MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Er staan nu bij albums links naar Spotify. Dus je hoeft alleen maar via MusicMeter op een album te klikken in de rotatielijst en je ziet een linkje naar Spotify (als ze het album in hun database hebben).

Sietse
maar wat als ik nu gewoon me wil "subscriben" op een playlist.
Dat is juist net het handige aan Spotify...

Nu moet ik eerst naar een site gaan, op een link klikken die een nieuwe pagina opent, waar ik op een link moet klikken waar een link staat waarmee ik spotify kan openen en het album open.
Dat is dus, komt ie, 4 handelingen... (en als ik Spotify al open heb staan 3).

Daarnaast heb ik net snel gekeken en zag ik meerdere albums die in Spotify staan waar hier geen link naar Spotify staat.

Ik denk dat die links (automatisch) gaandeweg aangevuld worden, net als de tracktijden bij albums bv.

De Klever
Dit spotify is leuk om muziek te ontdekken, maar doe mij maar weer de oude originele CD.

Klinkt ook een stuk beter.

jeko
Ik vind het wel handig, wat je vroeger bij de platenboer deed , luisteren voordat je iets koopt, doe je nu online. Alleen is het aanbod nog vrij beperkt.

Hier - op verzoek een playlist met alle albums uit de Rotatielijst Playlist by vincsie - Spotify - open.spotify.com. Check HotSpotify voor meer goede playlists.

Vandaag ook ontdekt... zit overdag op de TU ivm afstuderen en heb hier wel wat CD's liggen en wat DVD's met MP3, maar is toch wel verrekte handig om een album te checken!

Benno
Ik ben er nu toch wel enthousiast over. Met name het aanbod op het gebied van roots, blues en R&B is erg groot. Alleen die reclames tussendoor blijven irritant... misschien toch maar betalen...

In Overigen > Apparatuur > Spotify (Muziekprogramma):

Ik heb een heel goed programma ik weet niet of mensen het kennen het heet Spotify het is zo handig het is gewoon legaal je download het programma maakt een account aan en je hebt voor 20 uur per maand gratis muziek. Er staan 8 miljoen nummers en alle nieuwe muziek word er ook in gezet. soms mis je wel wat muziek dat is wel jammer maar komt omdat ze dan met die platenmaatschappij geen contract hebben ofzo. Elke week krijg je weer 5 uur erbij je kan gewoon zoeken alles staat online goed geordend. Het ziet er uit als iTunes alleen dan in het zwart. Er zitten reclames in, soms ook tussen de muziek maar je kan een abonnement nemen dan is dat allemaal weg dit programma raad ik iedereen aan ook kan je er afspeellijsten in maken en je muziek die je al hebt er in importeren zodat die niet van je afspeel minuten afgaan en naar mij gevoel is 20 uur ruim voldoende, en ik luister veel muziek ik gebruik het vooral om muziek te ontdekken en als een soort youtube om muziek te luisteren voor je het gaat kopen/downloaden

Download het programma: Hier
maak een open account aan: Hier

Ik ben voor het eerst trots op de muzieksmaak van de gemiddelde Nederlander. Bij de 10 populairste albums op Spotify in Nederland staan o.a. Mumford & Sons (op 1), The xx, Eels en The National. En ook nog eens Johnny Cash op 11. Als je dat vergelijkt met de populairste albums wereldwijd is het niveau in Nederland verbazingwekkend hoog.

Sietse
Ik heb nog wat playlists aangemaakt (die zo af en toe er wat bij krijgen)

Worship the drone: Playlist by orphax - Spotify - open.spotify.com
Voor een aantal dagen aan fijn drone materiaal, vooral het klassieke materiaal.

Dutch Electronics: Playlist by orphax - Spotify - open.spotify.com
Experimentele electronica uit Nederland. Van het klassieke pioniers werk tot hedendaagse IDM.

Hoe kan het dat bepaalde (redelijk beroemde) albums er niet op staan? Niks van Joanna Newsom, Arcade Fire(!) of King Crimson.
Erg irritant, ze hebben dan weer wel nogal verneukte coverversies van deze albums..

Sietse
die labels hebben geen overeenkomst met Spotify of een van de bedrijven waar Spotify weer mee werkt.

Van Arcade Fire is het niet zo raar, aangezien die nogal anti-internet zijn wat dit betreft.

Zit er eigenlijk nog wel schot in de zaak wat betreft de groepen die op Spotify ontbreken? Pink Floyd, Led Zeppelin, King Crimson inderdaad... Weet iemand of daar in de toekomst nog iets mee bereikt zal worden?

