MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik ook. Ik hoop op een opheffingsuitverkoop.

die is er ook, op de laatste pas houders avond

Stijn_Slayer
Zolang ik een creditcard heb en jij niet maak je me niet jaloers met je Fame pas.

Bakema NL schreef:
(quote)

Nee, was al bekend dat er een zoveelste mode-zaak in kwam......maar wel een typisch geval inderdaad van "zoveelste" winkel.

Aha, die hadden we nog niet!

Ducoz schreef:
die is er ook, op de laatste pas houders avond

*pashoudersavond

SOS

kaztor schreef:
(quote)

Aha, die hadden we nog niet!

Nee, inderdaad. Ik ben er ook zeer content mee, eindelijk een winkel waar ik kleding kan kopen.

Tja....

Wat een gezeur over Fame - nooit geweten dat Breukmans zoveel stiefkinderen had.

Het verlies van Boudisque is imo vele malen groter, veel leukere en mooiere dingen daarvandaan.

Wanneer is Bourdisque gesloten dan?

Mjuman schreef:
Wat een gezeur over Fame - nooit geweten dat Breukmans zoveel stiefkinderen had.

Het verlies van Boudisque is imo vele malen groter, veel leukere en mooiere dingen daarvandaan.

Klopt, Boudisque was zeker de betere winkel. Maar ja, die was alweer een tijdje weg en dan was Fame toch weer de winkel om af en toe eens rond te kijken. Nu rest nog Concerto.

Tja, het grootste gemis in Amsterdam blijf ik toch echt wel Get Records vinden, die schuin tegenover Concerto zat... Iemand daar wel eens geweest?

OldRottenhat schreef:
Tja, het grootste gemis in Amsterdam blijf ik toch echt wel Get Records vinden, die schuin tegenover Concerto zat... Iemand daar wel eens geweest?

Nee, die ken ik weer niet. Vroeger (klinkt erg lang geleden) kwam ik wel bij Attalos en Rhythm import en je had nog zo'n zaak op de Nieuwendijk waarvan de naam me even is ontschoten.........komt niet meer terug allemaal.

Die zaak op de Nieuwendijk was Boudisque.

Get Records is voor mij ook het grootste gemis, denk dat die een jaar of 4 geleden is dichtgegaan. Boudisque ook zoiets. Boudisque was een tikje duur wellicht, maar wel een heel fijne winkel waar ik heel wat geld heb heen gebracht. En de mensen bij Boudisque hebben me indertijd ook op Get Records en Concerto gewezen toen ik voor het eerst in A'dam plaatjes ging shoppen, dus die verdienen sowieso mijn eeuwige dank.

Fame heb ik altijd links laten liggen, omdat er nòg beter was in A'dam, maar de laatste tijd liep ik er vaak wel even naar binnen als ik toch in de buurt was.

herman schreef:
Die zaak op de Nieuwendijk was Boudisque.

Get Records is voor mij ook het grootste gemis, denk dat die een jaar of 4 geleden is dichtgegaan. Boudisque ook zoiets. Boudisque was een tikje duur wellicht, maar wel een heel fijne winkel waar ik heel wat geld heb heen gebracht. En de mensen bij Boudisque hebben me indertijd ook op Get Records en Concerto gewezen toen ik voor het eerst in A'dam plaatjes ging shoppen, dus die verdienen sowieso mijn eeuwige dank.

Fame heb ik altijd links laten liggen, omdat er nòg beter was in A'dam, maar de laatste tijd liep ik er vaak wel even naar binnen als ik toch in de buurt was.

Boudisque op het hoekje en daar schuin tegenover zat ooit nog een platenzaak.....meer dance gericht.

Ponty Mython
Bakema NL schreef:
(quote)

Boudisque op het hoekje en daar schuin tegenover zat ooit nog een platenzaak.....meer dance gericht.

Boudisque, dat was de correcte naam. Een erg fijne platen- en filmzaak was dat en eeuwig zonde dat voor deze het doek als eerste viel. Hun importsectie van zowel dance als metal was altijd heerlijk vertoeven daar. Waar vind je nog zoiets tegenwoordig?

Nu zit er een kaas- en prullariawinkel in. Heeft Amsterdam eigenlijk nog wel herbal shops? Er zat er toen ééntje pal tegenover Boudisque en ook één op de Nieuwendijk. Gouden tijden die je in deze tijd van demonisatie van softdrugs door rechtse ongeinformeerde idioten zoals Fred Teeven, niet meer mogelijk acht.

De invoering van de wietpas en het verder terugdringen van de raamprostitutie op de Wallen zal past echt een economische strop zijn voor Amsterdam. De stad is toch vooral bekend om zijn coffeeshops en raamklandizie.

Je bedoelt Midtown, of dat zaakje die nogal vreemde openingstijden had, in de Hasselaerssteeg pal naast het hotel Park Plaza?

