Muziek / Algemeen / Levende legenden
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2008, 23:33 uur
Waarschijnlijk niet geliefd op dit Forum maar Barbara Streisand en Neil Diamond zijn levende legenden.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 23:37 uur
Running On Empty schreef:
Grotendeels eens maar Morrissey gedraagt is GEEN levende legende.
Grotendeels eens maar Morrissey gedraagt is GEEN levende legende.
Hij zegt dan ook voor hem persoonlijk

Vreemd dat ie David Byrne niet noemt dan, vind ik veel meer een levende legende als we zo gaan beginnen..
0
lambf
geplaatst: 22 januari 2008, 11:01 uur
Beetje raar om Slayer te noemen, en al helemaal Kerry King als persoon. Dan zou ik zelfs nog eerder Ozzy Osbourne of Rob Halford noemen, maar legenden 

0
max en joep
geplaatst: 22 januari 2008, 11:02 uur
Hallo, als Slayer nog geen legende is... 
Ik vind Slayer in ieder geval een legende, en King is voor mij hun boegbeeld.
King is voor mij de personificatie van metal.

0
lambf
geplaatst: 22 januari 2008, 11:08 uur
max en joep schreef:
Ik vind Slayer een legende, en King is voor mij hun boegbeeld.
Ik vind Slayer een legende, en King is voor mij hun boegbeeld.
Ik hoop dat je je niet aangevalllen voelt, ik weet natuurlijk ook niet wat ze allemaal betekend hebben voor de Thrash

max en joep schreef:
Al goed, al goed

Zelf zou ik het niet weten, ze zijn allemaal al dood namelijk

0
geplaatst: 22 januari 2008, 12:00 uur
max en joep schreef:

Je bent waarschijnlijk een heel groot fan maar een levende legende? Grote onzin hoor. Dan moet je echt verder terug in de tijd.
0
geplaatst: 22 januari 2008, 14:13 uur
Ff mijn mening hierop loslaten, ik vind Slayer, no offense, nog niet echt een levende legende. Ik bedoel: Ik denk niet dat iedereen hun muziek zou kunnen waarderen, en daarbij ken ik hun maar vaag.
Kijk: Ramses is dan weer een goed voorbeeld van een levende legende, want ik kan van hem zo een paar nummers opnoemen en zelfs nazingen
Nu zeg ik niet dat het bovenstaande altijd hoeft, maar het zegt wel wat over je status als je dat artiest hebt.
Kijk: Ramses is dan weer een goed voorbeeld van een levende legende, want ik kan van hem zo een paar nummers opnoemen en zelfs nazingen

Nu zeg ik niet dat het bovenstaande altijd hoeft, maar het zegt wel wat over je status als je dat artiest hebt.
0
Spijtoptant
geplaatst: 22 januari 2008, 14:58 uur
Eligh
The Grouch
Sunspot Jonz
Murs
Scarub
Aesop
Bicasso
en
Luckyiam.PSC
The Grouch
Sunspot Jonz
Murs
Scarub
Aesop
Bicasso
en
Luckyiam.PSC
0
geplaatst: 22 januari 2008, 17:57 uur
orbit schreef:
Vreemd dat ie David Byrne niet noemt dan, vind ik veel meer een levende legende als we zo gaan beginnen..

Die wilde ik eigenlijk ook wel noemen

Verder, wanneer is iemand een levende legende? Als hij nog leeft, dat lijkt me duidelijk, maar daarnaast? Als hij heel bekend is? Dat lijkt me toch de duidelijkste maatstaaf. Maar dan is het weer veel logischer om iemand als George Michael ipv David Byrne te noemen. Of gaat het om hun invloed op de huidige pop-muziek?
0
geplaatst: 22 januari 2008, 18:05 uur
luc011190 schreef:
Verder, wanneer is iemand een levende legende?
Verder, wanneer is iemand een levende legende?
le·gen·de (de; legenden, legendes)
1 verhaal van een wonder of een heilige
2 op de volksoverlevering berustend verhaal
3 randschrift van een muntstuk, gedenkpenning
Spijtoptant schreef:
(quote)
(quote)
Ga toch fietsen man. No way!
0
geplaatst: 22 januari 2008, 18:22 uur
Maar een levende legende is iemand die tijdens zijn leven al legendarisch is en legendarisch betekent: Fableachtig; Befaamd.
Enne, Van Morrison? Peter Gabriel? John Fogerty? Neil Young? Iggy Pop? Joni Mitchell? Ik heb er ook niet heel veel verstand van hoor.
Mss nog Alice Cooper en Paul Simon?
Enne, Van Morrison? Peter Gabriel? John Fogerty? Neil Young? Iggy Pop? Joni Mitchell? Ik heb er ook niet heel veel verstand van hoor.

