MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Na 4 jaar is dan eindelijk popquiz Venray terug!
Test je muziekkennis samen met je vrienden!
Aanmelden via [email protected]
Entree: 20,- per team van max 4 personen.

Datum zondag 1 Oktober
Aanvang 13.00
Locatie BRL Venray
Hoenderstraat 10-12 Venray

Komende donderdag presenteer ik weer eens een popquiz en wel vanaf half negen in Zilt (een knus café) aan de Zeedijk (vlakbij CS) in Amsterdam. Tachtig fragmenten, behoorlijk MuMeFähig!

Zeer MuMeFä kunnen we wel zeggen. Leuke quiz van Poek!

Ik mis de quizzen in Amsterdam wel nu ik daar niet meer zit…popquizzen in Zilt, Q-Factory, Bar Jones…pubquiz in Schinkelhaven…was altijd leuk en gezellig.

DjFrankie (moderator)
Wie kunnen we weer begroeten met de beste wensen op 8 Januari bij de Bossche Popquiz?

DjFrankie schreef:
Wie kunnen we weer begroeten met de beste wensen op 8 Januari bij de Bossche Popquiz?

Als je een dag eerder komt, kun je mij begroeten

DjFrankie (moderator)
Tuurlijk 7 Januari

Weer een topavond gehad bij de quiz van El Ninjo, bedankt. Ook aan teamgenoten stardust_be, Gretz en de rest!!

Johnny Marr schreef:
Weer een topavond gehad bij de quiz van El Ninjo, bedankt. Ook aan teamgenoten stardust_be, Gretz en de rest!!

Yes, was een geweldige avond (ook icm de Top 2000)

Geen puf meer om uitgebreid inhoudelijk in te gaan op de quiz. Maar hij was geweldig gevarieerd (zoals we gewend zijn), met veel toffe themarondes. Qua moeilijkheid overall ook dik in orde

3e plaats was voor ons een prima resultaat. Alweer 3 jaar terug dat we de quiz wonnen, maar dat is met de huidige concurrentie een lastig verhaal geworden.

El Ninjo ik begreep dat The Psychedelic Fours volgend jaar ook mee willen doen. En wellicht nog andere MuMe'ers.

De Buis van Eustachius organiseert komend voorjaar de tweede editie van onze Buisquiz

Wanneer? Op zaterdag 2 maart 2024, start om 20:00 (prijsuitreiking omstreeks middernacht)

Waar? In zaal Steenberg, Molenbergstraat 113b, 2840 Rumst (ongeveer halverwege Antwerpen en Mechelen)

Kostprijs? 20EUR per ploeg (max. 4 personen)

Hoe inschrijven? Stuur een pm naar stardust_be of een mailtje naar debuisvaneustachius at gmail dot com

Wat mogen jullie verwachten?
- opnieuw een kleine vier uur topmuziek van de jaren 60 tot nu, met een stevige klemtoon op de voorbije drie decennia (vanaf 90s tot nu)
- een brede variëteit aan genres met een lichte nadruk op alternatieve muziek, voor het merendeel geïnspireerd op de playlisten van Radio 1, Studio Brussel en Willy, de eindejaarslijsten van Pitchfork, Stereogum en aanverwanten en uiteraard zullen de hits uit de Ultratop ook niet ontbreken!
- geen pure instapquiz, al proberen we het met fototips, rode draden, en andere spielerei wel speelbaar te houden voor een breed publiek (qua niveau zal het wat gemakkelijker zijn dan vorig jaar). Net als vorig jaar zullen er naast de audiorondes ook video- en tafelrondes zijn
- niet alleen een uitgebreide drankkaart, maar ook hapjes, knabbeltjes en zoetigheden van eigen makelij
- een gevulde prijzentafel op maat van de muziekquizzer

- Meer informatie @ muziekquizzen.be
- Facebook-evenement
- Analyse + antwoorden quiz 2023

Evt. kun je deelname aan de quiz combineren met de geplande MuMeMeet op zondag in Antwerpen

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/366276466_271541885635251_5489269256049052968_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-7&_nc_sid=d8d9c5&_nc_ohc=waqh9lXsbt0AX_gfjmw&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfBNzAGEJVUYE6Zs1JE8j5QaWJe2X75BSF2CtduMN_PhBA&oe=659836EA

DjFrankie schreef:
Tuurlijk 7 Januari

Present

En ook present geweest! Was weer een pittige quiz, maar wel erg leuk vond ik. En een hele spannende ontknoping.

