MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
voor de Belgen : er zijn slechts een tiental plaatsen meer ! Wees snel !

In Muziek > Muziekgames > Stardust PopQuiz:

bij deze wil ik jullie nog eens allemaal bedanken voor de
vele hulp die ik van jullie kreeg bij het opstellen van mijn 3e Stardust PopQuiz in Kortrijk.

Wie hem in excelvorm in zijn mailbox wil : gelieve je emailadres te laten 'geworden'

Tony

En, Yak, wat vind je ervan?

Yak
Verrekte pittig, Tony! Ik had waarschijnlijk erg beroerd gescoord in deze quiz.

Leuk om de MuMe-tips terug te zien en zowaar: er zat er zelfs eentje van mijzelf bij: Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight.

In Muziek > Algemeen > 4e STARDUST Popquiz was een succes, mede dankzij jullie !:

Veel van de tips die ik via dit forum vergaarde, heb ik kunnen gebruiken op mijn quiz van het voorbije weekend.

Nogmaals bedankt en tot later, voor de 5e editie !

Tony

Graag gedaan.

Yak
Als tegenprestatie wil ik de quizvragen ook zien!

stuur mij een pm-pje met je e-mail en ze komen eraan !

(geldt voor iedereen trouwens !)

16 december is in P60 (Amstelveen) alweer de 12e editie van de Nationale Popquiz. Zijn er hier meer mensen die daar aan mee gaan doen? Je hoeft er niet per se enorm veel van muziek te weten, het is vooral leuk om te zwoegen op die dingen waar je net niet op kunt komen, het welbekende 'het ligt op het puntje van mijn tong'-gevoel.

Voor een indicatie van wat er zoal gevraagd kan worden: de geluidsfragmenten van vorig jaar staan hier online.

Ben trouwens wel benieuwd of er hier mensen zijn die het leuk vinden om af en toe mee te doen aan een popquiz, wellicht kunnen we dan eens een Musicmeter-team afvaardigen. Ik weet al dat Starbright Boy jaarlijks meedoet aan een quiz in Den Bosch.

Lijkt me een geweldig idee

In Belgie leeft het meer dan hier volgens mij. Ik ben benieuwd of er nog meer animo is.

Lijkt mij heel erg leuk, ik ben die 16 december wel vrij

Cool, maar ik denk dat ik niet kan

Hoeveel mensen zijn nodig om mee te doen?

Leuk idee. Ik moet een slag om de arm houden, omdat ik in die periode ook stage loop. Als het kan, lijkt het me erg leuk om mee te doen.

The Scientist schreef:
Hoeveel mensen zijn nodig om mee te doen?

Met veel plezier kunnen we jullie melden dat we er in 2007 toch nog in zijn geslaagd om de Nationale Popquiz te organiseren. Op zondag 16 december zal de twaalfde Nationale Popquiz plaats vinden. Zoals de laatste jaren gebruikelijk is, treedt P60 (Stadsplein 100a in Amstelveen) op als gastheer. De quiz begint om 13:00 uur en zal rond 18:00 uur afgelopen zijn. Inschrijving staat open voor teams van maximaal 4 personen. Het inschrijfgeld bedraagt € 17,50 per team. Naast het verrassingspakket dat ieder team zal ontvangen, zijn er ook dit jaar weer fraaie prijzen te winnen.

Ah okee... dus we kunnen bij genoeg enthousiasme ook nog kijken welke musicmeter teams het beste zijn

Ik wil zeker graag komen iig

Ik vind de naam van het winnende team van vorig jaar echt geweldig:

Stop Making Senseo

Ik zat vorig jaar trouwens in Ménage à quatre, toen waren we 31ste. Een paar jaar geleden zijn we eens 8ste geworden, maar dat zie ik nu niet zo snel meer gebeuren.

Ik zou trouwens niet te lang wachten met een eventuele inschrijving, aangezien er maar een beperkt aantal teams mee kan doen.

Even kijken of dit werkt:

http://www.denationalepopquiz.nl/mashup.htm

(mash-up foto's)

Nou.... dan moeten we toch maar eens een team bij elkaar hebben... mensen die het erg vinden om bij mij in een team te zitten?

(qua classic pop-muziek gaat mijn kennis niet heel ver)

28 september is er een grote popquiz in De Burcht in Leiden (voor degenen die destijds op de Leiden meeting waren: dat is waar we toen hebben geborreld) en ik maak die met mijn 2 teammaatjes. Jullie zijn alvast uitgenodigd.

hoe groot zijn de teams?

en ik meld me vast aan.. als we met genoeg mensen zijn.

De teams variëren in grootte, maar de meeste teams zijn met 6, 7 mensen. Het is overigens in de zaal onder het cafe, omdat het cafe zelf te klein is (vorige keer waren er 250 mensen en die moeten wel allemaal kunnen zitten).

De Nationale is niet meer gelukt, maar ik was gisteren wel bij de Popquiz in Rotown. Iemand anders die daar ook was?

ps. De quiz in Leiden was trouwens wel een succes, volgens de uitbater één van de leukste die ze in jaren hebben gehad. Wellicht dat ik de flauwste ronde nog wel eens hier plaatst.

Leuk Herman, je mag van mij ook wel meer rondes plaatsen.
Stuur de antwoorden wel door.

Ok, ik zal het doen als ik er tijd voor heb en in de buurt ben van de juiste computer.

Vandaag meegedaan aan de Popquiz in de W2 in Den Bosch en 2de geworden. De nummer 1 was het Belgische team Kakkerlakken dat wekelijks de Benelux afreist om te quizzen, dus daarvan verliezen was geen schande.

Waren er nog meer mume'rs? Starbright Boy wellicht?

Ik heb helaas de Popquiz in Nijmegen gemist; was uitverkocht toen ik bij de kassa stond.

Mooie score trouwens Herman!!!

herman schreef:
Starbright Boy wellicht?

Nee, heb het dit jaar (en vorig jaar) overgeslagen. Komt misschien wel weer een keer.

Ok. Ik was er vorig jaar ook niet bij trouwens.

Aankomende zondag wordt vanaf 13:30 uur wordt de Parkstad Popkwis in café Pelt in Heerlen gehouden. Ikzelf ben vertegenwoordigd met het team De Jeugd van Vroeger. Doen er nog mume'ers mee?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:51 uur

geplaatst: vandaag om 18:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.