menu

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
modedit:
panjoe schreef:
Omdat hier verschillende webwinkels worden behandeld, en aangezien het idee eerder meermaals is geopperd, heb ik de titel even aangepast. Dit topic is er nu dus om webwinkels in het algemeen te bespreken.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het bestellen van CD's bij CD-wow? Ze rekenen daar geen btw, waardoor de CDs vrij goedkoop zijn (13 euro).

Mijn probleempje: ik heb gisteren wat CD's besteld en wilde dat doen via een automatische incasso, maar ik kon nergens mijn gironummer invullen. Ik dacht, dat komt nog wel, maar toen ik mijn gewone gegevens (naam, adres, etc) had ingevuld en ik op 'volgende' klikte, werd ik doorverwezen naar de beginpagina... Wat nu? Alles nog een keer invullen met het risico dat ze de boel straks twee keer opsturen?

titan (crew)
Ik heb er al diverse cd's besteld en mijn ervaringen zijn prima. Enige nadeel is dat Cd-wow geen grote voorraden aanhoudt, waardoor sommige cd's gauw uit voorraad zijn. In plaats van een week kan het dan wel eens 4 weken duren voor de door jou gekochte cd binnen is. Ik wacht nu al bijna 4 weken op de nieuwe cd van The Ark bijvoorbeeld.

Ik bestel altijd per creditcard, dus ik weet niet hoe het bij andere betalingswijzes gaat. Voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten, Cd-wow is zeer goedkoop.

De service is trouwens prima. Als je iets dubbel hebt besteld stuur je ze gewoon een mailtje. Als het tweede exemplaar dan al de deur uit is stuur je hem gewoon terug en krijg je je geld terug. Als de eerste bestelling gelukt is heb je als het goed is een bevestiging via de mail ontvangen. Als je zo'n mailtje niet hebt gekregen is je bestelling mislukt.

Kreeg vandaag alweer een vertragingsbericht: de nieuwe Turin Brakes.
Ik moet zeggen dat bijna elke cd die ik de laatste tijd heb besteld flinke vertraging heeft.
Aan de andere kant betaal je er weinig, dus ik calculeer dat ook in. Ik ga er bij voorbaat van uit dat ik de cd vrij laat na release datum ontvang.

Afhankelijk van de koers betaal je 12 of 13 euro voor de nieuwste releases.
Voordeel is ook dat je op die manier veel goede nieuwe releases veel eerder hebt dan wanneer die in Nederland uitkomen. Zo had ik Want two van Rufus Wainwright al in november en the Killers had ik ook al ruim een half jaar eerder.
De service is uitstekend: ik krijg vaak dezelfde dag nog een berichtje op een mail die ik ze stuur over bv een vertraging.

Ok. Dank voor het delen van jullie ervaringen, ik ga straks dus nog 's bestellen, want ik heb geen mailtje gezien...

Bestellen jullie ook meer dan 1 CD tegelijk? Ik heb wel 's gehoord dat je dan de kans loopt dat je een douanetoeslag moet betalen (en dus alsnog een normale prijs kwijt bent).

CD-Wow is inderdaad *zeer* goedkoop. Als je die prijzen ziet, ga je dus nooit meer een nieuwe CD in de winkel kopen... Als ze het dan niet op voorraad hebben, jammer. Ik hoef niet per se alles binnen een paar dagen binnen te hebben. Ik heb geduld.

Ik had een vergelijkend warenonderzoekje gedaan tussen wat onlineshops door bij elke 6 CD's die ik wilde hebben in te voeren en CD-Wow kwam er als goedkoopste uit. Proxis, Soundgarden en Bol.com heb ik ook goede ervaringen mee. Zeker Soundgarden heeft wel 's leuke aanbiedingen.

Sietse
ik neem aan dat het www.cd-wow.com is. Als zo, ik heb gekeken, gezocht en bevonden dat ik het een rot site vind. Geen Six Organs of Admittance, geen Troum, geen Thomas Köner, maar een Devendra Banhart enz enz.
Ik denk dat ik Midheaven en Forced Exposure toch een stuk beter vind, en die zijn ook erg goedkoop. Maar ja ik zoek dan ook meer obscure vage moeilijk te krijgen dingen.

Zeker, CD-Wow heeft bv. ook geen Patrick Wolf en zo obscuur is dat nou weer niet. Overigens is .com en .nl min of meer hetzelfde. Althans, de CDs zijn er even duur.

