Muziek / Algemeen / Covers waarvan het origineel in Nederland geen hit werd
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juli 2009, 16:21 uur
Mjuman schreef:
Herman van Veen - Hilversum 3 bestond nog niet
Origineel van BAP - nooit een hit geweest hier
Herman van Veen - Hilversum 3 bestond nog niet
Origineel van BAP - nooit een hit geweest hier
Ik heb het inmiddels uitgezocht. Het is niet van BAP, maar van Haindling en heet "Lang scho nimma g'sehn"

0
Antonio
geplaatst: 20 juli 2009, 16:37 uur
Ik denk dan toch weer aan Dylan, waarvan de originele nummers nooit echt grote hits zijn geworden.
De covers van Hendrix, Guns 'N Roses en andere pipo's waren dat vaak juist wel weer...
De covers van Hendrix, Guns 'N Roses en andere pipo's waren dat vaak juist wel weer...
0
geplaatst: 20 juli 2009, 16:56 uur
"Cherry oh baby" was oorspronkelijk van de "Rolling stones" maar werd een hit in de versie van "UB40"
"Under my thumb" van de "Rolling stones" werd een hit door de disco formatie "Fast radio"
"Under my thumb" van de "Rolling stones" werd een hit door de disco formatie "Fast radio"
0
geplaatst: 20 juli 2009, 17:47 uur
RobbyT schreef:
"Cherry oh baby" was oorspronkelijk van de "Rolling stones" maar werd een hit in de versie van "UB40"
Ook de Stones hadden het niet van zichzelf - het was in 1971 een reggaehit voor ene Eric Donaldson. Dat laatste heb ik ook moeten opzoeken, maar dat het origineel niet van de Stones was, wist ik wel.
UB40 heeft trouwens een aardig handje van covers die nooit eerder hits geweest waren. Zo brachten ze ook Bob Dylan's I'll be your baby tonight (samen met Robert Palmer) in de hitlijsten, evenals Kingston Town (origineel is mij onbekend) en Here I am (Come and take me) van Al Green.
Al Green scoorde begin jaren zeventig een wereldhit met Let's stay together, maar dat werd in NL pas een hit in de versie van Tina Turner.
RobbyT schreef:
Wat mij weer doet denken aan een ander populair Stones-nummer uit de jaren zestig: Out of time is nooit een hit geweest in hun uitvoering, maar wel in de versie van Chris Andrews, ook in de jaren zestig.
Nog eentje die me te binnen schiet: Come on was de eerste hitsingle voor de Rolling Stones (ook in Nederland) en werd later nog eens de hitparade in gespeeld door de groningse New Adventures. Maar het origineel van Chuck Berry werd nooit een Nederlandse hit.
Een van de allergrootste rock-klassiekers, Stairway to heaven van Led Zeppelin, werd een hit in de jaren tachtig-uitvoering van The Far Corporation. Het origineel werd overigens nooit op single uitgebracht.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 18:34 uur
Rock the Boat van Forrest werd in hit in NL en niet de oorspronkelijke versie van Hueys Corporation.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 18:47 uur
Dat van Hues Corporation werd wel een grote hit in Nederland (1974).
0
geplaatst: 20 juli 2009, 18:57 uur
gaucho schreef:
evenals Kingston Town (origineel is mij onbekend).
evenals Kingston Town (origineel is mij onbekend).
Ik geloof dat "Kingston Town" voor het eerst door Lord Creator werd gezongen.
YouTube - Lord Creator - Kingston Town (1970)
0
geplaatst: 20 juli 2009, 19:12 uur
Die versie had ik nog nooit gehoord - bedankt voor de link.
Echt een heel mooi voorbeeld voor dit topic is deze:
Het nummer Wild world werd in Nederland drie keer een hit in de uitvoering van even zovele verschillende artiesten. Namelijk: Jimmy Cliff, Maxi Priest en Mr. Big.
Het origineel van Cat Stevens haalde in Nederland echter nooit de hitparade. Wel in Amerika trouwens; daar werd het zijn eerste hit.
