MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
@ tnf: Ja inderdaad iets van 2000, op het laatst kon je inderdaad een piercing of tattoo laten zetten, was meer gericht op de Gothic rock.
Volgens mij ben ik verder inderdaad in de war met Music Shop.

@ Mjuman: Heeft die eigenaar van House of Sounds weer een nieuwe zaak?
Zou geweldig zijn; House of Sounds is alweer zeker 6 jaar dicht, en volgens mij had hij nog aardig wat aanbod.

Voor de meer metal liefhebber heb je blijkbaar nog steeds State of Art in Dukenburg; Nijmegen.
http://www.stateoffartmetalstore.nl/images/shop.png
Ben hier vroeger regelmatig geweest.

De winkel heette Studio 2000 om volledig te zijn, eerst gevestigd in de Oranjepassage, nadien verhuisd naar de Promenade, waar de eigenaar Jaap (helaas overleden) ook kon zorgen voor een tattoo of een piercing inderdaad.

Die een of andere grote kerk is de Petruskerk

Ik bedoelde de zaak op Hinthamereinde (71) - is ooit failliet gegaan, jaar of twee geleden, maar nu weer open als "Stichting De Langspeelplaat" - tegenwoordig open van 16:00 - 20:00
http://delangspeelplaat.nl/

Lijkt mij een leuke zaak.
Vroeger ging ik regelmatig naar een platenzaak waar je een flinke mok koffie kreeg terwijl je naar de nieuwste releases luisterde.

oja House of Sounds
met stapels cd's op de toonbank en in elke hoek kartonnen doosjes vol.
Alleen kon je daar niet rustig neuzen omdat er snel gevraagd werd waar je naar op zoek was.
Die eigenaar had wel een enorm aanbod aan USA imports en UK import van alle mainstream grote namen

Ja, daar kwam je zelfs nog muziek tegen waarvan je het bestaan niet van wist.

in de jaren 90 zaten er volgens mij 3 zaken in die straat, HOS, Midtown en nog een zelfstandige. En je had ook Pieter van Os met een megacollectie cd singles. Maar ik ben al heel lang niet meer in Den Bosch geweest

Ik ook niet meer, hou het voornamelijk op Nijmegen.

tnf
Mjuman schreef:
Ik bedoelde de zaak op Hinthamereinde (71) - is ooit failliet gegaan, jaar of twee geleden, maar nu weer open als "Stichting De Langspeelplaat" - tegenwoordig open van 16:00 - 20:00
http://delangspeelplaat.nl/

Ben ik een paar jaar terug een keer geweest. Geinig zaakje. Meer vinyl dan cd's, maar ook van dat laatste nog best wat. Ik zou er vaker geweest zijn als de openingstijden + locatie wat gelukkiger waren geweest.

Maar een eventuele volgende keer zal ik wel wat alerter zijn en eerst een grondige blik naar binnen werpen, nu ik weet dat House-Of-Sounds-Hans er blijkbaar ook weleens verkoopt. Die man moet me écht niet (heb hem weleens zien kijken alsof 'ie spontane migraine kreeg, toen ik op zo'n Snuffelmarkt z'n kraam naderde, in combinatie met een bijna gepijnigd uitgesproken "o, ben jij het" - en ik had nog niet eens wat gekocht).

Ik lijk een reputatie te hebben van een vervelend wijf met een slechte smaak.

Die ene zelfstandige zaak die ook nog in de straat bij HOS heeft gezeten, die Pureshores vermelde, was Trend Records.

De Langspeelplaat is erg leuk. Juist om het rendabel te maken hebben ze er een stichting van gemaakt. Wel een creatieve manier om het cultureel erfgoed dat een platenzaak inmiddels is in stand te houden.
Met House of Sounds' Hans heeft het overigens niks te maken. Die zit er al jaren niet meer (behalve dan schijnbaar op de Snuffelmarkt).

nou, zaterdag naar Sounds in Venlo-ben benieuwd of het nog zo ruim gesorteerd is als 2 jaar geleden

jeroentjuhh schreef:
De winkel heette Studio 2000 om volledig te zijn, eerst gevestigd in de Oranjepassage, nadien verhuisd naar de Promenade, waar de eigenaar Jaap (helaas overleden) ook kon zorgen voor een tattoo of een piercing inderdaad.

