MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Levende legenden

zoeken in:
OldSkool schreef:
(quote)

Goed, een levende legende is, zoals ik hem zoek, iemand die veel hits op zijn/haar naam heeft staan, zonder twijfel invloed heeft gehad op andere bekende artiesten en wiens nummers altijd goed zijn.

Zo iemand die, als hij een podium allen al Opkomt, hij al een staande ovatie kan ontvangen.

Om in dat geval even mijn Robbie Williams vernoeming wat kracht bij te zetten: een live clipje. Nogmaals, ik ben geen fan van de man, heb zelfs niet één CD of single of wat dan ook van 'em, maar voor iemand die zo'n optreden op poten kan zetten, kan ik eerlijk gezegd niet anders dan toch een minimum aan respect opbrengen. Op je eentje 60.000+ mensen trekken, en die dan nog is de avond van hun leven bezorgen ook, dat doen ze niet allemaal.

Suicidopolis schreef:
(quote)

Om in dat geval even mijn Robbie Williams vernoeming wat kracht bij te zetten: een live clipje. Nogmaals, ik ben geen fan van de man, heb zelfs niet één CD of single of wat dan ook van 'em, maar voor iemand die zo'n optreden op poten kan zetten, kan ik eerlijk gezegd niet anders dan toch een minimum aan respect opbrengen. Op je eentje 60.000+ mensen trekken, en die dan nog is de avond van hun leven bezorgen ook, dat doen ze niet allemaal.

Sorry maar duidelijk een voorbeeld van wat GEEN levende legende is en de genoemde argumenten voldoen niet wat mij betreft. Marco Borsato speelt De Kuip ook vol.

OldSkool schreef:
(quote)

Zo iemand die, als hij een podium allen al Opkomt, hij al een staande ovatie kan ontvangen.

Dat laatste zeker plus dat als zo iemand op het podium komt de uitstraling alleen al een enorm kippevelgevoel geeft.

thejazzscène
Suicidopolis schreef:
(quote)

Die man is geen legende. Hij heeft de muziekwereld niets bijgebracht met zijn muziek. Je hebt een soort van wortels of stammen en je hebt afkooksels van die wortels, de bladjes die in de kruin hangen. Williams Robbie is een afkooksel en een bladje. Maar bladjes kunnen ook leuk zijn om naar te luisteren hoor.
Maar ik begrijp wel dat een fan zijn idool wil promoten .

thejazzscène schreef:
Maar ik begrijp wel dat een fan zijn idool wil promoten .

Effe mezelf quoten...

Suicidopolis schreef:
Nogmaals, ik ben geen fan van de man, heb zelfs niet één CD of single of wat dan ook van 'em

Effe Running on Empty quoten...

Running On Empty schreef:
Sorry maar duidelijk een voorbeeld van wat GEEN levende legende is en de genoemde argumenten voldoen niet wat mij betreft. Marco Borsato speelt De Kuip ook vol.

Effe Oldskool quoten...

OldSkool schreef:
Goed, een levende legende is, zoals ik hem zoek, iemand die veel hits op zijn/haar naam heeft staan, zonder twijfel invloed heeft gehad op andere bekende artiesten en wiens nummers altijd goed zijn.

en tot slot effe het rijtje afgaan:

"iemand die veel hits op zijn/haar naam heeft staan": dat heeft ie nu wel, kan je moeilijk ontkennen...

"zonder twijfel invloed heeft gehad op andere bekende artiesten": akkoord dat het daar de pist ingaat...

"wiens nummers altijd goed zijn": puur subjectief, zoiets... kan je niet veralgemenen, zelfs niet voor de algemeen aanvaarde legendes als David Bowie en co. Trouwens, laten we eerlijk zijn, Bowie heeft gewoon ook crap gemaakt.

