MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
max en joep
Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

hahahahahaha, welk nummer niet?

max en joep schreef:
Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

hahahahahaha, welk nummer niet?

Bruce Springsteen - radio nowhere
Foo Fighters- Pretender

Die vind ik wel goed eigenlijk.....

Ik luister echt nooit meer radio,pas tot mijn 14e deed ik dat nog,daarna nooit meer.

max en joep
ik luister ook echt helemaal NOOIT radio.
(ok, hij staat aan op mijn werk maar dat ervaar ik als niks meer dan een vaag geruis op de achtergrond dat nu eenmaal bij werk hoort)

Raekwon the chef
Ik heb m'n wekkerradio nu staan op EO Radio of zoiets, en krijg dus elke ochtend een kerkelijke boodschap mee, maar is altijd nog beter dan die troep op Radio 538 etc.

Raekwon the chef schreef:
Ik heb m'n wekkerradio nu staan op EO Radio of zoiets, en krijg dus elke ochtend een kerkelijke boodschap mee, maar is altijd nog beter dan die troep op Radio 538 etc.

Ik denk als ik me wekker ooit nog eens ga instellen dat het dan op een zender met sitar-muziek uit India gaat worden.
Lijkt me relaxt wakker worden

Social_Mask
Dat draait m'n vader altijd net voordat hij naar werk gaat...Geloof me, na 4 jaar is het niet relaxt meer.

tnf
Buiten dat verschrikkelijke Beautiful girls-nummer van Sean Kingston (inderdaad), elke release van Rihanna. Gruwelijke stem, overgeproduceerd en het hele Rihanna-fenomeen voelt sowieso vreselijk plastic aan. Idem voor Fergie, zeker met die zogenaamd gevoelige track die ze nu uit heeft. Om in Henk-Jan Smits-termen te spreken: "Ik geloof het niet." Dan nog liever een trashy Fergie... (al vind ik ook die versie van Fergie gruwelijk)

Mika's Relax komt inderdaad ook te vaak, maar aangezien ik dat op zich een prima plaat vind hoor je me daar verder niet over.

Raekwon the chef
Ik heb nu trouwens de eer om mijn dag te mogen beginnen met de heerlijkste smartlappen. Ook dát vind ik beter dan de hedendaagse troep. Zoals bovengenoemde Rihanna, Fergie en ook Mika krijg ik de kriebels van.

Mika

op skyradio draaien ze de hele dag door marco borsato ( sky draaien ze op m`n werk - ik haat m`n werk ).
maar het ultieme kots skyradio plaatje is katie melua met 9 milion bycycles..... als ik dat hoor krijg ik direkt spuitpoep.

zo dat is eruit ( dat krijg je na jaren skyradio vervuiling )

je mag niet meer roken ( ik rook niet ) op de werkvloer, ik weet iets wat ze ook moeten verbieden.

tnf
snarf349 schreef:

maar het ultieme kots skyradio plaatje is katie melua met 9 milion bycycles..... als ik dat hoor krijg ik direkt spuitpoep.

Ik ben blij om te kunnen concluderen dat ik niet alleen ben ("ben ik nou echt zo raar dat ik dat nummer niet verdraag?"). Toevallig had er op Fok!forum iemand een paar dagen terug een klaagtopic over geopend.

Het is voor mij net zoiets als Dido: Vergelijkbaar met lauwe pap. Als die gaat zingen dat haar leven te huur is, over haar witte vlaggetje of over dat ze zand in haar schoenen heeft, gaat 'ie als het mogelijk is binnen no time ergens anders op.

4/5 keer dat ik de radio aandoe word ik ingetuned met crap.

Ook de homo's van Maroon 5 mogen van mij opkrassen. Ongelooflijk hoe iemand zo'n opvallend irritant en beschamend stemmetje kan produceren.

Ik vind het ook opvallend hoe vaak Blof wordt gedraaid op de radio (echt op alle zenders). Pleur op met je zeikmuziek!

