Muziek / Algemeen / Aantal cd's
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 30 december 2013, 18:52 uur
Kronos schreef:
Altijd maar naar evenwicht zoeken. Lijkt me iets uit een zelfhulpboekje voor labiele mensen.
U is bekend daarmee ? Altijd maar naar evenwicht zoeken. Lijkt me iets uit een zelfhulpboekje voor labiele mensen.

0
Cured
geplaatst: 30 december 2013, 18:53 uur
@ Sietse: het maakt mij niet uit, maar je hebt geen tijd om al die 240 of nog wat albums te beluisteren + al die, weet ik hoeveel, die je al hebt. De meeste zullen onder het stof verdwijnen, maar misschien ben je een verzamelaar. 

0
geplaatst: 30 december 2013, 18:55 uur
Niet echt, maar ik ben wel bekend met logica. En wie in balans is hoeft niet naar evenwicht te zoeken.
0
Cured
geplaatst: 30 december 2013, 18:56 uur
Niemand is altijd in balans. ik heb geen zin om vele honderden CD's te hebben waarvoor ik geen tijd heb om naar te luisteren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2013, 18:57 uur
Sietse schreef:
Maar wie zegt dat ik de muziek die ik heb gekocht niet ken? Ik zou zeggen...kom langs, zet een willekeurige plaat op en ik vertel je welke band het is
(quote)
Maar wie zegt dat ik de muziek die ik heb gekocht niet ken? Ik zou zeggen...kom langs, zet een willekeurige plaat op en ik vertel je welke band het is
Da's best knap.
Ik heb zo'n 1000 CD's, maar ik denk niet dat ik van elke CD uit mijn collectie uit mijn hoofd kan zeggen wat het is. Al zal ik voor 99% wel de correcte band in een rijtje kunnen noemen denk ik.
Verzamelaars daargelaten idd. Al die Italiaanse bagger deathmetal bands die ik op samplers heb staan zal ik vermoedelijk nooit leren onderscheiden.