Die zaak is blijkbaar medio 2006 gesloten. Want in mei 2006 heb ik daar nog aardig ingekocht en ingekocht.

Dat was wel een leuk (alternatief) winkeltje.

s_k
Het doel van dit topic is me niet helemaal duidelijk, maar als ik toch even met platenzaken mag gooien;

MusicMachine in Sittard. 2e Hands niet bijzonder boeiend, maar veel kennis en zeer bereid tot uitgebreid discussieren.
Didi in Heerlen, vrijwel alleen maar 2e hands, weet de prijzen maar weet ook heel veel uit te halen. Geeft ook nette prijzen voor 2e hands vinyl/films.

Bij de MusicMachine Kom ik al sinds m'n 14e. Bijna een tweede thuis

Ducoz schreef:
<knip>Maar alles is dik in orde als je het vergelijkt met [...] Plaatboef Den Haag...

Isie trouwens failliet ofzo... hoor dat hij sinds 1 januari al niet meer open is geweest.. en dat er momenteel een bordje ZIEK hangt(was die vent dat al niet jaren... )

Toen ik er gisteren langsliep was de zaak al half ontruimd. Is dus waarschijnlijk ook einde oefening.

Brunniepoo schreef:
(quote)

Toen ik er gisteren langsliep was de zaak al half ontruimd. Is dus waarschijnlijk ook einde oefening.

Is dat die zaak waar jij toen nog een bootleg van Fish voor mij hebt gekocht of was dat juist die zaak er tegen over.

Dat was Empire Records.

Deel van de nog bruikbare inboedel van Den Haag is naar Plaatboef Rotterdam gegaan.
De man bleek nog een hele hoop (mooie en zeldzame) platen achter te hebben staan, waarom die ze nooit in de winkel heeft gezet is mij een vraag.. maar dat had toch heel wat eurotjes opgeleverd.

Ducoz schreef:
De man bleek nog een hele hoop (mooie en zeldzame) platen achter te hebben staan, waarom die ze nooit in de winkel heeft gezet is mij een vraag..

Dat bordje ZIEK hing er dus blijkbaar met een goede reden.

Ponty Mython
De FRS op A'dam en Utrecht CS zijn ondertussen ook wegbezuinigd.

Ik was van het weekend ook nog even bij Fame, maar ik kom er niet meer. Ze breiden hun assortiment duidelijk niet uit, want ze hadden nog precies dezelfde items die ik een half jaar terug ook al zag staan.

Ook deze zaak lijkt zijn bestaansrecht zo langzamerhand te hebben verloren, want het aanbod is om te huilen en ze zijn ook nog eens aan de prijzige kant. Tegenwoordig betaal je toch liever niet meer zulke prijzen voor een cd of dvd, vooral omdat het leven sowiezo een stuk duurder is geworden nu.

Blijkbaar is Breukmans een trendsetter: in 1997 was ie de eerste platenketen met een website en nu is blijkbaar de eerst ide de keten serieus aan het ontmantelen is. Daartussenin was ie ook nog eens de eerste die de mogelijkheid aanbood om in de winkel een cd te laten branden met tracks van je keuze. Nooit een succes geworden. CD's en detailhandel, net als kleding en boeken en detailhandel: op een hellend vlak.

Vreet Records - hop!

De Free Record Shop's op de NS stations waren de best lopende winkels. Zeker qua omzet per vierkante meter. De reden dat ze weggegaan zijn van de stations is dan ook geen keuze van Free maar dat lag meer aan de veranderde/vernieuwde voorwaarde van de NS.

"Breukmans" zelf is geen CEO meer, hij was te begaan met de mensen en de zaak dat het ontmantelen hem te zwaar viel en daarom is er een ouderwetse saneerder neergezet.