Felicitaties aan Arrie, Lukas en da_smiek die de MuMe-eer voor het tweede jaar op rij hoog hielden.

Het was weer een erg intense (maar daardoor ook leuke) quiz. Je kon ongeveer 750 punten halen, maar daarvoor moest er wel 4,5 uur non-stop gequizd worden. Wat kwam er zoal voorbij:

-fragmenten waarbij je ook de producer moest noemen
-live gefloten nummers op het podium
-meerde popcrypto's waarbij je 3 fragmenten moest koppelen aan een nieuwsgebeurtenis
-nummers met lalala/nanana/dododo etc, waarbij je het fragment aan de notatie in bladmuziek moest koppelen
-rondes met als thema wolven en helden
-live gebrachte nummers op sitar en gitaar met Arabische teksten
-stickers van gitaristen plakken bij het fragment waar ze als gastmuzikant meededen
-negatieven van albumhoezem koppelen aan fragmenten
-een ronde met muziek uit 2023
-een videoronde met manga-clips
-meerdere rondes waar je een connectie moest zoeken tussen 5 fragmenten
-ronde met in 2023 overleden artiesten
-20 theorievragen over 2023
-beginregels van nummers
-tijdslijnen waar je een artiest aan moest koppelen
-fragmenten waarbij je ook nog moest kiezen de langste periode tussen 2 albums die ze hadden uitgebracht

en dan ben ik vast nog rondes vergeten. Ik ben er nog moe van (maar ben er in 2025 zeker weer bij).

Gefeliciteerd Lukas

- de Tina Turner-ronde: 10 nummers met allemaal een connectie naar Tina die je moest raden
- de '1 miljard' ronde, waarbij je fragmenten moest raden en welke streaming-mijlpaal daarbij hoorde

Ik vond die tijdslijnen erg leuk, kwam er helaas niet aan toe ze goed te bekijken (we hadden een zieke, dus het was sowieso aanpoten). Tijdens het invullen zag ik vanuit mijn ooghoek '1947' en 'Lust for Life', dus ik zei 'Iggy Pop', maar dat bleek achteraf David Bowie...

In het moordende tempo kon ik ook even niet op de Joy Division titel komen, dus ik heb 'Track 7 Unknown Pleasures' ingevuld en ben dat later vergeten te verbeteren

-ronde met 10 fictieve artiesten/bands
-10 videofragmenten van live-optredens uit 2023

DjFrankie (moderator)
Met mijn Russische Unknown Pleasures T-Shirt veel vrienden gemaakt, die vroegen welke band is dat??

Inderdaad erg intensief, meer dan een mooie 6e plek zat er niet in. Wel Clan of Xymox

Ik kom eindelijk toe aan de analyse van onze eigen quiz van 2 weken geleden....ik moest het 2x bekijken maar ik zie toch echt dat Gretz gewoon Taylor Swift gemist heeft en daar Avril Lavigne had staan

El Ninjo schreef:
Ik kom eindelijk toe aan de analyse van onze eigen quiz van 2 weken geleden....ik moest het 2x bekijken maar ik zie toch echt dat Gretz gewoon Taylor Swift gemist heeft en daar Avril Lavigne had staan

Wow! Welk nummer was het?

Cover van Last Christmas..... was combi ronde Audio - Video.... je hoorde een cover en je zag tegelijkertijd een videoclip van de artiest die gecovered werd.... in dit geval hoorde je dus Taylor Swift - Last Christmas en zag je de clip van Wham - Club Tropicana

Er zaten 2 zero scores in die ronde....geen enkel team had Wet Leg herkend die Material Girl coverden...nou ja, was meer verkrachten... en geen enkele team had de videoclip van From Her to Eternity van Nick Cave herkend uit de film Der Himmel Uber Berlin van Wim Wenders.

El Ninjo schreef:

I know, blijft pijnlijk. Tijdens het fragment lukte het maar niet om Tays stem te herkennen. Wist ook helemaal niet meer dat ze ooit een Christmas EP had gemaakt. Een teamgenoot was redelijk overtuigd dan Avril dus vulden we dat maar in. Ik begon te twijfelen toen we het blad bijna moesten inleveren, te laat.

DjFrankie (moderator)
Popkwis Alert

Test je muziekkennis samen met je vrienden!
Aanmelden via [email protected]
Entree: 20,- per team van max 4 personen.

Datum zondag 7 April
Aanvang 13.00
Locatie BRL Venray
Hoenderstraat 10-12 Venray

jordidj1 schreef:
Done!

