menu

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
avatar van bas2204
John Cougar Mellencamp heeft een hoop muziek gemaakt die lijkt op die van Springsteen, net als Southside Johnny and the Asburry Dukes. En in sommige nummers lijkt Lord Huron ook best wel wat op The War On Drugs.

avatar van VladTheImpaler
mr-mucho schreef:
Jullie nog tips?


Holy Holy misschien?

Misterfool
Ik zit nu te luisteren naar Tangerine Dream - Zeit (1972) en ik vroeg me af of tegenwoordig dit soort, kosmische muziek nog wordt gemaakt en zo ja, hoe dat dan zou klinken. Ik zoek met andere worden naar dreigende spacy electronic/ambient vanaf, zegge of spreke, de jaren 90.

avatar van Kramer
Misterfool schreef:
komische muziek


Weet je zeker dat je hier niet één cruciale letter vergeten bent?

Misterfool
Ja, inderdaad. Over het algemeen vind ik de muziek van TD niet grappig nee, wel heel mooi.

avatar van Kramer
Ik kan je overigens niet helpen met je vraag, sorry

avatar van -SprayIt-
Misterfool schreef:
Ik zit nu te luisteren naar Tangerine Dream - Zeit (1972) en ik vroeg me af of tegenwoordig dit soort, kosmische muziek nog wordt gemaakt en zo ja, hoe dat dan zou klinken. Ik zoek met andere worden naar dreigende spacy electronic/ambient vanaf, zegge of spreke, de jaren 90.


Dit is een prachtig spacy ambient album uit 2008:
Benn Jordan - Looking Upwards - YouTube

Benn Jordan - Pale Blue Dot (2008)

avatar van Mjuman
Tja, om even te blijven Joetjoeben - (waarschuwing er zitten ook wat stevige technische noten in), met name track 3 is al jaren een personal fave:

Sven Väth - Accident In Paradise (Full Album) - YouTube

en nog een klassieker (al denk ik dat MF Biosphere wel zal kennen):

Biosphere - Microgravity (Full Album) - YouTube


Misterfool
Een aantal supergave tips, bedankt! Gaaf dat de dreiging die ik in Zeit zo intrigerend vond, ook terug te horen is in de getipte muziek
Mjuman: Biosphere kende ik al, inderdaad. Substrata heb ik zelfs de maximale score gegeven.

avatar van Môrthul
Heresy van Lustmord ken je ook al zie ik, maar probeer dan vooral ook eens The Place Where the Black Stars Hang (1994) van hem. Vooral het nummer Metastatic Resonance is as good as it gets

avatar van Mjuman
Misterfool schreef:
Een aantal supergave tips, bedankt! Gaaf dat de dreiging die ik in Zeit zo intrigerend vond, ook terug te horen is in de getipte muziek
Mjuman: Biosphere kende ik al, inderdaad. Substrata heb ik zelfs de maximale score gegeven.


Dat vermoedde ik dus al

Terminal EMA - The Black Dog (Music For Real Airports) - YouTube (van Music for Real Airports uit 2010) is ruimtelijk en dreigend;.'k zag dat je een ouder album van The Black Dog kent, maar hij is iemand die zich steeds vernieuwt.

Ook zou ik Wolfgang Voigt - of één van zijn andere id's, Gas of Mohn - eens checken.

avatar van Môrthul
Deze voldoen ook wel aan de beschrijving denk ik:
Between Interval: Garden of the Divine - YouTube

The Magnificent Void - YouTube (van Steve Roach - The Magnificent Void)

En niet per se dreigen maar wel heel erg mooi:
Steve Roach - Reflections in Suspension - YouTube (van Steve Roach - Structures From Silence)

avatar van Shangri-la
Misterfool schreef:
Ik zit nu te luisteren naar Tangerine Dream - Zeit (1972) en ik vroeg me af of tegenwoordig dit soort, kosmische muziek nog wordt gemaakt en zo ja, hoe dat dan zou klinken. Ik zoek met andere worden naar dreigende spacy electronic/ambient vanaf, zegge of spreke, de jaren 90.
Wel iets eerder dan de jaren 90:

Klaus Schulze - Timewind (Original CD) - YouTube

Misterfool
Ik heb zelfs de LP van Timewind in mijn platenkast staan. Maar Schulze maakt een boel mooie muziek, zeker! Heck, Klaus Schulze is een van de artiesten waarvan ik ga proberen om zo veel mogelijk aan te schaffen.

avatar van vin13
@ Shangri-la en Misterfool De Nederlandse band Finch heeft ook prachtige muziek gemaakt, wat minder elektronisch maar voor mij klinkt het progressief en ambient.
Aanrader van nu is de jonge Nederlandse band My Baby, dansbaar met jaren 70 gevoel.

avatar van Frejarius
Ik zoek meer in de stijl van de eerste 10 seconden van Sweet Jane van The Velvet Underground:

The Velvet Underground - Sweet Jane - YouTube

In Genres > Overigen > Dans Eindexamen:

Hallo iedereen!