0
geplaatst: 31 december 2013, 09:37 uur
De behoefte om wel of niet veel muziek in huis te hebben, lijkt mij vooral nogal persoonlijk.
Zelf heb ik een kleine 2000 cd's. Over het algemeen weet ik precies wat ik heb. Er zit wel spul tussen dat ik niet vaak meer draai. Maar uit ervaring weet ik dat ik veel spijt ga krijgen als ik het weg zou doen. Ooit had ik ook een redelijke LP collectie. Die heb ik op een handjevol na allemaal weggedaan en daar ben ik nog verdrietig over. Dus dat doe ik niet meer.
De komst van de kinderen heeft het aantal aankopen per jaar wel doen dalen. Gewoon minder tijd om te luisteren. En wat minder ruimte. Toch pik ik zoveel mogelijk mee. 's Avonds verricht ik veel lees en schrijfwerk. Uitgelezen momenten om ook van alles en nog wat te draaien. Voor mijn gevoel mis ik nog altijd veel te veel.
Zelf heb ik een kleine 2000 cd's. Over het algemeen weet ik precies wat ik heb. Er zit wel spul tussen dat ik niet vaak meer draai. Maar uit ervaring weet ik dat ik veel spijt ga krijgen als ik het weg zou doen. Ooit had ik ook een redelijke LP collectie. Die heb ik op een handjevol na allemaal weggedaan en daar ben ik nog verdrietig over. Dus dat doe ik niet meer.
De komst van de kinderen heeft het aantal aankopen per jaar wel doen dalen. Gewoon minder tijd om te luisteren. En wat minder ruimte. Toch pik ik zoveel mogelijk mee. 's Avonds verricht ik veel lees en schrijfwerk. Uitgelezen momenten om ook van alles en nog wat te draaien. Voor mijn gevoel mis ik nog altijd veel te veel.
0
geplaatst: 31 december 2013, 10:09 uur
Een van mijn voornemens voor dit jaar was om mijn collectie in een excelbestand te zetten, maar dat is niet helemaal gelukt. Maar van de a t/m de c(ure) heb ik zo'n 250 cd's. Dat is de gewone cd-collectie. Dan heb ik ook nog een cd-collectie 'uit zicht' met singles/verzamelaars van grofweg 300 items en een vinyl-collectie van plusminus 200 items.
Ik ben wel iets minder gaan kopen, omdat ik veel ben gaan streamen en ik de platen/cd's die ik koop niet genoeg beluister naar mijn zin.
Ik ben wel iets minder gaan kopen, omdat ik veel ben gaan streamen en ik de platen/cd's die ik koop niet genoeg beluister naar mijn zin.
0
geplaatst: 31 december 2013, 10:33 uur
Herman, doe je zelf een plezier en check eens bij collectorz.com. Met hun database programma ben je er zo mee klaar en kun je coole statistics over je verzameling checken.
Zoals dat ik dit jaar dus 93 cd's en 421 lp's heb gekocht. Dat laatste een beetje vertekend omdat het veel jaren 70 en 80 plaatjes zijn die ik al op cd had en voor weinig heb kunnen scoren. En nee, die heb ik niet allemaal gedraaid maar dat is natuurlijk ook het punt niet.
Zoals dat ik dit jaar dus 93 cd's en 421 lp's heb gekocht. Dat laatste een beetje vertekend omdat het veel jaren 70 en 80 plaatjes zijn die ik al op cd had en voor weinig heb kunnen scoren. En nee, die heb ik niet allemaal gedraaid maar dat is natuurlijk ook het punt niet.
0
geplaatst: 31 december 2013, 12:48 uur
Edwynn schreef:
Maar uit ervaring weet ik dat ik veel spijt ga krijgen als ik het weg zou doen. Ooit had ik ook een redelijke LP collectie. Die heb ik op een handjevol na allemaal weggedaan en daar ben ik nog verdrietig over. Dus dat doe ik niet meer.
Maar uit ervaring weet ik dat ik veel spijt ga krijgen als ik het weg zou doen. Ooit had ik ook een redelijke LP collectie. Die heb ik op een handjevol na allemaal weggedaan en daar ben ik nog verdrietig over. Dus dat doe ik niet meer.
Hetzelfde geldt voor mij. Verzameling lp's ooit weggedaan op amper tien albums na. Maar wie weet, als je in de toekomst weer meer tijd en ruimte krijgt (en het budget hebt), dan kan je natuurlijk een en ander terugkopen. Dat heb ik de laatste zes jaar gedaan; opnieuw een lp-verzameling opgebouwd waarin alles van vroeger aanwezig is dat ik nu miste, plus een hoop lp's die ik toen wel wilde maar nog niet had. Gevoelsmatig is mijn collectie lp's wat dat betreft nu dus compleet. Alleen nog maar er doorheen bladeren is voor mij al genieten.
0
Sietse
geplaatst: 31 december 2013, 15:15 uur
Cured schreef:
@ Sietse: het maakt mij niet uit, maar je hebt geen tijd om al die 240 of nog wat albums te beluisteren + al die, weet ik hoeveel, die je al hebt.
@ Sietse: het maakt mij niet uit, maar je hebt geen tijd om al die 240 of nog wat albums te beluisteren + al die, weet ik hoeveel, die je al hebt.
Hoe kun jij nou weten of ik daar tijd voor heb of niet?
Aangezien ik sinds maart thuis zit zonder werk (daarom minder aankopen gedaan dan normaal, vanaf augustus ook echt in de WW en dus minder gaan kopen) heb ik zeeën van tijd om muziek te luisteren. En voordat ik in de WW zat had ik heel fijn een baan waarbij ik tijdens het werk toch zeker wel een uur of 5 naar muziek kon luisteren.
Zodra ik weer werk heb kan het goed zijn dat mijn tijd om muziek te luisteren weer met 8 uur per dag zal afnemen, maar vooralsnog heb ik altijd heel veel naar muziek kunnen luisteren.
En ja, ik ben ook nog eens verzamelaar, dus het is meer dan alleen het luisteren. Het gaat ook om het hebben van die vele leuke platen en cd's. Dat geef ik gewoon toe.
Zo lang het maar niet zo erg wordt als mensen in deze documentaire
0
Misterfool
geplaatst: 31 december 2013, 15:23 uur
Haha, leuke documentaire en een mooie waarschuwing voor ons H3-geïnfecteerden. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 december 2013, 15:25 uur
Leuk inderdaad hoe die man compleet walgt van zichzelf. 

0
geplaatst: 31 december 2013, 15:47 uur
Sietse schreef:
Als je 30 jaar muziek beluistert aan maar 5 albums gemiddeld per dag dan kan je elk album al meer dan 10 keer beluisteren als je er 5000 hebt. Voor een beetje volwassen muziekliefhebber geen enkel probleem dus.
Hopelijk heb je snel weer een fijne baan Sietse.
0
geplaatst: 31 december 2013, 16:27 uur
VanDeGriend schreef:
Herman, doe je zelf een plezier en check eens bij collectorz.com. Met hun database programma ben je er zo mee klaar en kun je coole statistics over je verzameling checken.
Wat deze wijze man zegt.

