MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
Prijsloos hoe Page uit z'n dak gaat bij Link Wray's Rumble.

A.s. vrijdag op BBC 4 om 22.00 uur Nederlandse tijd: The Songs of Nick Drake: Way to Blue

Filmed at the Barbican in January 2010 and curated by Joe Boyd, producer and general champion of Nick Drake, 90 minutes of performance highlights from a diverse but renowned cast of modern day troubadours.

Presenting their own interpretations of Drake's songs are Vashti Bunyan, Green Gartside, Lisa Hannigan, Scott Matthews, Teddy Thompson, Krystle Warren, Robyn Hitchcock, Kirsty Almeida and Harper Simon.

A celebration of the songs of Nick Drake, the concert features the original orchestrations of Nick's friend, the late Robert Kirby. It includes a house band anchored by Danny Thompson, the legendary bassist who played on Drake's first two albums.

Highlights include Teddy Thompson's version of the timeless River Man, Lisa Hannigan's haunting and compelling version of Black Eyed Dog, Krystle Warren's bluesy take on Time Has Told Me, Robyn Hitchcock's psychedelic spin on Parasite and Neil MacColl's accomplished rendition of the classic Northern Sky.

During his lifetime Nick Drake found little mainstream success, but since his death at the untimely age of 26 in 1974 he has been revered as one of the most influential and important English songwriters of his era.

Interessante namen, ik ben vooral benieuwd naar de uitvoeringen van Vashti Bunyan, Scott Matthews en Teddy Thompson.

Stijn_Slayer
Shit, ik heb geen BBC4.

Je kunt de losse filmpjes ook op Youtube vinden hoor, maar de geluidskwaliteit daarvan laat zeer te wensen over.

Benno
Er zaten echt walgelijk slechte covers bij . De documentaire was geweldig!

Tja, het was niet allemaal even best. Je zit toch met die stem van Nick ik je kop en die is niet te evenaren.

Zaterdag:

drie topgitaristen over hun vak in "It might get loud" NPS - PROGRAMMA - HET-UUR-VAN-DE-WOLF - ow.ly

Eerstvolgende uitzending:
Jimmy Page, The Edge en Jack White: It might get loud
Nederland 3 & Z@pp Zaterdag 21 Aug 2010 19:55 - 21:40
Jack White, Jimmy Page, The Edge Jack White, Jimmy Page, The Edge

Jimmy Page (Led Zeppelin), The Edge (U2) en Jack White (The White Stripes) zijn topgitaristen. Ze gaan terug naar belangrijke plaatsen in hun carrière en laten zien en horen wat hen inspireert. Tijdens een unieke muzikale ontmoeting delen ze hun kennis en gaan de versterkers voluit voor een potje jammen op niveau.

"That's my voice: what's coming out of the speaker." (The Edge)

It Might Get Loud is ook een film met de 3 genoemde heren die even in de bioscoop heeft gedraaid. Ook op DVD verkrijgbaar. Echt een aanrader !!!

Zorin
Herman was me al even voor, maar bij deze nog even een reminder: Vanavond Uur van de Wolf met Jimmy Page, The Edge en Jack White over de gitaar en gitaarspelen Zoals gezegd om 19.55 op Ned. 3

Ik heb vorige week overigens ook die filmpjes van Stewart Copeland gezien die hij opnam tijdens de loopbaan van The Police; vond ik zelf niet zo heel veel aan, hoewel ik Andy Summers eens anders zag dan het beeld wat ik van hem had.

Bedankt voor de tip, was een mooie docu.

platedraaier schreef:
Bedankt voor de tip, was een mooie docu.

Het was zeker een mooie docu! Prachtig om te zien hoe Page aan het genieten was van singletjes draaien.

Haldern Pop Festival op WDR.

