Muziek / Algemeen / Levende legenden
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2008, 15:25 uur
Een heel brede, maar doch beperkte vraag:
Ik ben een muziekproject uit het aan het denken en aangezien het groots probeer aan te pakken, wil een paar legendes uit de rock, pop en jazz-scene weten, het liefst nog levend.
Het maakt niet of het oude artiesten (The Who, Dire Straits, Dave Brubeck) of de nieuwere (Justin Timberlake).
Verras, maar vooral: Verbaas me
Ik ben een muziekproject uit het aan het denken en aangezien het groots probeer aan te pakken, wil een paar legendes uit de rock, pop en jazz-scene weten, het liefst nog levend.
Het maakt niet of het oude artiesten (The Who, Dire Straits, Dave Brubeck) of de nieuwere (Justin Timberlake).
Verras, maar vooral: Verbaas me

0
eazyfan
geplaatst: 9 januari 2008, 16:20 uur
Keith Jarret, Ornette Coleman, Cecil Taylor, Sonny Rollins?
4 Jazzartiesten die mij al te binnen schieten.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 16:23 uur
brooklyn schreef:
Morrissey
Morrissey
He wishes

David Bowie wel natuurlijk!
Verder: Robert Smith (the god of gloom), Lisa Gerrard, Brendan Perry.
0
fredpit
geplaatst: 9 januari 2008, 16:29 uur
eazyfan schreef:
mooi rijtje..
Paul Bley, Charlie Haden, Evan Parker, McCoy Tyner, Herbie Hancock
0
tondeman
geplaatst: 9 januari 2008, 16:29 uur
Keith Richards. Dat die uberhaupt nog leeft... misschien is ie wel dood maar weet ie het nog niet... iig 

0
geplaatst: 9 januari 2008, 17:19 uur
Bob Dylan en Neil young toch ook.
je kan ook denken aan:
Van Morrison of Roger waters
en van mij mag Charles Aznavour ook wel eens genoemd worden.
je kan ook denken aan:
Van Morrison of Roger waters
en van mij mag Charles Aznavour ook wel eens genoemd worden.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:08 uur
Oké dan.
Veel oude namen zie ik al, maar dat geeft niet.
Ik vind 2Pac niet echt jazz/pop/rock...
Madonna, nee dankje, volgens mij heeft zij niet echt nummers die ik in gedachten had, en als ze dan heeft, betwijfel ik of het te combineren valt.
Anywho, heel mooi voor zover.
Misschien wat moderne artiesten die misschien wel de moeite waard zijn?
PS: Pm me maar ff als je meer info wilt
Veel oude namen zie ik al, maar dat geeft niet.

Ik vind 2Pac niet echt jazz/pop/rock...
Madonna, nee dankje, volgens mij heeft zij niet echt nummers die ik in gedachten had, en als ze dan heeft, betwijfel ik of het te combineren valt.
Anywho, heel mooi voor zover.

Misschien wat moderne artiesten die misschien wel de moeite waard zijn?
PS: Pm me maar ff als je meer info wilt

0
geplaatst: 9 januari 2008, 19:10 uur
OldSkool schreef:
nummers die ik in gedachten had
nummers die ik in gedachten had
Misschien toch even wat meer toelichting over wat je precies zoekt?
0
geplaatst: 9 januari 2008, 20:03 uur
Nou, erg vriendelijk komt die smiley anders niet over...
Er wordt gevraagd naar levende legendes uit o.a. de popmuziek en als je Madonna daar niet toe rekent, dan vraag ik me af wie dan wel?
Voor mijn gevoel waren in de jaren '80 de populairste popartiesten Michael Jackson, Madonna, Prince en George Michael en is Madonna de enige daarvan die het succes uit die tijd tot aan nu heeft weten te continueren.
Prince komt daar qua concerten misschien nog wel bij in de buurt (en die zou ik ook zeker een levende legende noemen).
(edit: Werner, moet je niet je reactie weghalen... nu staat mijn bericht een beetje raar
)
Er wordt gevraagd naar levende legendes uit o.a. de popmuziek en als je Madonna daar niet toe rekent, dan vraag ik me af wie dan wel?
Voor mijn gevoel waren in de jaren '80 de populairste popartiesten Michael Jackson, Madonna, Prince en George Michael en is Madonna de enige daarvan die het succes uit die tijd tot aan nu heeft weten te continueren.
Prince komt daar qua concerten misschien nog wel bij in de buurt (en die zou ik ook zeker een levende legende noemen).
(edit: Werner, moet je niet je reactie weghalen... nu staat mijn bericht een beetje raar
)
0
WernerGSF
geplaatst: 9 januari 2008, 20:07 uur
het spijt me, maar ik bedoelde het niet zo. en ik wil niemand ook maar het idee geven dat ik die gene belachelijk maak, dus vandaar dat ie weg is.
0
geplaatst: 9 januari 2008, 20:09 uur
0
geplaatst: 9 januari 2008, 21:43 uur
Als je pop zegt, kun je, of het je nu pleziert of niet, qua "recente" artiesten moeilijk rond Robbie Williams heen. George Michael heeft zo toch ook wel een kleine legende achtergelaten denk ik zo... maar aangezien ik feitelijk geen fluit van pop afken, ga ik daar niet m'n hand voor in het vuur steken!
* denotes required fields.