"Zo iemand die, als hij een podium allen al Opkomt, hij al een staande ovatie kan ontvangen.": van 60.000 man zelfs! (toegegeven, ze staan al recht )

Misschien vragen we maar best aan Oldskool wat hij ervan vind, 't is tenslotte voor zijn project dat het moet dienen, niet voor het mijne... en dan is die discussie hier ineens gedaan.

thejazzscène
Ik ken mensen die bij dat concert waren en ze werden bij de inkom (die overigens gratis was) verzocht om, als Robbie Williams binnen zou komen, recht te staan en zo hard te klappen als ze konden. Conclusie: dat is fake.
Daarbij zijn Lou Reed luisteraars gewoon zo versteld van de muziek dat ze niet meer kunnen applaudisseren.
Ik denk dat ik een PR lid heb ontmaskerd.

Laten we maar gewoon gaan nomineren voor de levende legendes. Bij goede argumenten tegen gaat benoeming niet door.

1. Paul McCartney

Iedereen mee eens?

Sietse
ooit misschien wel, maar dat heeft ie wat mij betreft met zijn solo dingen en wings toch behoorlijk verkloot...

-1 dus

Sietse schreef:
ooit misschien wel, maar dat heeft ie wat mij betreft met zijn solo dingen en wings toch behoorlijk verkloot...

-1 dus

Dat zijn geen voorwaarden of belemmeringen om legende te worden. Al gaat hij schlagers schrijven, McCartney is een legende en zal alleen herinnerd worden om zijn Beatlesverleden.

ik ben voor

Sietse
nou ja, ik weet niet hoor...

Spijtoptant
De Beatles was een legendarische band, maar zonder zijn beatlesverleden heeft McCartney niet echt opzienbarende dingen gedaan.
Wat mij betreft als artiest dus niet legendarisch.

Sietse schreef:

-1 dus

Echt een flauwe kul argument. Je bent duidelijk geen fan en dat hoeft ook niet maar kom wel met goede argumenten waarom McCartney geen levende legende zou zijn.

Spijtoptant schreef:
De Beatles was een legendarische band, maar zonder zijn beatlesverleden heeft McCartney niet echt opzienbarende dingen gedaan.
Wat mij betreft als artiest dus niet legendarisch.

Hier vallen dan heel wat legendes door de mand zeg....

Flum
Naast enkele eerder genoemde legenden zeg ik: alle musici die de Polar Music Prize gewonnen hebben (alleen zijn sommige personen wel overleden).

Flum schreef:
Naast enkele eerder genoemde legenden zeg ik: alle musici die de Polar Music Prize gewonnen hebben (alleen zijn sommige personen wel overleden).

En wie staat daar in 1992?

Flum
lebowski schreef:
(quote)

En wie staat daar in 1992?

Paul McCartney? Of bedoel je die landen?
Dan herhaal ik: alle musici die de Polar Music Prize gewonnen hebben.

Grandmaster Flash!

We waren bij McCartney?
Ik zeg: ja.
(vind ik het goed: nee. Maar dat is het punt niet)

Als Paul McCartney al geen legende meer mag genoemd worden, dan wie wel.

Antoine Dominique "Fats" Domino [Fats Domino] vind ik ook wel een legende.

Mike Oldfield heeft een legendarisch album gemaakt, en ook al heeft hij verder weinig indrukwekkende dingen gemaakt van het nivo van Tubular Bells, verdient hij daardoor voor mij wel deze status.

Ik ben van mening dat er al een aardig aantal genoemd is eigenlijk.

djeffibrelich
prince mag er ook wel bij.
en ik zeg ook ja voor paul mccartney.

Even de bezem hierdoorheen gehaald.... vind het moeilijk te bepalen wat er nou precies on-topic is en wat niet, dat varieert ook nogal per persoon geloof ik.

Dave Davies en zijn broer Ray Davies van The Kinks.
Vele britpopbands hebben daar de mosterd gehaald.

Fats Domino. Althans die leeft toch nog?

Stevie Wonder al genoemd trouwens?
Elton John?

HiLL schreef:
Fats Domino. Althans die leeft toch nog?

Yep, is genoemd

Vangelis, Jean Michel Jarre, Tangerine Dream en niet in de laatste plaats: Ennio Morricone

reejman

Tom Waits.... voor mij de beste artiest die ik ken, bijna geen enkel slecht album, en nu nog steeds de kwaliteit die hij 30 jaar geleden had (of toch bijna)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:38 uur

geplaatst: vandaag om 08:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.