Echt een heel mooi voorbeeld voor dit topic is deze:
Het nummer Wild world werd in Nederland drie keer een hit in de uitvoering van even zovele verschillende artiesten. Namelijk: Jimmy Cliff, Maxi Priest en Mr. Big.
Het origineel van Cat Stevens haalde in Nederland echter nooit de hitparade. Wel in Amerika trouwens; daar werd het zijn eerste hit.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 20:19 uur
LucM schreef:
Over het hoofd gezien - max. 6e plaats (in 74); Forrest deed het nog eens over in '82/'83 (hij zat toen op de HEAO, bij een vriend van me in de klas) maar hij schnabbelt nog steeds.
0
geplaatst: 21 juli 2009, 22:04 uur
Er is Leven Na De Dood - Freek de Jonge
cover van Death is Not The End (Nick Cave dacht ik)
cover van Death is Not The End (Nick Cave dacht ik)
0
geplaatst: 21 juli 2009, 22:08 uur
"Death is Not The End" is oorspronkelijk van Bob Dylan maar Nick Cave heeft dat nummer ook opgenomen (staat op "Murder Ballads").
0
geplaatst: 22 juli 2009, 02:07 uur
Killeraapje schreef:
Hurt door Johnny Cash orgineel Nine Inch Nails
Hurt door Johnny Cash orgineel Nine Inch Nails
Ik kan me niet herinneren dat de Hurt versie van Cash een hit in Nederland is geweest, correct me if i'm wrong.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 02:23 uur
Hurt heeft de top 40 gehaald en is zelfs in een reclamespot gebruikt maar een megahit was het niet. Maar het heeft in ieder geval wel meer credits gekregen dan het orgineel
0
geplaatst: 22 juli 2009, 10:09 uur
Killeraapje schreef:
Hurt heeft de top 40 gehaald en is zelfs in een reclamespot gebruikt maar een megahit was het niet. Maar het heeft in ieder geval wel meer credits gekregen dan het orgineel
In België werd het ook een bescheiden hit
0
geplaatst: 22 juli 2009, 14:22 uur
RobbyT schreef:
Ik heb het inmiddels uitgezocht. Het is niet van BAP, maar van Haindling en heet "Lang scho nimma g'sehn"
(quote)
Toch blijf ik twijfelen of het origineel echt van een Duitse groep is. Ik vind Herman van Veen nou niet iemand die zo snel zou coveren, het zou me dan ook niet verbazen dat het origineel toch van hem blijkt te zijn.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 15:42 uur
RobbyT schreef:
Toch blijf ik twijfelen of het origineel echt van een Duitse groep is. Ik vind Herman van Veen nou niet iemand die zo snel zou coveren, het zou me dan ook niet verbazen dat het origineel toch van hem blijkt te zijn.
Mij originele singeltje uit 1984 vermeldt op het label onder de titel van het nummer de oorspronkelijke Duitse titel: 'Lang scho nimma g'sehn' en als componisten worden Hans Jürgen Buchner/Ulrike Boglmuller vermeld.
Even zoeken op het internet leert ook mij dat dat nummer van Haindling geweest is - wie of wat dan dan ook moge wezen.
Maar het is dus echt een cover. Herman van Veen schrijft veel liedjes zelf, maar volgens mij covert-ie ook af en toe. Zo is zijn versie van Suzanne natuurlijk een Nederlandse uitvoering van het nummer van Leonard Cohen met dezelfde titel.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 17:30 uur
Brabant van Guus Meeuwis is orgineel een Duitste carnavalskraker van een groepje uit Koln waar ik de naam helaas niet van weet maar het was hier geen hit.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 21:32 uur
Gebabbel van Paul de Leeuw werd een hit in NL in 1992, maar het origineel van Dalida ( & Alain Delon ) - Paroles.......Paroles kwam in 1973 niet verder dan de tipparade.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 22:10 uur
Een van de meest irritante covers: "De meest dromen zijn bedrog" van Marco Borsato is een cover van Storie di Tutti I Giorni van Riccardo Fogli.
