Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2017, 19:06 uur
In: De Site / Algemeen / helpp!
hallo allemaal!
ik ben nu een beetje hopelooss... want ik heb 3 leuke liedjes voor muziek les nodig, om te zingen, maar ik ben niet echt een pro ofzoo, (hoewel mijn lerares dat wel zegt...) alleen ik heb dus 3 liedjes nodig, met liefst een uithaal, en niet te hoog..... weten jullie iets???
pleasee help me!
dankjewell alvastt xoxo
hallo allemaal!
ik ben nu een beetje hopelooss... want ik heb 3 leuke liedjes voor muziek les nodig, om te zingen, maar ik ben niet echt een pro ofzoo, (hoewel mijn lerares dat wel zegt...) alleen ik heb dus 3 liedjes nodig, met liefst een uithaal, en niet te hoog..... weten jullie iets???
pleasee help me!
dankjewell alvastt xoxo
1
geplaatst: 3 januari 2017, 19:33 uur
Voor liedjes met uithalen verwijs ik je door naar Mariah Carey en Whitney Houston. ?
0
geplaatst: 3 januari 2017, 20:24 uur
Oh daar las ik overheen haha.
Maar waarom is het zo moeilijk om liedjes te kiezen? Wat voor liedjes wil je precies, en waarom voldoen de liedjes die je zelf kent niet? Ik zou denken dat er zat keuze is...
Maar waarom is het zo moeilijk om liedjes te kiezen? Wat voor liedjes wil je precies, en waarom voldoen de liedjes die je zelf kent niet? Ik zou denken dat er zat keuze is...
0
geplaatst: 4 januari 2017, 22:14 uur
Een iets andere vraag maar wist echt even niet waar ik deze moest posten.
Wil graag een LP in de verzameling hebben van Joan Baez, sinds dat ik haar op Woodstock heb gezien heeft het mijn interesse gewekt maar ik vind 1 album eigenlijk wel voldoende.
Welke raden jullie mij aan? Haar eerste debut album uit 1960 of Joan Baez - 5 uit 1964?
Wil graag een LP in de verzameling hebben van Joan Baez, sinds dat ik haar op Woodstock heb gezien heeft het mijn interesse gewekt maar ik vind 1 album eigenlijk wel voldoende.
Welke raden jullie mij aan? Haar eerste debut album uit 1960 of Joan Baez - 5 uit 1964?
0
geplaatst: 5 januari 2017, 01:48 uur
Karma_To_Burn schreef:
Ikzelf vind Diamond and Rust haar mooiste album dus die kan ik van harte aanbevelen.
1
geplaatst: 5 januari 2017, 17:58 uur
Dankjewel! Ja ik heb er maar voor gekozen later Diamond and Rust aan te schaffen aangezien deze mij meermaals is aangeraden en ik 1 LP van haar wel genoeg vind. 

0
geplaatst: 8 januari 2017, 00:51 uur
Mjuman schreef:
Misschien Guillemots eens proberen, wel bombastischer dan Tindersticks (of Stuart Staples solo, dat album met die ministeck-hoes).
(quote)
Misschien Guillemots eens proberen, wel bombastischer dan Tindersticks (of Stuart Staples solo, dat album met die ministeck-hoes).
Luister al dagen Tindersticks, een nieuwe favoriet is geboren, dankjewel!
0
geplaatst: 8 januari 2017, 14:55 uur
Wie kan er platen aanraden als Funkadelic's eerste 3 albums (Funkadelic, Free Your Mind, Maggot Brain)?
Die drie platen doen me verlangen naar maar. Maar elke Parliamant of latere Funkadelic plaat die ik verder beluistered heb doet me helemaal niets. Die gaan teveel naar de funk kant.
Ik ben een avontuurlijke luisteraar - prog / black metal / ambient / free jazz zijn wat stijlen die hier in huize 'tronen regelmatig voorbij komen.
Die drie platen doen me verlangen naar maar. Maar elke Parliamant of latere Funkadelic plaat die ik verder beluistered heb doet me helemaal niets. Die gaan teveel naar de funk kant.
Ik ben een avontuurlijke luisteraar - prog / black metal / ambient / free jazz zijn wat stijlen die hier in huize 'tronen regelmatig voorbij komen.
0
geplaatst: 9 januari 2017, 17:47 uur
morketronen schreef:
Wie kan er platen aanraden als Funkadelic's eerste 3 albums (Funkadelic, Free Your Mind, Maggot Brain)?
Niet allemaal teeglijk antwoorden graag.
0
geplaatst: 9 januari 2017, 18:05 uur
Niet zo commanderen, graag. Je vraagstelling is tamelijk onduidelijk en daarom is het antwoord is niet zo eenvoudig: George Clinton (Funkadelic, Parliament) is namelijk Godfather of P-funk en daarop zijn vele takken etc geënt. Aan de 'jazzkant' kan je kijken naar James Blood Ulmer, James White and The Contortions/Blacks, Soulive, sommige albums van Stanley Clarke (o.m. Stanley Clarke - Stanley Clarke (1974), Return to Forever, Roy Hargrove (RH-factor) - veel hangt af van je visie op funk. Vergeet niet dat James Brown met Zijn Furious Flames (live at the Apollo een grote inspiration bron was voor veel funk in the old days.
Dit The Heliocentrics - Out There (2007) is ook een optie
Alternatief: volg de individuele ex-groepsleden - Maceo Parker - heeft ook bij Brown gespeeld - kan bijv ook lekker funk toeteren. Weer verder kom je bij de funk verwaterende cross-over zoals RHCP
Meer richting 'funkende' pop kom je snel uit bij Mothers Finest, Family Stand.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 19:25 uur
Ik vind het helemaal geen onduidelijk bericht hoor. De eerste drie albums waren nog met Eddie Hazel. Hij heeft de band verlaten in '71 wegens interne kwesties. Dit was tevens het moment dat Bootsy Collins juist in de band kwam. Naar mijn idee heeft deze verandering de band wel enigszins van richting veranderd. Hazel deed later af en toe nog mee.. Het geluid dat de meeste mensen associëren met P-Funk, ontstond denk ik pas rond '74-'75 (in het begin voornamelijk op de Parliament albums).
