MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
herman schreef:
Ok, ik zal het doen als ik er tijd voor heb en in de buurt ben van de juiste computer.

Vandaag meegedaan aan de Popquiz in de W2 in Den Bosch en 2de geworden. De nummer 1 was het Belgische team Kakkerlakken dat wekelijks de Benelux afreist om te quizzen, dus daarvan verliezen was geen schande.

Waren er nog meer mume'rs?

Ik was te laat met inschrijven.

Oei, da's jammer.

Heerlen is voor mij net iets te ver uit de richting....

DjFrankie (moderator)
In Muziek > Muziekgames > Popkwis:

OP 15 NOVEMBER VIND ALWEER DE 3DE POPKWIS PLAATS IN CAFE DE PIEK IN BOXMEER.

Voor meer details
Popkwis Venray & Boxmeer

DjFrankie (moderator)
In Muziek > Muziekgames > POPKWIS BOXMEER:

PopkwisVBoxmeer in Cade de Piek
Aanmelden voor Boxmeer als team (max. 4 personen) kan nog via [email protected]
De lijst is bijna vol. Info: http://www.popkwis.com

Wil je nog meedoen ben r dan snel bij.
Elk team krijgt een prijs.

(afbeelding)

En de winnaars van de Kamper PopQuiz 2010 zijn 'Alternative 5'

.... met dank aan Gerard

Mike gefeliciteerd met de eindoverwinning

Gerards Dream? Misschien moet je even zeggen wie wie is?

Of was dit bericht bedoeld als pm?

Ik vind die twee met haar wel een beetje de buitenbeentjes in het gezelschap.

herman schreef:
Gerards Dream? Misschien moet je even zeggen wie wie is?

Nee zeker niet Gerards Dream..... Gerard H²O is the name!

Overige 4 in willekeurige volgorde: Etiul, Odi, Dieter en Ekim.

Ok, ik snap hem. Gefeliciteerd.

Blijkbaar is 34 de ideale leeftijd voor een popquizzer.

Paar jaartjes geduld nog Herman. Wellicht moeten we samen eens in zo'n team gaan zitten dan

DjFrankie (moderator)
23 Mei 2010 de 19e popquiz in Venray

zie http://www.popkwis.com

In Muziek > Muziekgames > Dagelijkse popquiz via Twitter:

Half december begonnen maar inmiddels zijn er al 300 nederlanders die dagelijks hun popkennis testen via Twitter! Domien (3FM) blogt erover (http://www.domieniswakker.nl/page/weblog) en er zijn een aantal bekende deelnemers #3Fm Dj's Domien, Michiel Veenstra, Roosmarijn Reijmer maar ook bijv. Aldith Hunkar. Blijkbaar is er veel behoefte aan. Meedoen kan via http://www.twitter.com/dailypopquizmeer info: http://www.dailypopquiz.com

Doe je mee?

Meer info over de popkwis in Venray waar DjFrankie hierboven al schreef...

18e Editie van Popkwis Venray
Wanneer? zondag 23 mei, 2010 vanaf 14:00 uur
Vermoedelijke eindtijd: tussen 18:30-19:00 uur

Aanmelden met je teamnaam is reeds mogelijk via [email protected]

Inschrijfgeld is 15 euro per team (max. 4 personen), en dit geld zal uiteindelijk ook het prijzengeld voor de Top 3 vormen. Voor andere teams zijn er gesponsorde pakketten te winnen.

Details omtrendt de lokatie worden z.s.m. naar je teruggemaild.

Leuk, maar voor mij een beetje uit de richting.

Gisteren wel meegedaan aan de Kakkerlakkenpopquiz in Amstelveen. 14e geworden van de 22 teams, niveau lag behoorlijk hoog. Maar het was wel een erg leuke quiz met videomateriaal van zowat alle nummers. En ook nog even kennisgemaakt met DjFrankie.

Hallo Herman,

Op 7-2 meegedaan aan de popquiz. Helaas hebben wij de 1e prijs in ontvangst mogen nemen - namens de 4 Amigo's-.
Kennis van de muziek is altijd zeer subjectief, maar deze kwis behoorde wel tot één van de makkelijkste die wij in jaren hebben gespeeld.
Een quiz die de eerste 5 ronden van wel een zeer algemene aard was.
Na de pauze was - gelukkig - het niveau wat hoger. Pas dan wordt het "kaf van het koren gescheiden".
Maar om nu te stellen dat het niveau behoorlijk hoog lag, nou nee.

Wij zijn helemaal vanaf Zuid-Limburg naar Amstelveen gereisd.
Indien de afstand geen issue is, dan is de Popquiz in Echt als moeilijkheidsgraad compleet niet te doen.

