Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 2 februari 2009, 10:41 uur
@Pooiertje - In de buurt rond de Ehrenstrasse zitten er meerdere (funk, reggae, hip-hop, rap); de laatste keer was het zondag en alles dicht; meer meerdere leuke zaken - één ervan is Kompakt (Schallplatten), Brabanter Str. eigen label(s) en internetradiostation:
http://www.kompakt.fm/
Het loont ook de moeite om even te google'n op: "schallplatten" Köln
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 4 februari 2009, 10:45 uur
Running On Empty schreef:
Precies. Kaal en achterin echt veel te donker, geen sfeer wat mij betreft op een waardeloze locatie.
(quote)
Precies. Kaal en achterin echt veel te donker, geen sfeer wat mij betreft op een waardeloze locatie.
Ze zitten er net, geef ze even de tijd om alles naar behoren in te richten. Hopelijk gaan ze er wel een beetje op vooruit qua assortiment. Voor toffe bakken met electronic moet ik tegenwoordig (helemaal) naar Amsterdam.
Wel jammer dat ze nu in de Voorstraat zitten. Dat is echt een beetje zo'n straatje geworden waar al die paupers, junks en hangjongeren zitten.
0
geplaatst: 4 februari 2009, 12:02 uur
Mjuman schreef:
@Pooiertje - In de buurt rond de Ehrenstrasse zitten er meerdere (funk, reggae, hip-hop, rap); de laatste keer was het zondag en alles dicht; meer meerdere leuke zaken - één ervan is Kompakt (Schallplatten), Brabanter Str. eigen label(s) en internetradiostation:
platedraaier schreef:
Neem je zakcentjes maar mee dan.
In keulen zit de grootste cd-winkel van europa. De Saturn am Hansaring.

Dankjulliewel

0
geplaatst: 4 februari 2009, 12:18 uur
Keulen is de stad van het Kompakt-label, dus voor minimal (techno) zit je daar sowieso wel goed. 
Al geloof ik niet dat je muzikale voorkeur daar naar uit gaat.

Al geloof ik niet dat je muzikale voorkeur daar naar uit gaat.

0
geplaatst: 4 februari 2009, 19:18 uur
Nu we toch in Duitsland zitten: iemand die interessante winkels in Berlijn weet (vooral soul, funk, hiphop,...-vinyl)?
Deze heb 'k al gevonden: Soultrade, Oye, HHV en Dig A Little Deeper, maar hoe meer hoe beter natuurlijk
Deze heb 'k al gevonden: Soultrade, Oye, HHV en Dig A Little Deeper, maar hoe meer hoe beter natuurlijk

0
geplaatst: 4 februari 2009, 20:48 uur
Pastichio Rocker schreef:
Wel jammer dat ze nu in de Voorstraat zitten. Dat is echt een beetje zo'n straatje geworden waar al die paupers, junks en hangjongeren zitten.
M.a.w. de ACU?

0
geplaatst: 4 februari 2009, 21:23 uur
Bertus schreef:
M.a.w. de ACU?
(quote)
M.a.w. de ACU?

Lekker genuanceerd inderdaad - op de Steenweg/Lange Elisabethstraat lopen er velen 's zaterdags te hosselen en leuren (alsof dat niet ergelijk is).
0
geplaatst: 13 februari 2009, 21:15 uur
platedraaier schreef:

Verkopen ze daar wel vinyl? Want ik zit nu even op de site te kijken maar ik zie alleen maar CD's

0
geplaatst: 13 februari 2009, 22:21 uur
Oei, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Vroeger wel, maar ik ben er al heel lang niet geweest. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze geen vinyl meer hebben daar.
0
geplaatst: 13 februari 2009, 23:17 uur
Mjuman schreef:
Lekker genuanceerd inderdaad - op de Steenweg/Lange Elisabethstraat lopen er velen 's zaterdags te hosselen en leuren (alsof dat niet ergelijk is).
(quote)
Ik zet er niet voor niets zo'n figuurtje met tong uit de bek bij... Ik ben zelf ook zo'n pauper/junk/hangjongere* die regelmatig in de ACU te vinden is.
*doorhalen wat niet van toepassing is.
0
pretfrit
geplaatst: 15 februari 2009, 10:02 uur
Pooiertje schreef:
Verkopen ze daar wel vinyl? Want ik zit nu even op de site te kijken maar ik zie alleen maar CD's
(quote)