0
geplaatst: 31 december 2013, 16:40 uur
Cured schreef:
Die CD's speel je nooit/nauwelijks meer af die je dan totaal wel hebt, zoals menige hier op deze site; is toch zonde?(of is het een 'ziekte'?).
Die CD's speel je nooit/nauwelijks meer af die je dan totaal wel hebt, zoals menige hier op deze site; is toch zonde?(of is het een 'ziekte'?).
Kronos schreef:
Er zijn hier gebruikers die nog geen twee jaar actief zijn maar al meer dan 20.000 berichten hebben geplaatst. Zal ook een ziekte zijn zeker.
Er zijn hier gebruikers die nog geen twee jaar actief zijn maar al meer dan 20.000 berichten hebben geplaatst. Zal ook een ziekte zijn zeker.
Ben ik dan terminaal ziek
0
geplaatst: 31 december 2013, 16:52 uur
Waar.......
Het zijn er tot nu toe overigens 26833 dit jaar
0
geplaatst: 31 december 2013, 17:07 uur
thelion schreef:
Zolang je aantal berichten een beetje in verhouding is met het aantal albums dat je hebt is er geen probleem.

0
geplaatst: 31 december 2013, 17:16 uur
Ik heb vanochtend de trial geprobeerd en daarna de pro versie gekocht. Fijn programma inderdaad!
0
geplaatst: 31 december 2013, 17:28 uur
Kronos schreef:
Zolang je aantal berichten een beetje in verhouding is met het aantal albums dat je hebt is er geen probleem.
Aha, dan zal ik mijn reservering voor de intensivecare weer maar afzeggen

0
geplaatst: 31 december 2013, 17:41 uur
Kronos schreef:
(quote)

0
geplaatst: 31 december 2013, 18:43 uur
Kronos schreef:
Hetzelfde geldt voor mij. Verzameling lp's ooit weggedaan op amper tien albums na. Maar wie weet, als je in de toekomst weer meer tijd en ruimte krijgt (en het budget hebt), dan kan je natuurlijk een en ander terugkopen. Dat heb ik de laatste zes jaar gedaan; opnieuw een lp-verzameling opgebouwd waarin alles van vroeger aanwezig is dat ik nu miste, plus een hoop lp's die ik toen wel wilde maar nog niet had. Gevoelsmatig is mijn collectie lp's wat dat betreft nu dus compleet. Alleen nog maar er doorheen bladeren is voor mij al genieten.
(quote)
Zover komt het vast nog wel eens. In mijn woonplaats is ook en handelaartje neergestreken die per keer een interessanter beursjes opzet. Dan kriebelt het enorm. Eerst maar eens op zoek naar een goede nieuwe, platenspeler. Met dat bladeren door de collectie kan ik overigens ook zo een zondagavond mee vullen. Heerlijk inderdaad.
0
Sietse
geplaatst: 31 december 2013, 19:11 uur
herman schreef:
Ik heb vanochtend de trial geprobeerd en daarna de pro versie gekocht. Fijn programma inderdaad!
(quote)
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar toen was het totaal niet handig voor mij. Al die releases die zonder barcode komen dan met de hand invoeren...mwah, mij niet gezien...daar heb ik discogs ondertussen voor.
En mijn access bestand is ook zeker niet onhandig.
VanDeGriend ondersteunt het programma tegenwoordig ook de mogelijkheid om de discogs database te importeren?
0
geplaatst: 1 januari 2014, 12:35 uur
Sietse, ik weet niet beter dan dat searches altijd uitkomen bij Discogs. Er zijn importmogelijkheden maar die heb ik nooit gebruikt. Zelf gebruik ik barcodes zelden. Voor mij zijn er manieren die beter voor me werken maar ieder z'n ding. Komt ook zelden meer voor dat iets niet gevonden wordt. Zelfs releases van jou worden opgepikt dus met de hand invoeren is echt een zeldzaamheid.
0
Sietse
geplaatst: 1 januari 2014, 15:03 uur
Ja, maar al mijn releases staan op discogs en bijna allemaal op musicbrainz, iTunes enz.
Nou ja, misschien moet ik de rest versie eens proberen. Kopen zit er voorlopig ff niet in in ieder geval... (zie hierboven ergens waarom).
Nou ja, misschien moet ik de rest versie eens proberen. Kopen zit er voorlopig ff niet in in ieder geval... (zie hierboven ergens waarom).
0
geplaatst: 2 juli 2014, 21:04 uur
Ducoz schreef:
Schreef ik in December...
Zit daar nu weer 100 cd's over heen... it grows to fast man!
(quote)
Schreef ik in December...
Zit daar nu weer 100 cd's over heen... it grows to fast man!
Twee jaar later, ik had verwacht dat het er nu veel meer zouden zijn; kennelijk heb ik me daar op verkeken.
Toen 830 Cds, nu geteld op 2-7-2014: 2456 stuks

Allen fysiek en origineel uiteraard.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 22:54 uur
Ik heb een kleine 2.500 stuks aan cd's heb. Dit jaar weinig gekocht daar cd's nu in dozen staan wegens een verbouwing die al langer dan een jaar duurt (waar ik overigens nu over denk "waar ben ik aan begonnen"). Maar goed, hoop rond kerst klaar te zijn en dan een mooie cd kast bestellen om mijn collectie weer in ere te herstellen. Nu vind ik helemaal niets terug wat ik wil horen.
* denotes required fields.