menu

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
geplaatst:
trebremmit schreef:
Ik ook, twee items zijn al een maand onderweg, 1 cd heb ik wel ontvangen.

Als het nog lang duurt ga ik mij geld terugvragen bij paypal.

Ik zou het geld nu al terugvragen. Komen de CD's alsnog aan is dat een mooie bonus.

geplaatst:
Omdat ik met bancontact betaald heb even bij de bank geïnformeerd. Ik zou het geld eventueel kunnen terugvragen maar dat kost 25 euro en ze hoeven het dan nog niet terug te geven. Het gaat om 60 euro. Ik kan dus maximum 35 euro recupereren en loop de kans 85 euro kwijt te zijn. Daar ga ik dus maar niet aan beginnen.

geplaatst:
Poles Apart schreef:
(quote)

Ik zou het geld nu al terugvragen. Komen de CD's alsnog aan is dat een mooie bonus.

Zo zit ik niet in elkaar.

geplaatst:
Onverwachts een verzendbericht van Dodax voor de meest recente van 6 CD's die nog in bestelling staan (en dat terwijl een eerdere bestelling al op 14 juni verzonden zou zijn maar nog steeds niet is gearriveerd).

geplaatst:
BoyOnHeavenHill schreef:
Onverwachts een verzendbericht van Dodax voor de meest recente van 6 CD's die nog in bestelling staan (en dat terwijl een eerdere bestelling al op 14 juni verzonden zou zijn maar nog steeds niet is gearriveerd).
Ik kreeg vandaag dus ook een verzendbericht van 1 van de 2 in bestelling staande items. Zonet de status daarvan op de website eens bekeken, staat er doodleuk dat het is verzonden op 1 juli

geplaatst:
Goed idee, ik ben ook eens gaan kijken: die verzending van de meest recente CD zou bij mij al op 28 juni plaatsgevonden moeten hebben, bij de overige bestellingen staat nu "geannuleerd"...

geplaatst:
Had de kwestie al aangekaart bij PayPal en vandaag een terugmelding ontvangen dat deze in mijn voordeel is beslist.
't Is jammer, maar ik vrees dat het nu echt einde oefening is voor Dodax.

geplaatst:
Ik heb het vandaag ook maar aangegeven bij paypal, aangezien dodax niet meer reageert.

geplaatst:
BoyOnHeavenHill schreef:
Goed idee, ik ben ook eens gaan kijken: die verzending van de meest recente CD zou bij mij al op 28 juni plaatsgevonden moeten hebben, bij de overige bestellingen staat nu "geannuleerd"...
Die meest recent bestelde CD is vandaag binnengekomen. Maar ik weet niet of ik nu alsnog hoop met betrekking tot de vijf voorgaande bestellingen mag gaan koesteren.

geplaatst:
Ik had sinds 2 juni (mijn laatste ontvangen bestelling) nog 6 orders bij Dodax openstaan voor in totaal zo'n 50 euro. Deze zijn niet ontvangen of geannuleerd. Ik heb alles via Paypal betaald, en voor al deze orders een geschil aangemaakt. De eerste kreeg ik meteen teruggestort, de overige 5 staan nog uit voor een reactie.

Wel flink balen dat Dodax verdwijnt, sinds jaren was dit mijn hofleverancier voor cd's. Nu blijven met name amazon en jpc, en soms bol.com, fnac.com en Wehkamp, en discogs voor de tweedehandsjes over...

Misschien alleen beter voor het banksaldo als het wat selectiever (want duurder) wordt, en ik niet meer dagelijks de (al steeds minder) schommelende prijzen hoef te checken. Maar het is erg jammer dat er weer een financieel aantrekkelijke aanbieder van fysieke geluidsdragers verdwijnt. RIP Dodax.

geplaatst:
oh das wel jammer van Dodax.
Daar heb ik toen de 25th anniversary edition van Timeless van Goldie voor een spotprijs gekocht

geplaatst:
Ter afronding van het verhaal: het faillissement van Dodax is inmiddels definitief uitgesproken. Het pand is verzegeld, lees ik hier. Dus de kans dat er nog bestellingen worden verstuurd, lijkt me inmiddels nihil. Dodax zelf neemt 'Funkstille' in acht - radiostilte dus.
Het artikel geeft ook antwoord op de vraag of consumenten nog geld terug kunnen eisen. Het antwoord kende ik eigenlijk al: via PayPal of je creditcardmaatschappij maak je nog een gerede kans. Heb je op een andere manier betaald, dan wordt het waarschijnlijk heel lastig.

geplaatst:
Ik heb vandaag ook het geld van de andere 5 bestellingen teruggekregen via Paypal, gelukkig voor mij netjes opgelost dus.