Mss nog Alice Cooper en Paul Simon?
0
geplaatst: 22 januari 2008, 21:35 uur
luc011190 schreef:
Verder, wanneer is iemand een levende legende? Als hij nog leeft, dat lijkt me duidelijk, maar daarnaast? Als hij heel bekend is? Dat lijkt me toch de duidelijkste maatstaaf. Maar dan is het weer veel logischer om iemand als George Michael ipv David Byrne te noemen. Of gaat het om hun invloed op de huidige pop-muziek?

Volgens mij ook wel erg invloed en cult status, je moet wel iets hebben betekend voor de huidige popmuziek/ rockmuziek. Dan is Byrne echt veel invloedrijker dan dramaqueen Morrissey
Heeft ook aan veel meer projecten samengewerkt en musici hedentendage hebben hem allen hoog zitten.
0
geplaatst: 22 januari 2008, 22:08 uur
Ik heb niet echt zin in een discussie 'Morrissey vs David Byrne', het zijn 2 verschillende artiesten. En die woordenboekquote wat verder terug op deze pagina voegt ook niet echt veel toe.
Ik denk als je het over invloed en cultstatus hebt dat ook Björk zich al een levende legende kan noemen.
Ik denk als je het over invloed en cultstatus hebt dat ook Björk zich al een levende legende kan noemen.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 17:48 uur
luc011190 schreef:
Ik heb niet echt zin in een discussie 'Morrissey vs David Byrne', het zijn 2 verschillende artiesten. En die woordenboekquote wat verder terug op deze pagina voegt ook niet echt veel toe.
Nee die woordenboekquote helpt niet. Levende legende is een nogal ongrijpbare betiteling. Er kan van alles meespelen om iemand zo te noemen. Ik ga uit van personen, niet van groepen.
-welk decennium was hij of zij vooral beroemd?
-was hij of zij belangrijk voor de popmuziek?
-zijn veel nummers van hem/haar gecoverd?
-het leven van de persoon, mysterieus, weinig in de openbaarheid?
-meegedaan aan legendarische optredens of festivals?
-een legendarische plaat gemaakt?
Er kan van alles meespelen. Ik vind zelf wel dat een levende legende een bepaalde leeftijd moet hebben bereikt. Iemand van 30 vind ik niet zo snel een levende legende omdat die nog van alles moet meemaken in zijn leven. Iemand van 60 die al langer iets heeft betekend dus veel eerder, maar ook dat is vooral een gevoel.
0
lambf
geplaatst: 23 januari 2008, 18:36 uur
Ik voorspel dat Jamey Jasta word ook nog eens een legende wordt (in de Hardcore-scene dan
)
)
0
geplaatst: 16 juni 2008, 16:58 uur
McCartney en Starr - Dylan - Richards en Jagger - Chuck - Don en Phil - Bowie - Clapton - Boudewijn - George Martin - Ramses - Jerry Lee -
0
geplaatst: 16 juni 2008, 18:21 uur
Bob Dylan
Paul McCartney
Neil Young
Van Morrison
David Bowie
Chuck Berry
Eric Clapton
Everly Brothers
Jerry Lee Lewis
Mick Jagger & Keith Richards
Ray & Dave Davies
Brian Wilson
Eric Clapton
Roger Daltrey & Pete Townshend
Jimmy Page & Robert Plant
Boudewijn De Groot
Paul Simon
B.B. King
Aretha Franklin
Stevie Wonder
Paul McCartney
Neil Young
Van Morrison
David Bowie
Chuck Berry
Eric Clapton
Everly Brothers
Jerry Lee Lewis
Mick Jagger & Keith Richards
Ray & Dave Davies
Brian Wilson
Eric Clapton
Roger Daltrey & Pete Townshend
Jimmy Page & Robert Plant
Boudewijn De Groot
Paul Simon
B.B. King
Aretha Franklin
Stevie Wonder
0
geplaatst: 16 juni 2008, 19:01 uur
Percee P
Madlib
Masta Ace
Common
DJ Premier
Nas
Om er maar een paar te noemen, denk dat dit wel een aantal echt levende legende zijn in de hiphop scene.
Madlib
Masta Ace
Common
DJ Premier
Nas
Om er maar een paar te noemen, denk dat dit wel een aantal echt levende legende zijn in de hiphop scene.
0
geplaatst: 16 juni 2008, 21:52 uur
In de metalwereld zijn dit toch de 2 belangrijkste:
LEMMY KILMISTER
Inmiddels 63 jaar. Komt nog steevast om de 2 jaar een album uit. Slechte albums heeft ie nooit gemaakt. Geen gefuck, just Rock 'n' roll. Geen gezeik in de roddelblaadjes; just an normal dude who likes fucking sigarets and whiskey.
De trailer over de documentaire/film die volgend jaar uitkomt. "Lemmy is rock n' roll, and rock and roll is lemmy", "Fuck keith richards and fuck al those dudes who survived the sixties ..."