kelder
vanaf hoofdingang/kassa - links achter trap naar beneden.
0
geplaatst: 15 februari 2009, 19:17 uur
was gisteren in utrecht ...
hebben ze daar nog platenzaken ? ik was er een jaar of wat niet geweest, maar kon de zaken die ik kende stuk voor stuk niet meer vinden.
hebben ze daar nog platenzaken ? ik was er een jaar of wat niet geweest, maar kon de zaken die ik kende stuk voor stuk niet meer vinden.
0
geplaatst: 15 februari 2009, 19:46 uur
dix schreef:
Hoe vaak kom je op dit topic? Alle (leuke) Utrechtse zaken zijn hier al de revue gepasseerd, de afgelopen maand - mede door de verhuizing van Plato naar de Voorstraat.
Of vooraf even kijken op www.janjoosten.com (= vinyl.jan alhier) voor de adressen.
0
geplaatst: 15 februari 2009, 20:55 uur
Mjuman schreef:
Hoe vaak kom je op dit topic?
Hoe vaak kom je op dit topic?
nah ... iets vaker dan ik in Utrecht kom.
maar Plato bestaat dus nog, OK.... Er zat daar ook een overwegend metal georienteerd zaakje om de hoek. Die doen nu in design-schoeisel geloof ik.

0
geplaatst: 15 februari 2009, 21:12 uur
dix schreef:
maar Plato bestaat dus nog, OK.... Er zat daar ook een overwegend metal georienteerd zaakje om de hoek. Die doen nu in design-schoeisel geloof ik.
(quote)

White Noise - al jaren foetsie: is nu overhemden en schoenen voor hipperds.
Verder nog: Da Capo (gitaar, 60's, 70's en garage) noordkant oude gracht, Plaatboef - zuidkant en Revenge op Vreeburg.
0
pretfrit
geplaatst: 15 februari 2009, 21:34 uur
eerste wolkenkrabber in europa. modern voor z'n tijd
(naast muziek ook een architectuur tik)
edit: oeps..een van de eerste wolkenkrabbers in europa
0
geplaatst: 16 februari 2009, 23:37 uur
Het ziet er in het echt toch wel een stukkie anders uit 
Maar goed, het ging allemaal gesmeerd, moet ik eerst 3 mensen vragen waar de LP's staan (dat snapten ze eerst niet).
Blijk ik in het verkeerde gebouw te zijn.
Dan kom ik eindelijk in het goede gebouw aan, blijkt het zo'n keldertje te zijn waar er wel heel veel artiestennamen staan (zo'n strookje van een artiest en daarvoor staan dan de LP's van die artiest) maar er staan bijna geen platen bij die artiesten, behalve bij Eminem, 50 cent en tupac.
Gelukkig heb ik uit alle haast er nog eentje van Pete Rock & CL Smooth kunnen meepikken en eentje van stevie wonder

Maar goed, het ging allemaal gesmeerd, moet ik eerst 3 mensen vragen waar de LP's staan (dat snapten ze eerst niet).
Blijk ik in het verkeerde gebouw te zijn.
Dan kom ik eindelijk in het goede gebouw aan, blijkt het zo'n keldertje te zijn waar er wel heel veel artiestennamen staan (zo'n strookje van een artiest en daarvoor staan dan de LP's van die artiest) maar er staan bijna geen platen bij die artiesten, behalve bij Eminem, 50 cent en tupac.
Gelukkig heb ik uit alle haast er nog eentje van Pete Rock & CL Smooth kunnen meepikken en eentje van stevie wonder