Ponty Mython schreef:
(quote)

Boudisque, dat was de correcte naam. Een erg fijne platen- en filmzaak was dat en eeuwig zonde dat voor deze het doek als eerste viel. Hun importsectie van zowel dance als metal was altijd heerlijk vertoeven daar. Waar vind je nog zoiets tegenwoordig?

Nu zit er een kaas- en prullariawinkel in. Heeft Amsterdam eigenlijk nog wel herbal shops? Er zat er toen ééntje pal tegenover Boudisque en ook één op de Nieuwendijk. Gouden tijden die je in deze tijd van demonisatie van softdrugs door rechtse ongeinformeerde idioten zoals Fred Teeven, niet meer mogelijk acht.

De invoering van de wietpas en het verder terugdringen van de raamprostitutie op de Wallen zal past echt een economische strop zijn voor Amsterdam. De stad is toch vooral bekend om zijn coffeeshops en raamklandizie.

Je bedoelt Midtown, of dat zaakje die nogal vreemde openingstijden had, in de Hasselaerssteeg pal naast het hotel Park Plaza?

Nee, ook niet volgens mij. Boudisque zat in de Haringpakkerssteeg/hoek Nieuwendijk....en als je dan vanuit de Haringpakkerssteeg linksaf de Nieuwendijk in liep, dan zat daar vrijwel direct aan de rechterkant de platenzaak die ik bedoel. En die jij bedoelt zat dan meteen rechts om de hoek van Boudisque, als je vanuit de Haringpakkerssteeg komt lopen.

Ik weet de naam echt niet meer.....kwam dit lijstje net ergens tegen, misschien was het een van deze...

rushhour
dance tracks
killacutz
in deep n dance
outland

En je had nog het grote Virgin jaren terug, maar dat vond ik een vreselijke winkel. En zo waren er nog zat zaken te vinden in Amsterdam. Eigenlijk is er wel heel erg veel verdwenen door de jaren heen, blijft jammer.

Ponty Mython
Ik denk dat het toch Midtown is die je bedoelt. Die zat iets van 50 meter verderop en aan de rechterkant als je richting Dam liep. Je had bij Midtown gelijk bij de ingang een stalen trap naar de kelder waar je o.a. t-shirts, draaitafels + elementen, koopjes en 2e hands kon opscharrelen. In deep'n dance zat ook op de Nieuwendijk, maar aan de linkerkant en een stuk verder. Killacutz zat ook aan de rechterkant, maar in één van de zijstraatjes en daarnaast nog een andere platenzaak, waarvan de naam me ontschoten is..

Virgin was aan de prijzige kant, maar ik heb daar ook mooi dance spul weten te scoren, die je nu nergens meer, behalve voor achterlijke prijzen, kunt krijgen. Zo rond 1994-1998 was dancemuziek booming in Amsterdam, met inderdaad een hoop mooie zaken. Bij de Fame hadden ze toen hun dance afdeling waar nu de games staan, maar die hele afdeling was toen één en al dancemuziek. Daar heb ik toendertijd ook aardig veel geimporteerde en nu hard-to-find platen en cd's gevonden.

Gek dat de site van Get Records na al die jaren nog steeds online is: http://www.getrecords.nl/ - opdat wij nooit vergeten?

Ja, dan was het inderdaad Midtown....stalen trap...klopt, moet hem zijn dan.

Ponty Mython schreef:
Gek dat de site van Get Records na al die jaren nog steeds online is: http://www.getrecords.nl/ - opdat wij nooit vergeten?

Die site stuurt je toch juist linea recta door naar de site van Concerto/Plato?

Ik kwam dit tegen op het internet: 40 sad portraits of closed record stores. Een trieste aanblik, om depressief van te worden. Zo'n serie zou je langzamerhand ook voor Nederland kunnen maken, gesteld dat je er op de juiste tijd bij was om foto's te maken.

Mooie site, Gaucho!
Vind het vrij triest, de meeste zaken zo te zien.. hopelijk gaan zaken als Amoeba niet op de fles..

Aardig ook om de reacties van lezers op die webpagina te lezen. Die brengen de tegenstellingen die we ook hier aantreffen aardig onder woorden.

De een: For anyone who does not find this sad, enjoy getting your town filled with boring crap that contains no interest or culture to your area. Old independent record stores and book stores and junk stores are the only place I feel at home in a city. I don't get the same enjoyment from a Starbucks or a clothing store or whatever will take its place.

De ander: Look. the whole record business sucked, so much money into the pockets of gangsters and sleaze balls so little of it got to the artists. when I worked in stores in the early to mid eighties, I watch as the companies and store conspired to fix the prices of cds when they came in. within 6 months the price of vinyl went from 7 bucks to 12 while cds were priced 22 bucks. good riddance to them, less a-holes between me and the music...

