Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
3
geplaatst: 17 december 2024, 12:29 uur
3
geplaatst: 17 december 2024, 12:42 uur
johan de witt schreef:
Voor de duidelijkheid, bikkel2, luigifort, Gretz en ondergetekende zijn van de partij.
Een vijfde persoon zou meer dan welkom zijn.
Voor de duidelijkheid, bikkel2, luigifort, Gretz en ondergetekende zijn van de partij.
Een vijfde persoon zou meer dan welkom zijn.
Ik wil wel!
5
geplaatst: 28 december 2024, 10:43 uur
Onze 10e Heikantse Popquiz zit er weer op, het was weer een leuke en gezellige avond met 24 deelnemende teams. Ondanks dat ze bijna struikelden over de grote Zeeuws-Vlaamse Monopoly bord ronde (dubbele ronde) wisten ze het in de laatste ronde over Amerikaanse presidenten toch weer recht te trekken en werd de Buis van Eustachius, met in de gelederen o.a. Gretz , stardust_be , gerre en Arno voor de 2e keer (ik meen dat de vorige keer 2019 was) winnaar van onze quiz. Ook het team van o.a. DenDimi deed het erg goed en viel in de prijzen. Gefeliciteerd allemaal en hopelijk zien we jullie volgend jaar weer bij de 11e editie.
0
geplaatst: 28 december 2024, 11:11 uur
Hebben er nog mensen meegedaan aan de dag van de popquiz gisteren? In Amsterdam verliep het nogal rommelig, de organisatie scheen verkeerde bestanden gestuurd te hebben.
0
geplaatst: 28 december 2024, 11:13 uur
El Ninjo schreef:
Onze 10e Heikantse Popquiz zit er weer op, het was weer een leuke en gezellige avond met 24 deelnemende teams. Ondanks dat ze bijna struikelden over de grote Zeeuws-Vlaamse Monopoly bord ronde (dubbele ronde) wisten ze het in de laatste ronde over Amerikaanse presidenten toch weer recht te trekken en werd de Buis van Eustachius, met in de gelederen o.a. Gretz , stardust_be , gerre en Arno voor de 2e keer (ik meen dat de vorige keer 2019 was) winnaar van onze quiz. Ook het team van o.a. DenDimi deed het erg goed en viel in de prijzen. Gefeliciteerd allemaal en hopelijk zien we jullie volgend jaar weer bij de 11e editie.
Topquizje, Erminio. Bedankt voor de organisatie!Onze 10e Heikantse Popquiz zit er weer op, het was weer een leuke en gezellige avond met 24 deelnemende teams. Ondanks dat ze bijna struikelden over de grote Zeeuws-Vlaamse Monopoly bord ronde (dubbele ronde) wisten ze het in de laatste ronde over Amerikaanse presidenten toch weer recht te trekken en werd de Buis van Eustachius, met in de gelederen o.a. Gretz , stardust_be , gerre en Arno voor de 2e keer (ik meen dat de vorige keer 2019 was) winnaar van onze quiz. Ook het team van o.a. DenDimi deed het erg goed en viel in de prijzen. Gefeliciteerd allemaal en hopelijk zien we jullie volgend jaar weer bij de 11e editie.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 december 2024, 21:47 uur
Poek schreef:
Hebben er nog mensen meegedaan aan de dag van de popquiz gisteren? In Amsterdam verliep het nogal rommelig, de organisatie scheen verkeerde bestanden gestuurd te hebben.
Die ging toch niet door?
Dag van de Popquiz - Vis' popquiz - vispopquiz.nl
0
geplaatst: 29 december 2024, 22:41 uur
DjFrankie schreef:
Die ging toch niet door?
(quote)
Die ging toch niet door?
Wel dus (i.i.g. in Amsterdam).
0
geplaatst: 29 december 2024, 22:48 uur
Hoe was de quiz zelf?
Vond ze in het verleden altijd aan de makkelijke kant. Het rommelige herken ik ook van het verleden trouwens.
1
geplaatst: 29 december 2024, 22:57 uur
Nog steeds aan de makkelijke kant. En wat anders dan de gebruikelijke popquiz: bijvoorbeeld tien meerkeuzevragen over de top tien (van 2023) van de top 2000.
0
geplaatst: 2 januari 2025, 00:49 uur
Apart: wederom via Rock 'n Roll Highschool uit Rotterdam?
Of een nieuwe organisatie?
0
geplaatst: 2 januari 2025, 09:31 uur
KeesKwist schreef:
(quote)
Dat weet ik niet, maar aangezien Dag van de Popquiz - dagvandepopquiz.blogspot.com nogal achterloopt zou het laatste goed kunnen.