Gretz’ Glittergroep it is

Hier kan nog wel minimaal 1 MuMe-team bij

https://i.vgy.me/E8XDom.jpg

In Muziek > Muziekgames > Paradiso Muziekpubquiz:

Hoi! Alleen maar omdat ik denk dat er hier veel gebruikers zijn die dit leuk zouden vinden (en er vast erg goed in zijn): ik organiseer op 5 augustus weer de Awesome Epic Life Changing Muziekpubquiz. Wederom in de grote zaal van Paradiso! Een XL muziekpubquiz met alleen maar leuke rondes. Speciaal voor echte muzieknerds zoals wij, maar ook gezellig als je denkt dat Pink Floyd een bepaald soort roze is.

Check voor meer info: De Awesome Epic Life Changing Paradiso MuziekPubquiz | Paradiso

Zou leuk zijn als er een paar Musicmeter teams meedoen!

Morgenavond presenteer ik in cafe Oceaan (Amsterdam-Oost) een bijzondere popquiz, waarbij in elke ronde alle artiesten en titels met elkaar verbonden zijn en de artiesten toch alfabetisch staan. Dat was best wel
moeilijk om te maken en ik heb denk ik nog nooit zo lang aan het maken van een quiz besteed.

AGENDA | Oceaan | Amsterdam

Er is ook een pauzeronde: singonyms, songteksten maar dan met andere woorden in ongeveer dezelfde betekenis. Voor wie wil oefenen (en niet het draadje De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #3 volgt) hieronder voorbeelden uit House of Games van de BBC. Antwoorden kun je in het genoemde draadje vinden.

The only thing that the Lady desires is an extra infant. This woman vanishes the next day, lad (1993)
Voila, one tiny ditty composed by me. Your impulse may be to perform it exactly. Fret not, feel jolly (1988)
Thou are not permitted physical contact with me. One's, one's one's, one's tunes strike one with such force. Causes one to remark, "Cor Blimey" (1990)
So bounce in the order to win my affection. Bounce inside! And experience one's physical contact (1984)
Dearest, you must tell one. Ought one remain here? Alternatively, ought one leave? (1982)
Affluent area lass. Residing within her afluent area planet (1983)
There's homicide at the discotheque. Even so, don't you dare butcher the rhythm (2001)
Being aquainted with myself, being aquainted with yourself (oh well). You and I are unable to accomplish anything (1977)
Soak up the moisture from your peepers, amigo. I understand it's difficult to accept but her brain has come to a decision (2004)
Continue jogging. Continue evading detection (1965)
Reverse the destruction of my ticker. Declare that your passion for me will return (1996)
It is an optic organ belonging to the big cat with stripes. It is excitement about fisticuffs (1982)
Houston calling officer male cat. Houston calling officer male cat (1969)
I am the blaze initiator, tangled blaze initiator. You are the blaze initiator, tangled blaze initiator (1996)
The victor collects everything. The defeated upright tiny. Next to succes. That is her fate (1980)
Accept my weepinh and a great deal more besides infected affection (1981)
Which person released the hounds? (Which one, which one, which one, which one (2000)
Observe the celestial objects. Observe the way they gleam in your honour. Plus all the tasks you undertake. Indeed, every one of them was custard-coloured (2000).
There is no requirement to query. The man is a suave manipulator (1984)
Ath what time shall one, shall one receive notoriety? One has to reply, one has to reply to this question (1988)
Education establishment is over for the hot weather season. Education establishment is over for eternity (1972)
Alright, maybe you starred on Ocean's Eleven and Troy. I find this fact inspires little awe (1999)
Our group should rendez vous during Y2k. Isn't it peculiar that we will all be adults (1996)
I have faith in wonders. What is your home town, you arousing item? (1975)
Crimson, crimson fermented grape juice. Remain near to myself. Don't allow to be isolated (1983)

Poek, tot hoe laat duurt de quiz ongeveer?

motel matches schreef:
Poek, tot hoe laat duurt de quiz ongeveer?

Vorige keer was ik iets na elven klaar, zal nu ook zoiets zijn. Het is een ronde minder dan bij meestal bij Berry (bijna 100 fragmenten).

Wie heeft er zin om komende zondag bij The Psychedelic Fours aan te sluiten voor de Leidse Popquiz #77? Start 14:00 in De Burcht. Zo ja, dan veranderen we de naam eenmalig naar The Psychedelic Fives

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.