Ponty Mython
Dat de Free Record Shops aan het verdwijnen zijn interesseert mij bar weinig, want het zijn waardeloze winkels die alleen goed zijn om er af en toe een entertainmentkaart te kopen. Het opbergen van cd's en dvd's in een kast is ook zeer ouderwets en ik heb al veel te vaak mijn aankopen moeten schoonmaken of in het uiterste geval retourneren ivm krassen en vette vingerafdrukken. Maar wat wil je met een vaag beleid waar medewerkers kennelijk geoorloofd zijn om nieuwe produkten mee naar huis nemen, om deze te luisteren of te kijken. Daarbij is de kennis van de produkten die zij verkopen ook vaak beperkt.

Ponty Mython
Het doek valt nu dan toch echt voor Boudisque in Utrecht. Heel erg jammer, ondanks dat ik er nog zelden kwam. De keren dat ik er was viel het mij al wel op dat het er (te?) rustig was.

Onze winkel aan het Vredenburg 31 in Utrecht zal helaas per 1 juni 2013 zijn deuren gaan sluiten.

Na een enthousiaste en veelbelovende doorstart op het Vredenburg in 2009, leek het mogelijk met ons mooie assortiment een vaste plek in dit winkelgebied te behouden.

Echter de vertraagde bouw van het Muziekpaleis Vredenburg aan de overkant, de herinrichting van het omliggende gebied en het (tijdelijk) verdwijnen van de bushaltes, hebben ervoor gezorgd dat het Vredenburg als winkelstraat onaantrekkelijk en moeilijk begaanbaar is geworden. Mede als gevolg hiervan hebben wij de omzet dusdanig zien dalen dat het voortbestaan van Boudisque als fysieke winkel niet meer mogelijk is.

Heb er het afgelopen weekend tijdens Record Store Day nog de 10" Factory Sampler gekocht - na een tip van een platenkoper bij Plato (waar ie uitverkocht was). Vond de zaak toen al een kale en bizarre indruk maken - en dat vergeleken met hoe het vroeger was, m.n. voor jazz en klassiek in het pand waar nu horeca zit dat was een ruim gesorteerde zaak, met goed personeel.

Tja in nEindhoven hebben wij met de CD theek een leuk platenzaakje, die ik het ook meer gun dan de internetwinkels (ik betaal daar dus iets meer dan online).
Toch lekker snuffelen, maar wat Mju hierboven zegt, nieuwe albums goed voorradig echter ouwe plaatjes beperkt uit voorraad leverbaar .
Vroeger kon je vaak wel alles kopen wat je zocht (er waren dan ook meerdere winkels beschikbaar).

DjFrankie (moderator)
In Venlo is nog steeds Sounds en nog steeds heel goed en uitgebreid, en nu voortaan 7 dagen per week open.

Ook veel vinyl http://www.sounds-venlo.nl/

Voordeel is ook dat mesnen die daar werken verstand hebben van hetgeen ze verkopen.
Ze versturen ook spul, alleen is het wel wat duurder dan de Wow Hd's van deze wereld.
Je kunt hier een hele middag vertoeven.

Ponty Mython
Venlo is heel ver weg voor mij.

Ponty Mython schreef:
Venlo is heel ver weg voor mij.

NS ? Reisplanner

Sounds Delft is ook meer dan prima Misschien bied dat uitkomst?

MAS
DjFrankie schreef:
In Venlo is nog steeds Sounds en nog steeds heel goed en uitgebreid, en nu voortaan 7 dagen per week open.

Ook veel vinyl http://www.sounds-venlo.nl/

Voordeel is ook dat mesnen die daar werken verstand hebben van hetgeen ze verkopen.
Ze versturen ook spul, alleen is het wel wat duurder dan de Wow Hd's van deze wereld.
Je kunt hier een hele middag vertoeven.

Heb ook goede verhalen gehoord over de sounds ook over het hiphop aanbod. Ga er volgende week eens rondneuzen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:42 uur

geplaatst: vandaag om 15:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.