Trouwens Paul de Leeuw houdt er ook van om Italianen te coveren: "ik wil niet dat je liegt" - Il Solitudine van Laura Pausini.
Trouwens Paul de Leeuw houdt er ook van om Italianen te coveren: "ik wil niet dat je liegt" - Il Solitudine van Laura Pausini.
0
wijsneus
geplaatst: 23 juli 2009, 14:42 uur
De Rolling Stones scoorden een hit met Going To A Gogo ( live ), volgens mij het origineel van Smokey Robinson & the Miracles géén hit in Nederland geweest.
0
wijsneus
geplaatst: 23 juli 2009, 14:45 uur
Mjuman schreef:
Een van de meest irritante covers: "De meest dromen zijn bedrog" van Marco Borsato is een cover van Storie di Tutti I Giorni van Riccardo Fogli.
Eén van de meest irritante covers ??
DE irritantste cover ooit, en dat zal niet meer geëvenaard worden ( hoop ik )

0
geplaatst: 23 juli 2009, 14:55 uur
gaucho schreef:
Mij originele singeltje uit 1984 vermeldt op het label onder de titel van het nummer de oorspronkelijke Duitse titel: 'Lang scho nimma g'sehn' en als componisten worden Hans Jürgen Buchner/Ulrike Boglmuller vermeld.
Okee, dan is het goed

0
geplaatst: 23 juli 2009, 14:59 uur
Mjuman schreef:
Borsato jatte ook van The Triplets (You don't have to go home tonight) een single uit de tipparade, en van een Fransman die in het midden van de jaren 70 in de tipparade stond, mij is even ontschoten welk nummer dat was.
0
wijsneus
geplaatst: 24 juli 2009, 13:46 uur
Heaven van Bryan Adams was geen hit in Nederland, maar de cover van Do helaas wel. 

0
geplaatst: 24 juli 2009, 14:58 uur
Dit is je leven is door Borsato ook verkneiterd van "Gente di Mare" Umberto Tozzi en Raf
Ik had een collega die dan altijd zong: "gente di mare, niet te verklaren - zo heb je niets, dan heb je blaren".
Ik had een collega die dan altijd zong: "gente di mare, niet te verklaren - zo heb je niets, dan heb je blaren".
0
wijsneus
geplaatst: 24 juli 2009, 15:12 uur
André van Duin scoorde een hit met Angelique, en dat is een cover van Del Shannon - Swiss Maid. En dat is volgens mij ook geen hit in Nederland geweest.
Wsch heeft André Van Duin dit kunstje trouwens vaker geflikt.
Wie weet bijv. het origineel van Bim-Bam of Als Je Huilt ?
Wsch heeft André Van Duin dit kunstje trouwens vaker geflikt.
Wie weet bijv. het origineel van Bim-Bam of Als Je Huilt ?
0
geplaatst: 24 juli 2009, 15:28 uur
@WN: File - zijn versie van Andy Williams - Feelings
Het complete Van Duin overzicht ontdek ik net hier
Grappig Johnny Ray (Cry) wordt ook genoemd - en die wordt weer bezongen door huilebalkzanger Kevin Rowland (Dexy's) in Too-Rye-Ay.
Het complete Van Duin overzicht ontdek ik net hier
Grappig Johnny Ray (Cry) wordt ook genoemd - en die wordt weer bezongen door huilebalkzanger Kevin Rowland (Dexy's) in Too-Rye-Ay.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 15:51 uur
wijsneus schreef:
Feelings is van Morris Albert, om even juist te zijn.
(quote)
Feelings is van Morris Albert, om even juist te zijn.
Als auteur wel, maar suikerzoete versie (let opje gebit) van AW is bekender - iig toen ik nog mjumenneke was; AW behoorde naast Jim Reeves tot het standaardrepertoire van mij moeder.
* denotes required fields.