menu

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
avatar van GrafGantz
itchy schreef:
Pearl Jam - Just Breathe. Past perfect bij het grijze weer in de zin dat er geen hol aan is (wat dan weer prima in de rest van het oeuvre past). Wat een doffe, vlakke treurnis.


Eens, maar vertel dat niet aan m'n vrouw alsjeblieft

avatar van itchy
GrafGantz schreef:
(quote)


Eens, maar vertel dat niet aan m'n vrouw alsjeblieft

O, is het er zo een...

avatar van mr.oizo
Ik erger me kapot aan Multicolor van Son Mieux

avatar van pureshores
mr.oizo schreef:
Ik erger me kapot aan Multicolor van Son Mieux



Ondanks dat het waarschijnlijk een van de meeste gedraaide nummers is van dit jaar kan ik hem nog steeds aanhoren zonder enige ergernis

Er is kennelijk een nieuwe Het Land Van-kloon gedropt afgelopen week en deze werkt me net zo op de zenuwen als het nummer van Frans en Baas. Helaas krijgt die kloon inmiddels ook airplay op NPO Radio 2 om het Nederlands product quotum te halen en ik had graag gehad dat dat niet zo was. Wat een verschrikking.


avatar van Poek
Klein stukje geluisterd en ik krijg nu al moordneigingen.

avatar van pureshores




Waarom zou je dit willen horen, volgt praktisch compleet de Tracy Chapman aanpak.

Die duffe dance cover van Jonas Blue gaf er tenminste nog zelf een gezicht aan.

avatar van tnf
tnf
Op de zogenaamde betere/alternatievere zenders (o.a. FIP) komt al enige tijd om de zoveel tijd Sirens Of Lesbos - Sweet harmony.

Een inspiratieloze, lijzig gezongen cover die alle levenslust uit me trekt.




Lijzige, emotieloze zang, kreunzang en combinaties daarvan zijn tegenwoordig sowieso nogal muzikale ergernissen. Er zijn er teveel die dat doen. Vaak gaat er ook nog een laag reverb overheen die het alleen nog maar erger maakt.

avatar van Michiel Cohen
tnf schreef:
Op de zogenaamde betere/alternatievere zenders (o.a. FIP) komt al enige tijd om de zoveel tijd Sirens Of Lesbos - Sweet harmony.

Een inspiratieloze, lijzig gezongen cover die alle levenslust uit me trekt.

(embed)

Lijzige, emotieloze zang, kreunzang en combinaties daarvan zijn tegenwoordig sowieso nogal muzikale ergernissen. Er zijn er teveel die dat doen. Vaak gaat er ook nog een laag reverb overheen die het alleen nog maar erger maakt.

Een van de vele tracks waarbij dit gebeurd. Krijg soms het idee dat het zelfs een nieuw genre is,

avatar van Arrie
Vind het in deze cover niet werken maar kan doorgaans juist wel genieten van zulke zang.

avatar van tnf
tnf
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Een van de vele tracks waarbij dit gebeurd. Krijg soms het idee dat het zelfs een nieuw genre is,


De zangstijl, het inspiratieloze cover-gehalte, of beiden?

avatar van MarkS73
pureshores schreef:
(embed)


Waarom zou je dit willen horen, volgt praktisch compleet de Tracy Chapman aanpak.

Die duffe dance cover van Jonas Blue gaf er tenminste nog zelf een gezicht aan.


Ik had net een bericht getypt met deze vreselijke cover maar scrolde eerst eens naar boven of niet iemand anders deze al had gepost

avatar van Michiel Cohen
tnf schreef:
(quote)


De zangstijl, het inspiratieloze cover-gehalte, of beiden?

Zangstijl.

avatar van pureshores
Nog meer een opmerking algemeen, waarom is de tendens bij radiostations (te bedenken dat ze in principe elke week een playlist van tigduizend uit te kiezen hebben) om van de meeste artiesten 2 nummers eruit te plukken en dat een jaar lang te blijven draaien) .
Dat Layla van Claude hoor ik volgens mij nog steeds elke dag voorbijkomen, net zoals Flowers.

avatar van tnf
tnf
pureshores schreef:
Nog meer een opmerking algemeen, waarom is de tendens bij radiostations (te bedenken dat ze in principe elke week een playlist van tigduizend uit te kiezen hebben) om van de meeste artiesten 2 nummers eruit te plukken en dat een jaar lang te blijven draaien) .
Dat Layla van Claude hoor ik volgens mij nog steeds elke dag voorbijkomen, net zoals Flowers.