En Fin. Ik persoonlijk ben ook meer fan van het vroegere werk van Funkadelic, die misschien beter te omschrijven valt als psychedelic soul of iets in die trant. Wat ik zelf zou aanraden...
Sowieso het same titled solo album van Eddie Hazel uit 1977. Het vroege werk van Sly & The Family Stone, met name het album A Whole New Thing uit 1967. Waarvan een nummer als dit (rara welke sample) goed in de buurt komt qua sfeer. Mandrill heeft ook deze vibe, ik ken vooral hun album Just Outside Of Town (1973), Black Merda, Cymande, Rotary Connection (met Minnie Riperton), Baby Huey, Buddy Miles Express, Jimmy Castor Bunch, zijn ook allemaal dit straatje. Qua nieuwe muziek zou ik kijken bij Adrian Younge, met Venice Dawn bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 23 maart 2017, 19:24 uur
Hallo!
Ik ben op zoek naar duistere sfeervolle muziek met soortgelijk gitaargepingel als bij de intro van The Moor van Opeth vanaf 1.50 minuten (alhoewel het hele Still Life album heeft die sfeer):
Opeth - The Moor (HD 1080p, Lyrics) - YouTube
en de Tristram theme van Diablo:
Diablo I & II Soundtrack - Tristram Village - YouTube
Bij voorbaat dank!
Ik ben op zoek naar duistere sfeervolle muziek met soortgelijk gitaargepingel als bij de intro van The Moor van Opeth vanaf 1.50 minuten (alhoewel het hele Still Life album heeft die sfeer):
Opeth - The Moor (HD 1080p, Lyrics) - YouTube
en de Tristram theme van Diablo:
Diablo I & II Soundtrack - Tristram Village - YouTube
Bij voorbaat dank!
0
geplaatst: 28 maart 2017, 20:32 uur
Tip voor Cikx?
Omdat je maar een paar stemmen hebt staan kan ik niet goed inschatten wat je leuk zou vinden.
Lekker duister, mét akoustisch gitaar hier en daar:
Nefilim - Zoon (1996)
Omdat je maar een paar stemmen hebt staan kan ik niet goed inschatten wat je leuk zou vinden.
Lekker duister, mét akoustisch gitaar hier en daar:
Nefilim - Zoon (1996)
0
geplaatst: 28 maart 2017, 22:47 uur
Ik haak in op de akoestische tokkels van Opeth en dan denk ik dat het album Kveldssanger van het Noorse Ulver wel eens in de smaak kan vallen, Cikx.
0
geplaatst: 29 maart 2017, 09:44 uur
Misschien kan je Older Terrors van Esben and the Witch proberen, Cikx.
0
geplaatst: 31 maart 2017, 12:45 uur
Bedankt allemaal! Van alle 3 nog niet eerder gehoord, dus ik ben benieuwd 

0
geplaatst: 1 april 2017, 12:15 uur
0
geplaatst: 16 april 2017, 09:41 uur
In Genres > Overigen > Loretta Lynn / Conway Twitty:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag voor jullie kenners.
De sound van bijvoorbeel Loretta Lynn in Lousiana Woman Missisisipi Man vind ik helemaal geweldig. Beetje dat south american als jullie begrijpen wat ik bedoel. Doet me ook een beetje denken aan Reese Witherspoon in de film Walk the line met bijvoorbeeld Wildwood Flower of de Jukebox Blues.
Zouden jullie mij kunnen helpen aan meer artiesten/songs van dit soort?
Geen idee welk genre of ed ik moet zoeken dus hoop dat jullie me kunnen helpen.
Fijne pasen allemaal en geniet ervan!
Groeten
Hallo allemaal,
De sound van bijvoorbeel Loretta Lynn in Lousiana Woman Missisisipi Man vind ik helemaal geweldig. Beetje dat south american als jullie begrijpen wat ik bedoel. Doet me ook een beetje denken aan Reese Witherspoon in de film Walk the line met bijvoorbeeld Wildwood Flower of de Jukebox Blues.
Groeten
0
geplaatst: 17 april 2017, 01:43 uur
Royvanlieshout schreef:
In Genres > Overigen > Loretta Lynn / Conway Twitty:
Hallo allemaal,
Groeten
Probeer George Jones and Melba Montgomery eens.In Genres > Overigen > Loretta Lynn / Conway Twitty:
Hallo allemaal,
Groeten
0
geplaatst: 18 april 2017, 13:33 uur
Hallo!
Ik zoek wat meer muziek a la Be Good Tanyas, Po Girl, Frazey Ford... Ik luister veel singer/songwriters en Americana, maar ik vind niks dat me evenveel doet. Ik vind veel wat ik hoor veel en veel te zoetsappig.
Ik zoek wat meer muziek a la Be Good Tanyas, Po Girl, Frazey Ford... Ik luister veel singer/songwriters en Americana, maar ik vind niks dat me evenveel doet. Ik vind veel wat ik hoor veel en veel te zoetsappig.
0
geplaatst: 18 april 2017, 14:18 uur
amboly schreef:
Hallo!
Hallo!
Misschien is Nina Nastasia wat?
0
geplaatst: 26 april 2017, 17:14 uur
Kent er iemand goeie trage funky nummers zoals Thundercat - Them Changes?
* denotes required fields.