MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ja, ook niet of veel te laat ontvangen. Na vijftien dagen geklaagd, kreeg refund. Niet gezegd dat de cd drie dagen later alsnog binnenkwam.

Die gratis cd'tjes af en toe maken het ergens ook wel weer leuk.

CHIEP schreef:
Iemand de afgelopen tijd soms nog iets besteld via zoverstocks? In het verleden nog nooit problemen mee gehad, maar nu zit ik al met twee bestellingen die er ten laatste drie weken geleden al hadden moeten zijn ...

Zelfde hier, aan de lopende band bestelde cd's die niet arriveren

CHIEP (crew)
Zou het al terug "veilig" zijn?

Ik heb tot nu alles goed ontvangen van Zoverstocks - veelal met ruim een week; een enkele keer iets langer. Eenmaal een order die verviel, omdat het product niet door de kwaliteitscontrole kwam - oh - en toen werd keurig teruggestort.

Hier blijft het janken met de pet op. Niks van Zoverstocks komt binnen.

Edit: er is er vandaag toch een geland.

panjoe (moderator)
Omdat hier verschillende webwinkels worden behandeld, en aangezien het idee eerder meermaals is geopperd, heb ik de titel even aangepast. Dit topic is er nu dus om webwinkels in het algemeen te bespreken.

Ik heb (nog) geen problemen met Zoverstocks, alles wat ik tot nu toe heb besteld heb ik ontvangen.

Ik heb een Ducoz gedaan en gisteren een bestelling gedaan, waar ik nu korting op zou hebben gehad...

Zolang Ducoz maar netjes zijn aankopen blijft melden in dit topic De Site >> Gebruikers >> Wat heb je als laatste gekocht? #2 kunnen wij dat repertoire in ieder geval een paar dagen later met korting kopen.

Shangri-la schreef:
Ik heb (nog) geen problemen met Zoverstocks, alles wat ik tot nu toe heb besteld heb ik ontvangen.

Ik heb er net een CD besteld voor 0,01 Euro
Ben benieuwd.

Rudi S schreef:
Zolang Ducoz maar netjes zijn aankopen blijft melden in dit topic De Site >> Gebruikers >> Wat heb je als laatste gekocht? #2 kunnen wij dat repertoire in ieder geval een paar dagen later met korting kopen.

Running On Empty schreef:
(quote)

Ik heb er net een CD besteld voor 0,01 Euro
Ben benieuwd.

Daar zul je geen spijt van krijgen, ik heb er al een hoop voor die prijs besteld en ben zelden teleurgesteld. En mocht hij een keer niet goed zijn krijg je een andere of je geld terug, daar maken ze geen probleem van.

De winst moet dan nog zitten in het bedrag voor de verzendkosten, maar ik zou niet weten wat je nog zou kunnen verdienen met een verkoopprijs van 0,01. Misschien zijn ze blij dat ze er van af zijn, dat kan nog.

Er zit maar zes cent tussen dat zij in een volgende stap 5 cent gaan bieden om een tweedehands cd over te nemen...

Elke Nederlander kent het gezegde "slapende honden wakker maken" alleen de cd-collectors van MuMe United niet, Ik zou vooral door blijven ouwenelen over de cd prijs van 0,01 + verzendkosten (1,82 GBP) en hoe dat in vredesnaam mogelijk is.

Maar sta dan ook niet raar te kijken als de prijzen op een gegeven moment omhoog gaan, dimwits

Sommige voordelen moet je niet kamerbreed uitmeten!

Alsof ze van Amazon hier meelezen, nee daar geloof ik niet in.

Ik voel al een prijsverdubbeling aankomen.
Overigens staat er nou niet bepaald rommel te koop voor die 0,01.

Shangri-la schreef:
Alsof ze van Amazon hier meelezen, nee daar geloof ik niet in.

Afgezien van het feit dat de kerk de plek is voor geloofsgetuigenissen, heb ik meermalen meegemaakt dat niet alleen sites als Discogs maar ook Musicmeter werd gevolgd.

Voordeel is iets wat veelal kleinschalig is - zeker als het aanbod niet onbeperkt is. Ooit strips verzameld en uit die tijd weet ik dat het verre van verstandig is om alle prijzen/adressen te delen.

Te veel OH'en over prijzen heeft altijd een merkbaar effect - tot het punt dat je op een gegeven moment moet ontdekken dat lp's vroeger veel goedkoper waren. Zelden vind je nu nog een Depeche Mode of een Michael Jackson voor 1 euro, uitzonderingen daargelaten.

Ga gerust verder, met een koekje erbij - zonder mij

Ik lig er niet wakker van, een aantal jaar geleden hebben we het hier ook al eens over de prijzen van Amazon gehad en ik heb niet de indruk dat ze sindsdien verhoogd zijn.

Stijn_Slayer
Wat Mjuman zegt, klopt wel. Bedrijven als Amazon zijn ook niet gek. Zij monitoren het Internet of huren bedrijven in die dat voor hen doen. Ze willen graag weten wat klanten online delen.

Ik heb ook bepaalde dingen die ik niet deel. Dan gaat straks iemand anders er met mijn voordeel vandoor.