0
pretfrit
geplaatst: 16 februari 2009, 23:41 uur
was het niet in het gebouw die je op die site (van jouw linkje) ziet?
0
geplaatst: 16 februari 2009, 23:47 uur
Ik weet het niet
, het was donker en het zag er een stuk levendiger uit, maar als ik die foto's zie weet ik wel zeker dat ik daar toch echt was.
, het was donker en het zag er een stuk levendiger uit, maar als ik die foto's zie weet ik wel zeker dat ik daar toch echt was.
0
geplaatst: 16 februari 2009, 23:49 uur
pretfrit schreef:
staat de eerste niet in Amsterdam Zuid ?
0
pretfrit
geplaatst: 16 februari 2009, 23:58 uur
@dix: lees edit
Dit om een oeverloze discussie te voorkomen tussen Amsterdam (hoe heet dat ding ook al weer? Van Berlage Toch?) Rotterdam (witte huis) en Antwerpen (Boerentoren) en dan is daar ook nog de vraag waneer een hoog gebouw een wolkenkrabber is...
dus het antwoord op je vraag = ik heb geen idee
Dit om een oeverloze discussie te voorkomen tussen Amsterdam (hoe heet dat ding ook al weer? Van Berlage Toch?) Rotterdam (witte huis) en Antwerpen (Boerentoren) en dan is daar ook nog de vraag waneer een hoog gebouw een wolkenkrabber is...
dus het antwoord op je vraag = ik heb geen idee
0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:06 uur
Plato Den Haag als eenmanszaak verder
Harry Hoving, eigenaar van Plato Den Haag, heeft zich genoodzaakt gezien al zijn personeel te ontslaan. Hij zet de zaak als eenmansbedrijf voort. “Over een maand heb ik de jaarcijfers van 2008 op een rijtje, maar het is zeker dat deze een flink verlies laten zien. De maand januari van dit jaar was ook slecht: ongeveer de helft van vorig jaar. Ik heb dan ook mijn vijf personeelsleden, die al vele jaren bij me werkten, moeten ontslaan.” De neergang beperkt zich niet tot de fysieke winkel van Hoving. “Als de winkel lijdt, lijdt de webshop op dezelfde manier. Op basis van mijn huidige lagere overhead heb ik de onlinetargets echter naar beneden bijgesteld, en die doelstellingen haal ik momenteel.” De Hagenaar verwacht door alleen verder te gaan ‘nog wel een aantal jaren’ te kunnen blijven bestaan. “Ik zet zowel de winkel als de webshop voort, maar op een rustigere manier.”
Harry Hoving, eigenaar van Plato Den Haag, heeft zich genoodzaakt gezien al zijn personeel te ontslaan. Hij zet de zaak als eenmansbedrijf voort. “Over een maand heb ik de jaarcijfers van 2008 op een rijtje, maar het is zeker dat deze een flink verlies laten zien. De maand januari van dit jaar was ook slecht: ongeveer de helft van vorig jaar. Ik heb dan ook mijn vijf personeelsleden, die al vele jaren bij me werkten, moeten ontslaan.” De neergang beperkt zich niet tot de fysieke winkel van Hoving. “Als de winkel lijdt, lijdt de webshop op dezelfde manier. Op basis van mijn huidige lagere overhead heb ik de onlinetargets echter naar beneden bijgesteld, en die doelstellingen haal ik momenteel.” De Hagenaar verwacht door alleen verder te gaan ‘nog wel een aantal jaren’ te kunnen blijven bestaan. “Ik zet zowel de winkel als de webshop voort, maar op een rustigere manier.”
0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:21 uur
Plato Den Haag is een grote winkel... lijkt me onmogelijk om te runnen in je eentje.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:24 uur
Lijkt mij ook ja. Misschien heeft ie een paar vrijwilligers in dienst... een drukke zaterdag moet toch nauwelijks te bolwerken zijn in je eentje.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:30 uur
Wat weekendhulpen voor de koopavond en de zaterdag lijkt mij ook niet helemaal onlogisch
0
geplaatst: 18 februari 2009, 21:34 uur
Mjuman schreef:
Hoe vaak kom je op dit topic? Alle (leuke) Utrechtse zaken zijn hier al de revue gepasseerd, de afgelopen maand - mede door de verhuizing van Plato naar de Voorstraat.
Of vooraf even kijken op www.janjoosten.com (= vinyl.jan alhier) voor de adressen.
(quote)
Kan me zijn reactie wel voorstellen. Ik vind er zelf geen ruk meer aan om in Utrecht op CD jacht te gaan. Er zijn nog wel een paar winkels maar het aanbod is ook daar uitermate bedroevend.
* denotes required fields.