MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lelijke hoezen

zoeken in:
De 'master' van de lelijke hoezen: OZZY OSBOURNE

BLIZZARD OF OZZ: wat is een blizzard? En wat heeft dat met de hoes te maken? En wat heeft de hoes met de plaat te maken? Anders wel een leuk plaatje: haalt een score van 4,10.

(afbeelding)

DIARY OF A MADMAN: Ozzy met een wit masker op (Je kunt het aan zijn ogen zien dat het een masker is), het bloed is enorm slecht na gedaan. En wat doet die kleine op de achtergrond?
Ook best nog een leuke plaat.

(afbeelding)

BARK AT THE MOON: Na de dood van Randy Rhoads werden de hoezen er zeker niet beter op: Ozzy doet een weerwolf na:
Heeft haar op zich gekregen en is gesminkt en in ene boom gezet + op de achtergrond een stuk decor gezet met een maan + de randen van de takken wat verlicht.
Ook een goede plaat.
ook de videoclip van "bark at the moon" is niet om naar huis over te schrijven.

(afbeelding)

THE ULTIMATE SIN: Eens geen foto.
Deze keer is het een tekening van iets met lang oprechtstaand haar en een draak/insectachtig beest met de kop van Ozzy (denk ik, de tekening trekt op niets). Wat heeft het te maken met het album? Niets!
Slechte plaat overgens.

(afbeelding)

NO REST FOR THE WICKED: Een zwart-wit foto. Alweer trekt het op niets. Wat steld ozzy hier voor? Een misionaris of een dictator. Wat heeft het met de plaat te zien? Waarom schreeuwt dat kind tegen hem?

(afbeelding)

NO MORE TEARS: De kwaliteit van de muziek werd terug beter en dat deed de hoeskwaliteit ook.

(afbeelding)

OZZMOSIS: na enkele jaren was het opnieuw spuuglelijk.
Kan ook gezegt worden over de muziek.

(afbeelding)

DOWN TO EARTH: En 6 jaar later het vooraanzicht? Lelijkheid kent geen grenzen meer

(afbeelding)

BLACK RAIN:
En ook 6 jaar later, dit jaar, was het weer raak. Terug naar de roots: een foto van Ozzy. Opmerkelijk: het is nu wel in het thema van het album. Neemt niet weg dat de hoes niet om aan te zien is.

(afbeelding)

lambf

Die vind ik nog wel stijvol, de andere zijn inderdaad spuuglelijk

sxesven
AGE-411 schreef:
wat is een blizzard?

Is dit nu serieus of een grapje?

sxesven schreef:
(quote)

Is dit nu serieus of een grapje?

Blizard is sneeuwstorm, dat weet ik.
Maar WTF is een Blizzard, en meerbepaald, wat is een BLIZZARD OF OZZ ?

Raekwon the chef
AGE-411 schreef:
NO REST FOR THE WICKED: Een zwart-wit foto. Alweer trekt het op niets. Wat steld ozzy hier voor? Een misionaris of een dictator. Wat heeft het met de plaat te zien? Waarom schreeuwt dat kind tegen hem?
(afbeelding)

Ik denk dat Ozzy zichzelf als de wicked ziet, en dat schreeuwende kind onderbreekt zijn stilte/rust

ik vind trouwens die van The Ultimate Sin nog best stijlvol getekend, niet wat er is getekend, maar hoe het is getekend

sxesven
AGE-411 schreef:
(quote)

Blizard is sneeuwstorm, dat weet ik.
Maar WTF is een Blizzard, en meerbepaald, wat is een BLIZZARD OF OZZ ?

Check your facts, want blizzard schrijf je nog altijd met dubbel z. Daarbij is Blizzard of Ozz natuurlijk een (ietwat flauwe, maar goed) woordspeling op Wizard of Oz. Voilá. Wizard, Blizzard; Oz, Ozz(y); enfin, je snapt het.

Raekwon the chef
maar dan heeft de hoes er nog steeds niks mee te maken

sxesven
Daar heb ik het ook nooit over gehad.

Daarbij kan die Blizzard of Ozz natuurlijk ook iets figuurlijks aanduiden, zoals Ozzy's muziek, of iets dergelijks. Flauwe woordspelingen zijn sowieso tot daaraantoe, dat ze dan ook nog eens letterlijk op de hoes zouden worden uitgebeeld gaat wel een paar stappen te ver.

Raekwon the chef
Ik zei ook niet dat jij het daarover gehad had hoor

maar het is toch sowieso stukken beter als wanneer de hoes de sfeer van het album kan evenaren, of versterken. dus niet een random plaatje erin jassen..
ik ken het album in kwestie trouwens verder niet hoor..

sxesven schreef:
Daar heb ik het ook nooit over gehad.

Daarbij kan die Blizzard of Ozz natuurlijk ook iets figuurlijks aanduiden, zoals Ozzy's muziek, of iets dergelijks. Flauwe woordspelingen zijn sowieso tot daaraantoe, dat ze dan ook nog eens letterlijk op de hoes zouden worden uitgebeeld gaat wel een paar stappen te ver.

Het enige wat er aan is is de woordspeling.

En geen blizzard of Wizzard heeft iets te maken met het hoesje en de muziek. Eveneens heeft het hoesje niets te maken met de muziek of de titel.

sxesven
Pff.

lambf

(afbeelding)

(afbeelding)

Wel een goede band

Had al eerder een link naar de hoes gepost, maar omdat 'ie zo spuuglelijk is, moet het plaatje er eigenlijk wel staan (zodat meer mensen er van kunnen genieten):

(afbeelding)

(afbeelding)

Zo, dit is gewoon de lelijkste ever....

Jamaican

(afbeelding)

Jamaican schreef:
(afbeelding)

Eerst dacht ik dat ze drie neusgaten had.

Wat ik me net toch tegen kwam

(afbeelding)

SelmaDuim
itchy schreef:
Wat ik me net toch tegen kwam
(afbeelding)

Het is vast hele mooie muziek.

Music Freak
Ik ben een grote fan van Elton John maar deze hoes uit 1979 van het album "Victim Of Love" vind ik toch wel de minste van alle zijn albums.

Al hoewel de Engelse hoes van "Victim Of Love" iets anders en iets beter is, blijft hij toch slecht.

(afbeelding)

zo'n beetje alles van The Toy Dolls

(afbeelding)

...en de Cold War Kids.

(afbeelding)

fredpit

(afbeelding)

tsja...

Ook al is het een topplaat, van mijn meest favoriete clubje, en kan die door wie dan ook gemaakt zijn, dit vind ik de lelijkste in mijn bezit

(afbeelding)

lambf schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)

Wel een goede band

Blijft een harde band, maar voor Londonse hardcore heb ik liever Knuckledust.

Ontopic: Hard-Fi - Once Upon A Time In The West

(afbeelding)

En Against Me! - New Wave

(afbeelding)

lambf
En Against Me! - New Wave

(afbeelding)

Lelijk?, die is juist mooi

Lol, die tracktitels ook.

(afbeelding)
Bert Springsteen

Gast
geplaatst: vandaag om 17:06 uur

geplaatst: vandaag om 17:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.