22 (dus net geweest...) en 23 augustus en 6 september.

herman schreef:
Zaterdag:

drie topgitaristen over hun vak in "It might get loud" NPS - PROGRAMMA - HET-UUR-VAN-DE-WOLF - ow.ly

Eerstvolgende uitzending:
Jimmy Page, The Edge en Jack White: It might get loud
Nederland 3 & Z@pp Zaterdag 21 Aug 2010 19:55 - 21:40
Jack White, Jimmy Page, The Edge Jack White, Jimmy Page, The Edge

Jimmy Page (Led Zeppelin), The Edge (U2) en Jack White (The White Stripes) zijn topgitaristen. Ze gaan terug naar belangrijke plaatsen in hun carrière en laten zien en horen wat hen inspireert. Tijdens een unieke muzikale ontmoeting delen ze hun kennis en gaan de versterkers voluit voor een potje jammen op niveau.

"That's my voice: what's coming out of the speaker." (The Edge)
Zoals mijn nickname al doet vermoeden; ik ben niet echt op tijd.
Maar ik vond het echt een hele leuke documentaire.
En welke van de drie niet in het rijtje ' topgitaristen' thuis hoort werd pijnlijk duidelijk. Maar daarom werd het niet minder leuk.

rayman schreef:
welke van de drie niet in het rijtje ' topgitaristen' thuis hoort werd pijnlijk duidelijk.

Arme Jimmy...

GrafGantz schreef:
(quote)

Arme Jimmy...

Heb niet gekeken, maar het gaat zeker om The Edge?

Stijn_Slayer
The Edge is geen gitarist. Dat is een dj die alleen maar effecten aan z'n gitaar hangt.

Page is juist de enige van de drie die de titel topgitarist verdiend.

Zorin
Page is een ouwe lullen rocker en niet bijster origineel (was een goeie cliché bluesrocker); The Edge juist wel, komt uit de postpunktijd/wave en is met nog een paar uit die tijd (die van Echo bijv. en uiteraard Johhny Marr) verfrissend. Die met die hoed op (ken ik niet), maar is gewoon ...een goeie gitarist.

Ik vind Jack White een heerlijke gitarist, ik hou wel van dat rauwe. Jimmy Page is wel een beetje vergane glorie en The Edge, tja hij had een leuke muts op.

Zorin
Ach, zoals Jack White zijn er hoonderden/duizenden. Het ging overigens niet om wie het beste is , maar hoe zij de gitaar benaderen/ over gitaarspelen. Uiteindelijk gaat het erom wat je met je spel doet en hoe het overkomt, niet hoe goed je het kunt; is vaak oeverloos saai.

Oh wie dan? Ik vind namelijk dat Jack White een geheel eigen geluid heeft, je hoort in al zijn bandjes meteen dat hij erin zit.

Dit gaat zo'n oeverloze discussie worden, maar ik ben het eens met trebremmit en vraag me eigenlijk ook af wie Zorin bedoelt met die honderden/duizenden die kunnen wat Jack White kan?

Zorin
Ieder zijn smaak/stijl en ik ben ook niet van plan daarover te kletsen, want dat is zinloos en is hier off-topic. Dat is meer iets voor het gitaristentopic of zo.

Wauw aanstaande zaterdag is er een uitzending over Bon Jovi.
Uur van de wolf

@ Zorin: heb je ook wel weer een punt mee. Vond het gewoon een opvallende stelling

Het gebeurt me niet vaak maar ik ben het grotendeels eens met de stelling van Zorin

Zorin
GrafGantz schreef:
Het gebeurt me niet vaak maar ik ben het grotendeels eens met de stelling van Zorin

Goed zo Graf; het wordt nog wel eens wat met jou.

Donderdag 2 september op Canvas 23.30-00.20

Find the torch: Paul Weller. Documentary following Paul Weller in London. Paul talks about his love of England, his influences and his 30-year music career.

Bedankt voor de tip, hier ben ik wel heel benieuwd naar.

Donderdag 28 oktober op Canvas 23.40-00.35

Samenvatting van Sinner's Day. Speciaal voor de New Wavers !!!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.