Sietse
ok, maar goed ik bestel vrijwel nooit via internet, dus eigenlijk toch geen probleem...ik heb geen creditcard, en das maar goed ook

CD-wow, niet duur inderdaad, maar het aanbod is echt zwaar onder de maat. Zelfs een winkel als FRS heeft een ruimer aanbod aan CD's!

Dan bestel ik vaker bij Musicsafe.nl. Wel een wat duurdere shop, maar het aanbod is veel uitgebreider.

Ach, CD-wow heeft wel dingen als Arcade Fire en The Bravery en daar ging het me om... Musicsafe vond ik vrij duur, dan kun je beter gewoon naar Velvet gaan, dan ben je volgens mij goedkoper uit?

Ik vind CD-wow zeker wel een hele fijne site. Het is heel goedkoop en dan vind ik het niet zo erg om een tijdje te moeten wachten. Ik dacht trouwens dat je op CD-wow alleen via creditcard kan betalen.

Cd wow heeft inderdaad een beperkte catalogus. Het gaat altijd om de nieuwste releases, ouder werk is er niet te krijgen. Handig dus als je een nieuwe cd ook snel in huis wilt halen, want dan is het erg goedkoop. En snel is dus relatief: want je hebt zeer vaak vertragingen, maar dan nog.................voor die prijs heb ik het er wel voor over.
En het is niet zo dat we hier alleen maar met top 40 te maken hebben.

titan (crew)
herman schreef:
Bestellen jullie ook meer dan 1 CD tegelijk? Ik heb wel 's gehoord dat je dan de kans loopt dat je een douanetoeslag moet betalen.

Geen probleem, als je meerdere bestellingen tegelijkertijd plaatst stuurt Cd-wow ze elk in een afzonderlijke verpakking naar je op. Je betaalt op die manier nooit een douanetoeslag.

Thanks Titan, nu staat me helemaal niets meer in de weg daar 's flink te gaan spenderen.

herman schreef:
Ach, CD-wow heeft wel dingen als Arcade Fire en The Bravery en daar ging het me om... Musicsafe vond ik vrij duur, dan kun je beter gewoon naar Velvet gaan, dan ben je volgens mij goedkoper uit?

Nog even een wat verlate reactie hierop: voor de CD's waar ik momenteel naar op zoek ben (veel van het ipecac en relapse label), moet je dus echt niet bij een gewone CD zaak zijn. Kost je zeker €18 per CD, ook bij zaken als Velvet en Sounds. Dan is Music Safe met veel van die CD's voor €16,30 al goedkoper.

Nu kwam ik zojuist ook deze site tegen: http://www.lapis.to/,
ook een behoorlijk groot aanbod en gemiddeld wat goedkoper dan Music Safe.

Is er hier iemand die ervaring heeft met bestellen via deze site en hoe beviel dat dan?

Ehm mods, wat doet dit topic eigenlijk tussen de toplijsten?

Bestellen doe ik bijna altijd bij Amazon:

http://www.amazon.co.uk/
http://www.amazon.com/
http://www.amazon.de/
http://www.amazon.fr/

Bij Amazon zijn ook de z.g. Z-shops bij wie je nog voordeliger cd's kunt kopen. Vanwege de eurozone zijn de Duitse en Franse Amazon-shops overigens duurder (extra BTW) dan de Britse. Merkwaardig! Vanwege de gunstige verhouding dollar - euro koop ik soms ook wat in de USA, maar daar zitten dan weer duurdere verzendkosten aan vast.

Andere goede internetwinkels zijn http://www.Bol.com en http://www.NLStore.nl
Bij Bol.com kun je ook met acceptgiro betalen en bij NL Store door vooraf te betalen. NL Store is ook niet zo duur.

CD Wow ken ik niet zo, maar al deze door mij genoemde internetwinkels zijn in ieder geval zeer betrouwbaar en als je goed zoekt valt de prijs ook nog mee!

Ik kijk altijd op vergelijk.nl, die kijkt op welke site je het goedkoopst uit bent.

Ik begrijp nog steeds niet wat mensen nu zo goed vinden aan bol.com. Behoudens hun €7,99 aanbiedingen is het echt een vreselijk dure winkel, wat eigenlijk ronduit schofterig is voor een online shop. Gewone platenzaken als Sounds en Velvet zijn vrijwel altijd goedkoper.

En, niemand ervaring met Lapis Electronics?