Akonner
Luister JuizeFM, dus voornamelijk irritante kut lied van sean kingstonen dat zeik lied van die BEP zangeres. En verder alle nummers waarin 'fingersnap' in voorkomt.

eazyfan
U-96 schreef:
Er is momenteel 1 tot 2 maal per dag een nummer op de radio te horen wat me iedere keer weet te irriteren. Naast een haast onverstaanbare tekst hoor je als refrein steeds dit:

"Beautiful girl ... beautiful girl ... suicidal ... suicidal..."

Zeer nichterig koppijnnummer.

Nog zo'n oorverdover:

"So laa laa laa ... la la... la la la la la la la..." (lekkere boeiende tekst)
Ja die Op mijn werk dacht ik altijd dat die van Akon was Nu hoor je die wel minder, maar dat was toch een track waar ik toch eventjes rot van werd.

Music Freak
Op het werk zijn we verplicht om naar Sky Radio te luisteren, en dan hoor je niks anders dan herhaling, herhaling, en herhalingen van die irritante nummers die je op een gegeven moment gaan vervelen.

Thuis heb ik haast nooit de radio aanstaan, alleen maar de cd-speler.

tnf
eazyfan schreef:
(quote)
Ja die Op mijn werk dacht ik altijd dat die van Akon was Nu hoor je die wel minder, maar dat was toch een track waar ik toch eventjes rot van werd.

Akon. Daar noem je weer een veelgedraaide 'artiest' die een muilkorf verdient.

Mika vindt ik nog wel oké, tot het moment dat hij zo hoog gaat zingen. Dan springen mn nekharen de lucht in.

Alles wat te vaak gedraaid wordt is zowiezo irritant.

EVANSHEWSON
Music Freak schreef:
Op het werk zijn we verplicht om naar Sky Radio te luisteren, en dan hoor je niks anders dan herhaling, herhaling, en herhalingen van die irritante nummers die je op een gegeven moment gaan vervelen.

Thuis heb ik haast nooit de radio aanstaan, alleen maar de cd-speler.

Wàt erg, wàt erg. Bij ons in het atelier staat die verdomde radio ook godganse dagen op Radio Donna, een straf die geen zinnig mens verdient.

Gelukkig heb ik de vrijheid in mijn vrachtwagen om te luisteren naar wat ik wil. Ik switch nogal van Radio1 naar Radio2 (Belgische zenders uiteraard, want het spijt me maar ik heb nog nooit goede Hollandse radio gehoord, wàt een kutniveau, hoe zeer de Nederlanders me als volk ook aan het hart liggen!) en dan nog behoor ik tot de UNSERVED AUDIENCE, dus neem ik véél ceedees mee, incluis klassieke muziek en jazz.
En het recht op stilte vind ik ook erg belangrijk. Soms wil je gewoon nadenken over dingen en kan je geest echt eens absolute stilte verdragen.

Music Freak
EVANSHEWSON schreef:
(quote)

Wàt erg, wàt erg. Bij ons in het atelier staat die verdomde radio ook godganse dagen op Radio Donna, een straf die geen zinnig mens verdient.

Gelukkig heb ik de vrijheid in mijn vrachtwagen om te luisteren naar wat ik wil. Ik switch nogal van Radio1 naar Radio2 (Belgische zenders uiteraard, want het spijt me maar ik heb nog nooit goede Hollandse radio gehoord, wàt een kutniveau, hoe zeer de Nederlanders me als volk ook aan het hart liggen!) en dan nog behoor ik tot de UNSERVED AUDIENCE, dus neem ik véél ceedees mee, incluis klassieke muziek en jazz.
En het recht op stilte vind ik ook erg belangrijk. Soms wil je gewoon nadenken over dingen en kan je geest echt eens absolute stilte verdragen.

Dat Nederland geen fatsoenlijk muziek op de radio kunnen draaien, daar ben ik het helemaal met jouw eens. Waar ik eerst had gewerkt had ik nog de luxe dat we daar een cd-speler op onze afdeling hadden, we werkten daar dan ook maar met drie personen, en draaiden we om de beurten onze eigen muziek, en dat was wel relaxt.