ROB HALFORD
Rob 'metalgod' Halford kwam uit een arm arbeidersgezin uit Engeland. In een stadje dat gekent was voor de staalnijverheid. Heel zijn familie werkte daar en dus zou Rob vroeg of laat daar ook terecht komen.
Ie zat wel bij een plaatselijk undergroundbandje dat wel eens jamde in de garage en in de plaatselijke pub eens speelde.
In 1977 werden ze opgevist door een Amerikaanse producent die ze in het voorprogramma van een toenmalige bekend rockbandje zette.
In 1978 deed hij voor de lol eens een andere optredenoutfit aan. Die kleurrijke, vlinderachtige hippiepakjes. Hij kocht in de plaatselijke SM shop wat stuff. Kwestie van zich te outen op het podium (zoals die kerel van YMCA). Maar het draaide lichtjes anders uit en een jaar later droeg iedereen leder
In 1980 braken ze door bij het grote publiek. Jaren 80 hadden ze verscheidene hits ('you've got another thing coming', 'living after midnight', 'Turbo lover', 'love bites', 'heading out to the highway' zijn r enkele van)
In 1988 besloten ze terug te keren naar de echte metal, en geen commerciele nummers meer te maken. (Enkel de cover johnny B. goode werd toen een single). Dat album flopte wat, maar TOCH volgde in 1990 Painkiller.
Daarna splitte Judas Priest, en ging Halford even solo verder, maar in 2004 volgde dan toch de reünie en volgenden al 2 goede albums ( nieuwste album is weer zeer experimenteel: symphonische begeleiding)
In 1980:

In 1990:

Tegenwoordig:
.jpg)
LEMMY KILMISTER

Inmiddels 63 jaar. Komt nog steevast om de 2 jaar een album uit. Slechte albums heeft ie nooit gemaakt. Geen gefuck, just Rock 'n' roll. Geen gezeik in de roddelblaadjes; just an normal dude who likes fucking sigarets and whiskey.

De trailer over de documentaire/film die volgend jaar uitkomt. "Lemmy is rock n' roll, and rock and roll is lemmy", "Fuck keith richards and fuck al those dudes who survived the sixties ..."

ROB HALFORD
Rob 'metalgod' Halford kwam uit een arm arbeidersgezin uit Engeland. In een stadje dat gekent was voor de staalnijverheid. Heel zijn familie werkte daar en dus zou Rob vroeg of laat daar ook terecht komen.

Ie zat wel bij een plaatselijk undergroundbandje dat wel eens jamde in de garage en in de plaatselijke pub eens speelde.
In 1977 werden ze opgevist door een Amerikaanse producent die ze in het voorprogramma van een toenmalige bekend rockbandje zette.

In 1978 deed hij voor de lol eens een andere optredenoutfit aan. Die kleurrijke, vlinderachtige hippiepakjes. Hij kocht in de plaatselijke SM shop wat stuff. Kwestie van zich te outen op het podium (zoals die kerel van YMCA). Maar het draaide lichtjes anders uit en een jaar later droeg iedereen leder
In 1980 braken ze door bij het grote publiek. Jaren 80 hadden ze verscheidene hits ('you've got another thing coming', 'living after midnight', 'Turbo lover', 'love bites', 'heading out to the highway' zijn r enkele van)

In 1988 besloten ze terug te keren naar de echte metal, en geen commerciele nummers meer te maken. (Enkel de cover johnny B. goode werd toen een single). Dat album flopte wat, maar TOCH volgde in 1990 Painkiller.

Daarna splitte Judas Priest, en ging Halford even solo verder, maar in 2004 volgde dan toch de reünie en volgenden al 2 goede albums ( nieuwste album is weer zeer experimenteel: symphonische begeleiding)

In 1980:

In 1990:

Tegenwoordig:
.jpg)
0
Empyrium
geplaatst: 16 juni 2008, 22:04 uur
Lemmy, Gene Simmons, Paul Stanley, Ace Frehley, Rob Halford, Tony Iommi, Ozzy Osbourne, Alice Cooper, Robert Plant, Jimmy Page, Roger Daltrey, Pete Townshend, Ray Davies, Angus Young, Paul McCartney, Keith Richards, Mick Jagger, Leonard Cohen, Steve Harris, Bruce Dickinson, Trez Reznor, Chuck Berry, Jerry Lee Lewis, Richie Blackmore, Ronnie James Dio, Madonna, Prince, James Hettfield, Lars Ullrich, Morrissey, Paul Weller, Paul Simon, Neil Young, Bob Dylan.
* denotes required fields.