Muziek / Algemeen / Lelijke hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2011, 08:56 uur
Jocharo-T schreef:
Die gasten hebben echt een complete wansmaak in albumhoezen. Alleen die van OK Computer is nog enigszins te pruimen in mijn ogen.
Kid A en Amnesiac vind ik wel mooi hoor.Die gasten hebben echt een complete wansmaak in albumhoezen. Alleen die van OK Computer is nog enigszins te pruimen in mijn ogen.
0
geplaatst: 16 december 2011, 09:04 uur
Het is inderdaad een kwestie van smaak. Maar smaak kan zich wel ontwikkelen. En daarom is het voor jasper1991 zeker de moeite om eens uit te zoeken waarom sommige hoezen van Iron Maiden, de ene al meer dan de andere, tot echte klassiekers zijn geworden en waarom het digitale prutswerk dat vandaag zoveel metalhoezen siert dat nooit zal zijn.
0
geplaatst: 16 december 2011, 09:06 uur
rkdev schreef:
Kid A en Amnesiac vind ik wel mooi hoor.
Kid A en Amnesiac vind ik wel mooi hoor.
Ik ook. In Rainbows is ook wel oké.
0
Jocharo-T
geplaatst: 16 december 2011, 09:06 uur
Kid A en The Bends vind ik de twee lelijkste hoezen van Radiohead.
0
geplaatst: 16 december 2011, 09:10 uur
Eigenlijk zijn 'mooi' en 'lelijk' geen goede woorden om hoezen te beoordelen. Het gaat bij een hoes immers vaak niet om 'mooi' in de klassieke zin. Een hoes kan 'lelijk' zijn maar toch sterk en in het oog springend. De aandacht trekken, fantasie prikkelen, nieuwsgierig maken, dat is meestal belangrijker. En zo bekeken vind ik van Radiohead alle hoezen (behalve Pablo Honey) goed.
0
Jocharo-T
geplaatst: 16 december 2011, 09:45 uur
Die van Michael Jackson heb ik hier als schilderij aan de muur hangen.
Die vinden mijn vrouw en ik dus weer geweldig

0
geplaatst: 16 december 2011, 09:46 uur
Kronos schreef:
Eigenlijk zijn 'mooi' en 'lelijk' geen goede woorden om hoezen te beoordelen.
Eigenlijk zijn 'mooi' en 'lelijk' geen goede woorden om hoezen te beoordelen.
Je zou kunnen spreken van 'geslaagde' en 'mislukte' hoezen, al geeft dat geen andere uitkomst want volgens mij vat iedereen 'mooi' en 'lelijk' als zodanig op.
De meeste hoezen van Radiohead vind ik aardig geslaagd, behalve O.K. Computer (grensgeval), Pablo Honey (onevenwichtig) en The Bends. De hoes van The Bends is wel intrigerend, toch vind ik hem onaangenaam om naar te kijken. Die dingen conflicteren soms met elkaar
.
0
geplaatst: 16 december 2011, 10:53 uur
Jocharo-T schreef:
Die van Michael Jackson heb ik hier als schilderij aan de muur hangen.
Ik was er al bang voor Die van Michael Jackson heb ik hier als schilderij aan de muur hangen.

0
geplaatst: 16 december 2011, 12:56 uur
Veel mooie hoezen heeft de discografie van Laura Pausini nog niet opgeleverd. Maar het kan altijd nog slechter moet men gedacht hebben en de nieuwe is dan ook de lelijkste van allemaal.

0
geplaatst: 16 december 2011, 13:28 uur
Misterfool schreef:
Ik vind de hoezen van Iron Maiden eigenlijk steengoed,vooral op LP formaat
Ik vind de hoezen van Iron Maiden eigenlijk steengoed,vooral op LP formaat
Vooral de Somewhere In Time hoes is rijk aan vele verbluffende details. Je moet daarvoor wel een beetje 'into Maiden' zijn maar soit, dat ben ik dan ook

Ik begrijp best dat die hoezen nooit in het Louvre zullen hangen, maar er zit wel veel meer bloed zweet en tranen in dan in die digitale broddelwerkjes waar ook Derek Riggs, de artiest achter de klassieke Maidenhoezen, zich heden ten dage schuldig aan maakt.
Die Radioheadcovers vind ik ook cool. Ze springen al direct in het oog als je ergens door de cdrekken aan het schuimen bent. Dat is vaak al een pré vind ik.
0
geplaatst: 16 december 2011, 14:53 uur
Edwynn schreef:
Vooral de Somewhere In Time hoes is rijk aan vele verbluffende details. Je moet daarvoor wel een beetje 'into Maiden' zijn maar soit, dat ben ik dan ook
De vele verwijzingen naar vorige albums zijn leuk om op te sporen. Maar wat compositie en kleurgebruik betreft vind ik die hoes minder sterk; te druk waardoor een rommelige indruk ontstaat.
0
geplaatst: 16 december 2011, 17:41 uur
Ik weet niet zeker of deze hoes geslaagd is.
In weet wel zeker dat ik 'm spuuglelijk vind.

In weet wel zeker dat ik 'm spuuglelijk vind.

0
geplaatst: 16 december 2011, 18:17 uur
De hoezen van R.E.M. ... de eerste 5 (uit de I.R.S.-jaren) vind ik wel mooi, de daaropvolgende veel minder (de laatste 2 en die van Around the Sun horen in dit topic thuis).
De hoezen van Iron Maiden vind ik ook niet tot de mooiste horen.
De hoezen van Iron Maiden vind ik ook niet tot de mooiste horen.
0
geplaatst: 20 december 2011, 20:41 uur
Het is dan wel met een knipoog, maar mooier wordt ie er niet op...

Maria Minerva - Maria Minerva's Cabaret Cixous (2011)

Maria Minerva - Maria Minerva's Cabaret Cixous (2011)
0
geplaatst: 22 december 2011, 10:28 uur
Chapeau aan alle oudstrijders die de mode van de jaren 80 hebben overleefd.
De nood aan een zelfhulpgroep om de trauma's bespreekbaar te maken blijft groot.

De nood aan een zelfhulpgroep om de trauma's bespreekbaar te maken blijft groot.

0
geplaatst: 10 januari 2012, 22:34 uur
Die eerste is knap ontopic. Die tweede vind ik eigenlijk niet zo lelijk. Ook helemaal niet mooi, maar er zijn veel saaiere en lelijkere hoezen te vinden.
0
Jocharo-T
geplaatst: 15 januari 2012, 10:17 uur
Ik weet niet of ze al geweest zijn, anders zijn ze hier nog een keer:

0
geplaatst: 15 januari 2012, 14:31 uur
Gisteren nog heel even met Lovesexy in mijn handen gestaan, maar toch maar laten liggen vanwege de hoes...
0
geplaatst: 17 januari 2012, 15:58 uur
Heel het euvre van de flower kings kan hier ook wel bij.
Voorbeeldje:

Wal-ge-lijk gewoon. Steengoede muzikanten, dat dan weer wel. Nu nog een designer inhuren i.p.v. zelf gaan kloten met MS Paint
.
Voorbeeldje:

Wal-ge-lijk gewoon. Steengoede muzikanten, dat dan weer wel. Nu nog een designer inhuren i.p.v. zelf gaan kloten met MS Paint
.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 januari 2012, 21:33 uur
Het album is echt compleet het tegenovergestelde.
Hierboven bij The Hickey Underworld ook.
* denotes required fields.