En waar ik nu werk, heb ik helaas geen keus, tenzij ik alleen op de afdeling ben dan doe ik de radio leiver uit of ik zet hem op een ander radio zender, Veronica, of Radio 2.

Ook ik houd me al zo'n 4 jaar bewust ver verwijderd van de radio. Dat bespaart me een hele hoop geërger. Alhoewel dat héél af en toe wel vermakelijk is; soms zap ik per ongeluk langs TMF en dan blijf ik eventjes hangen om te kijken hoe het er tegenwoordig voor staat. Zo zag ik laatst ene Rihanna met het nummer Shut up and Drive en dat was toch wel in- en intriest.
Hoe kan het toch dat velen dit oprecht goed (denken te) vinden?

Maar goed, radio is dus niet aan mij besteed.

Raekwon the chef
Ik luister ook nooit meer naar de radio en hoef het ook over het algemeen nergens te verwachten dat ie aanstaat (gelukkig)
Maar die bouwvakkers en al die andere lui hebben er altijd wel een handje van om hun radio weer kneiterhard aan te zetten, en dan zit je dus opgescheept met vreselijke nummers van The Opposites en Kylie Minoque enzo

Dim
Ik luister altijd naar de radio, ben niet heel zendervast maar Arrow Jazz FM, Radio 1 en Slam FM staan regelmatig op. Niet alles wat voorbijkomt is even leuk, maar goed. Er is echter maar 1 nummer waarbij ik de radio bijkans het raam uitknikker: Overcome van Live.

djeffibrelich
soms is het moeilijk te negeren.
in verband met een radio op het werk bijvoorbeeld.

de ene zender waar ze al die foute lovesongs op draaien daar kan ik nog wel tegen maar die urban/top 40 zenders (en 90 procent van de zenders vallen onder de categorie urban/top 40,met uitzondering arrow) daar krijg ik meer dan eens de neiging van om de radio kapot te slaan.

het is een feit, na onderzoek is gebleken dat van de ruim 1600 doden door zelfmoord per jaar, meer dan 70 % vaak naar skyradio luisterde.
het haalt dus niet alleen je bloed onder je nagels vandaan, je moet nog uitkijken ook.

het is niet normaal meer hoe vaak marco borsato langs komt op een dag, volgens mij heeft hij aandelen in skyradio.

( zal vanaf nu niet meer zeuren over sky )

lambf
snarf349 schreef:
het is een feit, na onderzoek is gebleken dat van de ruim 1600 doden door zelfmoord per jaar, meer dan 70 % vaak naar skyradio luisterde.

Skyradio zou verboden moeten worden

Ik ben het eens over Sean Kingston met Beautiful Girl. Verschikkelijk nummer. Maar wat ik echt het meest irritante nummer van dit moment vind is Jij Bent Zo van Jeroen van der Boom. Dat nummer kon ik al vanaf het begin niet meer aanhoren. Ik heb de neiging om de radio uit te zetten als dat nummer voorbij komt, maar op het werk heb ik te maken op andere collega's, dus moet ik dat nummer uitzitten.

2 nummers die me momenteel het bloed onder de nagels halen:

Plain White T's - Hey There Delilah

Wat een vreselijk slijm nummer zeg, gatver. Stukje uit de tekst:

Hey there Delilah
What's it like in New York City?
I'm a thousand miles away
But girl, tonight you look so pretty
Yes, you do
Times Square can't shine as bright as you
I swear it's true

A thousand miles seems pretty far
But they've got planes and trains and cars
I'd walk to you if I had no other way

Bah bah bah.

Het andere nummer is: Rihanna - Don't Stop The Music. Haar vorige was al zoooooo slecht en deze is echt nog 10x erger. Vreselijk monotoon en het enige stukje dat leuk is, is gewoon gejat van Michael Jackson.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.