MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / MusicMeter Column Discussie Topic

zoeken in:
Ik denk toch dat het een beetje ligt aan het publiek wat er in Limburg rondloopt. Er is inderdaad een alternatieve scene, maar echt groot is die nu ook weer niet, en ja dan verdien je meer met Hind e.d.
Ik denk dat het een beetje 'wat de boer niet kent, vreet hij niet is'.

Ik denk dat het ook voor een groot deel geografisch bepaald is. Limburg hangt maar een beetje als een smal wormvormig aanhangsel aan Nederland, en de kans dat het publiek wegblijft als je hier concerten van onbekende alternatieve acts gaat programmeren, is hier toch groter. Het afzetgebied is hier gewoon kleiner; ik denk niet dat veel Belgen en Duitsers de weg naar concerten in Limburg zullen vinden.

Dat is denk ik ook een groter probleem, dat Duitsers en Belgen niet naar Limburg komen, dus zullen we toch maar naar België en Duitsland moeten, vrees ik

Tussentijds een column geplaatst om even wat in te halen van de vorige keer.

MetalDex
Treffend stukje, ik erger er me ook vaak aan dat deze twee termen te pas en te onpas door elkaar gebruikt worden. Als ik al naar een verzamelaar (live albums niet meegerekend) luister, is het toch 99 van de 100 keer een best of, omdat zulke verzamelaars een betere dwarsdoorsnede van een artiest geven dan een greatest hits.

Ondanks mien groëte absensie op ut forum unne column euver Vasteloavund gepoos. Geneet d'rvan

Voor de niet-Limburgers:
Ondanks mijn grote absentie op het forum een column over carnaval gepost. Geniet ervan.

Eeen beetje onschuldige carnavalshumor, naar Brabanders: Ik heb echt geen hard feeling tegen jullie.

Heb me er nog maar een keer aan gewaagd:

Guest column!

Je hebt een erg mooie schrijfstijl Onderhond

Prachtige column!

Ik speelde al een tijdje met het idee om eens een column te schrijven over muziekbeleving, en dan ook waarom 'abstractere' muziek me meer en meer aanspreekt. Omdat het dieper gaat, je door teksten niet een bepaalde emotionele hoek wordt opgeduwd. Maar ik kreeg het nog niet voor elkaar... Nu hoeft het niet meer.

't Mag best hoor
En Onderhond, een mooi stuk, ook het taalgebruik

Fantastische column Onderhond, ik kan me er ook helemaal in vinden. Wel grappig dat ik weer vind dat jouw column in best wel wat opzichten dezelfde strekking heeft als mijn laatste column.

herman: vooral schrijven die column

Wie trouwens nog interesse zou hebben, er is ook nog een (losse) Engelse vertaling

Wordt er helemaal niks meer geschreven beste journalisten?

Ik heb er laatst nog een geschreven...

ik heb wel nog een paar ideeën en heb er laatst nog een geschreven, die kwam echter niet door de controle
Zodra ik het iets minder druk heb met school komt er weer eentje

bij deze een nieuwe column

Ja, daar weet ik verder weinig vanaf, maar het viel me gewoon op en dit is een goede manier om het toch een beetje onder de aandacht te brengen denk ik

Ja, beetje gevoelige column inderdaad. je noemt geen naam van een user (zeker niet doen!!!) maar je doelt wel duidelijk op iemand. Ik denk dat je beter door had kunnen gaan op dat luisteren om het luisteren. Dat is nml. wel een interessant gegeven. Je kan het ook zien dat Musicmeter een motivatie is om bepaalde albums te gaan luisteren. Vooral ook om soms te horen waar sommige mensen nou zo lyrisch over zijn. Vaak weet ik dan van te voren al wel dat het mijn ding niet. dan speelt er opeens een Musicmeter belang mee om een album te gaan beluisteren. Maar ja, zo wordt je ook nog eens verrast.

Dat is waar, maar ik vind het van de andere kant wel weer jammer, want genieten kan ik er dan niet altijd meer van en daar gaat het toch om bij de muziek, wat mij betreft dan

Wouter8, aangenaam te lezen column. Ik mis wel wat een rode draad, maar het is allemaal erg makkelijk te lezen.

Haha, ja een rode draad zit er ook niet echt in. Ik ben gewoon begonnen met typen en gewoon gekeken waar het op uitliep

Dan krijg je meestal de beste verhalen... Dat is bij mij tenminste zo

Ja inderdaad, hier ben ik ook best tevreden over. Het is een beetje warrig en zo maar opzich, de bedoeling is goed
Vooral bij mijn 'filosofische uitstapjes' kan ik soms pagina's doorgaan, zonder eigenlijk te weten waar het op uit loopt, best fijn ook trouwens, gewoon je gedachten laten gaan.

Als jullie willen kan ik er wel eens eentje posten (hoewel hij dan waarschijnlijk niet over muziek zal gaan)

Ik heb er ooit eentje op boekmeter gepost, ik lag toen in het ziekenhuis en had he-le-maal niets te doen, en ik had eigenlijk ook niets om handen behalve een computer mét internet en m'n eigen gedachten, dus even kijken wat ik kon doen. Onverwacht bleek het erg in de smaak te vallen...

Haha ja zulke dingen zijn erg leuk. Ik zal er binnenkort wel eens eentje posten. Maar aangezien Reijersen er ook al weer een geschreven heeft wacht ik nog even tot over twee weken of zo

P.S. Leuke column Reijersen! Alleen weet ik nu niet zo goed wat ik er eigenlijk mee moet (hoewel er ook geen gedachte achter hóeft te zitten )

Ja sorry heb wel inspiratie, maar komt niet zoveel onder woorden nog. Blijf het gewoon proberen en posten.

Ach.. In ieder geval een duidelijk conclusie

Ja idd, en het is toch leuk om van die stukjes te lezen
Ga vooral zo door! En probeer maar genoeg uit zou ik zeggen

Inmiddels heb ik een nieuwe geplaatst.
Het is niet echt een column geworden, meer een gedachtegang, die ik ooit 'ontwikkeld' heb. Maar ja, dit staat ook al boven het 'essay' zelf

Gast
geplaatst: vandaag om 09:23 uur

geplaatst: vandaag om 09:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.