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 januari 2025, 00:10 uur
Bossche Popquiz zondag.
Wie zie ik daar allemaal om de beste wensen te wensen?
Wie zie ik daar allemaal om de beste wensen te wensen?
2
geplaatst: 4 januari 2025, 14:44 uur
Ik ben er weer bij. Nu nog even alle Bossche carnavalspop uit 2024 uit mijn hoofd leren. 

0
geplaatst: 4 januari 2025, 23:20 uur
El Ninjo schreef:
Onze 10e Heikantse Popquiz zit er weer op, het was weer een leuke en gezellige avond met 24 deelnemende teams.
Onze 10e Heikantse Popquiz zit er weer op, het was weer een leuke en gezellige avond met 24 deelnemende teams.
Nog bedankt Erminio, het was weer een erg leuke en geslaagde (dit jaar ook qua resultaat) editie! Mooie traditie op 3e Kerstdag is er inmiddels ontstaan in Heikantje. Op naar de 11e editie!
0
geplaatst: 4 januari 2025, 23:36 uur
De Buis van Eustachius is er ook eindelijk eens bij, maar zoekt nog wel een vierde teamgenoot! Want we hebben een sjaak afhaak (zal geen namen en rugnummers noemen
). Iemand die last minute wil meedoen?
Start om 13:00, laatste ronde om ca. 16:50.
Poek johan de witt luigifort bikkel2 remcodulac
De Enige Échte Bossche PopQuiz
0
geplaatst: 5 januari 2025, 18:32 uur
Gretz schreef:
De Buis van Eustachius is er ook eindelijk eens bij, maar zoekt nog wel een vierde teamgenoot! Want we hebben een sjaak afhaak (zal geen namen en rugnummers noemen
Lees dit nu: had na 9 jaar wel weer eens mee willen doen...
Hoe is het gegaan?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 januari 2025, 18:51 uur
Gretz schreef:
De Buis van Eustachius is er ook eindelijk eens bij, maar zoekt nog wel een vierde teamgenoot!
Ah, ik lees hem ook nu pas. Volgende keer mag je mij er ook wel bij taggen De Buis van Eustachius is er ook eindelijk eens bij, maar zoekt nog wel een vierde teamgenoot!

5
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 januari 2025, 22:11 uur
1 Leiden Calling met Arrie herman en da_smiek 613 pt
2 Team met Hazlewood en St. Paul 603 pt
3 Biffe 4 Africa (Venlo) 589 pt
4 mijn team met RadioMad (Venray) 566 pt
5 Bananadrama met motel matches 561 pt
6 The Outsiders 557 pt
7 Buis van Eustachius met Gretz en stardust_be 529 pt
eh1982 deed de live ronde
5
geplaatst: 5 januari 2025, 22:47 uur
Het was weer ouderwets aanpoten, met veel vragen in een hoog tempo. Mooie creatieve rondes (nummers koppelen aan de fonts van albumhoezen, een ronde waarin je stickers van Olympische sportgebeurtenissen bij het juiste nummer moest plakken) en veel multitasken.
Niet komen op dingen die je zou moeten weten (het nummer dat begint met 'I live my life in the city / There's no easy way out' heb ik vroeger veel gedraaid, maar nu wist ik het niet) en willekeurig dingen goed gokken ('Soccer Mommy is ook een band, die past wel in het thema' of 'Magdalena Bay was ook hot vorig jaar, die maar invullen dan?').
Ook een hele leuke ronde van Etan Huijs die stukjes mondharmonica uit popmuziek naspeelde. Meestal vind ik dit soort rondes altijd wat minder (want te moeilijk herkenbaar), maar deze was echt heel goed gedaan.
Niet komen op dingen die je zou moeten weten (het nummer dat begint met 'I live my life in the city / There's no easy way out' heb ik vroeger veel gedraaid, maar nu wist ik het niet) en willekeurig dingen goed gokken ('Soccer Mommy is ook een band, die past wel in het thema' of 'Magdalena Bay was ook hot vorig jaar, die maar invullen dan?').
Ook een hele leuke ronde van Etan Huijs die stukjes mondharmonica uit popmuziek naspeelde. Meestal vind ik dit soort rondes altijd wat minder (want te moeilijk herkenbaar), maar deze was echt heel goed gedaan.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2025, 00:28 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ah, ik lees hem ook nu pas. Volgende keer mag je mij er ook wel bij taggen
Gewoon Fly by Night van Rush in de kwis Casper.
2
geplaatst: 6 januari 2025, 00:41 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ah, ik lees hem ook nu pas. Volgende keer mag je mij er ook wel bij taggen
Zal het onthouden voor een volgende quiz waarbij we nog niet genoeg teamleden hebben.