Met dezelfde situatie van wowhd van een aantal jaren geleden zonder Paypal ben ik wel wat geld kwijtgeraakt, Paypal blijkt nu weer eens een betrouwbare betaalmethode.

geplaatst:
Oh...vandaar dat die Bond film niet meer komt....Enfin , wasv4 euro en dat was ik gisteren al bijna aan 1 bier kwijt op terras

De app van Dodax kan ik dus verwijderen.

Het lijkt erop dat de Dodax site offline is gehaald...

Toch weer het einde van een tijdperk. Aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen, ik heb er heel wat euro's naartoe gebracht...

Zack schreef:

De app van Dodax kan ik dus verwijderen.

Hadden ze een app?

Paypal heeft inmiddels mijn geld teruggestort, goede service wel. Jammer dat Dodax failliet is.

Marty McFly schreef:
Toch weer het einde van een tijdperk. Aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen, ik heb er heel wat euro's naartoe gebracht...

Hier nog zo een

Ik ook best wat. En voor de laatst uitgegeven euro's heb ik zelfs niets gekregen.

pureshores schreef:
oh das wel jammer van Dodax.
Daar heb ik toen de 25th anniversary edition van Timeless van Goldie voor een spotprijs gekocht

Wat is een 'spotprijs'?

Ponty Mython schreef:
(quote)

Wat is een 'spotprijs'?

16,99 (ongeveer een maand na de release toen ie overal tegen de 25 tot 27 euro was)

pureshores schreef:
(quote)

16,99 (ongeveer een maand na de release toen ie overal tegen de 25 tot 27 euro was)

Dat is zeker een mooie prijs.

Ik heb 'm een paar maanden terug nog gekocht bij Plato voor €12,99.

Voor de pre-orders ga ik meestal naar Kroese (Arnhem en Nijmegen). Online zijn er ook aanbiedingen
Goedkope CD en DVD aanbiedingen | Kroese Online - kroese-online.nl

Vinyl-aanbiedingen, goedkope lp's | Kroese Online - kroese-online.nl

Helaas, ook mijn twee laatste bestellingen niet meer ontvangen, 35 euri naar de haaien, maar goed de problemen voor bedrijf en werknemers zijn veel erger.

Aan mij heeft heeft het ook niet gelegen, helaas dat het over is. Maar eens met skapoe, voor de werknemers is het veel erger.

dix
Dodax dood? Jammer. Voor wie bij bol of jpc niet kan slagen, de prijzen bij Bookspot vallen soms reuze mee.

Amazon.nl is ook vaak redelijk scherp geprijsd moet ik zeggen.

Ik hoor nu net dat Dodax failliet is, jammer kon eraltijd vinden wat ik zocht voor interessante prijs.
achteraf verklaart dit wel waarom ik geen antwoord kreeg op de vraag wanneer mijn Van Der Graaf Generator box geleverd zou worden (€ 150,--!). Gelukkig is het ding 20 juli, net voordat het faillisement is uitgesproken, nog geleverd....

harm1985 schreef:
Amazon.nl is ook vaak redelijk scherp geprijsd moet ik zeggen.

Het liefst zou ik mijn cd's bij Kroese of Plato kopen, maar ik hik erg tegen de verzendkosten aan.
Voorheen waren die bij Plato gratis bij bestellingen boven 50 Euro, nu vanaf 75 euro of 2,50/4,95.

Herfstkoopjes bij Metal Blade: Autumn SALE! - Shop the Metal Blade EU/UK Online Store | Official Merch & Music - eu.kingsroadmerch.com.

Een tijd geleden heb ik daar een aantal cd's van Armored Saint gekocht, prima prijzen en correcte service: Wat heb je als laatste gekocht? #2 - MusicMeter.nl.

Interessant nieuws voor ons Belgen hier op MusicMeter, de Belgische variant van Amazon is er en nog mooier: ze doen een speciale actie, 10 eur korting bij een bestelling van meer dan 50,00 eur, voor de eerste 20.000 klanten.

Verdere info op Amazon.com.be.

Mijn eerste bestelling is al geplaatst, en zoals altijd, vaak genereuze prijsverschillen tussen Amazon.fr, de, nl en nu ook be. Pro memorie: in België geldt het btw-tarief 21%, andere btw-tarieven gelden in de andere filialen.

En neen, ik krijg geen procentje voor dit bericht. Men vertelle het verder, sharing is caring.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:59 uur

geplaatst: vandaag om 01:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.