MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
Sietse
Ik kocht tijdens mijn studenten tijd natuurlijk veel minder dan nu, maar toch zeker wel zo'n 10 dingen per maand.

Hoe lang denk je dan dat ik "intensief" cd's koop? 10 per maand kom ik bijlange niet, maar om en bij de 5 zal het toch wel zijn.
Ik denk trouwens dat dat nog altijd een persoonlijke keuze is. Ik besef nu eenmaal dat er ook nog belangrijkere zaken zijn in het leven waar ook geld voor nodig is.

Dat is zo, maar CDs kopen kan eventueel ook worden vergeleken met een verslaving

Jap, is inderdaad zo
Wat anderen opdoen aan bv. roken, doe ik dan maar op aan cd'tjes

Screenager schreef:

Wat anderen opdoen aan bv. roken,

Dat doe ik ook nog, en verzamel ook DVD's........

thelion schreef:
(quote)

Dat doe ik ook nog, en verzamel ook DVD's........

en wat is het vervolg van het stukje tekst? "...IK... "
Ik sprak dus louter en alleen voor mezelf... Met anderen bedoelde ik personen in mijn naaste omgeving, vrienden, kennissen, ...
Tuurlijk zijn er mensen die en roken en smoren en drinken en cd's, strips, dvd's, ... verzamelen enz. Ik sprak louter voor mijn eigen situatie.

Sietse
ik rook niet, drink niet, gebruik geen drugs, heb een relatief lage huur, redelijk aardig inkomen, geen auto, geen vriendin, geen kinderen...dus ja, ik hou wel wat over per maand.

Verder ga ik ook wel heel erg veel naar kleine concerten en redelijk vaak naar de Amsterdamse filmhuizen. Maar daar is niet zoveel geld voor nodig....dus ja...

Als student deed was het ongeveer vergelijkbaar met verhoudingen aan geld uitgeven, alleen dan alles wat minder.

ca. 500 originelen en ca. 500 gecopieerd, nooit geteld. Ik zat eens op 1 cd of dvd per week, maar dit is nu drastisch afgenomen het laatste half jaar. Ik denk dat ze er helemaal uit gaan en dat ik dan met een hoeveelheid troep blijf zitten waar ik niks meer mee doe, net als ca. 10 jaar geleden met de LP's.

Ik heb nu een goedkope mp3 speler, een aantal 4GB microSD kaartjes die erin passen en waarop een groot deel van mijn cd's (gedownload van internet) staan en een lange snoer naar mijn versterker en heb full control vanaf de bank.

Grootste miskoop een externe HP cd-rom brander, 750 gulden gekocht mid jaren 90 in het pre mp3 tijdperk. Een groot aantal cd's heb ik ermee gecopieerd, maar ik had beter achteraf een aantal originele cd's hiervoor kunnen kopen, dat was een betere investering geweest.

thelion schreef:
Het einde van het jaar is weer inzicht en er komt waarschijnlijk niets meer bij de komende 3 dagen dus tijd voor een update:

Gekocht in 2011:
363 CD, 13 CD single / EP, 84 LP, 14 12" / EP, 13 7".

Dat brengt de totalen per 31-12-2011 op:

5713 CD*
945 CD single / EP

Vinyl
2125 LP*
778 12" / EP
304 Single

* Zijn titels, dus dubbel albums en boxen tellen als 1.

Aardige verzameling al zeg ik het zelf

Jesus etc.

Ik heb met alle verzamelalbums enzo een stuk of 1100 denk ik.

Vraag aan Deren Bliksem: Ben jij milionair of zo of ben je inkoper bij de Free Record Shop. Heb je wel tijd om een tweede keer naar een cd te luisteren??

Dat kan je beter aan thelion vragen.

Thuurke schreef:
Vraag aan Deren Bliksem: Ben jij milionair of zo of ben je inkoper bij de Free Record Shop. Heb je wel tijd om een tweede keer naar een cd te luisteren??

