Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2011, 17:45 uur
Ataloona schreef:
Leon Verdonschot interviewt hem volgens mij.
Leon Verdonschot interviewt hem volgens mij.
Waardeloze interviewer vond ik het: wilde proberen op hetzelfde level als Antony mee te gaan en slaagde daar totaal niet in waardoor er geen echt leuk gesprek ontstond. Gemiste kans.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:25 uur
Ik vond het geen leuk interview nee, vooral omdat ze veel doorging over het feit dat Anthony transgender is, ik snap dat dat interessant is als je het met zijn muziek vergelijkt maar dat deed Leon Verdonschot weer niet , erg jammer had inderdaad leuker kunnen zijn.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 23:23 uur
Geen hoge waardering voor wintergasten dus . Ikzelf vond het ook tegenvallen . Had gehoopt dat het meer over Anthony`s muziek zou gaan maar zat nu naar vaak iets te lange fragmenten Kate Bush / Kennedy / ijsbeertjes te kijken . Jammer .
0
geplaatst: 5 januari 2011, 00:37 uur
Grappig, ik vond het juist een erg interessant interview met ook interessant gekozen fragementen (die tenminste een tijdje mochten duren, een verademing in de DWDD-cultuur van tegenwoordig), en er kwam echt een interessante levensvisie naar boven.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 01:13 uur
Dat is inderdaad nou net zo fijn aan het format, je hebt niet zo het gevoel dat alles in one-liners moet worden samengevat. Dat Antony meerdere malen 10 seconden z'n gedachten op een rij kan zetten en bedenken hoe hij iets wil verwoorden is heerlijk en dat kan niet zo vaak meer op tv.
Tegelijkertijd ben ik het er wel mee eens dat Leon Verdonschot het gesprek niet echt lekker op gang hield. Ik denk dat ie net iets te weinig op de hoogte was van de leefwereld en de kunstscene rondom Antony om daar inhoudelijk op in te gaan.
Tegelijkertijd ben ik het er wel mee eens dat Leon Verdonschot het gesprek niet echt lekker op gang hield. Ik denk dat ie net iets te weinig op de hoogte was van de leefwereld en de kunstscene rondom Antony om daar inhoudelijk op in te gaan.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 17:18 uur
Ikzat me vooral te ergeren aan dat ''slakkenseks-moment''... Toen schakelde ik weer terug in en tja, wat zal ik erover zeggen 

0
geplaatst: 5 januari 2011, 17:55 uur
Slakkenseks-moment vond ik juist fascinerend, zoiets had ik nog nooit gezien
.
Inderdaad mooi om te zien hoe Antony de tijd nam voor het kiezen van zijn woorden, wijze man. Interview zelf was inderdaad soms wel van laag niveau. Toppunt was natuurlijk het moment dat Leon iets interessants probeerde te zeggen na het zien van het Kennedy-fragment en Antony hem aankijkt en vraagt wat ie nou eigenlijk probeert te zeggen
.
.Inderdaad mooi om te zien hoe Antony de tijd nam voor het kiezen van zijn woorden, wijze man. Interview zelf was inderdaad soms wel van laag niveau. Toppunt was natuurlijk het moment dat Leon iets interessants probeerde te zeggen na het zien van het Kennedy-fragment en Antony hem aankijkt en vraagt wat ie nou eigenlijk probeert te zeggen
.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 18:17 uur
Ergeren aan dat slakkenseks-moment? Dat was toch juist prachtig? 

0
geplaatst: 5 januari 2011, 18:48 uur
Ik vond het tof. Goed gesprek, mooie visies van Antony. Prettig interview door Verdonschot, goede toon bij iemand zo gevoelig als Antony. En moedig om toch te proberen hem te confronteren met een andere zienswijze, bij dat fragment over Kennedy (al was ik het niet met Verdonschot eens, ik geloof niet zo in het gevaar van retorisch sterke speeches). Toen viel op dat Antony vooral graag in zijn eigen hermetisch wereldbeeld blijft. Ik vond die ijsbeertjes ook schattig, trouwens. En geweldig commentaar daarop van Antony.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 januari 2011, 23:53 uur
Momenteel op die Arte een overzicht van Isle of Wight. 1970-2010 wordt behandeld, de moeite waard!
Daarna een concert van Simple Minds, en daarna Sting met symfonisch orkest.
Daarna een concert van Simple Minds, en daarna Sting met symfonisch orkest.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 23:58 uur
Arrie schreef:
Grappig, ik vond het juist een erg interessant interview met ook interessant gekozen fragementen (die tenminste een tijdje mochten duren, een verademing in de DWDD-cultuur van tegenwoordig), en er kwam echt een interessante levensvisie naar boven.
Helemaal mee eens, vooral dat geniale filmpje van Buffy Sainte-Marie in Pete Seeger's show...
Little Wheels Spin and Spin Big wheels turn around & around (4x)
Merry Christmas Jingle Bells
Christ is born and the devils in hell
hearts they shrink Pockets swell
Everybody know and nobody tell
Oh the sins of Caesars men
cry the pious citizens
who petty thieve the 5 & 10s
and the big wheels turn around and around
Blame the angels, blame the fates,
Blame the Jews or your sister Kate
Teach your children how to hate
and the big wheels turn around and around
Turn your back on weeds youve hoed
silly sinful seeds youve sowed
Add your straw to the camels load
Pray like hell when your world explode
Swing your girl fiddler say
Later on the piper pay
Do see do, swing and sway
Dead will dance on judgement day

