menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
In Muziek > MusicMeter Live! > 1e Stardust Popquiz - 29 mei 2003:

ZATERDAG 29 MEI 2004 - 19u30

1e STARDUST POPQUIZ

* waar : zaal OC De Neerbeek -
Vlaswaagplein - Bissegem (KORTRIJK - België)
* Inkom : 12 EURO per ploeg (ploegen van max. 4)
* Inschrijving en info :
EMAIL : tony.vandenbogaerde@pandora.be
TELEFOON : 0475 / 29 07 54

* 12 rondes met telkens 12 geluidsfragmenten / 2 rondes van 20 fragmenten / 2 tafelrondes (hoezen, foto's, enz ...)
* Verwacht geen Britney Spears-ronde of Helmut Lotti-special, maar een kwalitatieve en aangename mix van tientallen genres en subgenres uit meer dan 40 jaar popgeschiedenis, zonder daarbij platgetreden paden te betreden.
* Voor elke deelnemer een mooie prijs (eerste 3 teams winnen platenbons, voor de anderen zijn er CD's (geen rommel maar
een ruime keuze tussen meer dan honderd kwaliteitsalbums)
* geen tombola tijdens de pauze
* de quiz is volledig non-profit. Alle eventuele winst wordt besteed aan prijzen voor de volgende editie.
* Voor de innerlijke mens zal er een ruime waaier aan alcoholische en niet-alcoholische dranken beschikbaar zijn, alsook broodjes.

tot dan misschien,
Tony

Waarom staat er 2003 in de titel?

oeps foutje, kan ik dat nog editen?

Yak
In Muziek > Muziekgames > Popquiz A Gogo:

Daar gaan we weer! Vanavond, half negen, Nederland 3: Popquiz A Gogo. Hoeveel stompzinnige muziekfeitjes kun je oplepelen?

Vragen schijnen iets makkelijker te zijn dan de afgelopen keer.
Is iets leuker voor de normale muziek-liefhebber.

Maar helaas sta ik rond dat tijdstip nog op t trainingsveld.

Yak
Als die uitzendingen komen waarschijnlijk wel online te staan.

Oh mooi ik hoor het net een dag te laat...

Waar ergens?

Ik vind het jammer dat het makkelijker is eigenlijk. Vorig jaar was het lekker pittig en zag ik nog een paar bekende gezichten uit een popquiz waar ik ook jaarlijks aan deelneem (met een team). Ik heb het nog niet gezien, maar als het zo veel eenvoudiger wordt dat ik (bijna) alles weet vind ik het iig minder leuk.

titan (crew)
Het was inderdaad wel eenvoudiger, al zaten er toch best wel pittige vragen bij zoals "Welke band schrapte een cover van Cat Stevens van hun album nadat hij zich had uitgesproken voor de banvloek op het boek de duivelsverzen van Salman Rushdie?".

Leuke quiz, alleen weet ik gewoon heel erg weinig!!

Shit, weer gemist! (blijf ik toch weer hangen bij Voetbal Insite met Johan Derksen). Wordt het nog herhaald?

Ik hoop het (evenals Dokwerk). Vorige week wel de gebroeders Jansen en nog iemand gezien. Ik wist wel aardig wat antwoorden, eigenlijk. Verder heb ik een beetje hetzelfde als SB (ook mee gedaan aan de Nationale soms?).

Niet vergeten vanavond! Over een halfuurtje begint het weer...

Wordt 't herhaald?

herman schreef:

Wordt 't herhaald?

Daar heeft Matthijs van Nieuwkerk (die er altijd weer even hip uitziet) niets over gezegd, dz ik denk van niet.... Muziekblogger Nicole Blommers, jou vast bekend Herman, behoorde tot de 4 vrouwelijke dj's die op bezoek waren.

Jammer. Ik ken Nicole inderdaad (ook van MSN en wel 's ontmoet), daarom wilde ik ook kijken.

Goed nieuws voor Herman! Donderdagochtend as wordt het op NL1 herhaald.

EmDee schreef:

Vragen schijnen iets makkelijker te zijn dan de afgelopen keer.
Is iets leuker voor de normale muziek-liefhebber.

Wat is trouwens een normale muziekliefhebber EmDee?

Cruella schreef:
Goed nieuws voor Herman! Donderdagochtend as wordt het op NL1 herhaald.

En dat lees je dan op donderdagmiddag

lebowski schreef:
Wat is trouwens een normale muziekliefhebber EmDee?

Een simpele muziekliefhebber als ikzelf die verder geen technische achtergrondkennis van de muziek heeft (zoiets).

Ik heb de quiz nog niet zo lang geleden ontdekt, maar ik vind het wel een superleuke quiz. Ik weet nog niet zoveel, want heel veel vragen zijn voor mijn tijd.
Ik vond het wel grappig om te zien dat Erik de Zwart na een filmpje van Nirvana in Paradiso op de vraag:'Wie zijn dit?'als antwoord Pearl Jam gaf.

Ik vind dat wel diep triest eigenlijk. Voor iemand die pretendeert muziekliefhebber te zijn....

Ik ben toch al geen Erik de Zwart liefhebber. Als je wekelijks wordt blootgesteld aan zijn verschrikkelijke radiostation is het lastig de man nog serieus te nemen als muziekliefhebber.

Ah, ik heb hem al een jaar of 10 niet meer op de radio gehoord, schat ik. Ik ken hem eigenlijk alleen uit de tijd dat hij de top 40 presenteerde bij radio 3.

Vreselijke man. Wat een trieste blunder was het ook, want hij zei het ook heel zelfverzekerd.

Verbaasde me in een van de eerste afleveringen dat een "grote" muziekman als Pierre Cartner werkelijk geen drol wist van wat er behalve Vader Abraham nog meer aan muziek bestaat.

Ik heb trouwens die aflevering van Erik de Zwart van de week in de herhaling gezien. Mijn God wat een dombo is het ook. Het viel me trouwens op dat Sjaak Bral zeer veel wist. Verdere hoogtepunten waren de clip van Jaqcues Herb en het bijbehorende verhaaltje van de(verder weer hoogst irritante) Gordon.

Oh en Vader Abraham is een droplul. Ik schaam me ervoor dat ie uit dezelfde stad komt als ik

In Muziek > Algemeen > 2e Stardust Popquiz - 21 mei - Bissegem bij Kortrijk (B):

Op zaterdag 21 mei om 20u organiseer ik in zaal OC De Neerbeek in Bissegem (bij Kortrijk)(België) :

De 2e Stardust Popquiz

- ploegen van max. 4 personen
- 10 EURO ingang per ploeg
- een prijs voor iedereen (platenbons en CD's)
- 171 luisterfragmenten in 13 rondes + een aantal tafelrondes (hoezen, foto's, ...)
- info : 0475 29 07 54 of stardustquiz@hotmail.com

PS : Eén der reeds ingeschreven ploegen is The Frans Vlijminckx' Quest, met oa Zachary Glass.

Het lijkt me hardstikke leuk, maar het is nogal ver weg en ook duur, omdat ik in het weekend niet gratis kan reizen. Gelukkig is er een dag later de nationale popquiz in Amstelveen, wat voor mij een stuk dichterbij is. Hoe dan ook, veel succes(, Zachary)!

amstelveen? is dat ver van Utrecht? Ik wil ook eens meedoen aan een popquiz...

Het ligt ergens tussen Amsterdam en Schiphol, geloof ik. Maar kan best zijn dat ze al vol zitten. Anders moet je even op hun site kijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:15 uur

geplaatst: vandaag om 19:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.