Ah, was het maar waar zeg. Overigens heb ik geen verstand van games, dus inkoper bij FRS zou ik nooit worden.

Maar het valt best mee toch? Laten we zeggen dat ik zo'n 15 jaar echt muziek luister en koop. Dan kun je een redelijke collectie opbouwen.

Edit:, ik draai niet elk album heel vaak maar toch het merendeel wel. Of ik neem een cd mee voor onderweg, of voor de woonkamer, of als ik op zolder ben.. als ik maar muziek hoor!

Toen ik nog studeerde kocht ik veel goedkope elpees. Gecombineerd met cassettebandjes en cd's had ik een jaar of acht geleden een verzameling van rond de 2200 albums, vermoed ik.

Toen gingen mijn ouders verhuizen en heb ik nagenoeg alles wat ik daar nog aan platen had staan (de b-keus) verdeeld over de papierbak en de kliko: minus circa 500. Bij twee verhuizingen heb ik nogmaals een opruimacties gehouden en al mijn cassettebandjes, alle gekopieerde cd's, een deel van de gekochte cd's, alle lp-singles en ongeveer de helft van mijn lp's weggedaan. Hierna had ik vijf jaar geleden misschien nog 200 lp's en ca. 700 cd's over.

Inmiddels heb ik het aantal lp's wederom sterk verminderd tot minder dan 100 maar het aantal cd's neemt rap toe, zijn er nu een stuk of 1700. Daarnaast heb ik nog ca. 150 muziekdvd's. Maandelijke aanwas is momenteel groot, gemiddeld enkele tientallen cd's per maand. Ruimtetekort dreigt

Ducoz schreef:
Ik heb atm precies 730 CD's

LPs heb ik niet geteld, dat zullen er een stuk of 40 zijn..

Maar mijn verzameling groeit nog iedere week

Schreef ik in December...

Zit daar nu weer 100 cd's over heen... it grows to fast man!

Brunniepoo schreef:

Toen gingen mijn ouders verhuizen en heb ik nagenoeg alles wat ik daar nog aan platen had staan (de b-keus) verdeeld over de papierbak en de kliko: minus circa 500.

Zonde! Breng het dan tenminste naar de kringloopwinkel...

Arrie schreef:
(quote)

Zonde! Breng het dan tenminste naar de kringloopwinkel...

500 platen weegt al snel iets van 120 kilo (?), ik zat er eigenlijk niet op te wachten om dat in etappes met fiets en ov te gaan vervoeren.

Daarnaast: het was b-keus, de platen die ik niet eens mee wilde nemen toen ik op kamers ging. Een kringloopwinkel zit echt niet op álle troep te wachten hoor, ze moeten het ook nog eens kunnen verkopen anders staat het alleen maar in de weg.

Ducoz schreef:
it grows to fast man!

Het groeit om te vasten?

Brunniepoo schreef:
(quote)

Daarnaast: het was b-keus, de platen die ik niet eens mee wilde nemen toen ik op kamers ging. Een kringloopwinkel zit echt niet op álle troep te wachten hoor, ze moeten het ook nog eens kunnen verkopen anders staat het alleen maar in de weg.

Oh, echt wel. Jij komt duidelijk nooit bij kringloopwinkels.

Arrie schreef:
(quote)

Oh, echt wel. Jij komt duidelijk nooit bij kringloopwinkels.

Oh jawel, en ik breng er ook best veel spul heen. Ze zitten er echt niet te wachten op een onverkoopbare plaat in drievoud. Enige probleem dat ze vaak hebben is dat degenen die het aannemen meestal alleen voor het tillen zijn

Brunniepoo schreef:

maar het aantal cd's neemt rap toe, zijn er nu een stuk of 1700. Daarnaast heb ik nog ca. 150 muziekdvd's. Maandelijke aanwas is momenteel groot, gemiddeld enkele tientallen cd's per maand. Ruimtetekort dreigt

1700 "maar". Met dat maar bedoel ik, ik had je veel en veel hoger ingeschat. Enige idee hoeveel cd's je ca. 2 jaar geleden had want je koopt toch wel veel.

