Muziek / Algemeen / Lelijke hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:36 uur
Grant Wood kende ik nog niet maar dit schilderij wel, omdat het in de begingeneriek van Desperate Housewives te zien is. Jawel, ik kijk daar naar.
0
sxesven
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:45 uur
Toffe serie, toch.
En had de gelijkenis ook wel eens opgemerkt, dus zo gek is het niet, me dunkt.
En had de gelijkenis ook wel eens opgemerkt, dus zo gek is het niet, me dunkt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 14:03 uur
wandercats schreef:
Ik word alweer helemaal misselijk en naar als ik naar dat plaatje kijk, bleeeegh!!!
Ik heb dan ook kinderen van 4 en 1. Sorry hoor, maar die cover ontstijgt het leuk spelen met doodshoofden van veel metalbands, ik vind hem echt ziek en niet kunnen. Ben benieuwd of jullie dit ook niet vinden kunnen of vinden dat het onder vrijheid van artistieke meningsuiting valt...
Ik word alweer helemaal misselijk en naar als ik naar dat plaatje kijk, bleeeegh!!!
Ik heb dan ook kinderen van 4 en 1. Sorry hoor, maar die cover ontstijgt het leuk spelen met doodshoofden van veel metalbands, ik vind hem echt ziek en niet kunnen. Ben benieuwd of jullie dit ook niet vinden kunnen of vinden dat het onder vrijheid van artistieke meningsuiting valt...
Ik vind het een prachtige hoes.

0
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:16 uur
Maar jij bent dan ook heel trve...
Het is geen toonbeeld van goede smaak en erg creatief vind ik het ook niet, maar waarom dit niet zou kunnen is voor mij een raadsel. Slechte smaak is bij mijn weten niet verboden in de lage landen.
Het is vast bedoeld om te choqueren, en daarin slaagt het zo te zien enigszins.
Het is geen toonbeeld van goede smaak en erg creatief vind ik het ook niet, maar waarom dit niet zou kunnen is voor mij een raadsel. Slechte smaak is bij mijn weten niet verboden in de lage landen.
Het is vast bedoeld om te choqueren, en daarin slaagt het zo te zien enigszins.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:22 uur
Die Cannibal Corpsehoes is zo 1991. Toch denk ik altijd met weemoed terug aan dat soort tekeningetjes. Veel metal van tegenwoordig wordt door photoshop ontsierd.
1991 was ook ongeveer het einde van het tijdperk van de mensosauriër dat door dergelijke onbenulligheid geshockeerd raakte overigens.
1991 was ook ongeveer het einde van het tijdperk van de mensosauriër dat door dergelijke onbenulligheid geshockeerd raakte overigens.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:23 uur
Je weet in ieder geval gelijk wat voor muziek er in het doosje zit. Het leukste vind ik als een hoes juist compleet niet bij een album past. Deze van Torche bijvoorbeeld:

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:45 uur
wizard schreef:
Het is geen black metal.
Het is geen toonbeeld van goede smaak en erg creatief vind ik het ook niet
Da's beide erg subjectief.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:52 uur
Onweerwolf schreef:
Het is geen black metal.
Het is geen black metal.
Dat klopt.
Onweerwolf schreef:
Dat klopt.
Wat was je punt precies?
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 15:53 uur
Dat ik niet snap waar je opmerking over trve precies vandaan komt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 16:01 uur
Maar wat bedoel je nou eigenlijk precies? Immers dat soort opmerkingen suggereren in de meeste gevallen iets in de zin van "je bent kinderachtig". Met andere woorden; omdat ik een hoes mooi vind die jij niet mooi vindt voel je je geroepen om even een sneer te geven, alsof jouw smaak verheven zou zijn boven de mijne.
Ik kan het mis hebben hoor.
Ik kan het mis hebben hoor.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 16:15 uur
Ik bedoelde dat (1) jij, afgaand op je top-10, veel metal luistert en waarschijnlijk veel metalhoezen ziet en gezien hebt, zodat je waarschijnlijk gewend bent aan schokkend bedoelde hoezen/ze mooi vindt; en (2) dat metalliefhebbers zich in het algemeen graag afzetten tegen wat gewoon en normaal wordt gevonden en dat je opmerking dat je het een prachtige hoes vindt, daar precies bij past.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 16:21 uur
wizard schreef:
Ik bedoelde dat (1) jij, afgaand op je top-10, veel metal luistert en waarschijnlijk veel metalhoezen ziet en gezien hebt, zodat je waarschijnlijk gewend bent aan schokkend bedoelde hoezen/ze mooi vindt; en (2) dat metalliefhebbers zich in het algemeen graag afzetten tegen wat gewoon en normaal wordt gevonden en dat je opmerking dat je het een prachtige hoes vindt, daar precies bij past.
Afgaande op je eigen top 10 kan ik dus vaststellen dat je jezelf eveneens trve vindt?
Ik zeg overigens nergens dat ik de hoes mooi vind omdat 'ie schokkend zou zijn, dat maak jij er, zonder enige aanleiding, zelf van.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 16:39 uur
Ja, dat kan je doen. Dat ik het er niet mee eens ben, is een tweede.
Ik zeg ook nergens dat je de hoes mooi vindt omdat hij schokkend is, maar dat je schokkend bedoelde hoezen in z'n algemeenheid wellicht mooi vindt. De gedachte dat je hem mooi zou vinden omdat hij schokkend is, lijkt me echter niet heel vergezocht, maar dat is slechts gokken van mijn kant.
Maar: wat vind je zo mooi aan die hoes?
Ik zeg ook nergens dat je de hoes mooi vindt omdat hij schokkend is, maar dat je schokkend bedoelde hoezen in z'n algemeenheid wellicht mooi vindt. De gedachte dat je hem mooi zou vinden omdat hij schokkend is, lijkt me echter niet heel vergezocht, maar dat is slechts gokken van mijn kant.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 17:04 uur
Slowgaze schreef:
Bij de cover van Born to Die moet ik altijd aan Grant Woods American Gothic denken, geen idee waarom.
(afbeelding)
(quote)
Bij de cover van Born to Die moet ik altijd aan Grant Woods American Gothic denken, geen idee waarom.
(afbeelding)
Ik denk hierbij aan Criminal Minds.
Dit zijn seriemoordenaars, zonder enige twijfel!

