MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / MusicMeter Column Discussie Topic

zoeken in:
handsome_devil
Deelnemers:
- reijersen
- Cygnus
- Ace
- Louis2703
- levenvergeten(ook al heb ik mijn column voor vorige week nog niet geplaatst)
- OldSkool
- Paap_Floyd

Ach, als hij het net zo vaak af laat weten als met de MuMeMixtapecirkel hoeft hij van mij niet op de lijst.
Sowieso ironisch dat hij de initiatiefnemer van dit topic af loopt te kafferen terwijl hijzelf geen enkele column schrijft. En dat terwijl hij bij de start van dit topic ook nogeens stoer durfde te reppen over een 'tweewekelijkse column'
Nee, van mij hoeft het niet zo

luc011190 schreef:
(quote)

Ach, als hij het net zo vaak af laat weten als met de MuMeMixtapecirkel hoeft hij van mij niet op de lijst.
Sowieso ironisch dat hij de initiatiefnemer van dit topic af loopt te kafferen terwijl hijzelf geen enkele column schrijft. En dat terwijl hij bij de start van dit topic ook nogeens stoer durfde te reppen over een 'tweewekelijkse column'

Paap

Ik schrijf trouwens wel weer eens wat, maar ik doe dat even op facultatieve basis.

Lukas schreef:
(quote)

Paap

Ik schrijf trouwens wel weer eens wat, maar ik doe dat even op facultatieve basis.

Facultatief... Ik weet nog hoe ik op school met lessen omging als deze facultatief waren...

In feite bedank je dus...

Reprapschoolberichten verwijderd. Houd het even on topic aub.

handsome_devil
luc011190 schreef:
(quote)

Alsjeblieft Luc, het was even een plaagding naar Paap toe.

Trouwens, als je ziet wat voor columns hier soms verschijnen lijkt het me beter dat die mensen gewoon Paap als voorbeeld nemen. Als je een column wil schrijven, schrijf dan een normale. Niet voor niets dat ik niet meedoe

In 2008 zal ik een nieuw schema plaatsen.

handsome_devil schreef:
(quote)

Alsjeblieft Luc, het was even een plaagding naar Paap toe.

Trouwens, als je ziet wat voor columns hier soms verschijnen lijkt het me beter dat die mensen gewoon Paap als voorbeeld nemen. Als je een column wil schrijven, schrijf dan een normale. Niet voor niets dat ik niet meedoe

Iemand kan altijd wel berichten onder met een knipoog schrijven, maar dat wil niet beteken dat ze geen ergernis oproepen.

Jornaquin
Vlerk

Ik zal dit weekend (denk zaterdag) een nieuwe overzicht plaatsen zodat we weer kunnen beginnen!

Nieuw Schema van 2008 (en opvolgend):

Week 6-1 t/m 12-1 Paap_Floyd & Louis2703
Week 13-1 t/m 19-1 levenvergeten & Reijersen
Week 20-1 t/m 26-1 Cygnus & Ace
Week 27-1 t/m 2-2 OldSkool & Paap_Floyd
Week 3-2 t/m 9-2 Louis2703 & levenvergeten
etc.

We hebben een oneven aantal, dus elke keer schuift er eentje een plaatsje op.

Sta je niet in de lijst en wil je toch wat schrijven: ga je gang.

De aftrap voor 2008 is gegeven door Louis. Leuke column!

Erg mooie colum van Louis. Heb eigenlijk vaak precies hetzelfde; denken over taal en muziek zien als de universele taal. Nice!

Volgens mij gaat dit steeds meer op niks uitdraaien. Had zelf deze week een column moeten plaatsen, maar had ook geen inspiratie en/of tijd. Jammer

Ik wil ook wel meedoen eigenlijk, ze zullen wel in de richting van de laatste van louis2703 zitten, allemaal half filosofisch.

wouter8 schreef:
Ik wil ook wel meedoen eigenlijk, ze zullen wel in de richting van de laatste van louis2703 zitten, allemaal half filosofisch.

Graag! Gewoon lekker plaatsen als je iets geschreven hebt. Het is in ieder geval meer dan welkom.

Ik ga deze week wel een columnpje produceren, ik heb in ieder geval al een idee.

mijn column staat er inmiddels op

wouter8 schreef:
mijn column staat er inmiddels op

Cool! meteen even lezen

Leuke column! Alleen mis ik de link met de muziek een beetje. Verder leest het erg goed door. Top wouter8!!

yasper schreef:
....en Paap heeft het weer eens laten afweten

Voor de hoeveelste keer eigenlijk? Ik ben de tel een beetje kwijt...

Reijersen schreef:
Leuek column! Alleen mis ik de link met de muziek een beetje. Verder leest het erg goed door. Top wouter8!!

Haha ja die zit er eigenlijk ook niet echt in

handsome_devil
Cygnus schreef:
(quote)

Voor de hoeveelste keer eigenlijk? Ik ben de tel een beetje kwijt...

Terwijl hij laatst tegen mij zei dat hij ermee begonnen was

Ik heb mijn plicht voldaan, nu Paap nog...

Jammer dat er zo weinig te beleven valt in Heerlen. Is het geen idee om wat lotgenoten bij elkaar te verzamelen en actie te ondernemen? Met andere woorden, word ergens vrijwilliger en neem stilaan de tent over. Moet kunnen toch?

Zo'n hel is het hier ook niet hoor. Er valt hier genoeg te beleven, maar op het gebied van alternatieve muziek is het aanbod hier schraal.

Oja, zo bedoelde ik het ook weer niet hoor.

MetalDex
Maar waar ligt het dan precies aan? Aan artiesten die niet naar Limburg willen komen? Aan maatschappijen die de artiesten hier niet naar toe sturen? Of aan de zalen zelf?
Dat laatste lijkt me niet, want als ik eens kijk naar de Jongen/Muziekcentra in midden-Limburg, de Bosuil hier in Weert of De Azijnfabriek in Roermond, daar is de inzet van de eigenaars en de vrijwilligers voor zover ik meekrijg niet gering. En De Bosuil heeft zo nu en dan nog wel leuke en grote namen, maar dat wordt de laatste tijd ook aanzienlijk minder. De Azijnfabriek staat zelfs op het randje van faillissement. Kunnen we misschien stellen dat er in Limburg minder interesse is in zulke alternatieve acts? Als ik zelf rondkijk in mijn vrienden- en kennisenkring zou je dat zo niet zeggen, want dat zijn ook liefhebbers van zulke muziek.

En qua beginnende bandjes is er ook geen gebrek, maar de stimulans om buiten de grenzen van muziek à la coldplay en blöf te spelen blijft wel weg. Ik ga wel eens naar bandwedstrijden, zoals Clash of the Collegebands/Coverbands of W.A.F. (Weerter Amateur Festival), omdat ik daar zelf speel of kennisen, maar de winnaars zijn 9 op de 10 keer mainstream radio-bandjes. Niks tegen die muzikanten, want die kunnen vaak ook een leuke show neerzetten met degelijk songmateriaal, maar zo blijft er voor de wat extremere of alternatieve bandjes weinig aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.