0
geplaatst: 5 januari 2011, 23:58 uur
Lei schreef:
Toen viel op dat Antony vooral graag in zijn eigen hermetisch wereldbeeld blijft. Ik vond die ijsbeertjes ook schattig, trouwens. En geweldig commentaar daarop van Antony.
Toen viel op dat Antony vooral graag in zijn eigen hermetisch wereldbeeld blijft. Ik vond die ijsbeertjes ook schattig, trouwens. En geweldig commentaar daarop van Antony.
Daar heb je ergens ook wel een punt. Die film met de ijsbeertjes is een must see: Earth (heb ik ook in de bios gezien: erg mooi).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 januari 2011, 19:40 uur
Misschien al genoemd, maar om 21:00 komt op Ned 3 de Classic Albums documentaire van Paul Simon's Graceland.
0
geplaatst: 15 januari 2011, 20:06 uur
Ik hoop dat Ned 3 een hele reeks Classic Albums gaat uitzenden, maar vanavond is er weinig op tv dus dat ga ik wel kijken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 januari 2011, 20:13 uur
Zelfde hier, er komt echt niets op vanavond. Ik vind die plaat niet eens zo veel aan, maar die documentaires zijn eigenlijk altijd wel boeiend en mooi verzorgd. Soms zelfs boeiender dan het album zelf. 

0
geplaatst: 15 januari 2011, 20:16 uur
Ach maar Chevy Chase zat in de clip van You Can Call Me All, hoogtepunt van het album 
Nee dan liever een docu van Bridge Over Troubled Water. Maar zoals je zelf al zei, die docu's zijn zelf altijd wel leuk.

Nee dan liever een docu van Bridge Over Troubled Water. Maar zoals je zelf al zei, die docu's zijn zelf altijd wel leuk.
0
geplaatst: 15 januari 2011, 20:18 uur
Ik vind het best een aardige plaat, op You Can Call Me Al na. Ik ga de documentaire in ieder geval wel kijken.
0
geplaatst: 15 januari 2011, 20:20 uur
Ik vind het ook geen slechte plaat, maar Peter Gabriel had al een veel mooiere ''Afrikaanse'' plaat gemaakt een paar jaar daarvoor en ik vind Simon & Garfunkel toch stukken beter.
Ooit trouwens Zwevend naar Geluk van Jannes vergeleken met El Condor Pasa
Ooit trouwens Zwevend naar Geluk van Jannes vergeleken met El Condor Pasa

0
ClassicRocker
geplaatst: 15 januari 2011, 20:38 uur
Ataloona schreef:
Ik hoop dat Ned 3 een hele reeks Classic Albums gaat uitzenden, maar vanavond is er weinig op tv dus dat ga ik wel kijken.
De komende zaterdagavonden komen onderstaande docu's uit de Classic Album serie aan bod:
Transformer (Lou Reed); Bat out of Hell (Meat Loaf); Catch A Fire (Bob Marley & The Wailers); Machine Head (Deep Purple); The Joshua Tree (U2); Never Mind The Bollocks - Here’s The Sex Pistols (The Sex Pistols) en Rumours (Fleetwood Mac).
0
geplaatst: 15 januari 2011, 20:45 uur
Transformer lijkt me wel leuk, The Joshua Tree heb ik al eens gezien en Rumours lijkt me ook wel mooi. Voor de rest vind ik het niet zo'n interessante albums.
0
geplaatst: 15 januari 2011, 21:17 uur
Ik vond de docu over Graceland erg de moeite waard. Die van Transformer ook wel, trouwens.
De rest heb ik niet gezien. Die van Catch a Fire en Never Mind the Bollocks ben ik ook wel benieuwd naar.
De rest heb ik niet gezien. Die van Catch a Fire en Never Mind the Bollocks ben ik ook wel benieuwd naar.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 januari 2011, 11:31 uur
Transformer, Machine Head en Rumours ga ik wel bekijken.
Bij the Joshua Tree moet ik zorgen dat ik uit huis ben, die gaat pa zeker weten kijken, een uur lang utwee trek ik niet.
Bij the Joshua Tree moet ik zorgen dat ik uit huis ben, die gaat pa zeker weten kijken, een uur lang utwee trek ik niet.

0
geplaatst: 16 januari 2011, 11:33 uur
Nou dan kijk ik die wel, die van Meatloaf sla ik wel over. Je moet er toch niet aan denken dat ze alle lagen muziek gaan laten horen dan ben je zo drie weken verder. 

0
geplaatst: 16 januari 2011, 11:36 uur
Er komen ook nog twee afleveringen over Nederlandse albums, welke daar zijn ze nog over in onderhandeling. Net gehoord op radio 1.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 11:39 uur
Dat zal dan toch door andere makers zijn lijkt me. Kan Blokhuis zich zeker alvast gaan warmlopen...
Maar eentje van The Earring (Moontan?) en B. De Groot (Picknick?) gok ik...
Maar eentje van The Earring (Moontan?) en B. De Groot (Picknick?) gok ik...
0
geplaatst: 16 januari 2011, 11:44 uur
Ja door de vpro zelf dacht ik. Zal wel weer iets van Herman Brood of The Earring worden.
Zelf hoop ik op de Urban Dance Squad.
Hier staat het ook.
Zelf hoop ik op de Urban Dance Squad.
Hier staat het ook.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 januari 2011, 12:18 uur
Ik heb nog enige hoop op Focus, al is de kans klein denk ik.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 12:29 uur
trebremmit schreef:
Er komen ook nog twee afleveringen over Nederlandse albums, welke daar zijn ze nog over in onderhandeling. Net gehoord op radio 1.
Ik weet dat er ooit een Classic Albums gemaakt is over Voor De Overlevenden van Boudewijn De Groot(
). Waar die tweede aflevering over gaat weet ik niet.Overigens vond ik de Graceland-documentaire zeer de moeite waard.
* denotes required fields.