muzikaal!

Als zij het zeggen...

Ik zit op 60%. Maar ik ga morgen de hele dag meezingen met mijn muziek, dan word ik vanzelf muzikaler.

Wel een aardig onderwerp, Reijersen. Ik kan ook geen noten lezen, maar voel me daarom niet minder muzikaal...

Op zich goed geschreven levenvergeten, kan me alleen niet zo indentificeren met die bands etc. (maar dat is logisch)

Heb ook weer een stukje geplaatst.

Grappenmaker, ik heb nog niet eens een column geschreven en vindt zowel Dream Theater als Tears for Fears zanikbands.

levenvergeten schreef:
Grappenmaker, ik heb nog niet eens een column geschreven en vindt zowel Dream Theater als Tears for Fears zanikbands.

Ik bedoelde natuurlijk OldSkool. Excusé.

Reijersen schreef:
(quote)

Ik bedoelde natuurlijk OldSkool. Excusé.

Je kunt natuurlijk zelf nummers/bands verzinnen waarbij je dit zelf had.
Die column is echt meer het idee/gevoel oproepen.

Alleen maar soul en r&b luisteren en daarnaast 2 singer-songwriteralbums, 1 rockalbum en misschien enkele jazzalbums leuk vinden en dan lesgeven in horizon verbreden.

handsome_devil
Mooi gesproken Paap.

Jammer dat het géén column is. Het is niets meer dan een 'zegje'.

Nee, het aan niemand gericht en al helemaal niet een naschop. Het is gewoon iets dat ik veel op MuMe zie. Er leven veel vooroordelen over alle genres en die vooroordelen zal ik zelf ook wel hebben. Omdat ik het zelf ook weleens merk met mijn favoriete genres neem ik dat natuurlijk als voorbeeld.

Paap: het zijn maar een paar voorbeelden voor de algemeenheid.

Er gaat er gewoon om dat bijvoorbeeld iemand die altijd naar Britney Spears luistert het weleens moeilijk zal hebben met een Dimmu Borgir (schrijf je dat zo?). En zal deze dat in de trant van horizon verbreden gaan luisteren, dan zal hier een laag cijfer uitkomen. Ook vanwege vooroordelen die er dan bij die persoon leven.

Dat jij en anderen laatst Anthony Hamilton laag hebben beoordeeld, na een luisterbeurt, kan mij een zorg zijn. Maakte daar ook nog een grap over bij "het beste van..." topic.

Dus bij deze, als het aanvoelt als een naschop dan is dat niet de bedoeling geweest.

Gaat het?

fredpit
Reijersen

sorry hoor....

Wederom iets geplaatst. Denk dat ik dit onderwerp in een later stadium nog weleens uit ga werken.

Ik schrijf me ook weer eens in

D-ark schreef:
Ik schrijf me ook weer eens in

Als je wat hebt kan je gerust wat plaatsen.

Ik stel zowiezo voor om het nieuwe jaar, 2008, te starten met een nieuw overzichtje. Even opschonen en kijken welke users er nog trek in hebben. Idee?

Reijersen schreef:
(quote)

Als je wat hebt kan je gerust wat plaatsen.

Ik stel zowiezo voor om het nieuwe jaar, 2008, te starten met een nieuw overzichtje. Even opschonen en kijken welke users er nog trek in hebben. Idee?

Moet nog wat schrijven maar lukt wel

Reijersen schreef:
Wederom iets geplaatst. Denk dat ik dit onderwerp in een later stadium nog weleens uit ga werken.
Ja, ik denk dat je dit inderdaad heel wat meer had kunnen uitdiepen. Ik denk dat je stelling nu in het algemeen over geschreven humor (sms, brief, e-mail, ander fora etc.) handelt die altijd wat nadelen heeft tov de live versie. Ik denk dat je het thema wat meer in richting mume had kunnen sturen met subtiele verwijzingen bijvoorbeeld. Toch een erg goed thema voor een colum, denk ik.

EDIT: (ik heb zelf (nog) niet de moed/durf/kunnen gehad om een column te schrijven dus zie dit aub als opbouwende kritiek:-))

grovonion schreef:
(quote)
Ja, ik denk dat je dit inderdaad heel wat meer had kunnen uitdiepen. Ik denk dat je stelling nu in het algemeen over geschreven humor (sms, brief, e-mail, ander fora etc.) handelt die altijd wat nadelen heeft tov de live versie. Ik denk dat je het thema wat meer in richting mume had kunnen sturen met subtiele verwijzingen bijvoorbeeld. Toch een erg goed thema voor een colum, denk ik.

Ja, het probleem is nu een beetje bij mij dat ik heel veel onderwerpen heb, maar niet de volledige inspiratie om daar een lange column over te schrijven.

Ik stel voor nu even te inventariseren wie er vanaf 2008 mee willen doen zodat we weer een lijstje hebben met iig een wekelijke column.

Deelnemers:
- reijersen

Deelnemers:
- reijersen
- Cygnus

Ace
Deelnemers:
- reijersen
- Cygnus
- Ace

Nog even en ik heb weer internet thuis, dus ik durf de toezegging nu wel aan...

Toch is dit best een vruchtbaar topic met tot op heden vele mooie stukjes. Tijd voor een Column-KO?

Deelnemers:
- reijersen
- Cygnus
- Ace
- Louis2703

Deelnemers:
- reijersen
- Cygnus
- Ace
- Louis2703
- levenvergeten(ook al heb ik mijn column voor vorige week nog niet geplaatst)

Deelnemers:
- reijersen
- Cygnus
- Ace
- Louis2703
- levenvergeten(ook al heb ik mijn column voor vorige week nog niet geplaatst)
- OldSkool

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.