Ik neem toch aan, dat zij zelf ook heel goed kunnen bedenken dat 0,01 voor een cd niet veel in het laatje brengt. Daar hebben zij ons niet voor nodig om dat te kunnen constateren

Het zal Amazon echt jeuken wat een partner/affiliate vraagt - zij krijgen een fee op jaarbasis (gebaseerd op omzet) + een fee per transactie (percentage). In ruil daarvoor bieden ze lage transactiekosten, infrastructuur etc.

Tav nieuw werk geldt dat Amazon nauwlettend prijzen van affilates in de gaten houdt. Overigens zijn de prijzen van Amazon voor nieuw werk - en dat geldt ook voor re-issues - de afgelopen 2-3 jaar wel met 2 - 3 GBP omhoog zijn gegaan. Nu koop je zelden meer nieuw onder 8 GBP,

Afgezien van de slapende honden is er ook nog zoiets als je eigen glazen ingooien. Stupidity never pays!

Ik vraag mij af of je mijn vorige bericht wel gelezen hebt, dus over stupidity gesproken... Nogmaals hier wordt al tijden gesproken over de lage prijzen van Amazon en er is in die jaren niets veranderd. Voor alle duidelijkheid.

Cured
Super Stupid of...wie is de slimmer dan ie eruit ziet ?

Shangri-la schreef:
Ik vraag mij af of je mijn vorige bericht wel gelezen hebt, dus over stupidity gesproken... Nogmaals hier wordt al tijden gesproken over de lage prijzen van Amazon en er is in die jaren niets veranderd. Voor alle duidelijkheid.

Misschien zelf mijn post nog eens goed lezen. Ik betoogde nl dat de prijs van nwe albums bij Amazon zelf tov 2-3 jaar geleden met 2-3 GBP per stuk zijn gestegen - Jonathan Wilson, Goldfrapp, Daughter, Patrick Watson bijv - van ca 6 -8 GBP naar 8 - 11 GBP.

Voor tweedehands geldt: waarom zou je iedereen over goedkope adressen vertellen? Zoiets maakt de spoeling alleen maar dunner en zorgt op ' termijn' voor prijsopdrijving.

Ik heb jou zelf trouwens ook regelmatig betrapt op het vertellen van de lage prijzen van tweedehands cd's op amazon. Zoals o.a. in het bericht geplaatst op 20 februari 2014 dus je doet er zelf ook aan mee. De pot verwijt de ketel.

Ik heb je net een pm gestuurd en daarin geef ik aan al lang spijt van sommige openbaringen te hebben - "what is put on the internet, stays on the internet"; het is schipperen tussen je enthousiasme willen delen (omdat je blij bent met je aankoop) en de gedachte dat je sommige info beter en petit comité kunt houden.

De vergelijking met een goed restaurant is een aardige: je hebt in een nieuw restaurant goed gegeten, tegen een prettige prijs en je vertelt daar volop over (ook reviews op Iens etc). Dan leidt dat tot zo'n aanloop in een restaurant, dat je én lang vooruit moet reserveren én kwaliteitsverlaging waarneemt, omdat men de drukte gewoon niet aan kan.

Heb bijv ook gemerkt dat in tweedehandsplatenzaken er meer concurrentie is: soms laat je iets staan en denk je, dat pik ik van de week nog wel op, om vervolgens een paar dagen later te ontdekken dat het weg is - was vroeger minder.

Tja ik zit er niet mee hoor, maar ga dan niet een ander op zijn vingers lopen tikken want dat vind ik namelijk een beetje misplaatst. Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil.

Misschien moet je toch die berichten van ROE wat kritischer lezen - ipv mij die zwarte Piet toe te schuiven: zie ook het vinyltopic Overigen >> Apparatuur >> Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers) - eerst lopen emmeren over hoge prijzen bij Plato, dan vertellen dat ie online een tweetal Gays heeft gekocht voor 16 euro per stuk - die nb - volgens West- bij Plato lagen voor 12,95

En om - idem - dat gedoe over Zoverstocks af te ronden - ook dat is niet echt smart; 'k zou denken doe er je voordeel mee en verder

Ik kreeg vanmorgen dit bericht in mijn mailbox:

Hans,

As you've previously had orders delivered to The Netherlands, we wanted to let you know that our delivery options to The Netherlands are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to The Netherlands.

More information about international delivery rates and times can be found here.

We strive to provide our European customers the greatest possible selection at low prices and hope to see you again soon.

Regards,

Customer Service Department

Amazon.co.uk

Da's een tegenvaller zeg. Het betekent in de praktijk dat je voor een bestelling van rond de 25 GBP al gauw tussen de 3 en 4 pond extra kwijt bent aan verzendkosten. Ik zeg niet dat ik er nooit meer zal bestellen, maar het zal ongetwijfeld een stuk minder worden. Jammer.

Niet erg smart dat ze dat een dag na dato aankondigen. Als ze het een paar dagen voor het verstrijken van de 'free delivery'-optie hadden gedaan, zou ik wellicht nog flink wat van mijn wishlist besteld hebben. En ongetwijfeld vele anderen met mij...

Stijn_Slayer
Heeft dat te maken met de komst van een Nederlandse Amazon?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:51 uur

geplaatst: vandaag om 14:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.