Een derde: Trouble is all that will be left soon is the large record labels and outlets pushing commercial music because they have what little money is left in recorded sales. I hope you like Justin Beiber and Lady Gaga because that's all you're gonna get if all the small independent labels and stores go to the wall. Think about it..

En nog een ander: Well, most of the bands I know don't work with labels, they rely on grass-root fan bases that they develop themselves. sometimes they make up a product (cds, viny,l even cassettes) and sell them, and a lot of them make their music available thru online service, some just give it away. There is tons of good tunes out there for free straight from the source. We don't need leeches making money off of us or the artist.

Kortom, de discussie in dit en andere topics in een notedop...

Choconas schreef:
(quote)

Die site stuurt je toch juist linea recta door naar de site van Concerto/Plato?

Lijkt alsof alleen de homepage van Get Records er niet meer is. De andere pagina's zijn nog wel gewoon te bekijken. http://www.getrecords.nl/winkel.asp

Ponty Mython
Ik had de link ge-edit, maar dan stuurt ie je idd dus door naar Concerto.

Help!

De zoekfunctie op de Fame-site is weg!
Het einde komt er echt aan...

TJN
Van de ene kant vind ik het jammer te zien dat zoveel platenzaken failliet gaan.. al die zaken met zoveel keus, zeker die grote megawinkels in New York of zo, had ik graag nog een keer willen betreden met een flinke bom duiten in m'n zak... de andere zijde doet het me goed dat het systeem wat tientallen jaren heeft kunnen bestaan en waar al die vreselijke graaiers en lijkenpikkers hun zakken mee vulden ten koste van de artiest, die met gehaaide wurgcontracten er amper iets aan over hielden.. .. nu op lijkt te houden te bestaan. Door onder andere de enorme luchtbel in vastgoed is het aanhouden van een pand in een winkelstraat niet meer rendabel als je je waar, of beter, troep, niet met containers tegelijk uit Hongkong kan laten komen. Dat zal de komende jaren nog wel zo zijn maar naar mijn idee is dat ook het teken dat mensen die troep snel beu zullen zijn en weer op zoek gaan naar kwaliteit. En kwaliteit is door alle mogelijkheden en hoge welvaart dicht bij huis te vinden. Creativiteit ontstaat en bestaat bij ieder om de hoek en kan tegenwoordig vrij simpel op plaat gezet worden, wellicht op kleine schaal maar goede muziek vind haar luisteraars vanzelf.. vervolgens ontstaat er vraag naar geluidsdragers.. dit keer zonder wurgende contracten van hebberige parasieten. De tijd heeft hen ingehaald.. lijkt mij een positieve ontwikkeling. In feite houden die winkels een cultuur in stand die van oudsher in grote lijnen gedragen wordt door uitbuiting. Bij het verdwijnen ervan.. verdwijnt de cultuur.. en komt er nog meer plaats voor nieuwe mogelijkheden. Erg natuurlijk. Zo zouden meer culturen moeten verdwijnen. Tuurlijk blijft één en ander in stand gehouden door internetverkopen... zolang internet blijft zoals we het nu kennen.. maarja.. fascisme is booming, voor je het weet sturen we elkaar weer door het politburo gecensureerde brieven .. alles wat daarvoor nodig is, is de stekker eruit trekken.

Rizz
Was het al lang bekend dat Fame naar de Bijenkorf verhuist? Ik kwam er pas vandaag achter
Bij ons gaat de Plato verhuizen naar de Gigant, een evenementencomplex in Apeldoorn, dat gaat dan de PlaToGo heten Je kunt er alle nieuwe cd's kopen en oude bestellen.

Hmmhmm... daarmee lijken ze een graf voor zichzelf te graven...ben ik bang.

Fame.. tja.. dat was al even bekend.
Maar die hebben nu gewoon de Van Leest's vervangen in de Bijenkorven.
Er verandert haast niets, behalve de naam.. waar het natuurlijk allemaal om gaat.
Enige wat hier in Rotterdam zo nu en dan veranderd zijn de prijzen van wat CDs(wat er overigens niet veel zijn), de prijzen worden wat meer Fame achtig. Bijvoorbeeld die 5 cd boxjes zijn nu ook 17,99 i.p.v 20 wat t' eerst was.

Rizz schreef:
Was het al lang bekend dat Fame naar de Bijenkorf verhuist? Ik kwam er pas vandaag achter

De cd afdeling van de Bijenkorf was al een paar jaar in handen van Van Leest. (Breukhoven dus). In feite is er niets veranderd, behalve dat het nu in handen van Fame zou zijn. (ook Breukhoven dus.) In Amstelveen merk ik er in ieder geval helemaal niets van.

Rizz
Ze zouden eerst helemaal stoppen in Apeldoorn vanwege de concurrentie van sites als bol.com/cdwow etc. Dat werd tegen mij gezegd, winst leverde het iig ook niet meer. Ben wel blij dat het nog blijft bestaan hier in Apeldoorn.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:47 uur

geplaatst: vandaag om 17:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.