Ikzelf ben nogal vaak tevreden over www.proxis.nl. Best een redelijk aanbod (redelijk veel oudere hip-hopcd's, volgens mij Amerikaanse import) en bij bestellingen boven de 25 euro rekenen ze geen verzendkosten. Bestel er redelijk vaak en ben tot nu toe nog nooit teleurgesteld.
Een andere optie is www.fame.nl (van de gelijknamige winkel in Amsterdam). Die hebben vaak goede aanbiedingen (bijvoorbeeld een hele zwik cd's 2 voor 17,50 euro). Die hebben mij één keer teleur moeten stellen omdat een cd voor een verkeerde prijs op de website stond (tenminste, dat neem ik aan: de cd was net te goedkoop en vervolgens kreeg ik een bericht dat de cd niet geleverd kon worden). Maar voor de rest ook alleen maar goede ervaringen mee.

Heeft iemand ervaringen met Musicsafe.nl (dat merkwaardig genoeg het adres www.themusicsafe.com draagt)? En zo ja, welke? Zie er iets leuks staan, maar ik ken het voor de rest niet.

Ik heb er 1 keer wat besteld. Werd via mail keurig op de hoogte gehouden over een cd die even op zich liet wachten.
Verder kwam het bij mij thuis aan op eentje na die ze niet konden leveren, kan gebeuren. Verder prima geholpen dus.

Dank u voor de snelle reactie! Ik heb 'm besteld!

Jazper schreef:
kan gebeuren

Ben ik niet met je eens. Een goede winkel heeft geen dingen op haar website staan die niet leverbaar zijn. Niet leverbare artikelen verkopen komt hoogst amateuristisch over.

Winkels als the Music Safe, NLstore, etc. die pleuren alles wat los en vast zit op hun site en zodra je iets besteld hebt dan zien ze wel hoe ze er aan gaan komen (meteen een verklaring voor het lange wachten op die cd van jou). Typerend voor het bedroevende niveau van Nederlandse online winkels.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zowel met Fame heb gehad (toen ze nog een webwinkel hadden), als met Bol.com, als met Proxis.nl heb gehad. Misschien is het typerend voor het niveau van Nederlandse online winkels, feit is dat het vaker voorkomt.

Ik bestel altijd bij cd-wow.com. Tot nu toe 1 barstje in doosje gehad, maar zelf gewoon nieuw frontje op geklikt. Ook 1 cd gehad waarbij de 3de track ging overslaan. Mailtje richting ze geknalt; werd gelijk een nieuwe opgestuurd en gevraagd of ik de andere terug wilde sturen. Maar dat ben ik toen totaal vergeten te doen, nog niets over gehoord.

Klopt het dat er een brand is geweest in het warenhuis van deze keten? Dacht zoiets gelezen te hebben. Sinds kort is het assortiment ook een stuk kleiner.

Klopt.

Inderdaad. Omdat ik toevallig die week daarvoor een bestelling had gedaan kreeg ik een dank-u-wel-Cadeaubon en een mail met;

we willen u heel erg bedanken voor uw steun tijdens afgelopen week. Helaas is er vorige week een grote brand geweest in ons warenhuis. Indien u er meer over wilt lezen, kunt u informatie krijgen via:

The Standard.com

We zijn blij te kunnen mededelen dat alles nu weer zoals normaal is en de zaken weer gewoon door kunnen gaan.

Dus bij deze

Ook mensen die er niks besteld hebben de afgelopen tijd hebben zo'n mailtje gekregen. Nogal goedkoop en smaakloos om een dergelijke trieste gebeurtenis te gebruiken om mensen korting te geven en daarbij ook nog eens te zeggen dat "alles weer normaal is" terwijl er iemand is omgekomen bij die brand.

Ik heb als behoorlijk grote klant zo'n mail niet ontvangen en ik wist ook niets van die brand.
Wel triest en smakeloos om dan met kortingen te gaan strooien ja.

Daarbij vind ik het ook raar dat ik op 2 cd's al weer 2 weken wacht (zijn al 3 weken uit inmiddels) en dat je daar geen enkele mail over ontvangt dat er wederom vertraging is (want daar word ik ook niet goed van: het is dat ze goedkoop zijn....).

Moet zeggen dat ik regelmatig bestel bij CD-Wow maar nog nooit echt lang op de cd's heb hoeven wachten... Alleen Noir Desir duurde zo'n 2 mnd maar ja..De rest is er meestal wel binnen 10 dagen..

Gast
geplaatst: vandaag om 13:57 uur

geplaatst: vandaag om 13:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.