Ha Raymond,

Ik bedoelde dat het niveau van de teams vrij hoog lag. De quiz zelf was goed te doen, vond ik ook. Bij de meeste quizzen zie je wel wat lokale (kroeg)teams, maar hier scoorde bijna iedereen goed.

De quiz zelf was relatief makkelijk, maar daardoor was het ook moeilijk afstand te nemen van andere teams, omdat iedereen goed scoorde. Alleen als je bijna foutloos speelde (zoals jullie waarvoor respect!) maak je een kans om te winnen.

Nog gefeliciteerd met jullie overwinning trouwens!

Elke dag een popvraag beantwoorden via twitter...je raakt eraan verslaafd! Inmiddels zijn er 600 deelnemers...waaronder een aantal 3 FM Dj's en mensen KX radio die meedoen! Volg www.twitter.com/dailypopquiz en doe mee!

Dagelijks eeuwige roem te verdienen en een Hall of Fame!

Meer info: www.dailypopquiz.com

Peter

Op zaterdag-avond 6 maart is er in EKSEL in Belgie een POPQUIZ die door de Gang of Four wordt georganiseerd - om 20:00 uur -.
Het is dus op een avond!

Dag later vindt er een POPQUIZ plaats in Heerlen (7 maart) in Café Pelt (centrum Heerlen) om 14:00 uur.

Laatst genoemde kwis is altijd goed bezocht!

Namens de 4 Amigo's: veel speelplezier.

DjFrankie (moderator)
Vandaag 2de geworden achter jawel de 4 Amgios in Heerlen.
Wel was de achterstand niet zo groot als anders, leuke kwis.

@ Raymond popkwis in Echt is idd veel alternatiever.
Die van ons in Venray is echter ook goed te doen.
@ Herman niveau v/d teams was ook hoog in Amstelveen, er waren geen lokale teams bij, en wij waren 9de met 4 punten minder als nummer 5, kleine verschillen dus.

DjFrankie (moderator)
Volgende popkwissen

Zaterdag 17 April Aowe Kino in Bocholtz , zie link
http://www.aowekino.nl/

Zondag 25 April in de Stoba in Echt zie link
http://www.stoba.com/index.php

Zondag 23 Mei in de Evenaar in Venray. zie link
Popkwis Venray & Boxmeer

Aankomende zaterdag is er ook een popquiz in Café Trianon, Nijmegen

Herman, Arrie en ikzelf zijn gisteren (zondag dus) 5e geworden bij de Leidse Popquiz. We hadden makkelijk 3e kunnen worden maar we hebben een paar puntjes laten liggen en de verschillen waren klein (maar 4 punten met de nummer 3). We hadden wel de nodige versterking van een aantal niet MuMe'rs en Arrie had zijn vader mee genomen als joker. De quiz was niet al te geweldig met veel jaren 60 en 70 geneuzel (duidelijk niet onze specialiteit) dus het resultaat was best wel goed.

Het was inderdaad een mooie 5e plaats. De winnaars wonnen wel met redelijke overmacht. De nadruk op de jaren 60 en 70 beviel me ook niet zo, en ook de veelste lange rondes waren niet altijd even geweldig. Er was één ronde met 25 fragmenten, waarbij je moest raden aan wie het opgedragen was. De tussenronde waarbij je stills uit videoclips kreeg vond ik dan wel weer leuk.

Ik ben trouwens de volgende keer op vakantie, dus dan zullen jullie het zonder mij moeten doen.

Hallo,

Zijn er nog mensen die eventueel samen met mij een team willen vormen om landelijk aan een popquiz deel te nemen?
Je mag me ook een mailtje sturen naar: [email protected]

groetjes,

Leon

herman schreef:
Ik ben trouwens de volgende keer op vakantie, dus dan zullen jullie het zonder mij moeten doen.

Leuk, zo worden we nooit eerste

Wanneer is die volgende Leidse popquiz? Het lijkt mij ook erg leuk eraan mee te doen. Niet dat ik er veel verstand van heb...

En ik denken dat Herman de enige andere MuMe'er van het team was.
De volgende is trouwens 30 mei, en ik ben ook bereid om het team nog een keer te versterken.

Ah, ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat divart in ons team zat. Dat krijg je er nou van als je mensen in het echt niet bij hun username aanspreekt.

divart schreef:
Arrie had zijn vader mee genomen als joker.

Charmant

In Mezz is elke maand ook een leuke popquiz, altijd op maandagavond, een fijne avond, 1st volgende is 12 april. ik doe mee. (je mag met teams van 4 personen mee doen, gewoon op avond zelf inschrijven, kan je ook op hun site zien) Het is een niet al te serieuze quiz maar je moet toch wel e.e.a. weten om te kunnen winnen en het is altijd gezellig

Gast
geplaatst: vandaag om 02:39 uur

geplaatst: vandaag om 02:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.