Via de organisator Allahdin kregen we uiteindelijk alsnog versterking, een vriend van hem uit de hoofdstad die eigenlijk alleen zou komen kijken, maar ook wel mee wilde spelen

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 januari 2025, 00:42 uur
DjFrankie schreef:
Gewoon Fly by Night van Rush in de kwis Casper.
Potdulleme. Maar die wist je zelf ook wel, neem ik aan...Gewoon Fly by Night van Rush in de kwis Casper.
1
geplaatst: 6 januari 2025, 00:43 uur
Het winnende team miste daar wel de titel, kan ik je verklappen

1
geplaatst: 6 januari 2025, 00:45 uur
Dat was wel een hele pittige connectieronde. Deze hadden we nog wel bijna (alleen de artiest), maar die andere nummers helemaal niet.
1
geplaatst: 14 januari 2025, 12:20 uur
Voor wie donderdagavond niets te doen heeft: dan presenteer ik een popquiz in Cafe Zilt aan de Zeedijk, vlakbij Amsterdam CS. Begin half negen, einde iets na elf uur, deelname gratis.
johan de witt interesse?
johan de witt interesse?
3
geplaatst: 24 februari 2025, 16:38 uur
Komende zaterdag is de derde editie van de fameuze Buisquiz van De Buis van Eustachius. Mocht je nog niets te doen hebben, er is nog plek voor een paar teams.
Ik heb de quiz zelf vorige week woensdag al volledig getest (aka proefgespeeld) en kan bevestigen dat ie wederom zeer interessant gaat zijn voor de doorgewinterde MuMe'er.
- opnieuw een kleine vier uur topmuziek van de jaren 60 tot nu, met een stevige klemtoon op de voorbije drie decennia (vanaf 90s tot nu)
- een brede variëteit aan genres met een lichte nadruk op alternatieve muziek, voor het merendeel geïnspireerd op de playlisten van Radio 1, Studio Brussel en Willy, de eindejaarslijsten van Pitchfork, Stereogum en aanverwanten en uiteraard zullen de hits uit de Ultratop ook niet ontbreken!
- geen pure instapquiz, al proberen we het met fototips, rode draden, en andere spielerei wel speelbaar te houden voor een breed publiek (qua niveau zal het wat gemakkelijker zijn dan vorig jaar). Net als vorig jaar zullen er naast de audiorondes ook video- en tafelrondes zijn
- niet alleen een uitgebreide drankkaart, maar ook hapjes, knabbeltjes en zoetigheden van eigen makelij
- een gevulde prijzentafel op maat van de muziekquizzer
- Meer informatie @ muziekquizzen.be
- Facebook-evenement
- Analyse + antwoorden quiz 2024
- Analyse + antwoorden quiz 2023
Soundtrack van de vorige editie
Ik heb de quiz zelf vorige week woensdag al volledig getest (aka proefgespeeld) en kan bevestigen dat ie wederom zeer interessant gaat zijn voor de doorgewinterde MuMe'er.
Wanneer?
Op zaterdag 1 maart 2025, start om 20:00 (prijsuitreiking omstreeks middernacht) Waar?
In zaal Steenberg, Molenbergstraat 113b, 2840 Rumst (ongeveer halverwege Antwerpen en Mechelen)Kostprijs?
20EUR per ploeg (max. 4 personen) Hoe inschrijven?
Stuur een pm naar stardust_be of een mailtje naar debuisvaneustachius at gmail dot comWat mogen jullie verwachten?
- opnieuw een kleine vier uur topmuziek van de jaren 60 tot nu, met een stevige klemtoon op de voorbije drie decennia (vanaf 90s tot nu)
- een brede variëteit aan genres met een lichte nadruk op alternatieve muziek, voor het merendeel geïnspireerd op de playlisten van Radio 1, Studio Brussel en Willy, de eindejaarslijsten van Pitchfork, Stereogum en aanverwanten en uiteraard zullen de hits uit de Ultratop ook niet ontbreken!
- geen pure instapquiz, al proberen we het met fototips, rode draden, en andere spielerei wel speelbaar te houden voor een breed publiek (qua niveau zal het wat gemakkelijker zijn dan vorig jaar). Net als vorig jaar zullen er naast de audiorondes ook video- en tafelrondes zijn
- niet alleen een uitgebreide drankkaart, maar ook hapjes, knabbeltjes en zoetigheden van eigen makelij
- een gevulde prijzentafel op maat van de muziekquizzer
- Meer informatie @ muziekquizzen.be
- Facebook-evenement
- Analyse + antwoorden quiz 2024
- Analyse + antwoorden quiz 2023
Soundtrack van de vorige editie
0
geplaatst: 2 april 2025, 14:51 uur
Hi mede muzieknerds/liefhebbers! Ik organiseer 29 april weer De Awesome Epic Life Changing Muziekpubquiz in de grote zaal van Paradiso. Een XL muziekquiz bonanza, hier op dit forum zijn vast serieuze kanshebbers voor de eindoverwinning gok ik zo. Leuk als er wat Music Meter volk komt meestrijden !