Ik kijk overigens niet naar DH.

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 17:50 uur
wizard schreef:
Vreemd dan, dat dezelfde criteria voor jou tot een andere uitkomst leiden dan voor mij. Ik ben benieuwd waar hier dan het verschil zit.
Ik zeg ook nergens dat je de hoes mooi vindt omdat hij schokkend is, maar dat je schokkend bedoelde hoezen in z'n algemeenheid wellicht mooi vindt.
Volgens mij is dat binnen deze context exact dezelfde redenering, nietwaar?
De gedachte dat je hem mooi zou vinden omdat hij schokkend is, lijkt me echter niet heel vergezocht, maar dat is slechts gokken van mijn kant.
En op die gok baseer je je trve-etiketje?
Ik sluit me aan bij wat Edwynn stelt over deze hoes, hij ademt een bepaalde sfeer uit; de opkomst van de deathmetal. Ik ben zelf in het midden van de jaren '90 pas begonnen met luisteren naar extreme metal en heb die opkomst dus gemist. Met terugwerkende kracht heb ik het tijdsperk als bijzonder interessant mogen ontdekken en de hoezen horen daar zeker bij. Daarnaast vind ik hem mooi getekend en is de uitvoering, muv de volledig zwarte achterkant, ook goed gelukt. Ik heb dan ook al weet ik hoe lang een patch van deze plaat op mijn oude legerjas zitten. Die heeft wel ander artwork, naast het logo en de titel, maar is vergelijkbaar.
Schokkend? Mja, prima. Ik ervaar dat niet zo, net als dat ik boeken van Stephen King of horrorfilms niet als schokkend ervaar.
Verkeersongelukgifjes op internetfora plaatsen, dat vind ik dan wel weer schokkend.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 18:30 uur
Dat ik mezelf redelijk goed ken, maar jou alleen ken van je gedrag hier op de site en dat doet me denken aan een vasthoudend persoon die erg van z'n eigen mening houdt, wat ik dan weer associeer met het kortzichtige dat ik met 'trve' associeer. Ja, een beetje veel stappen in de redenatie en ongetwijfeld ben je in het dagelijks leven een vriendelijk persoon.
Ja.
Nee.
Nou, een goed weekend maar weer.
Ja.
Nee.

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 18:46 uur
wizard schreef:
Dat ik mezelf redelijk goed ken, maar jou alleen ken van je gedrag hier op de site en dat doet me denken aan een vasthoudend persoon die erg van z'n eigen mening houdt, wat ik dan weer associeer met het kortzichtige dat ik met 'trve' associeer. Ja, een beetje veel stappen in de redenatie en ongetwijfeld ben je in het dagelijks leven een vriendelijk persoon.
Ja.
Nee.
Ja.
Nee.
Ah kijk, nou komt de aap uit de mouw. Je bent het niet eens met mijn mening en dus vind je mij kortzichtig.
Ik vraag me af of je de ironie in je eigen denkpatroon weet te ontdekken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 20:12 uur
Maar goed, lelijke hoezen. Dit vind ik wel zo'n beetje de lelijkste hoes die hier bij mij in de kast staat:

0
geplaatst: 17 augustus 2012, 21:04 uur
Haha, noem me gek, maar ik vind het wel wat hebben.
Had leuker geweest als het funk was, maar dat is het geloof ik niet.
Had leuker geweest als het funk was, maar dat is het geloof ik niet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 augustus 2012, 21:33 uur
Het is poprock met een licht funky/soulful sausje. Beetje in het straatje van een Level 42.
0
geplaatst: 22 augustus 2012, 10:44 uur
Onweerwolf schreef:
Maar goed, lelijke hoezen. Dit vind ik wel zo'n beetje de lelijkste hoes die hier bij mij in de kast staat:
Het lijkt niet zo vaak te gebeuren, maar deze keer ben ik het met je eens dat dit niet zo'n fraaie hoes is.
0
geplaatst: 22 augustus 2012, 11:53 uur
wandercats schreef:
Het valt natuurlijk onder de vrijheid van meningsuiting.
Ik vind het wel degelijk kunnen...als dit niet kan, dan moet je horrorfilms ook verbieden.
Ik vind het óók een zieke afbeelding, daar niet van, maar ja...het zou wat te makkelijk zijn om vrijheid van artistieke meningsuiting alleen te gunnen aan uitingen die je welgevallig zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 augustus 2012, 16:34 uur
wizard schreef:
Het lijkt niet zo vaak te gebeuren, maar deze keer ben ik het met je eens dat dit niet zo'n fraaie hoes is.
(quote)
Ik ben dan wel vooral benieuwd waarover je het allemaal niet met me eens bent.
* denotes required fields.