Sietse
die oude bands zullen niet snel toegevoegd worden. Je kunt beter inzetten op nieuwere muziek.
Is voor Spotify makkelijker te regelen en voor hen minder relevant (heb ik het idee..."ouwe meuk" hebben veel mensen toch al en komt anders wel op de radio)

Ik zit nu al een tijdje op spotify en heb ook al wat lijstjes gemaakt, voor mensen die benieuwd zijn mijn gebruikersnaam is luukonijn.

Zometeen ga ik ook even dit topic uitpluizen, ik wist niet dat mensen hier lijstjes en gebruikersnamen plaatsten .

Pink Floyd staat niet eens op iTunes toch?

herman schreef:
Pink Floyd staat niet eens op iTunes toch?

Jawel, in de Nederlandse store in ieder geval wel.

Misschien zijn er inderdaad bands die zo anti-internet zijn dat ze niet willen meewerken met zoiets als Spotify. Een beetje jammer, want volgens mij schieten ze zichzelf hiermee vooral in hun eigen voet. In de nabije toekomst zullen jonge mensen toch vooral door dit soort media nieuwe muziek (en oude muziek) ontdekken, dus je loopt een hoop potentiële fans mis op die manier. Zal bij Pink Floyd of Prince misschien gaan om cijfers achter de komma van de totale jaaromzet, maar toch...

Vreemd is wel dat ik laatst merkte dat een plaat die er eerst wel op stond ('The Name Of This Band Is Talking Heads') ineens van Spotify is verdwenen. Onrustbarende ontwikkeling?

Van Prince staat het meeste wel op Spotify, ontdekte ik vorige week. Verbaasde me enigszins gezien zijn houding tegenover YouTube ed.

Maar het album Sign O the Times staat er dan weer niet op, wel jammer.

Sandokan-veld schreef:
Vreemd is wel dat ik laatst merkte dat een plaat die er eerst wel op stond ('The Name Of This Band Is Talking Heads') ineens van Spotify is verdwenen. Onrustbarende ontwikkeling?

Dat gebeurt wel vaker. Get Ready van New Order was opeens ook weg. Zal waarschijnlijk met de platenmaatschappijen te maken hebben.

Iemand wel eens problemen met afspelen gehad? Als ik een nummer wil spelen, moet ik eerst een minuut of 2 wachten voordat 'ie begint...

Sietse
nope, nooit gehad. Maar ik gebruik het ook vrij weinig.

Maar, hoe is je internet? Heb je daar verder geen problemen mee (upload, download), want dat zou de bottleneck kunnen zijn. Als dat allemaal goed werkt probeer dan ff de Spotify helpdesk.

Up- en downloads gaan prima, internetverbinding ook. Het komt ook erg onregelmatig voor. Ik heb het idee dat het met de reclame te maken heeft. Nu doet 'ie het weer prima overigens. Ik denk dat ik er wel mee kan leven. Maar opmerkelijk is het wel.

Sietse
ja, klinkt erg vreemd. Zou idd de reclame kunnen zijn.

Sietse
Nog eens voor de geintereseerden mijn playlists:

Mijn albums: Playlist by orphax - Spotify - open.spotify.com

Mijn aanraders:
Playlist by orphax - Spotify - open.spotify.com

Mijn concerten in het verleden (nodig toe aan update):

Worship The Drone (drones voor beginners ofzo, al is ie vrij hardcore)
http://open.spotify.com/user/orphax/playlist/5e2YttSRL4nkhs6VvXS42a

Dutch Electronics:

Lee Ranaldo Sings (Sonic Youth Nummers door Lee gezongen): Playlist by orphax - Spotify - open.spotify.com

Veel luister plezier.

Benno
Ik ken het probleem van Maiky wel, hoewel het bij minder lang duurt.

Het is ook niet altijd: soms is het een hele avond lang, de andere keer gebeurt het eenmalig en dan is het over. Ik heb ook het idee dat het met de reclame te maken heeft; vaak komt die in beeld op het moment dat het nummer begint te spelen.

Maiky schreef:
Iemand wel eens problemen met afspelen gehad? Als ik een nummer wil spelen, moet ik eerst een minuut of 2 wachten voordat 'ie begint...

Ja, dat heb ik ook. Vandaag is weer zo'n dag dat het soms zelfs 5 minuten duurt voordat een nummer begint. Waar het aan ligt: geen idee...

Het overkomt mij toevallig nu, precies op het moment dat ik er over lees .

Gast
geplaatst: vandaag om 06:17 uur

geplaatst: vandaag om 06:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.