Bij deze de link van het event:
De Awesome Epic Life Changing Muziekpubquiz | Paradiso
Bij deze de link van het event:
De Awesome Epic Life Changing Muziekpubquiz | Paradiso
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 mei 2025, 11:03 uur
Hele toffe kwis:
Zondag 8 Juni van 13 -17
Stadsbrouwerij RoodNoot
Oude Vleutenseweg 33, 3541 BE Utrecht, Nederland
𝐖𝐞𝐥𝐤𝐨𝐦 𝐛𝐢𝐣 𝐃𝐞 𝐏𝐨𝐩𝐪𝐮𝐢𝐳 𝐀𝐥𝐭𝐞𝐫𝐧𝐚𝐭𝐢𝐯𝐞
Ben jij degene die altijd net even een andere afspeellijst aanzet? Droom jij weg bij oude indiefavorieten of nieuwe alternatieve ontdekkingen? Dan is de Popquiz Alternative jouw moment.
Verwacht geen hitparadevragen, maar een quiz die draait om muziek met karakter. Van undergroundklassiekers tot iconische albums en van obscure festivalacts tot invloedrijke bands die net buiten het mainstreamlicht vallen.
Kom langs, stel een team samen van muziekliefhebbers en dompel je onder in een avond vol herkenning, verrassing en vooral veel goede muziek.
𝐁𝐞𝐥𝐚𝐧𝐠𝐫𝐢𝐣𝐤:
– Kom op tijd (15 a 30 minuten voor starttijd: 13:00u)
– Geef van te voren je teamnaam door bij het kopen van je teamticket
– 1 teamticket (€ 29,90) per team.
– Teams 2 t/m 4 personen.
(kom je met 5 of meer, dan koop je 2 teamtickets)
𝐓𝐢𝐜𝐤𝐞𝐭𝐬 & 𝐈𝐧𝐟𝐨:
Pubquiz Alternative: Ontdek Nieuwe Muziek - Quiz & Fun Events - quizfunevents.com
Zondag 8 Juni van 13 -17
Stadsbrouwerij RoodNoot
Oude Vleutenseweg 33, 3541 BE Utrecht, Nederland
𝐖𝐞𝐥𝐤𝐨𝐦 𝐛𝐢𝐣 𝐃𝐞 𝐏𝐨𝐩𝐪𝐮𝐢𝐳 𝐀𝐥𝐭𝐞𝐫𝐧𝐚𝐭𝐢𝐯𝐞
Ben jij degene die altijd net even een andere afspeellijst aanzet? Droom jij weg bij oude indiefavorieten of nieuwe alternatieve ontdekkingen? Dan is de Popquiz Alternative jouw moment.
Verwacht geen hitparadevragen, maar een quiz die draait om muziek met karakter. Van undergroundklassiekers tot iconische albums en van obscure festivalacts tot invloedrijke bands die net buiten het mainstreamlicht vallen.
Kom langs, stel een team samen van muziekliefhebbers en dompel je onder in een avond vol herkenning, verrassing en vooral veel goede muziek.
𝐁𝐞𝐥𝐚𝐧𝐠𝐫𝐢𝐣𝐤:
– Kom op tijd (15 a 30 minuten voor starttijd: 13:00u)
– Geef van te voren je teamnaam door bij het kopen van je teamticket
– 1 teamticket (€ 29,90) per team.
– Teams 2 t/m 4 personen.
(kom je met 5 of meer, dan koop je 2 teamtickets)
𝐓𝐢𝐜𝐤𝐞𝐭𝐬 & 𝐈𝐧𝐟𝐨:
Pubquiz Alternative: Ontdek Nieuwe Muziek - Quiz & Fun Events - quizfunevents.com
1
geplaatst: 20 mei 2025, 21:35 uur
Volgende week woensdag (een dag voor Hemelvaart) presenteer ik een quiz in cafe De Oceaan met o.a. diverse Mumepareltjes! Wellicht interessant voor de parels van MuMe zoals johan de witt luigifort Arrie ranboy chevy93 motel matches remcodulac en misschien zelfs Gretz?
AGENDA | Oceaan | Amsterdam
AGENDA | Oceaan | Amsterdam
* denotes required fields.