-Druk van platenmaatschappijen om specifieke nummers bij de mensen door de strot te drukken.
-Resultaten van luisteronderzoeken. De meeste mensen horen liever iets wat ze al kennen. Zie het succes van dat nieuwe oldies-station 'Joe', waar ze al die doodgedraaide nummers van vroeger nog eens herkauwen (en dat tot in het oneindige).

Joe's playlist: link

De doorsnee luisteraar kijkt wat anders tegen muziek aan dan de meesten hier op Musicmeter.

avatar van Deranged
Ik ben een heel verdraagzaam mens en ik vind iedereen tof.

Behalve Ed Sheeran.

Heb geen lijst van mensen of artiesten die ik haat.

Haat enkel Ed Sheeran.

Ik vertrouw hem niet.

avatar van Onweerwolf
Deranged schreef:
Ik vertrouw hem niet.


Terecht.

Mensen met rood haar zijn van de duivel.

avatar van tnf
tnf
De komende pakweg 8 weken (zeer beperkt op de radio's binnenshuis, maar om de haverklap zodra ik mezelf ergens daarbuiten bevind, te beginnen bij de radio in de supermarkt):





avatar van MarkS73
[quote]tnf schreef:
(quote)


Ik kende deze zender niet maar vind hun playlist zo te zien best oké, goeie tip

avatar van Poek
tnf schreef:
De komende pakweg 8 weken (zeer beperkt op de radio's binnenshuis, maar om de haverklap zodra ik mezelf ergens daarbuiten bevind, te beginnen bij de radio in de supermarkt):
|


En meedoen aan Whamageddon - MusicMeter.nl is voor jou zeker ook een hopeloze zaak?


avatar van tnf
tnf
Dit komt regelmatig op Pinguin Radio. Het opgezette stemmetje zit niet ver van 'Dance monkey' vandaan. Ik kan d'r niet aanhoren.




Extra erg in dit geval is dat er een, voor de rest, heel behoorlijk nummer lijkt te worden gezongen.

avatar van pureshores
Toch wel met kop en schouders Racoon-Nickel for goodbye
Wat een vervelende stem om naar te luisteren heeft die zanger.

avatar van pureshores
#netgehoordopdeafdeling

Collega net tegen iemand anders na de 57ste keer Nickel for goodbye op de radio
"Echt zo'n gaaf rauw nummer waar je harder van gaat rijden"


avatar van Arrie
Nou of je het mooi vindt is verder een kwestie van smaak enzo, maar dat is toch best een rustig nummer?

avatar van ranboy
Als die op Sky Radio komt, is het wel relatief stevig .

Overigens mag ik op het werk verplicht naar Sky Radio luisteren, en inmiddels zijn ze overgestapt op (geloof het of niet): 100% kerstliedjes...

avatar van MarkS73
ranboy schreef:
Als die op Sky Radio komt, is het wel relatief stevig .

Overigens mag ik op het werk verplicht naar Sky Radio luisteren, en inmiddels zijn ze overgestapt op (geloof het of niet): 100% kerstliedjes...


Maandagavond had mijn dochter haar zwemles, ik wacht dan een uurtje met een bosvruchtenthee in het restaurant van de zwemclub. Normaal gesproken heb ik mijn oortjes mee en lees ik relaxed een boek met goeie muziek maar dit keer was ik ze vergeten. Het resultaat was een uur lang kerstmuziek op Skyradio, verschrikkelijk, het stond nog ontzettend hard ook. Concentreren op mijn boek ging ook voor geen meter...
Overigens vind ik het niet eens zo'n probleem als het ook daadwerkelijk kerstmis is, dan heeft het wel wat, maar het is nog geen eens december.

avatar van Poek
ranboy schreef:
Overigens mag ik op het werk verplicht naar Sky Radio luisteren, en inmiddels zijn ze overgestapt op (geloof het of niet): 100% kerstliedjes...


Heb je al gekeken of de Arbowet hierover iets zegt?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.