Bij mij is het overzicht ook een beetje zoek maar tussen de 5600 en 5700 zal het wel zitten vrees ik...

Denk dat het er toen maximaal 1000 waren, dus dat zou een gemiddelde toename van 30 cd's per maand zijn (waarin de cd's die de collectie verlaten zijn meegenomen).

Grootste verschil is dat een behoorlijk deel van mijn muzikale aanwas toen door middel van downloaden gebeurde. Inmiddels koop ik alleen nog maar.

edit: Ik realiseer me overigens dat het er wel iets meer zullen zijn. Een berekening gebaseerd op het aantal doosjes per plank * het aantal planken verrekent niet voor cardboardsleeves en dergelijke. Het aantal albums zal wel rond de 100 hoger liggen.

Thuurke schreef:

De juiste persoon zal een antwoord geven.

Nee, ben geen milionair maar heb wel een royaal inkomen.
Nee, werk niet in de muziek industrie, maar we (mijn vriend en ik) hebben samen een eigenbedrijf.
Nee, bijna alle albums heb ik meer dan eens geluisterd, maar er zijn er zeker ook bij die ik maar 1x heb beluisterd.

Casartelli (moderator)
Ik telde er zojuist 1278.

Ik ben ook maar eens aan het tellen gegaan, maar 500 origineel en 500 gecopieerd is zwaar onderschat, ik ben maar gestopt met tellen. Ook met downloaden ben ik helemaal klaar. Ik heb alles wat ik wil hebben op mp3 en soms zit ik halve dagen op The Pirate Bay te kijken of er nog iets op staat dat ik nog niet heb en de conclusie is dan dat ik alles heb wat ik wil hebben en dat het eigenlijk weggegooide tijd is en dat het goedkoper en meer bevredigend is om dan toch maar een originele cd aan te schaffen. Ook het aantal gekochte nieuwe cd's neemt gigantisch af. in 2011 bv 4 stuks: Beady Eye, Noel Gallager, Snow Patrol en Coldplay. Verder nog een paar gouwe ouwen en dan houdt het op. Dit jaar tot nu toe bijna niks. Ook branden van cd's dit jaar helemaal niks. Volgende maand zal de nieuwe van Bruce Springsteen een verplichte aanschaf worden maar daarna weet ik het niet wat er nog komt. Conclusie voor mij is inderdaad dat Rock 'n Roll helemaal dood is. Het enige wat mij rest is luisteren naar alles wat is aangeschaft.

Misterfool
Net mijn Cd's en Lp's geteld en ik kom op de volgende score uit:
3 boxsets
147 Cd's
54 Lp's
1 single

Als we de boxset ontleden in 5 albums voor de genesisbox en Policebox en reichbox als 1 rekenen en de singles niet mee rekenen, komt dat op 208 geluidsdragers uit.

We gaan nog lang niet stoppen vrees ik.

Circa 125 maar ben pas 2 maandjes intensief bezig haha! veel via ebay en marktplaats gekocht. Ben zeer tevreden met mijn verzameling tot nu toe!

Tegen de 100

Ruim 2.500

@Ducoz: sorry, maar met 30 tot 50 cd's (= minstens ca. 300 per maand) per maand ben je zeker geen arme student. Vind het overigens ook grote onzin dat studenten 'arm' zijn, een gezin houdt vaak nog minder over.

Overigens ben ik ook wel heel erg nieuwsgierig waarop de mensen met duizenden cd's hun muziek afspelen. Is dat ook een high-end stereoinstallatie van tienduizend euro, of een el-cheapo setje van de MediaMarkt?

Meer richting die laatste.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:17 uur

geplaatst: vandaag om 23:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.