Ik moet voor dans een nummer zoeken die vrolijk begint en midden in het lied plots niet vrolijk wordt. Ik kan niets geschikts vinden, misschien weten jullie iets?

alvast bedankt!


In Genres > Rock > Black Crowes / Chris Robinson Brotherhood:

Ben de laatste weken helemaal weg van CRB en Black Crowes, het zal het weer zijn. BIG MOON RITUAL van CRB vind ik werkelijk super prachig vet! Die sfeer, die sound, gewoon perfect album!

Wat zijn nou bands die hierbij aansluiten? Zelf vind ik The Grateful Dead, sommige oudere Fleetwood Mac qua sfeer in de buurt komen maar wat is er nog meer om de winter mee door te komen?

avatar van andnino
Ik zoek meer in de trant van

Tuomas Holopainen - Music Inspired by the Life and Times of Scrooge (2014) - mijn plaat van het jaar 2014, maar sindsdien heb ik nooit meer zoiets gehoord. En daarvoor eigenlijk ook niet, behalve misschien een paar soundtracks en wat muziek uit de Efteling.

Oftewel, score(achtige)-muziek met een hoog fantasiegehalte, maar het liefst zonder de clichés.

Last.fm en co geven mij de hele rits power- en gothicmetal. Dat is dus juist waar ik niet naar op zoek ben.

avatar van Mjuman
Als het gaat om het vocale en 'sprookjesgevoel' daarbij, zou je kunnen denken aan: Caroline Lavelle - Spirit (1995) (en de opvolger);
Caroline Lavelle - Moorlough Shore (Official Music Video) - YouTube

ook Loreena McKennitt - The Book of Secrets (1997) (en andere albums van haar) zou kunnen aansluiten bij je wens.

Loreena McKennitt- The Dark Night of the Soul - YouTube

avatar van andnino
Mjuman schreef:
Als het gaat om het vocale en 'sprookjesgevoel' daarbij, zou je kunnen denken aan: Caroline Lavelle - Spirit (1995) (en de opvolger);
Caroline Lavelle - Moorlough Shore (Official Music Video) - YouTube

ook Loreena McKennitt - The Book of Secrets (1997) (en andere albums van haar) zou kunnen aansluiten bij je wens.

Loreena McKennitt- The Dark Night of the Soul - YouTube

Dank u, ik ga het luisteren!

avatar van essence
Misschien een beetje off topic, maar vanavond oudjaar. Feest! Hier lekker thuis met vrienden. Eten en zo en dan booty shakin'.
Enfin, ik zou wat mixen willen opzetten zodat we de ganse avond en nacht muziek hebben zonder dat iemand er zich wat moet van aantrekken. Gewoon 'press play'.
Dat kan vanalles zijn: bv edgy funk, zoals de 'Strange Games and Funky Things' mixes. Dus moest iemand tips hebben in deze stijl.

Of goeie synthpop/electro mixes want daar ken ik er geen van.

Andere mixes die eens wat anders geven, naast de usual suspects van techno/house mogen ook met veel plezier getipt worden.

THX!

avatar van GrafGantz
David Mancuso - The Loft Volume 2

En Prins Thomas heeft ook diverse fijne (en lange) mixen met veel funk, disco en afrobeat. Feest gegarandeerd.

avatar van Mjuman
Met deze serie: Break n' Bossa (1999) - er zijn er meerderen kan je je ook geen buil vallen; nb: de latere zijn duidelijk gladder. Misschien iets om te spotifietsen - ook div Hed Kandi's (Winter Chill, Nu Kool bijv) fietsen ook lekker weg

avatar van Monsieur'
Meer in de trant van The Slow Show iemand? (liever geen The National)

Misterfool
Tindersticks wellicht?


avatar van Mjuman
Monsieur' schreef:
Meer in de trant van The Slow Show iemand? (liever geen The National)


Misschien Guillemots eens proberen, wel bombastischer dan Tindersticks (of Stuart Staples solo, dat album met die ministeck-hoes).

avatar van oceanvolta
The Veils komt op sommige momenten ook wel in de buurt

Gast
geplaatst: vandaag om 12:09 uur

geplaatst: vandaag om 12:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.